Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

05 feb 2018, 09:23

Oh dat begrijp ik wel. Was volgens mij de eerste game met een gratis demo, had een lage prijs en het is natuurlijk gewoon een prima game.. Zat net even te zoeken wat ie tegenwoordig kost voor de Switch, maar zag dat de game bijna nergens meer leverbaar is...

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

05 feb 2018, 10:39

Celeste heeft ook op de Switch beter verkocht dan de andere consoles. Software verkopen op de Switch gaan lekker. Indies en 3rd parties hebben steeds meer interesse in Nintendo. Ben beniewd of Nintendo nu deze relaties weet vast te houden.

Zelfs de plus (supermarkt) werkt nu samen met Nintendo met een Mario Kart coins actie. Al een paar keer de reclame voorbij zien komen.

Ontwikkelingen waar ik beniewd naar ben is:

- Lukt het Nintendo om de meerdere inkomsten pilaren op te zetten en daardoor harder te groeien (Film, pretparken mobile etc..)
- Geruchten dat microsoft een grote game ontwikkelaar gaat kopen (EA, Take Two etc..), als dit gebeurt hoe reageren concurrenten Sony en Nintendo. Hoe reageren Apple, Google, FaceBook, Amazone en andere grote techs.
- Gaat labo een stinkende scheet worden die snel zijn geur verliest of wordt het een hype waar vaders hun euro's naar gooien.
- Moment of truth voor de Switch, blijft het verkopen of dooft het vuurtje nu.

Mijn best guesses op bovenstaande.
- Ja Nintendo's winst bestaat over 5 jaar uit meer dan alleen console/handheld games/hardware. Meer dan 50% van de winst komt uit andere bronnen.
- Nintendo en Sony gaan ook op overname pad als Microsoft bananas gaat. Ook kunnen sony en Nintendo prooien worden van andere grote amerikaanse giganten die nu grote cashpiles hebben. Of......Sony and Nintendo mergen???? Op dit moment lijkt de Switch ps niet te kanibaliseren en kan het interessant zijn.
- Labo........Lastig te voorspellen, maar ik zie wel potentie. Ik zet in op hype in combinatie met een Switch prijsverlaging.
- Switch is here to stay.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

05 feb 2018, 12:44

Ik denk niet dat een eventuele overname van een grote uitgever door MS per se nadelig hoeft te zijn voor Nintendo. Minecraft was zelfs nog één van de weinige 3rd party games die voor de Wii U verscheen en er kwam zelfs een Mario pack.

no avatar
vlaflip
Lv0
Berichten: 17
Lid geworden op:
19 aug 2017, 16:05

07 feb 2018, 15:11

Ik heb een vraag, misschien weten jullie het. Ik heb nintendo al gemaild en de faq doorgelezen, maar kan het niet vinden. Ik heb de nintendo switch mario editie (rood) gekocht voor mario (downloadable code) en zelda (hardcopy). Nu wil ik hem weer verkopen. Kan ik mijn account en alles wissen en toch de mario game uit de store behouden?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

07 feb 2018, 18:44

Ja, gewoon je account op de eShop ontkoppelen en je account daarna op het hoofd menu ontkoppelen. Daarna kan je je op een andere Switch later inloggen en de game weer downloaden ;)

no avatar
vlaflip
Lv0
Berichten: 17
Lid geworden op:
19 aug 2017, 16:05

Re:

08 feb 2018, 00:22

Shadow schreef:
07 feb 2018, 18:44
Ja, gewoon je account op de eShop ontkoppelen en je account daarna op het hoofd menu ontkoppelen. Daarna kan je je op een andere Switch later inloggen en de game weer downloaden ;)
Thanks voor je reactie! Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt? Ik wil graag weten of de game met een nieuw account te downloaden is, maar dat bedoel jij ook?

Nintendo heeft namelijk alsnog gereageerd:
Je spel Super Mario Odyssey is gekoppeld aan het Nintendo-account waar je het spel mee gedownload hebt. Het is helaas niet mogelijk om een spel over te zetten naar een andere Nintendo-account

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

08 feb 2018, 05:51

Wat Nintendo en shadow zegt klopt.

Je spel is gekoppeld aan je account. Dus op een nieuwe switch met hetzelfde account kun je je spel gewoon spelen.

Als je het spel wilt verkopen moet je je account weggeven.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

08 feb 2018, 07:01

Hoe ik aan mijn info kom? Ik heb het al meerdere malen zelf gedaan. Weet wel, je savefiles verdwijnen wel als je dit doet (vanzelf sprekend).

Maar je wilt Mario met de Switch samen doorverkopen bedoel je? Als dat zo is ben ik bang dat dat niet gaat lukken tenzij je je account mee besluit te verkopen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

08 feb 2018, 10:42

Op het verkopen van je Switch zou eigenlijk als straf het verwijderen van je Nintendo Account moeten staan... :X

Ik heb mijn joycon weer terug, dus ik kan weer in handheld mode spelen. Jeuj. Ik had met mn stomme kop in de eerste week ergens de joycons verkeerd om er aan geklikt en toen was dus die rails kapot gegaan en kon je hem er zo af shuiven zonder dat knopje in te drukken. Best irritant, maar ik was constant met Zelda of Mario bezig. Vorige week pas tijd gemaakt om dat ding op te sturen. Gelukkig was ie vrij snel weer terug.

Heeft iemand ervaring met de PDP Faceoff wired pro controllers? Hun Xbox One controllers schijnen heel goed te zijn. Die voor de Switch zijn maar rond de 30 en krijgen binnenkort ook een additionele HD rumble upgrade... Ik zoek eigenlijk een goedkoper 2e controller. Die cons-controller vind ik echt niet fijn..

Deze is het trouwens. Je kunt ook nog andere faceplates bestellen:

Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

08 feb 2018, 11:02

De pro controllers van Nintendo zijn iig super goed. Kost wat geld (voor 55 wel te krijgen), maar dan heb je Nintendo's beste controllers ooit.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

08 feb 2018, 11:38

Ik heb ook wel een Pro controller, maar ik heb niet zoveel zin om voor een tweede of derde controller ook 65 (goedkoper kan ik ze niet vinden) neer te tellen. Deze is maar 30...

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

08 feb 2018, 11:54

Ok, je kunt het proberen. 3rd parties is in mijn ervaring altijd een gok. Persoonlijk alleen maar slechte ervaringen mee gehad.

Zelf heb ik 4 joyCons en een pro controller. Wel even genoeg :). Voor sommige games (Celeste) vind ik de joyCons zelfs beter spelen dan pro controller.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

08 feb 2018, 11:56

Nooit van gehoord, kijk eens naar Hori.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

08 feb 2018, 14:52

Weet wel dat die controllers geen NFC of motion hebben, wat in sommige games echt super kut is.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

08 feb 2018, 20:19

Oh nee. Nintendo loopt weer naast zijn schoenen met de nieuwe eshop deals. Waarom worden ze na succes altijd arrogant. Als ze zo doorgaan gooien ze hun eigen ruiten weer in.

Nieuws is dat je vanaf maart veeeeeel meer gold coins krijgt voor je games (5% cash waarde van de aankoop). Dat betekent dus dat je huidige punten geen cent meer waard zijn. Of beter gezegd: 1 cent per gold coin.

Een hele domme brand killing zet imo... een middelvinger naar early adaptors..

Begrijpen ze niet dat ze die middelvinger nu terugkrijgen? Helemaal met het internet waar nu bijvoorbeeld op resetera en reddit (terecht) loopt te zeiken?

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re:

09 feb 2018, 08:32

Shadow schreef:
08 feb 2018, 14:52
Weet wel dat die controllers geen NFC of motion hebben, wat in sommige games echt super kut is.
Geen motion? Direct besteld! |||

Nee, dat boeit me niet zoveel. Het is toch voor de tweede speler bij Mario Kart of Overcooked ofzo. Krijg hem vandaag binnen.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

09 feb 2018, 10:09

Er zitten al twee controllers bij de Switch hè? Die dingen aan de zijkant kunnen eraf gehaald worden.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re: Re:

09 feb 2018, 16:59

Jalf schreef:
09 feb 2018, 08:32
Shadow schreef:
08 feb 2018, 14:52
Weet wel dat die controllers geen NFC of motion hebben, wat in sommige games echt super kut is.
Geen motion? Direct besteld! |||

Nee, dat boeit me niet zoveel. Het is toch voor de tweede speler bij Mario Kart of Overcooked ofzo. Krijg hem vandaag binnen.
Dat je het weet, niet dat je Zelda probeerd te spelen en dan ineens niks meer kan doen in een Shrine :P

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

12 feb 2018, 11:06

Afgelopen vrijdag die controller binnen gekregen en hij gaat vanmiddag weer naar bol.com :)

Plastic te glad, te weinig gewicht in de controller, kabel is toch niet ideaal en achterop zit zo'n programmeerbaar extra setje triggers en die zitten irritant tegen je middel of ringvinger.

Xenoblade Chronicles 2 controller maar besteld. Lelijk als de nacht, maar schijnt een behoorlijk verbeterde d-pad te hebben. En door het kleurtje kan ik ze tenminste uit elkaar houden.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

12 feb 2018, 14:28

Ook nog nooit een goede ervaring met 3rd party hardware gehad. Standaard imo.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

12 feb 2018, 14:53

Ik eigenlijk ook niet nee, maar de prijzen van de originele beginnen wel een beetje de pan uit te rijzen.70-80 euro voor een controller is eigenlijk ongehoord. Daar heb je gewoon een 2DS systeem voor..

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

12 feb 2018, 16:54

Jep. Ze zijn duur. Maar die paar tientjes die je bespaard met een 3rd party ding is het mij niet waard.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

12 feb 2018, 20:43

Weet niet of je aziatische vrienden of collega’s hebt. Maar daar is alles veel goedkoper. Ik had voor 5 tientjes die groene en roze joycons uit hong kong voor me laten meenemen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

13 feb 2018, 08:53

Dat scheelt nogal inderdaad. Ik kom wel om de week bij Chinees of de Sushi bar. Zouden die mij misschien als vriend zien? {:)

Voorlopig inderdaad ook weer even genezen van de 3rd party meuk...

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

13 feb 2018, 10:02

Jalf schreef:
13 feb 2018, 08:53
Dat scheelt nogal inderdaad. Ik kom wel om de week bij Chinees of de Sushi bar. Zouden die mij misschien als vriend zien? {:)

Voorlopig inderdaad ook weer even genezen van de 3rd party meuk...
Laatst er ook weer ingetrapt hoor. Een usb-ethernet kabel gekocht voor bedraad internet. 3rd party was veel goedkoper, maar werkte dus gewoon helemaal niet!!!

Uiteindelijk de hoofdprijs betaald voor de officiele van Nintendo en splatoon 2 online speelt heerlijk sindsdien. Ook updates en spellen downloaden is lekker snel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten