Nintendo Switch | Algemeen

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

20 nov 2017, 15:16

De waarheid is......Als Sony er kansen ziet gaan ze ertegenaan. Het bedrijf wil winst maken, dus als de lichten op groen staan gaan ze er gewoon voor. Wie wat ook zegt.

Nintendo doet haar best om zoveel mogelijk lichten op rood te zetten zodat de kans dat Sony of wie dan ook eraan begint kleiner wordt. Dat is alles wat ik heb gezegd. Ik heb nergens beweerd dat Sony een Switch gaat namaken. Ik heb gezegd dat een analist bij ons bedrijf denk dat de honger voor 'volwassen' content een verdediging is tegen eventuele concurrenten zoals sony. Een extra rood lichtje dus.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 15:25

Ja maar Sony heeft gezien dat die kansen er niet zijn. Sony heeft geen handheld nodig om winst te maken. De ps4 is daar alleen al voldoende voor. En een van de redenen dat Nintendo de variant heeft gekozen om een handheld en home console ineen te maken. Is omdat die er ook achter zijn gekomen. Dat 2 systemen van voldoende content te voorzien onmogelijk is.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

20 nov 2017, 15:25

kaassouflee schreef:
20 nov 2017, 15:14
Klopt maar dat betekend niet dat zijn opvolger alsnog de handheld markt op gaat. Waarom zou Sony dit in godsnaam doen?
"Zelfs al zou..."
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

20 nov 2017, 16:31

kaassouflee schreef:
20 nov 2017, 15:25
Ja maar Sony heeft gezien dat die kansen er niet zijn. Sony heeft geen handheld nodig om winst te maken. De ps4 is daar alleen al voldoende voor. En een van de redenen dat Nintendo de variant heeft gekozen om een handheld en home console ineen te maken. Is omdat die er ook achter zijn gekomen. Dat 2 systemen van voldoende content te voorzien onmogelijk is.
Hoeveel persoonlijkheden heb jij?

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 16:45

Maar ik vind het ook wel goed zo een hybride console is meer dan genoeg. Laat PlayStation en Xbox doen waar ze goed in zijn. Namelijk homeconsoles maken. En laat de hybride game console markt voor Nintendo

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

21 nov 2017, 09:38

Switch uitgeroepen tot #1 gadget van het jaar door Time.

http://time.com/5029999/top-10-gadgets-2017/

Nintendo marketing team kan nu lekker achterover leuenen :D

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

21 nov 2017, 12:25

Ze hebben het ook verdiend dit jaar alle credits voor Nintendo dit jaar. En ook grappig om te zien hoe het oplossen van een praktisch probleem zo succesvol kan zijn. Want de Switch is echt ontworpen met de visie dat ze geen 2 apparaten meer hoeven te ondersteunen waar ze mankracht niet voor hadden. En om het zo goed op te lossen. Zo goed in de markt te zetten. En in jaar 1 met zulke goede titels te komen. Laat zien dat ze voorlopig met nadruk op voorlopig geleerd hebben van het verleden. Nu gaan we in januari zien of ze dit volhouden. Laten we het hopen van wel

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re: Re:

21 nov 2017, 12:31

BigBaller schreef:
20 nov 2017, 16:31
kaassouflee schreef:
20 nov 2017, 15:25
Ja maar Sony heeft gezien dat die kansen er niet zijn. Sony heeft geen handheld nodig om winst te maken. De ps4 is daar alleen al voldoende voor. En een van de redenen dat Nintendo de variant heeft gekozen om een handheld en home console ineen te maken. Is omdat die er ook achter zijn gekomen. Dat 2 systemen van voldoende content te voorzien onmogelijk is.
Hoeveel persoonlijkheden heb jij?
:jkr:

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re:

21 nov 2017, 14:04

kaassouflee schreef:
20 nov 2017, 15:25
Ja maar Sony heeft gezien dat die kansen er niet zijn. Sony heeft geen handheld nodig om winst te maken. De ps4 is daar alleen al voldoende voor. En een van de redenen dat Nintendo de variant heeft gekozen om een handheld en home console ineen te maken. Is omdat die er ook achter zijn gekomen. Dat 2 systemen van voldoende content te voorzien onmogelijk is.
Waar baseer je dit op? Als Sony ziet dat de Switch als rijpe appeltjes gaat dan komen zij met een draagbare/dock PS4.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

Re: Re:

21 nov 2017, 14:24

Rano schreef:
21 nov 2017, 14:04
kaassouflee schreef:
20 nov 2017, 15:25
Ja maar Sony heeft gezien dat die kansen er niet zijn. Sony heeft geen handheld nodig om winst te maken. De ps4 is daar alleen al voldoende voor. En een van de redenen dat Nintendo de variant heeft gekozen om een handheld en home console ineen te maken. Is omdat die er ook achter zijn gekomen. Dat 2 systemen van voldoende content te voorzien onmogelijk is.
Waar baseer je dit op? Als Sony ziet dat de Switch als rijpe appeltjes gaat dan komen zij met een draagbare/dock PS4.
En welke ps4 bezitter gaat een hybride console aanschaffen voor 350 euro die technisch gezien een stuk minder is dan de console die ze al hebben staan? En als Sony hem gelijkwaardig wil maken aan de ps4 technisch gezien moeten ze een console bouwen van minimaal 600 euro. En welke gek gaat dat betalen voor een console die hij al in huis heeft.

Dat het loopt bij Nintendo. Dat betekend niet dat het voor Sony ook een succes gaat zijn.

En dat ziet Sony zelf ook wel. En alleen een handheld beginnen ze niet meer aan. Omdat ze in het Vita tijdperk hebben gezien dat 2 apparaten van voldoende software te voorzien onmogelijk is.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

21 nov 2017, 16:20

HAHAHAHAHA :lol: Oh EA bevestigt mijn visie op het bedrijf maar weer eens :lol:

http://www.ign.com/articles/2017/11/21/ ... lay-to-win

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

21 nov 2017, 16:29

Ik had het net gelezen, als het klopt... Tja wat een bedrijf...

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

Re:

21 nov 2017, 16:42

Henky-VII schreef:
21 nov 2017, 16:20
HAHAHAHAHA :lol: Oh EA bevestigt mijn visie op het bedrijf maar weer eens :lol:

http://www.ign.com/articles/2017/11/21/ ... lay-to-win
Hoort dit bericht niet in algemeen game nieuws wat heeft dit met de Switch te maken

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

21 nov 2017, 18:26

Het grootste probleem dat een Sony of een Microsoft gaan hebben als ze een Switch-achtige console uit zouden willen brengen is de grootte van de games gok ik zo. De Nintendo Switch kan standaard geen games hebben van meer dan 32 GB (grootte van intern geheugen en maximaal volume van de cardridges).

Dat is waarom de Switch ports tot nu toe alleen maar vrij kleine (of oude) games zijn. Doom is de grootste game op Switch en de portontwikkelaar heeft een klein wonder verricht bij het overzetten van de game om het sowieso mogelijk te maken dat Doom op een Switch past (en voordat je met Skyrim komt, Skyrim is een miniscule game qua file size, zelfs toen hij oorspronkelijk uitkwam, het totaalpakket Skyrim op PC, PS4 en Xbox One is ongeveer 15 GB).

Dat is voor Nintendo niet zo erg, want zij zijn sowieso al altijd vooral een console voor hun eigen producten en eigen developers geweest. Grote AAA titels van een EA, Ubisoft, Bethesda of Activision Blizzard kwamen sowieso al meestal niet op Nintendo consoles uit en hier zal vrij weinig aan veranderen. De gemiddelde AAA third party game van deze studio's is tegenwoordig al snel rond de 50-70 GB groot, te groot voor de Switch en deze file sizes worden alleen maar groter en groter. Dat Bethesda bereid was om een DOOM port te maken voor Switch waarbij 'eventjes' meer dan 15 GB van de file size werd afgesnoept is een klein wonder, devs gaan niet opeens massaal willen downsizen.

Sony en Microsoft kunnen onmogelijk ook gaan overstappen naar een hybride systeem zonder dat er een kans is dat een groot deel van de gamesector in elkaar stort, want dan moet opeens iedereen verplicht gaan downsizen als je op meer dan alleen PC wilt uitkomen. Er is no way dat Sony of Microsoft hun bestaande grafische normen in stand kunnen houden met een hybride. Je gaat niet een Switch-achtig apparaat kunnen maken met 1 of meer terabyte aan SSD-geheugen en de nodige grafische upgrades waarbij de console zelf nog betaalbaar is voor de klant. Dat is gewoonweg onmogelijk. Een toekomst waar iedereen naar een hybride console gaat is een toekomst waar grote games letterlijk alleen nog maar op PC kunnen uitkomen of waar we een sterke daling zien in de grafische kwaliteit van games.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

22 nov 2017, 10:09

Games vandaag de dag op een handheld was 10 jaar geleden nog de max wat een console aankon.

Technologie gaat hard. Vooral mobiele technologie door smartphones.

Zeg nooit nooit. Markten veranderen. Ook "3rd parties niet op een Nintendo console" is iets dat kan veranderen. Vroeger zaten ze alemaal op Nintendo consoles. Vandaag de dag heb je gelijk met alles wat je zegt, maar in de toekomst kan alles anders zijn. Dingen zijn denk ik ietsje dynamischer dan je doet voorkomen.

Als nintendo de geschatte 110 miljoen+ switches ltd kan verkopen zoals de huidige ramingen doen geloven kan dat een gamechanger zijn voor vele 3rd parties.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

22 nov 2017, 11:29

Hoe groter het bereik van de Switch, hoe groter de kans op support natuurlijk. Ontwikkelingskosten liggen stukken later dan op de 4k systemen. Beetje het Wii vs PS360 verhaal. Maar toen hebben veel uitgevers de verkeerde keuze gemaakt door op goedkope shovelware te wedden waar de markt toen mee overspoeld werd en al snel werd uitgekotst.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

22 nov 2017, 11:42

Alleen al het idee dat de switch nu positief in het nieuws is. Gadget of the year wint van times. De productie nu op peil is. De naamsbekendheid er al redelijk is gezien de console er al sinds maart is en ook daardoor al een prima backlog heeft. De Switch net op cnbc was als hot holiday gift................

....Deze holidays worden zo verchrikkelijk hot voor de Switch. Het lijkt wel alsof alle puzzelstukjes op het juiste moment ervoor in elkaar zijn gezet.

De feedback van consumenten (behalve Kaas) is ook super positief en als ze er echt 17 miljoen binnen een jaar vekocht hebben is word of mouth ook nog eens een momentum trigger.

De Switch wordt een wii killer. Ik denk zelfs dat Nintendo dit keer WEL weet wat ze met het succes moeten doen en de Nintendo van het mid Wii tot en met het eind WiiU era snel vergeten wordt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

22 nov 2017, 11:49

Sorry, ik moest lachen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

22 nov 2017, 11:56

De Switch heeft het in ieder geval in zich om de Wii flink voorbij te gaan. De focus ligt niet zo overdreven op non-games zoals bij de Wii en motion wordt niet door je strot geduwd, maar als optie aangeboden in een aantal games. Het verschil in graphics tussen Switch en PS4 ligt ook niet zo hoog als destijds tussen Wii en PS3. Indies verkopen heel goed, dus ik verwacht komend jaar een forse groei op dat vlak. Op EA na laten ook alle 3rd party's zich positief uit over de console.

En misschien nog wel het belangrijkste: De mensen die een Switch hebben gekocht spelen er heel veel op en zijn tevreden.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

22 nov 2017, 11:58

Oh ik ben ook zeker positief over de Nintendo Switch ik vind dat Nintendo het qua software prima gedaan heeft. Er staan in mijn top 5 van dit jaar ook niet voor niets 4 Switch titels. Maar kunnen ze dit niveau vasthouden ook volgend jaar. Dat zal moeten blijken in de januari direct. Waar ze wel hopelijk dan wel alle Switch first party titels van volgend jaar tonen zoals ze dit jaar ook gedaan hebben op Mario & Rabbids na. Tonen ze mij in januari dat we dat jaar genoeg toffe first party krijgen vanaf februari tot aan december. Dan ga ik mee in de hossana sfeer. En dan zie ik pas echt dat Nintendo in de 1e 2 jaren geleerd heeft van eerder gemaakte fouten.

Maar eerst zien dan geloven. Misschien is al handig om begin volgend maand aan te geven wanneer je deze direct/ show geeft voor januari. Zodat mensen weten wanneer ze in moeten schakelen.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

22 nov 2017, 19:14



Ik kan het niet genoeg benadrukken maar inderdaad hebben sommige indies op Switch beter verkocht dan elk ander platform. Ik weet dat misschien niet iedereen zit te wachten op indies maar voor het draagbare aspect is dit gewoon een goede toevoeging. Waar Nintendo alleen voor moet waken is de kwaliteit van de port (performance etc), de vertraging in release en de hogere prijs.....

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

22 nov 2017, 19:21

Ja ik zou ook graag zien dat er exclusieve indie games van de kwaliteits klasse van Cuphead op de switch verschijnen.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re:

22 nov 2017, 19:44

Laura Birdie schreef:
22 nov 2017, 19:14
Ik kan het niet genoeg benadrukken maar inderdaad hebben sommige indies op Switch beter verkocht dan elk ander platform.
Geen Virtual Console = betere verkopen van indies.

Op de Wii U werden de indies vaak overschaduwd door Nintendo's (oudere) titels. Nu staat Brain Training al weken aan een stuk op de eerste plaats van bestverkochte game op de Wii U. In de top 20 van de Wii U staat er slechts één thirdparty-titel in de lijst (Minecraft) en 14(!) Virtual Console-titels. De resultaten op de 3DS zijn soortgelijk.

Bij de Switch is het heel anders. De indies hebben meer ademruimte, krijgen meer aandacht en dat vind je ook terug in de top 15. Rocket League, Stardew Valley, Overcooked en Snipperclips staan nu (nog steeds) hoog in de klassementen. Geweldige resultaten voor indies dus. Grotere titels als Skyrim en Doom doen het niet veel onder Super Mario Odyssey op digitaal vlak....

Hoewel fans teleurgesteld waren dat er geen Virtual Console was bij launch, is het een fantastische zet van Nintendo om het vertrouwen van de thirdparty's terug te winnen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

22 nov 2017, 22:27

kaassouflee schreef:
22 nov 2017, 19:21
Ja ik zou ook graag zien dat er exclusieve indie games van de kwaliteits klasse van Cuphead op de switch verschijnen.
Je baalt echt he?

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

22 nov 2017, 23:11

Vind ik wel een interessant perspectief Robbai. You might be on to something.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten