Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

14 nov 2017, 18:32

Zelda is wel mijn ding hoor, bijna alle 3D Zelda-games gespeeld, maar ik vind het 'revolutionair' noemen te ver gaan. Maar we verschillen daar duidelijk in van mening.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 nov 2017, 18:36

Fair enough :)
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 nov 2017, 18:41

Ben blij dat dit topic weer een beetje de goede kant op gaat, want de laatste paar pagina's waren, afgezien van 1 huwelijksaanzoek, niet doorheen te komen. Dit topic zou enorm profiteren van een "gewoon effe afwachten" houding voor 2018 of een volgende Direct, en in de tussentijd is er genoeg te bespreken, want:

1 Rime is best wel bagger op de Switch. Dit was de versie waar ik op zat te wachten, dus ik ben erg teleurgesteld. Het uitstel, de hogere prijs, de performance, ik wil Switch indies echt graag steunen, en ik ben daarin niet alleen want sommige indies presteren op de Switch beter dan op andere consoles, maar dit gaat te ver. Ik ga kijken of de game in de Playstation Store in de aanbieding gaat tijdens een black friday of kerst sale.

2 Hollow Knight is uitgesteld. Zeer teleurstellend maar als dat betekent dat de port in orde is juich ik het alleen maar toe.

3 Kunnen indie developers mijn zorgen aub wegnemen wat betreft het uitbrengen van indies op Switch? Yooka Laylee gaat het ook niet goed mee en Battle Chasers Nightwar werd ook al uitgesteld....

4 BotW heeft er bij mij voor gezorgd dat ik inzie dat Horizon en FF15 wat betreft bewegingsvrijheid echt ondermaats waren.....hoewel Horizon daar grotendeels mee wegkomt door andere pluspunten, love that game

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re:

14 nov 2017, 18:48

Henky-VII schreef:
14 nov 2017, 17:37
Laat ik het dan zo zeggen: ik heb een hekel aan "Tom-Tom the game" features in games. Je volgt een lijntje/pijltje omdat.... nouja, tijd te laten verstrijken? Je hoeft niet te zoeken, geen kleine tips of hints uitvogelen, gewoon dom lopen/rijden/vliegen. Meer niet. Ik snap de lol er niet van, maargoed, ieder zijn/haar ding. Ook in de Witcher 3 stoorde ik me er aan.
The Witcher 3 is dan ookwel een heel ander soort game dan BotW.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 18:54

Gebruikt Rime ook de Unity engine? Zijn wel veel ontwikkelaars die problemen hebben met de Unity engine op de Switch. (Niet alle ontwikkelaars gek genoeg)
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 nov 2017, 19:05

Unreal Engine 4 geloof ik

De game draait op geen enkel platform perfect trouwens, maar dit is toch wel erg teleurstellend...

Snake Pass is ook Unreal Engine en die hadden de ontwikkelaars binnen een week soort van up and running op de Switch.....

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 19:08

Oké hmm. Benieuwd hoe Rocket League dan draait, is ook UE4.

Ja misschien is het ook gewoon de ontwikkelaar in het algemeen. Het stapelt nu alleen een beetje op met alle ondermaats presterende ganes. Wel jammer.

Rime is sowieso een beetje raar, bij de aankondiging heel enthousiast, dat werd steeds minder totdat ik de game niet meer wilde, en sinds laatste E3 toch weer enthousiast en nu wederom weer teleurgesteld.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re:

14 nov 2017, 19:10

kaassouflee schreef:
14 nov 2017, 11:55
De meeste van jullie hebben als het over Nintendo gaat een blinde liefde gecreëerd etc.
Na dit bericht in te typen en bezig te zijn met mijn avondeten zijn we blijkbaar twee pagina's verder. Ik wou afwerken waarmee ik bezig was en verstuur dit bericht...
Mij kun je geen "blinde" fanboy van Nintendo noemen.

Ik was oorspronkelijk een Playstation 2/PC-gamer. Ik genoot erg veel van o.a. Gran Turismo 4 en Zoo Tycoon 2. Door mond-aan-mond-reclame in mijn omgeving kocht ik een Nintendo DS. Maar echt aantrekkelijk was het niet voordat mijn ouders me (ongevraagd) een flashkaartje voor mij aankochten. Zo kwam ik in aanraking met Mario Kart. Deze game waardeerde ik, en door reclame voor de Wii-versie hebben we een Wii aangeschaft. Ik kocht dan ook andere Nintendo-titels op deze consoles, die mij meestal wel bevielen.

De 3DS en Wii U bouwden voor op het succes van deze consoles, waardoor ik beide consoles aanschafte, maar achteraf gezien heb ik er spijt van. De 3DS en Wii U hadden slechts een handjevol titels die ik leuk vond. De 3DS heeft onder andere het nutteloze 3D-effect die de prijs opdreef, en de Wii U was echt een zooitje. Ik kreeg erg veel interesse in een Playstation 4, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Dit was vooral omdat de Wii U heel veel titels miste van derde ontwikkelaars, waardoor ik heel wat titels die ik leuk vond miste. Nochtans waren de eerste maanden qua thirdparty-ondersteuning erg goed.

Toen de Switch aangekondigd werd, beloofde men een goede thirdparty-ondersteuning. Dat zorgde ervoor, in combinatie met het feit dat ik zelden thuis ben, dat ik de Switch aankocht. Ik kocht de Switch dus niet om de Nintendo-games, maar om grotere thirdparty-titels te kunnen spelen op een draagbaar apparaat. Als het Sony was die met zo’n krachtige handheld als eerste kwam, had ik die verkozen. Nintendo bevindt zich nu met de Switch in een unieke positie. De 3DS en PSVita worden nu nog nauwelijks ondersteunt en kunnen moeilijk de grotere games draaien die op homeconsoles verschijnen. Game-laptops kunnen ongelooflijk duur zijn en zijn bijlange niet zo draagbaar.

De Switch is uiteindelijk een console geworden die zijn beloften betreft thirdparty-ondersteuning niet kon waarmaken. Nintendo’s eigen titels zijn niet genoeg om mij te vermaken. De meeste IP's van Nintendo die ik wél leuk vind zijn dood (Pandora's Tower, Eternal Darkness, het vroegere Fire Emblem,...)
- Zelda: Breath of The Wild was de eerste veertig uur een meesterwerk in mijn ogen, maar nadat je geleidelijk aan sterker wordt, begint het spel zijn tekortkomingen te tonen.
- Splatoon 2 heeft mij een beetje teleurgesteld. Het is nog steeds leuk, maar heeft heel wat minpunten.
- Super Mario Odyssey (geleend en niet gekocht), is mooi en loopt vloeiend. Maar daarmee houdt het op. Het spel weet mij niet te verassen. Ik ben blij dat ik ‘m niet gekocht hebt.

De thirdparty-ondersteuning is al beperkt, maar de games van externe ontwikkelaars die wél verschijnen zijn incompleet. Je krijgt FIFA zonder de mogelijkheid om vrienden uit te nodigen, Doom zonder map-creator en Skyrim zonder mod-ondersteuning. Op grafisch vlak zijn de opofferingen voor mij geen probleem, want de Switch is technisch gezien een handheld die je aan tv kunt aansluiten (met een dock ZONDER HARDWARE ERIN). Vergelijken met de PS4 en XB1 op grafisch vlak is gewoonweg oneerlijk. Die apparaten zijn ook vele malen groter. Maar ik had nooit verwacht dat zelfs Nintendo de grafische truckjes boven moest halen, zoals een dynamische resolutie en andere. Van mij had dat apparaat nét iets krachtiger mogen zijn, want games met lage resoluties zijn geen uitzondering op de Switch.

De Switch is conceptueel een fantastisch apparaat, maar het heeft niet al mijn verwachtingen waargemaakt. Gelukkig is er een streamingapp in de maak voor die console. Ik geef kaassoufflé altijd wel zijn gedeeltelijke gelijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

Re:

14 nov 2017, 19:14

BrutalGamer schreef:
14 nov 2017, 19:08
Oké hmm. Benieuwd hoe Rocket League dan draait, is ook UE4.

Ja misschien is het ook gewoon de ontwikkelaar in het algemeen. Het stapelt nu alleen een beetje op met alle ondermaats presterende ganes. Wel jammer.

Rime is sowieso een beetje raar, bij de aankondiging heel enthousiast, dat werd steeds minder totdat ik de game niet meer wilde, en sinds laatste E3 toch weer enthousiast en nu wederom weer teleurgesteld.
UE3 nog yo en het loopt blijkbaar wel aardig met wat drops maar het ziet er niet uit.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 19:16

Was die UE3? Lol was altijd in de veronderstelling dat het UE4 was.
En ok nice dat die redelijk draait, al moeten die drops wel weg bij een game als dit. Lelijk had ik ook niet verwacht bij deze game. Toch enigszins teleurstellend dan.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

14 nov 2017, 19:19

PS4 ziet er nu ook niet geweldig uit wat jaggies betreft, pro is vrij clean maar ook niet perfect locked op sommige maps. Zijn die physics die best wat power vergen.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 19:21

Gelukkig niet zo last van gehad eigenlijk. Maar wel jammer dat ook die niet goed zijn. Misschien de One X versie dan eindelijk de console versie die goed draait hahah.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

14 nov 2017, 19:32

PS4 versies zijn goed hoor, ik merk alleen een beetje stutter op de pro als ik de camera roteer hier en daar, maar heb er toch al een paar honderd uren inzitten sinds de ps+ launch, ben ook platinum rank dus geen probleem. :D

Ik denk wel dat we de switch wat overschat hebben qua power, vooral door de goede 1st party performance en dan de indies en remasters zoals lego city. Er vallen toch wat lijken uit de kast nu met Doom en RL en vast Skyrim ook.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 19:37

Aah oke, ja als je teveel met camera roteert dan merk ik ook wel dat het niet perfect is inderdaad. Maar tijdens spelen geen hinder van ondervonden.

En ja misschien wel. Al had ik bij Doom niet eens verwacht dat ze het werkend zouden krijgen, dus dat is nog wel netjes. Maar er zijn inderdaad wat games waarbij meer werd verwacht.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 nov 2017, 19:38

Mario + Rabbids ziet er wat mij betreft prachtig uit trouwens.....afhankelijk van art style en art direction kunnen games er op de Switch gewoon waanzinnig uitzien......

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 19:44

Eens!

Het is ook wel logisch als je kijkt naar wat het apparaat is, daar haal je niet hetzelfde uit als de hardware wat in een PS Pro zit. Het is alleen jammer voor mensen die het niet gebruiken als mobile device en dat pluspunt meteen wegvalt, dan is er geen reden om die games te halen voor de Switch. En dan blijven voornamelijk Nintendo games en wat indie games over. Al moet ik zeggen dat de library in de estore wel steeds groter wordt.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

14 nov 2017, 19:49

MK8D spant de kroon toch, ziet er echt goed uit op een 4K tv. Niet toevallig eentje die 1080p docked levert natuurlijk.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 nov 2017, 19:58

Prachtige game maar ik gebruikte Rabbids als voorbeeld van third party studios die mooie resultaten boeken op de Switch

Overigens, waar DOOM uiteraard de minste versie is, blijft het toch een toffe gedachte dat ze dit draaiende krijgen op dat kleine apparaatje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re: Re:

14 nov 2017, 20:57

Robbai schreef:
14 nov 2017, 19:10
De Switch is uiteindelijk een console geworden die zijn beloften betreft thirdparty-ondersteuning niet kon waarmaken.
Ehhh.. We zijn nog niet eens 3/4 jaar na de launch. WTF? Als je het nou over de Wii U hebt okay.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

14 nov 2017, 21:01

Laura Birdie schreef:
14 nov 2017, 19:58
Prachtige game maar ik gebruikte Rabbids als voorbeeld van third party studios die mooie resultaten boeken op de Switch

Overigens, waar DOOM uiteraard de minste versie is, blijft het toch een toffe gedachte dat ze dit draaiende krijgen op dat kleine apparaatje

Afbeelding
Tja als je de discdrive en HDD uit de PS4/One laat blijft er ook weinig over.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

14 nov 2017, 21:25

Zeldasoul

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re: Re:

14 nov 2017, 21:35

BigBaller schreef:
14 nov 2017, 21:01
Tja als je de discdrive en HDD uit de PS4/One laat blijft er ook weinig over.
Doen we dan ook het scherm en accu bij de Switch weg? Dan wordt die ook ineens weer een stuk kleiner.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

14 nov 2017, 21:43

Mario en Rabbids kingdom battle zag er goed uit. Maar had op de tv had de game veel last van framedrops.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 nov 2017, 21:53

Altijd een "maar" bij jou he. Bovendien, zelf weinig van gemerkt, en volgens mij was Digital Foundry ook gewoon zeer positief

En ja, de Switch accu is flink.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

14 nov 2017, 22:03

Als we toch flauw gaan doen, voor shits and giggles even over elkaar gelegd:

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten