Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re:

14 nov 2017, 16:59

kaassouflee schreef:
14 nov 2017, 15:13
@Brutalgamer wat zeg ik voor gekke dingen, Volgens vele hier kan Nintendo na dit jaar niets meer fout doen. Dat is niet onredelijk zijn dat is pure waarheid. Ik wil best meegaan met die blinde liefde voor Nintendo als Nintendo de komende jaren dezelfde kwaliteit levert als dit jaar.

@jalf De 3rd party titels krijgen in november hun eigen moment. Maar dan kun je toch gewoon deze maand een direct houden om de games van de toekomst te tonen. Dat zal deze 3rd party games niet schaden. En als Nintendo fan wil je zoveel mogelijk frist party games. Omdat de meeste hier de 3rd party titels in een betere kwaliteit spelen op de andere consoles of pc

@mrbouwmeesteer. Als je graag 3rd party games speelt heb je dan niet voor een verkeerde console gekozen? Of vind de exclusieve games van Nintendo leuker dan die van de ps4 of Xbox one?
Omdat je het ineens over blinde liefde hebt en mensen gaat benoemen. En het totale bericht las iets te onsamenhangend. Maar grotendeels ben ik het wel eens. Er heerst teveel enthousiasme over heel weinig.
Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 16:35
Breath of the Wild is een zeer sterke game, maar om nu te zeggen dat het al die dingen in die video revolutioneert is ook een beetje vergezocht.

- Het presenteren van Ganon als einddoel en dat het 'verhaal' is dat je moet trainen, is eerder een gebrek aan verhaal en wel heel flimsy. Dungeons op willekeurige volgorde doen is ook niet nieuw, alleen in Zelda.
- Het ontdekken van de wereld en achter de historie en lore van de wereld komen hebben we al gezien in de Souls-games.
- Overal op klimmen is natuurlijk allang al gedaan in Assassin's Creed en doet dat zo te zien ook veel overtuigender.
- Geruchten en vage aanwijzingen volgen was een groot onderdeel in World of Warcraft, voordat er add-ons waren, waarbij je goed de quests moest lezen om erachter te komen waar alles was. Ook een andere open world game maakte hier veel gebruik van, maar ik kan even niet meer herinneren welke game dat was.

Nogmaals, Breath of the Wild is een heel sterke game, maar dat hele ophemelen van hoe revolutionair de game wel niet is, is zwaar overdreven.

Het klimmen ziet er overtuigender uit wanneer je daadwerkelijk vastgrijpt aan een riggel ipv dat je tegen een wand klimt zoals in AC. Maar het klimmen gaf in BotW veel meer voldoening door de beperkingen in uithouding, en voorwaardes om op bepaalde oppervlakken te kunnen klimmen. Beide functioneel op een andere manier. Persoonlijk vond ik het klimmen in BotW leuker omdat het veel actiever aanvoelt.
Het was niet revolutionair maar de combinaties van alle ideeën geleend uit verschillende games maakt het geheel wel sterk.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

14 nov 2017, 17:06

2018 wordt filler meuk, misschien nog iets als AC. Pokemon en Metroid mag je vergeten en de grote klappers zijn de deur al uit. Prima voor mij, ik heb 6u in Zelda zitten en moet maar eens Mario naar dat Sand Kingdom sturen, MK8 meer online spelen en Splatoon 2 uit de digitale seal halen. :lol:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re: Re:

14 nov 2017, 17:06

Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 16:45
Oversoul schreef:
14 nov 2017, 16:43
De individuele ideeën opzich zijn ook niet revolutionair: dat is de manier waarop alles samenkomt en in dienst staat van het core design principle. Dat is zegmaar ook de hele boodschap van de video.

Hij maakt later in de video ook vergelijkingen met andere open world games, heb je 'm helemaal afgekeken?
Ja, maar het vergelijken met open world games die het NIET hebben is wel heel makkelijk gedaan, nietwaar?

'Assassin's Creed is veel beter, want ik probeerde in Forza Horizon met mijn auto naar het topje van een kerk te klimmen en dat lukte niet.'

Werkt niet echt lekker als argumentatie.
Waar heb je het over?

Serieus. Kijk de video. Hij laat JUIST elementen zien die andere open world games ook doen. Bijv de Koroks die vergeleken worden met de Riddler trophies.

Waar het om gaat is nogmaals, de combinatie van elementen in dienst een gameplaydoel: het gevoel van avontuur.

Leuk dat World of Warcraft ook al die vage hints had zonder quest markers 10 jaar geleden. Maar anno 2016/17 staat de map in een random Ubisoft open world game propvol met icoontjes.

Dát is het klimaat waarin BotW uit kwam. Kijk alleen al naar grootste "concurrent" Horizon en hoe beperkt dat is in vergelijking.
Laatst gewijzigd door Oversoul op 14 nov 2017, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re:

14 nov 2017, 17:08

Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 16:35
Breath of the Wild is een zeer sterke game, maar om nu te zeggen dat het al die dingen in die video revolutioneert is ook een beetje vergezocht.

- Het presenteren van Ganon als einddoel en dat het 'verhaal' is dat je moet trainen, is eerder een gebrek aan verhaal en wel heel flimsy. Dungeons op willekeurige volgorde doen is ook niet nieuw, alleen in Zelda.
Hoezo is dit flimsy? Het is het zoveelste voorbeeld waarin je ziet dat Nintendo als eerste vanuit gameplay ontwerpt, en er dan later een verhaal op toepast. Het verhaal is simpel, maar volledig geïntegreerd in de game in plaats van een animatie film die de game continu onderbreekt. Zelfs de cutscene herinneringen die je moet op zoeken zijn meer een motivatie om de wereld te ontdekken, en zijn bovendien optioneel.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

Re:

14 nov 2017, 17:28

Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 16:35
- Geruchten en vage aanwijzingen volgen was een groot onderdeel in World of Warcraft, voordat er add-ons waren, waarbij je goed de quests moest lezen om erachter te komen waar alles was. Ook een andere open world game maakte hier veel gebruik van, maar ik kan even niet meer herinneren welke game dat was.
En dat is de reden dat Vanilla WoW goed is en tegenwoordig enorm kut is. ^_^

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 17:31

Ach houd toch op. Dat is echt nog nooit een gameconcept geweest wat positief werd ervaren in WoW. Er waren al heel snel add-ons beschikbaar die iedereen gebruikte zodat je niet op zoek hoefde naar je doellocatie maar de icoontjes gewoon op je map stonden, en desgewenst je char nog automatisch heen kon laten lopen. Dat er een handjevol mensen zijn die het Vanilla zonder add-ons leuker vond dat kan, maar nu dit brengen als een gewilde feature (van een slecht uitgewerkt concept) gaat me wel te ver.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

14 nov 2017, 17:36

Oversoul schreef:
14 nov 2017, 17:06
Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 16:45


Ja, maar het vergelijken met open world games die het NIET hebben is wel heel makkelijk gedaan, nietwaar?

'Assassin's Creed is veel beter, want ik probeerde in Forza Horizon met mijn auto naar het topje van een kerk te klimmen en dat lukte niet.'

Werkt niet echt lekker als argumentatie.
Waar heb je het over?

Serieus. Kijk de video. Hij laat JUIST elementen zien die andere open world games ook doen. Bijv de Koroks die vergeleken worden met de Riddler trophies.

Waar het om gaat is nogmaals, de combinatie van elementen in dienst een gameplaydoel: het gevoel van avontuur.

Leuk dat World of Warcraft ook al die vage hints had zonder quest markers 10 jaar geleden. Maar anno 2016/17 staat de map in een random Ubisoft open world game propvol met icoontjes.

Dát is het klimaat waarin BotW uit kwam. Kijk alleen al naar grootste "concurrent" Horizon en hoe beperkt dat is in vergelijking.
Ik heb de video gezien. Waar denk je dat ik die voorbeelden vandaan haal, slimmerik?

En in de video worden er open world games als voorbeeld gebruikt hoe dingen niet mogelijk zijn of hoe iets niet kan, wat wel in Zelda kan. Maar hij negeert daarbij de games waarbij die features er WEL inzitten. Dat is een zwakke argumentatie om een punt te bewijzen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

14 nov 2017, 17:37

Laat ik het dan zo zeggen: ik heb een hekel aan "Tom-Tom the game" features in games. Je volgt een lijntje/pijltje omdat.... nouja, tijd te laten verstrijken? Je hoeft niet te zoeken, geen kleine tips of hints uitvogelen, gewoon dom lopen/rijden/vliegen. Meer niet. Ik snap de lol er niet van, maargoed, ieder zijn/haar ding. Ook in de Witcher 3 stoorde ik me er aan.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re:

14 nov 2017, 17:38

Henky-VII schreef:
14 nov 2017, 17:37
Laat ik het dan zo zeggen: ik heb een hekel aan "Tom-Tom the game" features in games. Je volgt een lijntje/pijltje omdat.... nouja, tijd te laten verstrijken? Je hoeft niet te zoeken, geen kleine tips of hints uitvogelen, gewoon dom lopen/rijden/vliegen. Meer niet. Ik snap de lol er niet van, maargoed, ieder zijn/haar ding.
Daar ben ik het wel helemaal mee eens. Gek genoeg stoor ik me daar pas echt aan sinds BotW.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

14 nov 2017, 17:48

Henky-VII schreef:
14 nov 2017, 17:37
Laat ik het dan zo zeggen: ik heb een hekel aan "Tom-Tom the game" features in games. Je volgt een lijntje/pijltje omdat.... nouja, tijd te laten verstrijken? Je hoeft niet te zoeken, geen kleine tips of hints uitvogelen, gewoon dom lopen/rijden/vliegen. Meer niet. Ik snap de lol er niet van, maargoed, ieder zijn/haar ding. Ook in de Witcher 3 stoorde ik me er aan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

14 nov 2017, 17:48

MrBouwmeester schreef:
14 nov 2017, 17:08
Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 16:35
Breath of the Wild is een zeer sterke game, maar om nu te zeggen dat het al die dingen in die video revolutioneert is ook een beetje vergezocht.

- Het presenteren van Ganon als einddoel en dat het 'verhaal' is dat je moet trainen, is eerder een gebrek aan verhaal en wel heel flimsy. Dungeons op willekeurige volgorde doen is ook niet nieuw, alleen in Zelda.
Hoezo is dit flimsy? Het is het zoveelste voorbeeld waarin je ziet dat Nintendo als eerste vanuit gameplay ontwerpt, en er dan later een verhaal op toepast. Het verhaal is simpel, maar volledig geïntegreerd in de game in plaats van een animatie film die de game continu onderbreekt. Zelfs de cutscene herinneringen die je moet op zoeken zijn meer een motivatie om de wereld te ontdekken, en zijn bovendien optioneel.
Er is een verschil tussen amper verhaal en Metal Gear Solid. Nogmaals, kijk naar de Souls-games. Een vrijwel gebrek aan verhaal aanprijzen als 'feature', yeeeaaaahhhh...
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re: Re:

14 nov 2017, 17:55

Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 17:36
Oversoul schreef:
14 nov 2017, 17:06


Waar heb je het over?

Serieus. Kijk de video. Hij laat JUIST elementen zien die andere open world games ook doen. Bijv de Koroks die vergeleken worden met de Riddler trophies.

Waar het om gaat is nogmaals, de combinatie van elementen in dienst een gameplaydoel: het gevoel van avontuur.

Leuk dat World of Warcraft ook al die vage hints had zonder quest markers 10 jaar geleden. Maar anno 2016/17 staat de map in een random Ubisoft open world game propvol met icoontjes.

Dát is het klimaat waarin BotW uit kwam. Kijk alleen al naar grootste "concurrent" Horizon en hoe beperkt dat is in vergelijking.
Ik heb de video gezien. Waar denk je dat ik die voorbeelden vandaan haal, slimmerik?

En in de video worden er open world games als voorbeeld gebruikt hoe dingen niet mogelijk zijn of hoe iets niet kan, wat wel in Zelda kan. Maar hij negeert daarbij de games waarbij die features er WEL inzitten. Dat is een zwakke argumentatie om een punt te bewijzen.
Dat zijn de current gen games. Like it or not, dat is de staat van open world gaming. We hebben het hier niet over World of Warcraft anno 200X

Maargoed, ik zou verder ook niet in gaan op wat ik zeg. Gooi anders nog een keer die Forza Horizon vergelijking, een race game :lol:
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

14 nov 2017, 17:58

Oversoul schreef:
14 nov 2017, 17:55
Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 17:36


Ik heb de video gezien. Waar denk je dat ik die voorbeelden vandaan haal, slimmerik?

En in de video worden er open world games als voorbeeld gebruikt hoe dingen niet mogelijk zijn of hoe iets niet kan, wat wel in Zelda kan. Maar hij negeert daarbij de games waarbij die features er WEL inzitten. Dat is een zwakke argumentatie om een punt te bewijzen.
Dat zijn de current gen games. Like it or not, dat is de staat van open world gaming.

Maargoed, ik zou verder ook niet in gaan op wat ik zeg. Gooi anders nog een keer die Forza Horizon vergelijking, een race game :lol:
Dark Souls 3 is current gen en hybrid-open world.

Bovendien wordt in de video nooit current gen genoemd, dat haal jij er zelf bij. Kijk anders even de video.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

14 nov 2017, 18:00

Gear.Club lijkt me best wel tof.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

14 nov 2017, 18:02

A2 racer is back! <3

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

14 nov 2017, 18:04

Eden games was toch van Test Drive Unlimited of zit ik nu fout?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

14 nov 2017, 18:05

Shenmue3 schreef:
14 nov 2017, 18:02
A2 racer is back! <3
De nostalgie! Davilex <3
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 18:06

Dark Souls heeft inderdaad de Lore en het verhaal verstopt in de game. Maar nergens wordt je uitgenodigd om daadwerkelijk dat te onderzoeken. Meestal kom je gewoon per toeval iets tegen ipv dat je daadwerkelijk ermee bezig bent. Ik snap de vergelijking wel want het heeft zeker overeenkomsten. Maar wat ze in BotW dus goed doen is elementen pakken uit andere games. Dingen die werken zijn geperfectioneerd, en wat niet werkt zit niet in de game. Het is echt het perfecte brouwsel van een hoop met ingrediënten.
ageQned schreef:
14 nov 2017, 18:04
Eden games was toch van Test Drive Unlimited of zit ik nu fout?
Dear lord wat was dat een rommel zeg haha. Hopelijk weten ze nu wel wat fatsoenlijks neer te zetten, het idee was leuk. Al heeft Forza Horizon dat al wel goed uitgewerkt.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 nov 2017, 18:10

Wat the fuck is een "hybrid" open world Rolfgang?

En snap je nog steeds niet dat individuele games aanhalen geen zin heeft? Je kunt alle elementen uit Zelda wel herleiden tot een andere game. Daar zijn we het gewoon over eens, dat is Mark Brown met je eens in de video.

Het gaat om de combinatie van die elementen. Die combinatie van elementen, dat totaalpakket vind je nergens anders.

Tenzij je me het doosje van Darkrcraft 3: Witchers Creed Arkham Mines kunt laten zien. Succes met shoppen alvast.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

14 nov 2017, 18:12

BrutalGamer schreef:
14 nov 2017, 18:06
Dark Souls heeft inderdaad de Lore en het verhaal verstopt in de game. Maar nergens wordt je uitgenodigd om daadwerkelijk dat te onderzoeken. Meestal kom je gewoon per toeval iets tegen ipv dat je daadwerkelijk ermee bezig bent. Ik snap de vergelijking wel want het heeft zeker overeenkomsten. Maar wat ze in BotW dus goed doen is elementen pakken uit andere games. Dingen die werken zijn geperfectioneerd, en wat niet werkt zit niet in de game. Het is echt het perfecte brouwsel van een hoop met ingrediënten.
Maar niet revolutionair, zoals Mitch maar al graag wilt claimen elke keer als ook maar de kleur groen ter sprake komt.

Heel goede game. Niet revolutionair in design. Punt.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

14 nov 2017, 18:14

Rolfgang schreef:
14 nov 2017, 18:12
BrutalGamer schreef:
14 nov 2017, 18:06
Dark Souls heeft inderdaad de Lore en het verhaal verstopt in de game. Maar nergens wordt je uitgenodigd om daadwerkelijk dat te onderzoeken. Meestal kom je gewoon per toeval iets tegen ipv dat je daadwerkelijk ermee bezig bent. Ik snap de vergelijking wel want het heeft zeker overeenkomsten. Maar wat ze in BotW dus goed doen is elementen pakken uit andere games. Dingen die werken zijn geperfectioneerd, en wat niet werkt zit niet in de game. Het is echt het perfecte brouwsel van een hoop met ingrediënten.
Maar niet revolutionair, zoals Mitch maar al graag wilt claimen elke keer als ook maar de kleur groen ter sprake komt.

Heel goede game. Niet revolutionair in design. Punt.
Hoe de game ontworpen is om je het gevoel van avontuur te geven, en daadwerkelijk te moeten overleven is wel ongekend en enigszins revolutionair te noemen. Dat gevoel heb ik nog nooit in een andere game gehad.

Het legt ook wel een aantal gebreken van andere RPG's tot op heden bloot. Alles staat in dienst van de game en de gedachte dat wat je doet logisch moet zijn binnen de wereld waarin je je begeeft. Die mate van perfectie is echt ongekend.
Laatst gewijzigd door BrutalGamer op 14 nov 2017, 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 nov 2017, 18:14

Zie het als een iPhone: de onderdelen bestonden al langer, het eindproduct is een revolutie in design.

Het geheim? De combinatie die in dienst staat van een design filosofie.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

14 nov 2017, 18:19

Mitch, je kan een game die meerdere elementen pakt uit andere games niet revolutionair noemen.

Neem bijvoorbeeld Shadow of Mordor. Het Nemesis-systeem was revolutionair. De gameplay, een mix van andere games waaronder AC en Arkham, was tof gedaan, maar niet revolutionair. Snap je?

En Brown zegt vrijwel nergens dat de elementen ook in andere games zitten. Integendeel. Hij haalt er juist voorbeelden bij van andere open world games die element X or Y juist NIET hebben of extreem slecht uitvoeren. Zoals ik al zei, Horizon erbij pakken voor het klimsysteem en niet AC. Dat is zwak.

En Dark Souls is een grote wereld dat met elkaar is verbonden, maar barrières heeft in de vorm van bossfights. Hybride tussen open world en een meer lineaire game dus.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

14 nov 2017, 18:23

Horizon is ook wel echt een lachertje als het aankomt op klimmen haha. Maar AC is ook een slecht voorbeeld, de core van de game draait om het klimmen en freerunnen. Zou wel slecht zijn als dat niet goed is uitgewerkt. Al vind ik persoonlijk dat het in BotW beter is uitgewerkt, want daar ben je actief aan het klimmen ipv houd de trigger ingedrukt en de stik omhoog en je komt er wel.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 nov 2017, 18:26

Dat kan prima.

Is GTA 3 een revolutie? Ik zou zeggen van wel. Toch kon ik al autorijden (Driver), mensen neerschieten (teveel games om op te noemen) en gebieden verkennen in 3D (idem) ver voordat die game al die elementen combineerde.

Ik weet het, Zelda is niet jouw ding. Dat is ok.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten