Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4576
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 okt 2017, 19:03

Omdat de block functie waardeloos is.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

01 nov 2017, 09:58

Retro is wel een enorm trage studio in ieder geval. 5 games in 17 jaar (waaronder twee 2d platformers) is geen heel denderend track record. Ik zat even hun wiki pagina door te neuzen (https://en.wikipedia.org/wiki/Retro_Studios). Het is vooral deadlines missen en personeelswisselingen wat de klok slaat.

Ben wel erg benieuwd waar ze aan werken. Als ze aan een nieuw IP werken dan denk ik al snel aan iets scifi achtigs. Timesplitters, Geist, Second Sight, Eternal Darkness.. een beetje in die hoek. Nintendo heeft oorspronkelijk ook geïnvesteerd in de studio met als doel het ontwikkelen van games voor een meer volwassen doelgroep. Om die reden alleen is het al vreemd dat ze op Donkey Kong gezet zijn.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

01 nov 2017, 10:10

Zijn er na de prime trilogie niet heel veel mensen vertrokken? En heeft Nintendo toen misschien gedacht we zetten ze voor de zekerheid op dkc. En over dkc gesproken die 2 delen die deden qua actie op scherm wel meer dan andere 2d platform games. Dus dat dit meer tijd kost is misschien wel logisch.

Maar we gaan het zien. Mochten ze hun grote titel al klaar hebben. En toevallig al ver met een 2e game zijn. Die bijvoorbeeld dkc is. Of andersom dat hun dkc game klaar is maar hun grote titel nog niet. Doet Nintendo er verstandig aan om eerst de andere game aan te kondigen en dan pas Dkc. Zo voorkom je dat mensen dkc al haten omdat het van retro komt. Terwijl als ze weten he er komt een dkc van Retro maar ook grote nieuwe game. Dan valt dkc op voorhand al beter in de smaak.

Maar een grootste 3d dk van retro zou ik wel zeer tof vinden. Wel beter uitgewerkt dan dk64. Maar even een andere 3d platformer dan Mario zou ik wel verfrissend vinden.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

01 nov 2017, 11:10

Gezien het verleden van Retro zou ik absoluut niet verwachten dat ze aan twee games tegelijk werken.

Retro president Michael Kelbaugh heeft in het verleden aan de DKC games gewerkt. Daarom zijn ze na de Prime trilogy op Donkey Kong gezet.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

Re:

01 nov 2017, 11:17

Jalf schreef:
01 nov 2017, 11:10
Gezien het verleden van Retro zou ik absoluut niet verwachten dat ze aan twee games tegelijk werken.

Retro president Michael Kelbaugh heeft in het verleden aan de DKC games gewerkt. Daarom zijn ze na de Prime trilogy op Donkey Kong gezet.
Oke oke ja ik weet niet of Nintendo geïnvesteerd in meer mensen voor de studio.

Maar ik wil sws een dkc game. Maar wie zou het kunnen maken naast Retro

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

09 nov 2017, 20:12

Ik wil ook volgend jaar een nieuwe Luigi Mansion. Vond de laatste ook goed

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4576
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 nov 2017, 20:32

Wat wil je niet? Vraag het aan Sinterklaas.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

09 nov 2017, 20:42

Ik moet toegeven dat een Luigi's Mansion voor Switch me wel echt enorm tof lijkt

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

09 nov 2017, 20:56

Op game gebied zoveel mogelijk toffe games van de grote 3 en de 3rd party's volgend jaar. Maar dat wil jij toch ook stickie. Daar zijn we gamers voor.

En daarbij Luigi mansion Dark moon heeft het op de 3ds prima gedaan. En Next level games hun serieuze team is sinds die tijd al met iets nieuws bezig. Want hun 2e team zat achter Federation Force.

Dus het is ook niet heel onlogisch. Dat ze met een luigi mansion 3 voor de Wii u bezig waren. En dat die is overgezet naar de Switch

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

10 nov 2017, 07:54

Balen voor de 3rd parties op de switch, maar.... Doom, skyrim, la noir en Rocket league komen ongeveer tegelijk uit.

In totaal zal het best verkopen maar ze kannibaliseren elkaar natuurlijk verschrikkelijk.

Ik hoop echt dat ze het stuk voor stuk goed doen, maar vrees van niet. Denk een belangrijke maand voor de toekomst van 16+ 3rd party games op de switch voor de toekomst.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

10 nov 2017, 10:58

Daar vrees ik ook wel een beetje voor. Het is ook nog eens heel kort na Mario Odyssey (die volgens mij 80-90% van de Switch bezitters wel in huis heeft gehaald voor het einde van dit jaar).

Niet alleen de timing is beroerd, ook de prijsstelling. Doom en Skyrim zijn gewoon € 60,- Dat is gewoon echt teveel voor een game die niet alleen jaren oud is, maar voor PS4 en Xbox One allebei voor €20,- in de winkels ligt. Dat is gewoon vragen om problemen. Je kunt alleen maar hopen dat uitgevers dit ook beseffen en geen wonderen verwachten van deze titels.

LA Noire is gelukkig wel een tientje goedkoper (maar nog steeds een tientje duurder dan PS4/Xone versies), maar die heeft weer dat gekut met opslagruimte. Als je hem digitaal wil, ben je genoodzaakt om een SD kaartje te kopen. Koop je hem fysiek dan ben je ook gewoon de helft van je interne geheugen kwijt. Ook alles behalve ideaal.

Ik zou zelf heel graag Rocket League willen voor de Switch, maar daar is helaas nog niet zoveel over bekend.. Dat is ook geen 59,99 game. Ook niet met Mario unlockables. En het is bovendien een game waarbij eventuele lag echt funest is. Plus ik wil graag tegen vrienden kunnen spelen. LA Noire wil ook nog graag eens spelen, maar daar wacht ik wel even mee tot ie onder de 30 is gedoken. Doom en Skyrim sla ik over. Die eerste wil ik wel eens proberen voor € 20 ofzo.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

10 nov 2017, 11:35

Aandelen van Nintendo zitten sinds de laatste (beter dan verwachtte!) kwartaal cijfers ook even in zwaar water. Reden is dat alles nu zo goed gaat dat men denkt dat de rek nu klaar is. Zelda en mario zijn gereleased, wat zorgt ervoor dat de momentum doorzet na kerst?

Nintendo heeft zelf gezegd dat het succes van de Switch deels door het falen van de WiiU komt. Daardoor dus een Zelda als launchgame en een mario game die wss in het begin voor wiiU zou zijn binnen een jaar uit. Wat wordt het volgende selling point?

Ondertussen nieuw artikel in wsj dat nintendo volgend fiscaal jaar 25 tot 30 miljoen switches wilt produceren! Nintendo gelooft dus blijkbaar wel erin dat de momentum zelfs toeneemt. Beniewd wat ze van plan zijn (pokemon release? goedkopere versie?). Kimi heeft iig aangegeven zich in 2018 iets meer op de casuals te richten en "Niewe manier van spelen" (enge uitspraak) te introduceren.

Dus...conservatief nintendo is all-in gegaan op de switch en investeerders beginnen vraagtekens te zien. Zoveel produceren is een groot risico als de momentum niet doorzet.

Ik persoonlijk blijf gewoon in de aandelen zitten. Geen idee of de momentum aanhoudt, maar wel denk ik dat de switch komende decenia (met upgrades) nog wel standhoudt en Nintendo dus redelijk goedkoop door kan teren op de Switch, plus investeren in andere inkomsten als mobile, pretparken, QoL?, merchendise, classic mini's, andere plannen? etc...
Laatst gewijzigd door Newgamessuck op 10 nov 2017, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

10 nov 2017, 11:40

Die third parties koop je als je portable wil spelen of enkel een switch hebt. Al is dat portable aspect voor een shooter van 8u met weinig replaywaarde nu niet echt een sellingpoint, Skyrim is wat anders.
Maar ik zag dat Bethesda afgelopen weken Doom voor 11 euro en Skyrim 20 op psn heeft gegooid, alsof ze de twijfelaars nog een handje wouden helpen. :lol:

Gebruikersavatar
Triforcehero
Lv2
Berichten: 52
Lid geworden op:
21 jul 2017, 14:36

Re:

10 nov 2017, 11:44

Shenmue3 schreef:
10 nov 2017, 11:40
Die third parties koop je als je portable wil spelen of enkel een switch hebt. Al is dat portable aspect voor een shooter van 8u met weinig replaywaarde nu niet echt een sellingpoint, Skyrim is wat anders.
Maar ik zag dat Bethesda afgelopen weken Doom voor 11 euro en Skyrim 20 op psn heeft gegooid, alsof ze de twijfelaars nog een handje wouden helpen. :lol:
Ik vind het bizar inderdaad dat een Doom voor PS4 voor 11 euro te spelen is en je de volle mep op de Switch moet betalen. Hoe graag wil je falen. Ik twijfel al een tijdje over Doom en de Switch uitgave trok mij over de streep, maar no way dat ik er 50 euro extra voor ga betalen zodat ik 'm portable kan spelen :lol:
Er is maar 1 god en Miyamoto is zijn profeet

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

10 nov 2017, 11:54

Third parties shot themselves in the foot again. I don't know how much you guys know about third parties on Nintendo hardware (I'm an expert) but this is not good.

Alleen Rocket League gaat verkopen gok ik.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

10 nov 2017, 12:00

Ja, voor 20 euro....Skyrim kan het ook wel aardig doen denk ik...

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

10 nov 2017, 12:05

Aandelen van Nintendo zitten sinds de laatste (beter dan verwachtte!) kwartaal cijfers ook even in zwaar water. Reden is dat alles nu zo goed gaat dat men denkt dat de rek nu klaar is. Zelda en mario zijn gereleased, wat zorgt ervoor dat de momentum doorzet na kerst?
Goh. Ik dacht dat alleen de feestdagen telde voor de meeste hier. En dat de eerste kwartalen er niet doe deden. En nu zeg je wat gaat het momentum vasthouden. Misschien is het dan toch handig dit over een week of 2 in een uitgebreide Nintendo direct aan te kondigen. En daar je achterban, Aandeelhouders en toekomstige kopers laat zien wat er volgend jaar te doen is op de Switch. En laat ze zien dat dit jaar niet een uitzondering op de regel is. Maar dat we elk jaar een jaar 8 goede titels kunnen verwachten voor de Switch. En ok niet elk jaar 2 van zulke kwaliteits titels. Al vind ik persoonlijk dat zowel Mario en Zelda weinig objectief is beoordeeld. En dit ook gewoon 2 games waren die een 8,5 hadden moeten krijgen.

En dan nog over Doom. Waarom zou je idd in godsnaam 60 euro neertellen. Waar je voor terug krijgt de lelijkste versie van alle versies van Doom. De enige aan wie ze dit kwijtraken is aan de Switch only bezitter. En over de kwaliteit jullie riepen laatst met zo vergelijkingsplaatje dat het verschil reuze mee viel. Ik riep het zelf ook. Maar je ziet in vergelijkingsfilmpjes wel een aardig verschil.

Dus nee 3rd party is belangrijk. Maar op deze manier voor deze prijs gaat het niet werken. En ben je ze door een gebrek aan sales weer kwijt. Misschien zou je wel 3rd party bedrijven als Bethesda en Ubisoft in kunnen huren om met exclusives aan de haal te gaan. Zodat je ook je eigen ip's uit kunt besteden. En zo voor meer software zorgt. Het heeft met Mario en Rabbids goed gewerkt.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

10 nov 2017, 12:16

kaassouflee schreef:
10 nov 2017, 12:05


Goh. Ik dacht dat alleen de feestdagen telde voor de meeste hier. En dat de eerste kwartalen er niet doe deden. En nu zeg je wat gaat het momentum vasthouden. Misschien is het dan toch handig dit over een week of 2 in een uitgebreide Nintendo direct aan te kondigen. En daar je achterban, Aandeelhouders en toekomstige kopers laat zien wat er volgend jaar te doen is op de Switch.
gast.............................................................appels, peren.

Een aandeelhouder is geen gamer, een gamer is geen aandeelhouder.
Voor een aandeelhouder is het nu sowieso onbelangrijk. Kijkt alleen naar die toekomst wat zeer onvoorspelbaar is bij een bedrijf als Nintendo. Aangezien er nu nog weinig over 2018 bekend is zijn ze even wat voorzichtiger na 100% stijging in enkele maanden (en een paar games in een direct boeien weinig). De kerstdagen was voor de aandeelhouder al maanden geleden.

Een direct nu of over 6 tot 8 weken heeft totaal geen invloed op wat dan ook. Alleen op jouw nieuwsgierigheid. Kan me geen direct herinneren die de aandelen groot deden bewegen. Dat zijn events als een samenwerking met DNA, het eerste grote succes in mobile, nieuws over samenwerking met Universal voor pretparken en een Switch succes dat alle verwachtingen overtrof.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

10 nov 2017, 12:26

Een aandeelhouder is geen gamer, een gamer is geen aandeelhouder. Niet alle want jij wel:p

Maar wat is dit voor onzin. Je kunt toch gewoon in november het hele volgende jaar bekendmaken. Op de E3 toon je speelbare versies van games die daarna pas uitkomen. En je kondigt nog 1 of 2 nieuwe 2018 titels aan. En een paar sneak previews van de toekomst. Sony doet het nu hoop ik ook op de PSX bekend maken wanneer we 3 van hun grote titels kunnen gaan spelen. Waarom Nintendo pas zo laat als ik jullie mag geloven wat een onzin.
Laatst gewijzigd door kaassouflee op 10 nov 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

10 nov 2017, 12:33

Ik wilde met die eerdere post van Newgamessuck al de opmerkingen maken dat ze teveel posts van Kaas hebben gelezen, maar ben al te laat :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

10 nov 2017, 12:35

Om je een kort antwoord te geven.

Bij Nintendo werken mensen die niks anders doen dan nadenken over juiste timings en hoe het nieuws met het publiek te delen. Zogenaamde PR afdeling.

Ook hebben ze een afdeling die niets anders doet dan nadenken over juiste timings en hoe het nieuws met inversteerders te delen. Zogenaamde IR afdeling.

Misschien moet jij voor PR of IR van Nintendo gaan soliciteren, want jij kunt het veel beter.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

Re:

10 nov 2017, 12:39

Newgamessuck schreef:
10 nov 2017, 12:35
Om je een kort antwoord te geven.

Bij Nintendo werken mensen die niks anders doen dan nadenken over juiste timings en hoe het nieuws met het publiek te delen. Zogenaamde PR afdeling.

Ook hebben ze een afdeling die niets anders doet dan nadenken over juiste timings en hoe het nieuws met inversteerders te delen. Zogenaamde IR afdeling.

Misschien moet jij voor PR of IR van Nintendo gaan soliciteren, want jij kunt het veel beter.
Het is toch niet moeilijk dat je eind van het jaar de games bekend maakt voor games van het nieuwe jaar. Kijk je hoeft ze echt niet 3 jaar van te voren ze aan te kondigen. Maar eind november niks mis mee toch. En in januari is iedereen zijn portemonnee weer leeg dus dan is het erg onverstandig dan pas de toekomst te laten zien dat kun je beter voor black Friday en kerst doen. Zoals Sony dit doet een paar weken voor de feestdagen met de PSX.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

10 nov 2017, 13:30

Kaas,

hoe moeilijk is het je erbij neer te leggen dat Nintendo dat blijkbaar anders ziet dan jij?

Nintendo wilt van nu tot eind maart nog ruim 9 miljoen switches verkopen. Dat denken ze te redden met hun huidige strategie.
Blijkbaar houdt dat in dat de kerstdagen men het moet doen met promotie van Mario, Doom, Skyrim, Rocket League, La Noire, Xenoblade en Zelda botw dlc.

Wat er daarna gebeurt zien we dan wel, maar dit is wat ze kunnen produceren. Wat de plannen zijn om vanaf april 2018 tot april 2019 nog eens 30 miljoen!!!! switches te verkopen zien we vanzelf wel.

Maar met dit nieuws zet ik in op pokemon en een 3ds vervangende switch ~199E versie.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

10 nov 2017, 13:38

We weten niet of Nintendo het anders ziet dan mij. Dat is pas zo wanneer ze deze en volgende maand geen global direct geven .

En al die games buiten mario promoten is onzinnig. Deze games zullen niets verkopen. Want doom is een stuk minder mooi op de Switch en kost 3 keer zoveel. Skyrim en rocket league hebben de meeste al gespeeld. En ook Skyrim is vol mij full price dus gaat ook niets doen.

Daarbij er komt geen pokemon volgend jaar. En laat ze daar voor de Pokémon liefhebbers de tijd voor nemen. Dat ze niet met een Pokémon voor switch komen met 3ds graphics. Maar echt maken wat de fans willen.

Maar goed we gaan het zien.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4576
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 nov 2017, 14:43

Nee Kaas, jij komt alleen maar over als een verbitterde fan die het beter denkt te weten terwijl jij er helemaal geen kaas van hebt gegeten. Laat het uit handen, je hebt er geen controle over en Ninty doet het nu gewoon hartstikke goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten