Retro Gaming - Oude (S)NES aansluiten op TV

no avatar
Kn4kworst
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
30 mar 2018, 17:35

Retro Gaming - Oude (S)NES aansluiten op TV

30 mar 2018, 17:47

Hoi allemaal,

Als eerst wil ik me even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum. Mijn naam is Maurice 37 jaar en kom uit Hoensbroek helemaal in het zuiden. Ik Game op PS4, Xbox One, PC en sinds kort weer op NES en SNES.

Maar goed, even terug ontopic. Misschien dat iemand van jullie mij kan helpen met het volgende probleem. Ik heb sinds kort weer een NES en SNES in mijn bezit en wil deze graag aansluiten op mijn Samsung 55" tv. Dit gaat zonder enig probleem met de component kabel. Echter wil ik graag een "Scanline Generator" aanschaffen om er tussen te zetten zodat het beeld weer wat beter uit de verf komt. Nu is het vooral een grote pixel brei. De enige Scanline generators die ik kan vinden zijn HDMI of VGA. Mijn tv heeft geen VGA maar wel HDMI. Dus dan zou ik een Component (Rood,wit,Geel) converter naar HDMI erbij moeten zetten. Maar ik heb geen ideeof dit wel gaat werken met vertragingen of andere complicaties.

Heeft iemand van jullie enige ervaring hiermee? Of weet je wat ik nodig heb? Elk antwoord is misschien wel een oplossing.

Mvg,

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

30 mar 2018, 19:35

Check eens op youtube retro kanalen.
MetalJesusRocks, John Hancock, ... Daar zou je wel een antwoord kunnen vinden, component--hdmi converters kunnen best cheap zijn denk ik, maar dan heb je ook duurder spul zoals framemeister etc.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten