Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

24 mar 2018, 16:03

Dat is dan jammer voor die lui maar ben eerder geneigd mij bij de positieve critics aan te sluiten op basis van de eerste 3-4 uur. :D

VA klopt, dat is jammer als je zo'n visueel spektakel weet neer te zetten, aan het budget zal het niet liggen denk ik dan en als het wel zo was dan ligt de prioriteit verkeerd. Maar let op, DQXI heeft zelfs niets dacht ik dus ja, al zou het kunnen dat ze dat nog toevoegen voor de westerse release want dat is eigenlijk enkel in japan nog aanvaardbaar zonder gemor in 2018.
Voor mij moest de combat niet realtime zijn maar het voelt wel goed en het was toch duidelijk dat de game simpel zou zijn volgens de reviews, ik ga niet grinden en zie vooral een bijzondere wereld om een uurtje of 30-40 in te vertoeven. Maar goed, mijn mening kan nog veranderen. De opening is minder dan de eerste tot nu toe, zelfde geldt voor dat verschrikkelijke chibi stijltje dat nergens voor nodig was en niet past ook bij de rest van de artstyle. Verder geen klachten. :voldaan:

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

25 mar 2018, 18:45

Heb vandaag even een uurtje of 5 gespeeld, ja ik zit er lekker in en vermaak me enorm, de game ziet er prachtig uit, het speelt lekker, de karakters zijn leuk.

De minpunten zijn niet echt origineel:

- Voice acting (of het ontbreken daarvan, cutscenes die voor de helft voice acting hebben etc)
- Overworld stijl (snap dat ze dat hebben gedaan voor de skirmishes maar de stijl past niet bij de rest van de game)
- De game is erg makkelijk. Dat is opzich niet zo'n probleem, maar veel technieken kun je niet eens gebruiken omdat de gevechten te snel voorbij zijn. Enkel als ik vijanden van 5 levels hoger ga bevechten kan ik bijv. higgeldies laten aanvallen.....

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

26 mar 2018, 11:24

Ik heb er nu ongeveer 30 uur inzitten #verslaafd

Leukste vind ik vooral het maken van je eigen koninkrijk. Elke keer als ik weer iets anders moet doen zit ik eigenlijk vooral te wachten tot mijn koffers met KG gevuld zijn om zo weer verder te kunnen bouwen. Erg vet om vanaf niks iets helemaal op te bouwen. Had van mij nog wel veel meer geïntegreerd in het verhaal mogen worden. Dat je ook echt dingen afgebouwd moet hebben voordat je verder mag in het verhaal (tot nu toe nog niet voorgekomen). Dat mensen je pas serieus nemen als je rijk in een bepaalde staat van ontwikkeling is.

Verder eigenlijk wat eerder ook al is gezegd. Los daarvan vind ik de skirmitches trouwens ook nog wel leuk.

In totaal vermaak ik me iig prima mee.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 apr 2018, 11:56

Speelt iemand deze game nog? Zelf inmiddels uitgespeeld. Zit nu te overwegen of ik zin heb in endgame content. Ergens heb ik wel bijna platinum, maar een achievement is best lastig te halen nog waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

02 apr 2018, 12:05

Ik heb altijd die game al een beetje gevolgd door de mooie grafische stijl en het feit dat de protagonist een katachtige is (als kattenliefhebber). Maar voorlopig voel ik mij niet geneigd deze game te kopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

02 apr 2018, 12:56

Voorlopige pass. Game zou te easy zijn en een zeer zwakke story hebben. De vergelijking dat deel 2 een straight to video disney sequel zou zijn zegt mij genoeg. Deel 1 vond ik ook al niet bijzonder. Gelukkig nog genoeg mooie rpgs in mijn backlog. Ik ga voor octopath en dq11 dit jaar.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

Re:

02 apr 2018, 13:49

Legendary schreef:
02 apr 2018, 11:56
Speelt iemand deze game nog? Zelf inmiddels uitgespeeld. Zit nu te overwegen of ik zin heb in endgame content. Ergens heb ik wel bijna platinum, maar een achievement is best lastig te halen nog waarschijnlijk.
12 uur gehad, nog pas in Hydropolis want constant sidequests voor citizens enzo :P

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

02 apr 2018, 14:01

Legendary schreef:
02 apr 2018, 11:56
Speelt iemand deze game nog? Zelf inmiddels uitgespeeld. Zit nu te overwegen of ik zin heb in endgame content. Ergens heb ik wel bijna platinum, maar een achievement is best lastig te halen nog waarschijnlijk.
Ik heb de game ook maar gehaald, zit er nu vijf uur in ofzo (chapter 3). Er zijn immers toch weinig andere titels uit op het moment, dus de release is wat dat betreft gunstig.

Het is best super-easy zover; de aanvallen van bazen ontwijk ik zo niet eens, gewoon hakken en ze vallen om. Het verhaal is ook nogal simplistisch en ik hoop ook dat de dungeons later wat interessantere designs krijgen. De variatie in gameplay doet het dan weer wel goed, het springt moeiteloos van actie-RPG hakken naar RTS-achtige praktijken (een beetje Little King's Story-achtig) en binnenkort zal ik ook wel koninkrijk bouwen erbij krijgen. Artstyle ziet er ook heerlijk tekenfilm-achtig uit, cell-shaded zal me nooit vervelen.

Voorzover gewoon een luchtig tussendoor gamepje dus, maar daar is niets mis mee. Al betwijfel ik of ik deze game uiteindelijk ook de lucht in zal prijzen zoals de pers dat deed.
Laatst gewijzigd door Rick Raptor op 02 apr 2018, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

02 apr 2018, 14:25

Goldpaw is best wel indrukwekkend hoor en dat stukje Forest mocht er ook zeker wezen. Niets revolutionairs qua gameplay/story inderdaad maar gewoon kwalitatief goed en zeker geinig genoeg om door te spelen. Nog maar 1 skirmish gehad en dat kingdom building moet ook nog beginnen hier.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

02 apr 2018, 16:53

Heb er nu bijna 10 uur in zitten, ben inmiddels ook in Goldpaw. Goldpaw is een beetje overweldigend als eerste stad waar je belandt, met de hoeveelheid npc's waarmee je kunt praten en de layout, maar wat een toffe sfeer.

Ik vermaak me nog steeds prima met deze game. Heb morgen en overmorgen vrij dus hoop er nog wat meer uurtjes in te kunnen steken.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 jun 2018, 13:33

https://gematsu.com/2018/06/ni-no-kuni- ... SaDgaYg.99

Nice. Van de zomer maar eens mee beginnen denk ik.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

29 jun 2018, 11:55

Meh, uiteindelijk toch een teleurstelling. Het doet niet echt iets verkeerd maar het is allemaal gewoon niet interessant.
Dan nog liever zo'n FFXV trainwreck qua story/setting, al is de combat wel stukken beter hier,.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jun 2018, 16:12

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het forgettable games die volledig op safe spelen en gewoon nergens in uitblinken.

FFXV was een wreck, maar had nog wel een paar memorabele momenten zoals die optionele pitioss dungeon. Die game experimenteerde hier en daar nog wel met verschillende mechanics. Al rammelde het wel aan alle kanten en heb ik de game allang verkocht. Zeker na het geweldige XII kon ik het niet meer opstarten.

Ik houd NNK2 in de gaten, als ie de komende weken eens goedkoop te scoren is begin ik er mee.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

29 jun 2018, 19:52

Wat vind je goedkoop? De game zit in de sale bij bol....

Ik heb al weken niet gegamed, (afgezien van een uurtje Xenoblade 2), moet hem nodig weer oppakken.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

29 jun 2018, 21:24

R-Type schreef:
29 jun 2018, 16:12
Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het forgettable games die volledig op safe spelen en gewoon nergens in uitblinken.

Ik houd NNK2 in de gaten, als ie de komende weken eens goedkoop te scoren is begin ik er mee.
Meh, ik zou er niet eens aan beginnen. Er zijn zoveel betere RPG's te vinden op de PS4 alleen al, en NNK2 is zo suf, vergetelijk en van tijd tot tijd frustrerend (door gameplay-problemen, niet uitdaging) dat het niets meer dan tijdverspilling is daar je tijd in te steken.

Games als Ys VIII, de Atelier games (de PS3 trilogieën, iig, ik heb de PS4 delen nog niet gespeeld) of Odin Sphere Leifthrasir, als we het over obscuurder spul hebben, zijn veel meer je aandacht waard. Ik zou de game aan niemand aanraden om eerlijk te zijn (en ik heb hem zowaar uitgespeeld, al was het maar omdat ik dom genoeg was er 60 pleuro aan uit te geven).

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

30 jun 2018, 10:54

Ik denk dat het verplichte nummertje kingdom building eerst een mobile game was die ze er uiteindelijk toch maar in gegooid hebben. :lol:

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

30 jun 2018, 11:41

Zou me niet verbazen, Level 5 heeft vaker halfgare mobile spinoffs gemaakt van hun franchises (zoals Layton), en ik vraag me af of deze game überhaupt zo gepitcht werd.

Jammer alleen dat ze vergeten zijn dat dit soort shit niet werkt op een console, uren staren tot kleine cirkeltjes zich vullen is niet bepaald de meest enerverende endgame.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten