Laatste Game Aankopen (Alleen eigen foto's!)

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

26 jul 2023, 08:29

SmartTies schreef:
25 jul 2023, 09:51
Ja klopt converter voor MS games.

Ik heb er incl verzendkosten €375,- voor neergelegd. Je moet gewoon een melding aanzetten op Marktplaats zodat je een email krijgt wanneer er weer één wordt aangeboden. Deze stond al een poos op m'n verlanglijst. Al zo'n beetje toen €200,- de norm was voor een CIB, dus nu maar gehapt na al die jaren.
Ze staan er meestal maanden op voor bedragen van +600 op Marktplaats door shops als Dutchgameboys en Retronintendokopen.nl, maar als er bieden wordt gevraagd dan stijgt het nooit de 380 euro voorbij.

Gisteren Super Castlevania 4 NTSC gefixt. MP foto;
Afbeelding
Heb meldingen ingericht voor zowel Ebay als Marktplaats. Elke dag stroomt er een dikke feed binnen. Soms doe ik ook verstellen bij veilingen of gasten die op 2x value zitten. Goeie prijs trouwens als die verder nice and minty is. SCIV ook een Heerlijke game! SCIV heeft zulke vette animaties en trekt echt alles uit de SNES. De NTSC-versie is 60fps een ook iets goedkoper volgens mij. Wat dat betreft krijgt NTSC toch best vaak de voorkeur imo.

Dat is overigens idd nog een algemene misvatting die verkopers en noob kopers vaak maken; "hij staat overal voor 600 euro op MP/ebay dus dan is die zoveel waard."

NEEN! Hij is waard waarvoor die verkocht is + evt. adjustments voor prijstrend/condition/bulk afslag etc. Anders zouden die 600 euro ads er wel niet meer staan als dat de value was. Dat is logisch in deze seller's market.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jul 2023, 20:40

NTSC is altijd beter. Maar de SNES is hardwarematig 60hz, is anders dan de PSX die NTSC discs in 60hz displayen op je PAL console. Zelf gebruikte ik destijds een PAL snes met 60hz switch en FX converter. Probleem is namelijk dat sommige PAL carts brak draaien op 60hz, oa Super Metroid. Die zijn denk ik geoptimaliseerd ofzo.

Als je ermee wilt gamen, dan altijd NTSC gaan.

Overigens vind ik Dracula X ook best wel underrated, die soort remake van Rondo. Heb ik nog best ver gespeeld op de SNES Mini. IV is wel beter. En was laatst bezig met Bloodlines, ook tof.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

27 jul 2023, 12:42

Bloodlines vond ik vroeger een vreemde eend door de grafische stijl die niet in een Castlevania hoort, maar ben ik wel gaan waarderen. Vooral het leveldesign is heel goed. Al op de Megadrive mini veel gespeeld en nu weer middels de Casltlevania collection (daardoor ook meteen achter een boxed SC4 gegaan). Alleen mis je wel de zweep van SC4.
Chrono Trigger schreef:
26 jul 2023, 08:29
Heb meldingen ingericht voor zowel Ebay als Marktplaats. Elke dag stroomt er een dikke feed binnen. Soms doe ik ook verstellen bij veilingen of gasten die op 2x value zitten. Goeie prijs trouwens als die verder nice and minty is. SCIV ook een Heerlijke game! SCIV heeft zulke vette animaties en trekt echt alles uit de SNES. De NTSC-versie is 60fps een ook iets goedkoper volgens mij. Wat dat betreft krijgt NTSC toch best vaak de voorkeur imo.

Dat is overigens idd nog een algemene misvatting die verkopers en noob kopers vaak maken; "hij staat overal voor 600 euro op MP/ebay dus dan is die zoveel waard."

NEEN! Hij is waard waarvoor die verkocht is + evt. adjustments voor prijstrend/condition/bulk afslag etc. Anders zouden die 600 euro ads er wel niet meer staan als dat de value was. Dat is logisch in deze seller's market.
Dat soort prijzen kan je vragen wanneer je een winkel hebt en dus meerdere games te koop hebt. Op de lange termijn komt er altijd één voorbij die hapt. De ex hobbyist wilt zo snel mogelijk van zijn spullen af, omdat hij het geld nodig heeft en/of geen zin heeft om te wachten.

Ik gebruik pricecharting.com om zowel mijn eigen collectie bij te houden en om te zien wat er op ebay gemiddeld wordt geboden. Op Marktplaats zou je in principe voor NTSC spul eronder moeten zitten, want PAL is veel meer vraag naar. Het liefst koop ik NTSC voor alles wat pre-Dreamcast is om de game op de juiste snelheid te kunnen spelen, maar voor de SNES heb ik zoveel games gehuurd vroeger, dat de PAL versie me gewoon is en dus PAL ook wel prima vind. Games zoals Batman Returns zijn ook bijna niet te krijgen met Franse en NL handleiding. Bijna altijd staat erop de omslag “Spielanleitung” en dan is het voor mij meteen gedaan. De meeste games heb ik vaak al op cartridge, maar probeer ik CIB te fixen.

Wat grappig is, is dat veel Megadrive games gewoon op een Genesis te spelen zijn. En meteen opgekrikt naar de juiste snelheid. Toen ik voor het eerst een PAL Sonic in een Genesis stopte, dacht ik dat het veel te snel liep omdat het PAL was, maar de NTSC cartridge liep ook op diezelfde snelheid.

Waar je overigens goed naar moet kijken is dat je geen repro-box en/of cartridges koopt. Je ziet ze steeds vaker en soms bijna niet van het echte te onderscheiden. Er is zo’n krotenkoker op MP die al onder diverse accounts Hagane voor de SNES probeert te slijten, maar daar zit een te shiny box bij bijvoorbeeld. Van o.a. Hagane en Chrono Trigger zie je ook veel repro cartridges aangeboden worden. De stickers zijn dan vaak te flets, met plaatverschuiving gedrukt of zelfs met zichtbaar moiré. Ook aan de schroeven is het zichtbaar. Het beste is om te vragen of ze de cartridge kunnen openschroeven om de PCB te tonen. Inmiddels lijken die ook al bijna identiek te worden, maar de stempel erop, of het missen ervan, verraad vaak een hoop. Ook de nieuwigheid is een teken.
Ik zie soms biedingen op ebay van Hagane over de $1000 gaan en zie dan aan de schroeven dat het om een repro gaat die je gewoon op Aliexpress kan kopen voor ±20 euro. Als je niet om het authentieke geeft is het natuurlijk mooi dat het er is om toch op een SNES te kunnen spelen, maar voor ons collectors een steeds groter wordend probleem. Hagane is dus nog een titel die ik nog heel graag wil hebben :)

Btw. Ik denk dat het collecten wel voorbij is na de PS360 generatie. Zelfs Nintendo’s games op cartridge hebben een update nodig om bugloos te draaien. En dan heb ik het nog niet eens over de compilatie cartridges van third parties waarbij je soms hele games moet downloaden. Er is genoeg dat probleemloos draait, maar niet alles meer.

-edit-
Wat ik ook vaak doe is dezelfde (CIB) games kopen en dan daar één in perfecte staat van maken en de rest doorverkopen of ruilen met andere collectors. Zo heb ik nog een aantal Secret of Mana's en Chrono Triggers liggen die ik dan weer ruil. Soms ook cartridge, box of manual only en dan later kom je wel weer een ander deel van de game tegen om het CIB te maken. Dat kan je ook met Super Mario RPG doen. Ik zie vaak de cartridges, box en manual los voorbij komen op ebay. Het duurt iets langer en vergt meer van je tijd, maar je bent wel goedkoper uit. Box is overigens meer waard dan cartridge tegenwoordig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

27 jul 2023, 16:48

R-Type schreef:
26 jul 2023, 20:40
NTSC is altijd beter. Maar de SNES is hardwarematig 60hz, is anders dan de PSX die NTSC discs in 60hz displayen op je PAL console. Zelf gebruikte ik destijds een PAL snes met 60hz switch en FX converter. Probleem is namelijk dat sommige PAL carts brak draaien op 60hz, oa Super Metroid. Die zijn denk ik geoptimaliseerd ofzo.

Als je ermee wilt gamen, dan altijd NTSC gaan.

Overigens vind ik Dracula X ook best wel underrated, die soort remake van Rondo. Heb ik nog best ver gespeeld op de SNES Mini. IV is wel beter. En was laatst bezig met Bloodlines, ook tof.
Klopt idd. Heb geen omgebouwde PSX, maar wel een PS3. Die heeft alleen wel last van flinke jitter bij FMV's. 60hz is op de SNES wel goed merkbaar bij sommige games. Vooral bij fast-paced actie zoals in SF, Megaman X-games, Castlevania. Ga dan tegenwoordig liever voor de NTSC versies. Daarnaast zijn sommige PAL-versies ook echt niet te betalen t.o.v. de NTSC tegenhangers. Zie Megaman X2/X3, Demon's Crest etc.

Rondo of Blood is een hele vette game. Zag hem laatst bij Dutch Gameboys voor een acceptabele prijs. Heb alleen (nog) geen japanse PC Engine. Die SNES versie is ook vet, maar wel uitgekleed t.o.v. RoB. Speel nu de remaster op de PSP (Dracula X Chronicles). Bevat tevens ook SotN, fucking awesome :7
SmartTies schreef:
27 jul 2023, 12:42
Bloodlines vond ik vroeger een vreemde eend door de grafische stijl die niet in een Castlevania hoort, maar ben ik wel gaan waarderen. Vooral het leveldesign is heel goed. Al op de Megadrive mini veel gespeeld en nu weer middels de Casltlevania collection (daardoor ook meteen achter een boxed SC4 gegaan). Alleen mis je wel de zweep van SC4.
Bloodlines is een dope poging te confirmeren aan de Sega standaarden. Compleet nieuwe characters met vette wapens. Zoek die ook nog voor mn Genesis. Die is ook aanzienlijk goedkoper dan de PAL versie + 60hz.
SmartTies schreef:
27 jul 2023, 12:42
Dat soort prijzen kan je vragen wanneer je een winkel hebt en dus meerdere games te koop hebt. Op de lange termijn komt er altijd één voorbij die hapt. De ex hobbyist wilt zo snel mogelijk van zijn spullen af, omdat hij het geld nodig heeft en/of geen zin heeft om te wachten.

Ik gebruik pricecharting.com om zowel mijn eigen collectie bij te houden en om te zien wat er op ebay gemiddeld wordt geboden. Op Marktplaats zou je in principe voor NTSC spul eronder moeten zitten, want PAL is veel meer vraag naar. Het liefst koop ik NTSC voor alles wat pre-Dreamcast is om de game op de juiste snelheid te kunnen spelen, maar voor de SNES heb ik zoveel games gehuurd vroeger, dat de PAL versie me gewoon is en dus PAL ook wel prima vind.
Gewenning maakt acceptabel. In principe mee eens, maar voor sommige games zou ik alsnog liever NTSC halen. Mario Kart 64 is op 60hz zoveel chiller als je gebruik maakt van glitches.
SmartTies schreef:
27 jul 2023, 12:42
Games zoals Batman Returns zijn ook bijna niet te krijgen met Franse en NL handleiding. Bijna altijd staat erop de omslag “Spielanleitung” en dan is het voor mij meteen gedaan. De meeste games heb ik vaak al op cartridge, maar probeer ik CIB te fixen.
Heb precies hetzelfde. Vooral met bepaalde SNES/N64 games weet je dat er ook taalspecifieke distro is en dat 9 van de 10 keer dus deutsch. Je kan evt FAH en -NOR in je zoekopdrachten gooien. Staat tegenwoordig ook vaker in de titel.
SmartTies schreef:
27 jul 2023, 12:42
Wat grappig is, is dat veel Megadrive games gewoon op een Genesis te spelen zijn. En meteen opgekrikt naar de juiste snelheid. Toen ik voor het eerst een PAL Sonic in een Genesis stopte, dacht ik dat het veel te snel liep omdat het PAL was, maar de NTSC cartridge liep ook op diezelfde snelheid.
Fuck ik heb beide consoles en Sonic 3 PAL en NTSC dus ga binnenkort ff een side by side doen. Goeie tip.
SmartTies schreef:
27 jul 2023, 12:42
Waar je overigens goed naar moet kijken is dat je geen repro-box en/of cartridges koopt. Je ziet ze steeds vaker en soms bijna niet van het echte te onderscheiden. Er is zo’n krotenkoker op MP die al onder diverse accounts Hagane voor de SNES probeert te slijten, maar daar zit een te shiny box bij bijvoorbeeld. Van o.a. Hagane en Chrono Trigger zie je ook veel repro cartridges aangeboden worden. De stickers zijn dan vaak te flets, met plaatverschuiving gedrukt of zelfs met zichtbaar moiré. Ook aan de schroeven is het zichtbaar. Het beste is om te vragen of ze de cartridge kunnen openschroeven om de PCB te tonen. Inmiddels lijken die ook al bijna identiek te worden, maar de stempel erop, of het missen ervan, verraad vaak een hoop. Ook de nieuwigheid is een teken.
Ik zie soms biedingen op ebay van Hagane over de $1000 gaan en zie dan aan de schroeven dat het om een repro gaat die je gewoon op Aliexpress kan kopen voor ±20 euro. Als je niet om het authentieke geeft is het natuurlijk mooi dat het er is om toch op een SNES te kunnen spelen, maar voor ons collectors een steeds groter wordend probleem. Hagane is dus nog een titel die ik nog heel graag wil hebben :)
Klopt, heb inmiddels ook per abuis een Zelda Oracles of Seasons in repro doos gekregen. Cartridge was wel authentiek, maar heb een volledige refund gekregen van de seller. Best chill. Was geen scammer, want had nog andere games gekocht die wel legit waren. Check ook altijd met een juweliersloep de seal als ik het niet vertrouw.

Afbeelding
Boven de seal van een repro Zelda: OoS, onder de seal op FF: Mystic Quest (prequel van Secret of Mana) voor de gameboy.

Ben inmiddels vrij skilled in checken van CMYK prints i.v.m. mijn Magic verzameling dus dat komt hier ook goed van pas. Daarnaast idd altijd de cart open knallen en cross reference doen met https://snescentral.com/pcb.php?id=0282 ... side=front
SmartTies schreef:
27 jul 2023, 12:42
Btw. Ik denk dat het collecten wel voorbij is na de PS360 generatie. Zelfs Nintendo’s games op cartridge hebben een update nodig om bugloos te draaien. En dan heb ik het nog niet eens over de compilatie cartridges van third parties waarbij je soms hele games moet downloaden. Er is genoeg dat probleemloos draait, maar niet alles meer.

-edit-
Wat ik ook vaak doe is dezelfde (CIB) games kopen en dan daar één in perfecte staat van maken en de rest doorverkopen of ruilen met andere collectors. Zo heb ik nog een aantal Secret of Mana's en Chrono Triggers liggen die ik dan weer ruil. Soms ook cartridge, box of manual only en dan later kom je wel weer een ander deel van de game tegen om het CIB te maken. Dat kan je ook met Super Mario RPG doen. Ik zie vaak de cartridges, box en manual los voorbij komen op ebay. Het duurt iets langer en vergt meer van je tijd, maar je bent wel goedkoper uit. Box is overigens meer waard dan cartridge tegenwoordig.
Dat klinkt als veel werk, heb ik overigens ook over nagedacht. In dat geval, heb je nog een mint doosje en inserts van mijn username? ^^D

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 jul 2023, 19:52

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jul 2023, 00:56

Nice AC6. de previews hebben me wel overtuigd. Combat ziet er gaaf uit. Past AC was altijd een beetje saaie droge kost, vooral gericht op customization, maar deze lijkt daadwerkelijk leuk om te spelen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

29 jul 2023, 09:34

SmartTies schreef:
27 jul 2023, 12:42
Bloodlines vond ik vroeger een vreemde eend door de grafische stijl die niet in een Castlevania hoort, maar ben ik wel gaan waarderen. Vooral het leveldesign is heel goed. Al op de Megadrive mini veel gespeeld en nu weer middels de Casltlevania collection (daardoor ook meteen achter een boxed SC4 gegaan). Alleen mis je wel de zweep van SC4.
Chrono Trigger schreef:
26 jul 2023, 08:29
Heb meldingen ingericht voor zowel Ebay als Marktplaats. Elke dag stroomt er een dikke feed binnen. Soms doe ik ook verstellen bij veilingen of gasten die op 2x value zitten. Goeie prijs trouwens als die verder nice and minty is. SCIV ook een Heerlijke game! SCIV heeft zulke vette animaties en trekt echt alles uit de SNES. De NTSC-versie is 60fps een ook iets goedkoper volgens mij. Wat dat betreft krijgt NTSC toch best vaak de voorkeur imo.

Dat is overigens idd nog een algemene misvatting die verkopers en noob kopers vaak maken; "hij staat overal voor 600 euro op MP/ebay dus dan is die zoveel waard."

NEEN! Hij is waard waarvoor die verkocht is + evt. adjustments voor prijstrend/condition/bulk afslag etc. Anders zouden die 600 euro ads er wel niet meer staan als dat de value was. Dat is logisch in deze seller's market.
Dat soort prijzen kan je vragen wanneer je een winkel hebt en dus meerdere games te koop hebt. Op de lange termijn komt er altijd één voorbij die hapt. De ex hobbyist wilt zo snel mogelijk van zijn spullen af, omdat hij het geld nodig heeft en/of geen zin heeft om te wachten.

Ik gebruik pricecharting.com om zowel mijn eigen collectie bij te houden en om te zien wat er op ebay gemiddeld wordt geboden. Op Marktplaats zou je in principe voor NTSC spul eronder moeten zitten, want PAL is veel meer vraag naar. Het liefst koop ik NTSC voor alles wat pre-Dreamcast is om de game op de juiste snelheid te kunnen spelen, maar voor de SNES heb ik zoveel games gehuurd vroeger, dat de PAL versie me gewoon is en dus PAL ook wel prima vind. Games zoals Batman Returns zijn ook bijna niet te krijgen met Franse en NL handleiding. Bijna altijd staat erop de omslag “Spielanleitung” en dan is het voor mij meteen gedaan. De meeste games heb ik vaak al op cartridge, maar probeer ik CIB te fixen.

Wat grappig is, is dat veel Megadrive games gewoon op een Genesis te spelen zijn. En meteen opgekrikt naar de juiste snelheid. Toen ik voor het eerst een PAL Sonic in een Genesis stopte, dacht ik dat het veel te snel liep omdat het PAL was, maar de NTSC cartridge liep ook op diezelfde snelheid.
Ja klopt. Megadrive is heel random daarmee. Vroeger lagen er ook wel Genesis versies in de videotheek die gewoon werkte en soms had ik er eentje thuis, voordat ik wist van regios. Een truc om te achterhalen of een game werkt is was destijds kijken op een ROM site, zo deed ik het vroeger. Als de ROM JUE ofzo aangeeft, dus alle 3 regios, dan is de cartridge ook regiovrij. Maar nu zullen er ook wel databases zijn.

Volgens mij deed Sega gewoon niet aan PAL optimalisatie op de MD, dus die games doen niet raar op een NTSC systeem. Dat probleem heb je alleen als je een PAL optimized game op NTSC gaat spelen. Nintendo had best veel geoptimaliseerde software voor de SNES, ik geloof alle Mario's, DKC, Metroid etc sowieso.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

29 jul 2023, 11:19

Niet lullig bedoeld maar zo moeilijk is Duits toch niet? Of zit jullie vooral dat je gesproken Duits in games niet vindt uit te houden? Want dat zou ik meer begrijpen....

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

29 jul 2023, 11:33

The Great Volunteer schreef:
29 jul 2023, 11:19
Niet lullig bedoeld maar zo moeilijk is Duits toch niet? Of zit jullie vooral dat je gesproken Duits in games niet vindt uit te houden? Want dat zou ik meer begrijpen....
Denk los van of je het wel of niet prettig vindt om meer effort te stoppen in het begrijpen van een verhaal/mission briefing/whatever dat de waarde van het spel ook inferieur is en niet authentiek aan de versie die in NL destijds beschikbaar was. Genoeg redenen om Duitse versies te skippen. Wat dat betreft is localization in de 90's in EU gewoon kut georganiseerd. Later kwamen ze er gelukkig achter dat alles in Europa sowieso multilanguage moest worden en werden hooguit de dozen nog gelocalized. Helaas is de markt daardoor gepartitioneerd en dat draagt ook niet bij aan de toch al hoge prijzen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jul 2023, 12:03

Ten eerste is Duits of Nederlands gewoon kut in een game, ten tweede hangt er nauwelijks value aan.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

29 jul 2023, 12:56

R-Type schreef:
29 jul 2023, 12:03
Ten eerste is Duits of Nederlands gewoon kut in een game, ten tweede hangt er nauwelijks value aan.
Rondo of Blood belde. Grappig want je had het er eerder nog over hoe underrated die game was :'D

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

02 aug 2023, 15:51

Chrono Trigger schreef:
27 jul 2023, 16:48
Gewenning maakt acceptabel. In principe mee eens, maar voor sommige games zou ik alsnog liever NTSC halen. Mario Kart 64 is op 60hz zoveel chiller als je gebruik maakt van glitches.
N64 games trek ik zowel speltechnisch als de doosjes niet in PAL. Ik kon in 96 niet wachten op de PAL release, dus kocht meteen de USA versie in dat jaar. Toen in 97 de PAL versie van de games speelde leek het wel slowmotion. WaveRace 64 is niet eens speelbaar meer. Het lijkt of 3D games er meer onder lijden dan 2D games. Buiten een Rare waren er weinig studio's die de PAL versies optimaliseerde. Rare's games zijn min of meer beter in PAL vorm.
En dan die lelijke rouwrand om de PAL doosjes... hoe verzin je het? Totaal niet interessant als collector.
Klopt, heb inmiddels ook per abuis een Zelda Oracles of Seasons in repro doos gekregen. Cartridge was wel authentiek, maar heb een volledige refund gekregen van de seller. Best chill. Was geen scammer, want had nog andere games gekocht die wel legit waren. Check ook altijd met een juweliersloep de seal als ik het niet vertrouw.

Afbeelding
Boven de seal van een repro Zelda: OoS, onder de seal op FF: Mystic Quest (prequel van Secret of Mana) voor de gameboy.

Ben inmiddels vrij skilled in checken van CMYK prints i.v.m. mijn Magic verzameling dus dat komt hier ook goed van pas. Daarnaast idd altijd de cart open knallen en cross reference doen met https://snescentral.com/pcb.php?id=0282 ... side=front
Die Nintendo seal of Quality zegel drukte ze in een spot metallic Pantone (nr 871 om precies te zijn ;) ) die was vroeger nog te prijzig en lastiger te realiseren, omdat er een 5 stations drukstraat gebruikt diende te worden en dat bij de meeste dozen drukkerijen 4 de standaard was. Buiten de kosten voor deze spot inkt, is het 2 maal door een straat halen extra kosten, dus minder lucratief voor de bootleg. Tegenwoordig is een full color straat met spot stations ook niet meer uniek, dus ook daar verwacht ik nog wel een verbetering in techniek nu de Chrono Triggers en Super Turrican 2's de €1000,- gaan passeren.
Dat klinkt als veel werk, heb ik overigens ook over nagedacht. In dat geval, heb je nog een mint doosje en inserts van mijn username? ^^D
Heb wel 2 CIB Chrono's, maar niet een losse box. Ik zal het in de gaten houden voor je. Als jij nog een CIB Earthbound ziet onder de €1500,- geef dan ook een gil.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 aug 2023, 16:25

Earthbound met die guide? Een vriend van me had een eigen vintage winkel, zo'n 20-25 jaar geleden, en die had een hele pallet Earthbounds opgekocht. Destijds in 2002 betaalde ik 80 euro voor een sealed CIB. Volgens mij voor 150 verkocht ofzo.

Van hem had ik de meeste SNES tjak, korte tijd verzameld. Ook een Super Metroid guidebook versie had ik, en R Type 3 en US Ninja Warriors. Allemaal rond de 30-50 per stuk. Maar ja, ik bewaar bijna nooit wat, ik speelde alles en dan dumpte ik het weer. Alleen mijn AES collectie heb ik nog. Hij had ook alle PAL Panzer Dragoon Saga's voor de benelux, lol (daar was dimplus nog pissig over). Weet niet hoe veel het waren, weinig. Die lagen sealed voor ca. 220 euro per stuk in de winkel, vond ik in die tijd te duur.

Eigenlijk te gek voor woorden wat ik allemaal verkocht heb, maar ik maakte dubbel tot triple winst. Als diegene ze nog heeft, dan heeft ie de laatste lach. Mijn grootste blunder is denk ik toch wel een US Garou Mark of the wolves AES, verkocht voor 700, gekocht voor 250 op marktplaats. Ik denk dat je daar nu 5k voor moet lappen.

Early 2k's was echt walhalla, goede euro, zwakke dollar, en je kon echt nog een Radiant Silvergun voor rond de 100 euro oppikken. Bijna alle Saturn games die ik had waren onder de 100, en daar zaten RSG, Batsugun, Princess Crown, SF Zero 3, SotN, Garegga, Soukyugurentai etc tussen. Van die common JP games als SF Zero 2 of Daytona USA betaalde je 3 euro per stuk voor. Verzamelen was nog leuk.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 aug 2023, 11:32

Yes big box Earthbound. Met die pallet nu nog intact had hij een mooi huis kunnen kopen.
Corona fucked things up in zekere zin. Als ik de brui ga geven aan het verzamelen, dan pluk ik er wel de vruchten van, maar nu is het echt een drama om alle nog missende Snes klassiekers te fixen.

Toen het Saturn avontuur afgelopen was en de schappen werden leeggemaakt voor de dreamcast, kon je alle Saturn games voor rond de 5 gulden kopen bij de Future Zone. Max 10 gulden. Veel bagger ook, maar nooit weggedaan. Tijdens de lockdown met geen klote te doen, ging ik een groot deel van m'n games in de pricing charge invoeren en was verrast met wat een hoop Saturn meuk tegenwoordig oplevert. Zo'n "In the Hunt" wat echt een matige shmup is krijg je zo $250,- voor. Mega Man X3 = $430,- (de snes versie gaat voor $2500,-) "Dark Savior" = $100. Allemaal max 10 gulden voor betaald toen.

Ja rond de millenniumwissel koch je nog bijna alles zonder invoerrechten van ebay. Van de 100 aankopen kreeg ik 2 keer invoerrechten en dat was meestal als het om een grote doos ging. Bijvoorbeeld 4 Gamecubes. Ik had een lucratieve business van Sega Nomads die ik kocht voor $200 en ze weer verkocht voor €400,- op marktplaats en GSX/IG. Gamecube import games en consoles kwamen daar later nog bij. Niet iedereen was thuis met ebay en mensen vonden dingen van het internet bestellen toen nog allemaal eng en onbetrouwbaar. Al helemaal vanuit een ander land. Er kwamen mensen vanuit heel het land met de trein de spullen halen, omdat niemand het vertrouwde. De importwinkels verkochten de games voor 100 tot 120 euro en ik deed het voor de helft dus dat schepte wel argwaan.
Nu heb je sowieso invoerrechten en kan je gerust het dubbele wat je op ebay hebt geboden verwachten als eindprijs met ook de verzendkosten erbij. Niet meer interessant dus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 aug 2023, 17:26

Afbeelding
Deze bulk van een MP verkoper goedkoop over kunnen nemen. Voor de Japanse N64 games hoefde ik maar 10 euro per game neer te leggen. N64 voor 90 is ook nog redelijk geprijsd. Heb nu ook alle versies van de Wind Waker. Best game ever <3
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 aug 2023, 18:23

Die N64 box is dope

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

03 aug 2023, 20:21

Chrono Cross digitaal op de Switch, wilde eigenlijk fysiek, maar tja... Sale en maar €12, en dat vind ik wel prima prijs :P

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

04 aug 2023, 10:44

Gewoon Arno schreef:
03 aug 2023, 18:23
Die N64 box is dope
Wel een beetje cheap irl. Echt zo'n ouderwetse Carrera racebaan doos die je naar boven opentrekt
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

05 aug 2023, 15:59

SmartTies schreef:
02 aug 2023, 15:51
Heb wel 2 CIB Chrono's, maar niet een losse box. Ik zal het in de gaten houden voor je. Als jij nog een CIB Earthbound ziet onder de €1500,- geef dan ook een gil.
Zie ze her en der voor 1400-1700 voorbij gaan, maar dan zijn dat exemplaren zonder guide, sniff cards, cartridge of gewoon damaged. In kaartgrade termen zoek ik mijn games toch wel altijd minimaal NM. Weet niet hoe dat voor jou zit?
R-Type schreef:
02 aug 2023, 16:25
Earthbound met die guide? Een vriend van me had een eigen vintage winkel, zo'n 20-25 jaar geleden, en die had een hele pallet Earthbounds opgekocht. Destijds in 2002 betaalde ik 80 euro voor een sealed CIB. Volgens mij voor 150 verkocht ofzo.

Van hem had ik de meeste SNES tjak, korte tijd verzameld. Ook een Super Metroid guidebook versie had ik, en R Type 3 en US Ninja Warriors. Allemaal rond de 30-50 per stuk. Maar ja, ik bewaar bijna nooit wat, ik speelde alles en dan dumpte ik het weer. Alleen mijn AES collectie heb ik nog. Hij had ook alle PAL Panzer Dragoon Saga's voor de benelux, lol (daar was dimplus nog pissig over). Weet niet hoe veel het waren, weinig. Die lagen sealed voor ca. 220 euro per stuk in de winkel, vond ik in die tijd te duur.

Eigenlijk te gek voor woorden wat ik allemaal verkocht heb, maar ik maakte dubbel tot triple winst. Als diegene ze nog heeft, dan heeft ie de laatste lach. Mijn grootste blunder is denk ik toch wel een US Garou Mark of the wolves AES, verkocht voor 700, gekocht voor 250 op marktplaats. Ik denk dat je daar nu 5k voor moet lappen.

Early 2k's was echt walhalla, goede euro, zwakke dollar, en je kon echt nog een Radiant Silvergun voor rond de 100 euro oppikken. Bijna alle Saturn games die ik had waren onder de 100, en daar zaten RSG, Batsugun, Princess Crown, SF Zero 3, SotN, Garegga, Soukyugurentai etc tussen. Van die common JP games als SF Zero 2 of Daytona USA betaalde je 3 euro per stuk voor. Verzamelen was nog leuk.
Radiant Silvergun zou ik als je de kans hebt in Japan zoeken. Heb hem daar voor 130 euro gekocht een paar jaar terug. Was dat trouwens niet jouw oude username in the IG days?

Winst = winst. Never look back on old deals, dat is echt niet goed voor je geest. Wat je per saldo aan euro of value heb gewonnen is interessanter. Dat zet ik dus ook in om een beetje te uptraden enz. Wat dat betreft, net Super Metroid bemachtigd in mint condition. PAL big box versie met een NTSC cart. Is win-win want ondanks dat die gedeeltelijk optimized is in PAL speelt de NTSC toch vloeiender.

Afbeelding

<3

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 aug 2023, 17:40

Damn, die is als nieuw!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

06 aug 2023, 13:00

Chrono Trigger schreef:
05 aug 2023, 15:59
SmartTies schreef:
02 aug 2023, 15:51
Heb wel 2 CIB Chrono's, maar niet een losse box. Ik zal het in de gaten houden voor je. Als jij nog een CIB Earthbound ziet onder de €1500,- geef dan ook een gil.
Zie ze her en der voor 1400-1700 voorbij gaan, maar dan zijn dat exemplaren zonder guide, sniff cards, cartridge of gewoon damaged. In kaartgrade termen zoek ik mijn games toch wel altijd minimaal NM. Weet niet hoe dat voor jou zit?
Ik wil alles compleet, maar kijk bij schaarse games meestal naar de prijs kwaliteit. Is het boekje al ingevuld met allemaal codes dan moet de prijs wel onder de CIB prijzen van Pricecharting zitten. Dan ga ik later achter betere versies aan en maak ik van meerdere games een goede CIB en verkoop of ruil ik de rest.
Winst = winst. Never look back on old deals, dat is echt niet goed voor je geest. Wat je per saldo aan euro of value heb gewonnen is interessanter. Dat zet ik dus ook in om een beetje te uptraden enz. Wat dat betreft, net Super Metroid bemachtigd in mint condition. PAL big box versie met een NTSC cart. Is win-win want ondanks dat die gedeeltelijk optimized is in PAL speelt de NTSC toch vloeiender.

Afbeelding

<3
Prachtige doos inderdaad! Zat de players guide erbij? Ik zou toch een PAL cartridge nog zien te scoren om 'm compleet te maken voor eventueel het beëindigen van je hobby ooit.
Ik heb zelf de normale box NTSC CIB, maar probeer wel de big box nog een keer te scoren. PAL of NTSC maakt me dan niet uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 aug 2023, 17:00

Ik had naast die big box compleet een US cart van Metroid, die speelde ik daadwerkelijk op een switched SNES. Idd beter dan de PAL, ondanks optimized.

Radiant Silvergun was Antoine. Was iemand anders. Volgens mij was ie later exposed als con man ofzo? Zoiets staat me bij. Maar die game heb ik geloof ik ook wel op de Series S lol. Speel het nooit meer.

Ik heb allang geen Saturns meer. En heb mijn PSX collectie, wat er nog van over was (oa Valkyrie Profile en Tactics Ogre) allemaal verkocht jaar of 5 geleden. Het lag weg te rotten, geen zin om aan te sluiten op moderne TV en dan die korte cords... ugh en ik speel die games toch liever op moderne systemen, zoals Tactics Ogre Reborn en die Valkyrie profile PSN versie. Heb alleen mijn AES nog, maar die houd ik lekker gewoon. Heb al jaren het idee om een CRT op te halen en dat ding gewoon op de slaapkamer te hooken.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 aug 2023, 17:54

Van Antoine (RS indeed) heb ik net voor de corona malaise Chrono Trigger, Super Adventure Island 2, Axelay en (de enige PAL) Lufia big box overgenomen. Hij had veel games die schaars waren zoals Final Fight 3 CIB en beide Pocky & Rocky's.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

03 nov 2023, 15:51

Game is natuurlijk nog niet binnen, maar... Super Mario RPG :voldaan:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

03 nov 2023, 18:47

SmartTies schreef:
07 aug 2023, 17:54
Van Antoine (RS indeed) heb ik net voor de corona malaise Chrono Trigger, Super Adventure Island 2, Axelay en (de enige PAL) Lufia big box overgenomen. Hij had veel games die schaars waren zoals Final Fight 3 CIB en beide Pocky & Rocky's.
Antoine uit Zelhem?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 199 gasten