Souls Franchise | OT

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 jun 2018, 15:06

Dat is die in de lava tower? Nog steeds een eindje van Bed of Chaos verwijderd al kun je makkelijk alles skippen. Heb die covenant shortcut ook.

Bed of Chaos was klote en ik deed geen quit game na het breken van een orb. Het is wel zo dat er een vast patroon in die fight zit en je kunt het dus ongeschonden halen. Maar het werkt gewoon niet lekker in Souls.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

01 jun 2018, 15:17

Lost Izalith was echt een gebied waarvan ik hoopte dat die gefixed was tegenwoordig, omdat het simpelweg niet af was in de originele game - helaas. Bewaar hem zelf voor het laatst.

Seath is in ieder geval neer - die library is eigenlijk niet zo groot als ik me herinnerde. Al zijn de vijanden er wel gemeen sterk. En fuck die kristallen, goddammit. Zo vaak de afgrond in gekeild om al die items te pakken, en dan is het allemaal waardeloze blue titanite troep. Gah.

Ik zit nu voor het eerst in de DLC, net Sanctuary Guardian en Artorias neergehaald. Die eerste was een gemeen kreng, maar Artorias ging ondanks alle hype snel neer. Zal waarschijnlijk door mijn broertje komen met zijn nieuwe spells van Big Hat Logan - sorcercy is debiel overpowered, man.

Welp, tijd om richting Manus te gaan.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 jun 2018, 15:30

Lost Izalith is niet zo erg om te rushen. Er zijn nauwelijks encounters, gewoon naked door de Lava rennen.

Duke's Archives is perfecte Souls. Level design klopt als een bus, goed geplaatste bonfires. Ik had daar een Lighting weapon +5 aangehouden, omdat dit op de Boars werkte, en kon alles 1 of 2 shotten. Die paar mages zijn wel irritant voor een non-ranged class. Misschien iets teveel enemies in general.

Crystal Caves daarentegen is schijt, maar te runnen binnen een minuutje. Van boven die eerste gele crystal beast kun je een beeline maken naar Seath. En heb de moonlight greatsword gemist. Hakte wel de tail maar op de verkeerde plek, fucker ging dood. Heb toch geen INT build.

Ben op Level 80 Artorias ingegaan. Die eerste boss zette de toon meteen goed, lekker gevecht. Uitgebreide moveset, goede arena... precies zoals vanilla DS1 ze niet tot nauwelijks heeft. Boss 2 was nog beter, dat is echt een zalig gevecht. Soms volgt hij zijn aerial slam op met een 2e, dat pakte me een paar keer. Tijd voor healen geeft hij niet, eigenlijk alleen tijdens zijn AoE charge. Het is duidelijk te merken dat Dark Souls 3 zijn boss fights gebaseerd zijn op die van Artorias of the Abyss. Slave Knight heeft bijvoorbeeld erg veel weg van Artorias zelf.

Heb ook 2v2 in de Arena gedaan, had vrij snel een match. Lompe shit. Backstab city. Wel gewonnen.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

02 jun 2018, 10:33

Ik mocht maar met 2 Gargoyles spelen. :'(
Deed scholar toch beter volgens mij.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

02 jun 2018, 15:08

R-Type schreef:
01 jun 2018, 15:30
Crystal Caves daarentegen is schijt, maar te runnen binnen een minuutje. Van boven die eerste gele crystal beast kun je een beeline maken naar Seath. En heb de moonlight greatsword gemist. Hakte wel de tail maar op de verkeerde plek, fucker ging dood. Heb toch geen INT build.
Seath's staart is sowieso poep om te cutten. Het stukje dat je moet raken daarvoor clipt 9 van de 10 keer in de muur waardoor je het niet kan raken.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 jun 2018, 15:28

Heb Artorias uitgespeeld, Kalameet ook verslagen. Manus was moeilijk, hoewel niet heel speciaal als je DS3 en Bloodborne hebt gespeeld. Maar die magic attacks van hem can die in a fire, dat was het grootste issue. Had Sif gered en die is vrij worthless in de fight, en zodra je human wordt heb je direct invasions aan je broek dus heb het zonder Sif gehaald. Sterke DLC, had het nooit eerder gespeeld omdat Prepare to Die edition op PS3 niet met mijn oude savegame werkte. Hij is wel vrij kort, en vond hem eigenlijk wat te makkelijk op level 80.

De extra Sif scene in Darkroot was wel leuk, en omdat ik hem zo laat deed was ie kinderlijk simpel. Hem killen geeft na die scene wel een ander soort gevoel. De framerate tanked daar een beetje, enige stuk in de game waar dit gebeurt. Misschien kwam het ook door de furysword effects, dunno.

Toen de Four Kings snel gekilled. Naar Kiln of the First flame en daar kreeg ik de Black Knight Greatsword. Gelukkig verloor ik van Gwyn (dankzij het feit dat het selected item niet naar estus default, pakte iets anders ipv heal en ging dood lol). Hij is wel heel simpel om te parryen, zoals bijna alles in deze game eigenlijk. Ik bedacht me dat je meteen in NG+ wordt geknald en dat wil ik nog niet, heb onder meer Gwyndolin nog niet gedaan. Dus weg daar en meteen de BK greatsword gemaxed, met de BK set, shield en havel's ring heb ik nog steeds meer dan de helft van de equipment load over. Nu lekker hakken als een Black Knight.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

04 jun 2018, 18:07

Ik hoorde altijd dat deze veel meer "interconnected" was dan de rest maar het klopt wel, althans wat ik tot nu toe gezien heb. Was dus op zoek naar die 2e bell en had daar blijkbaar een deur gemist om af te zakken op die brug met de dragon. Ik dacht al ik moet terug naar Undead Burg en yes ik kan daar een deur openen en die toren afdalen om dan Havel 10x te backstabben maar dan stond ik terug in Darkroot Basin. De andere kant dan maar uitpluizen om in Firelink Shrine uit te komen. Heerlijk! :lol:
Nu Capra neerhalen, ging door de fog zonder estus en met 20% health ofzo, kon 'm nog net spotten lol.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

05 jun 2018, 11:03

Game (weer) uitgespeeld. Manus en Kalameet waren niet zo moeilijk als hun reputatie aangaf, maar allebei nog best leuk (en Kalameet was zeker een stuk leuker om te bevechten dan fucking Midir). De DLC in het algemeen is wel interessant om te zien, aangezien het echt duidelijk een tussenweg in design is van Dark Souls 1 en de latere delen (meerdere warpable bonfires, super beweeglijke bazen, speciale PvP arenas).

De rest van de game daarna was niet zo moeilijk meer. De bazen in Demon Ruins en eronder zijn easymode en ik wist Bed of Chaos ditmaal ook in één keer te halen (al blijf het een baggergevecht). Nito was eveneens supersimpel en ik heb heel Anor Londo ook maar op stelten gezet (had Gwyndolin ook nog nooit om zeep geholpen). Daarna Gwyn, maar dat was een combinatie van parries en Chrystal Soulspears op zijn smoel.

In NG+ nog even de Asylum Demon helemaal in de pan gehakt en toen gestopt bij Firelink. Denk dat ik het hier wel bij houd voor het moment. De game is namelijk wel verouderd, dat merk je, en ik weet niet of ik veel zin heb om hem gelijk meerdere keren in coöp door te gaan zoals ik dat deed met DS3. Misschien wacht ik liever op een remaster van DS2, daar heb ik eigenlijk best weer zin in gekregen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jun 2018, 16:20

Ik vond Midir wel okay. Hij heeft alleen teveel health. Als je voor hem blijft is het gevecht ook helemaal niet bugged. Kalameet heeft die klote AoE breath en irritante moves. Heb Kalameet wel sneller neergehaald, ook op een lager level. Heb alles in de 80's gehaald. Manus nog als sunbros paar keer overnieuw gedaan.

Ik moet nog een Red Titanite slab, voor Chaos. Kan in NG+ zo een nieuwe glove ruilen. Ik weet ook niet of ik verder ga, de platinum is heel simpel (moet hooguit nog een stuk of 3 rare wapens, wat boss wapens maken, wat spells vinden en wat covenants joinen), maar dat heeft geen prio.

Dark Souls 1 is beste game in de franchise. Ondanks de slechte final areas in het 2e stuk. De beperkte 4 way roll merkte ik nauwelijks op eigenlijk. Vind de mechanics nog wel goed. De meeste bosses echter zijn echt fucking slecht. Behalve de Anor Londo bro's en de DLC bosses. Gwyn was eigenlijk ook ruk, na alle Knights in de game is die vent echt veel te makkelijk te parryen. Ik deed er een stuk of 5 op rij en toen ging ik hem show killen. De bosses in DS3 zijn echt veel beter, damn. Die zijn praktisch allemaal van Artorias/Manus niveau.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

05 jun 2018, 17:06

DS2 remaster is er al, Scholar PS4. Daar gaan ze echt niets meer mee doen als je daar zit op te wachten Raptor. :D

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jun 2018, 18:19

DS2 Scholar of the First Sin voor PS4 en X1 was eigenlijk gewoon een nieuwe release, kwam tegelijk uit met de andere Scholar versies. Slechts een jaar na het origineel. Loopt uitstekend en was grafisch ook wel een behoorlijke upgrade. De belichting tikt de E3 bullshit build aan. Is een grotere upgrade dan DS1 Remaster. Aanrader ook.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 jun 2018, 18:43

Welke is beter 2 of 3? Heb wel weer zin een DS.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jun 2018, 18:56

3 is beter.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

05 jun 2018, 22:40

D'oh, ik dacht dat Scholar alleen voor de PC was. Hoe heb ik die re-release gemist?
R-Type schreef:
05 jun 2018, 16:20
Dark Souls 1 is beste game in de franchise. Ondanks de slechte final areas in het 2e stuk. De beperkte 4 way roll merkte ik nauwelijks op eigenlijk. Vind de mechanics nog wel goed. De meeste bosses echter zijn echt fucking slecht. Behalve de Anor Londo bro's en de DLC bosses. Gwyn was eigenlijk ook ruk, na alle Knights in de game is die vent echt veel te makkelijk te parryen. Ik deed er een stuk of 5 op rij en toen ging ik hem show killen. De bosses in DS3 zijn echt veel beter, damn. Die zijn praktisch allemaal van Artorias/Manus niveau.
Dat is iets dat erg opvalt na het spelen van deze remaster, inderdaad. Toen Souls nog nieuw was en het mijn eerste game in dat genre was waren ze nog best intimiderend en pittig. Nu? Ze zijn simplistisch en log vergeleken met de monsters uit de nieuwere delen. Veel zijn er makkelijk te cheesen, vergen amper wat van je reflexen en zitten soms ook gewoon suf in elkaar (al die Asylum demon varianten, gaap). Zelfs de simpelere bazen uit DS3/Bloodborne zijn al vele malen interessanter en memorabeler dan het gros hiervan.

DS1 is nog wel het beste als het op lore, personages, vrijheid en design van de wereld aankomt, maar voor pure gameplay-fun pak ik liever de nieuwere delen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

06 jun 2018, 08:26

SmartTies schreef:
05 jun 2018, 18:43
Welke is beter 2 of 3? Heb wel weer zin een DS.
Persoonlijk vind ik Dark Souls 2 (Scholar-versie) beter dan 3, maar dat komt voornamelijk door de bizarre hoeveelheid viable builds die DS2 rijk is. Je kan echt alle kanten op, waarbij je bij DS3 heel snel merkt dat sommige dingen wel werken en andere dingen gewoon fucking zwak zijn en totaal niet de moeite waard. Hell, bij DS2 kan je zelfs een goede Bow-only build maken. En de PvP van DS2 is zwaar superieur aan die van DS3, die op veel (negatieve) vlakken doet denken aan DS1 PvP, als je daarin geïnteresseerd bent.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 jun 2018, 09:17

2 heeft betere PvP en co-op, maar dat is niet de kracht van Dark Souls imho. Het is een leuk extraatje. De Dark Souls PvP is breed genomen broken en zit vol met hackers, phantom hits en broken builds.

Het level design van 2 is matig voor een Souls game, en de gebieden ontberen sfeer. Er zijn teveel gebieden, sommige maar een paar schermen groot. Lordran in DS1 connect ook veel beter.

De game is niet zo slecht als Miyazaki-getuigen beweren, maar wel het minste deel. Echter had 3 bepaalde dingen kunnen overnemen van 2. En de Ashen Estus was imo een fout, net als veel covenants in die game.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 jun 2018, 10:19

Misschien toch maar op chronologische wijze spelen. Dark Souls heeft toen ook bijna een kwartaal geduurd om uit te spelen. Met een maand pauze toen ik in Blighttown terecht kwam. Het is echt zo'n ziektewet serie waar je dan even een week voor moet nemen zonder dat je de deur uit mag.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 jun 2018, 09:28


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2020, 19:00

De game waar het allemaal mee begon.

UMBASA

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal de Land of Giants archstone worden toegevoegd? Misschien wordt de wereld open gemaakt met Nexus als hub?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 jun 2020, 08:33

Zal hem vast wel weer kopen en nooit uitspelen lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 okt 2020, 14:07


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

29 okt 2020, 14:43

Sick! (meteen een schietgebedje naar Coolblue)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 okt 2020, 14:59

Dit wil ik ook wel in November spelen. Maar ik kan wel wachten, het blijft een remake. Ken de game al wel. Als het Bloodborne 2 of Dark Souls 4 was geweest, dan was het lastiger.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

29 okt 2020, 15:49

Is het een exacte remake of hebben ze gesleuteld aan de hub wereld en weggedaan? Ik speel makkelijker een Demon's Souls weer, dan een Dark Souls door die rechttoe rechtaan hub wereld. Ik hoop alleen dat ze die Swamp wereld hebben aangepakt. Dat was echt het Blighttown van Demon's Souls.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 okt 2020, 16:11

Volgens mij is er niks aangepast. Heb je beide SotC versies gespeeld? Ik verwacht datzelfde. Bluepoint werkt altijd met 2 engines voor hun remake. De oude die de originele game logic doet, en hun eigen nieuwe engine erover die de game next-level maakt. Dan krijg je dus heel faithful remakes, wat voor en nadelig uitpakt natuurlijk. Van mij hadden ze estus wel mogen implementeren, de bosses opgeschaald. De nexus is heel tof, maar ik had best wel een Dark souls open world willen hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten