Pagina 2 van 10

Geplaatst: 20 nov 2017, 06:53
door AgentCooper
Ze doen helemaal niets met hun legacy, alleen maar remasters en remakes. Ze mogen best een stap terug doen en meer kwaliteit maken. Ze kunnen toch niet die squaresoft quality omtoveren in een open-world RPG, daar hebben ze gewoonweg niet de creatieve kennis voor in huis. Project Octopath vind ik een goede stap in de richting, maar waarom niet meer PS1-style RPG’s met turn-based battles, vaste camerastandpunten, goede muziek, intrigerende plots. Atlus levert al jaren kwaliteit met een beperkt budget.

Ik zie S-E graag een nieuwe game maken in dezelfde stijl als eerdere ps1-klassiekers. Beetje vergelijkbaar wat Inxile deed met Tides of Numenara als spirituele opvolger van Planescape: Torment. Het zullen geen millionsellers zijn, maar voor het geld kunnen ze nog steeds de FF-serie gebruiken.

Ik ben erg benieuwd naar Dragon Quest XI volgend jaar en ik hoop dat de game het goed gaat doen.

Geplaatst: 25 nov 2017, 02:24
door Gewoon Arno
XV gekocht voor de X. Complete versie nu 30 euries.

Geplaatst: 25 nov 2017, 16:20
door R-Type
Die game is nooit compleet breh.

Re:

Geplaatst: 25 nov 2017, 16:51
door Coola
BigBaller schreef:
25 nov 2017, 02:24
XV gekocht voor de X. Complete versie nu 30 euries.
Veel plezier. De meningen zijn er zwaar verdeeld over maar ik vond het een heerlijke game zeker sinds chapter 13 verbeterd.

Geplaatst: 25 nov 2017, 16:56
door Gewoon Arno
:lol: Wat is beter spelen met active of wait mode.

Geplaatst: 25 nov 2017, 17:01
door Shenmue3
Action, button bashen en af en toe een potion of elexir erin gooien. Dat is de FFXV combat.

Geplaatst: 25 nov 2017, 17:17
door Robbai

Geplaatst: 25 nov 2017, 17:37
door Oversoul
Switch versie van FF XV met 35 gig day one download.

Re:

Geplaatst: 25 nov 2017, 18:12
door Robbai
Oversoul schreef:
25 nov 2017, 17:37
Switch versie van FF XV met 35 gig day one download.
Het zal waarschijnlijk de vreselijk ogende Pocket Edition zijn die op mobiele apparaten verschijnt.

Geplaatst: 25 nov 2017, 19:41
door R-Type
Button bashen hoeft niet eens, je kunt inhouden. En altijd block inhouden, dus control type met block op L1 had mijn voorkeur.

Slechtere gameplay dan KH.

Re:

Geplaatst: 25 nov 2017, 19:50
door Coola
BigBaller schreef:
25 nov 2017, 16:56
:lol: Wat is beter spelen met active of wait mode.
Ik speel altijd met de wait mode.

Overigens kan je ( en vaak is het ook aangeraden) het beste tactisch spelen door met de magic te experimenteren. Button bashen resulteert in de meeste gevallen dood gaan.


( ik ben overigens geen noob dus de haters hoeven daar niet mee aan te komen ;))

Geplaatst: 25 nov 2017, 19:54
door Shenmue3
Nu heb ik niet zoveel jrpg's gespeeld maar dit is het dieptepunt voorlopig. Jammer, want ik had na mijn 25u durende "story" playthrough wel nog wat willen exploren of hunts doen want de wereld op zich is wel heerlijk neergezet, check die npc voertuigen ook! Maar ik vind het gewoon een mess, zeker in die dungeons met meerdere enemies en die kutcamera. Ook nog enkele bossfights, dat daar in dat fake Venetië op kop. :lol:

Geplaatst: 25 nov 2017, 22:00
door R-Type
Doodgaan kan nauwelijks. Ik ging tijdens een fight een keer pissen en had geen pauze ingedrukt maar de game ging net zo lang door tot ik een Phoenix down chuckte.

Daarom snap ik die one shots niet. Is alleen maar vervelend, want je moet steeds items gooien. En die kosten dan ook geen reet. Zelfs elixirs. Lijkt me meer een band aid voor een ongebalanceerd zootje wat nog niet af was.

Geplaatst: 30 nov 2017, 15:29
door Coola
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag begonnen met m'n jaarlijkse december Final Fantasy VIII playthrough. I know één dag te vroeg maar dat heeft te maken met de hoeveelheid tijd die ik december te besteden heb.

Geplaatst: 30 nov 2017, 16:40
door Chrono Trigger
"jaarlijkse december Final Fantasy VIII playthrough"

:lol: nice! Ik heb hem al 4 jaar niet meer gespeeld, ik krijg er zo wel weer zin in.

Re:

Geplaatst: 30 nov 2017, 17:18
door Coola
Chrono Trigger schreef:
30 nov 2017, 16:40
"jaarlijkse december Final Fantasy VIII playthrough"

:lol: nice! Ik heb hem al 4 jaar niet meer gespeeld, ik krijg er zo wel weer zin in.
Sinds 2000 is het een traditie bij mij. Iedere december probeer ik hem uit te spelen soms lukt het net niet en ben ik rond 5 januari pas klaar en vorig jaar waren m'n savegames corrupt op één na maar daarmee zou ik meer dan 23 uur terug gaan dus vorig jaar ben ik vroegtijdig gestopt jammer genoeg.

Geplaatst: 30 dec 2017, 12:18
door Gewoon Arno
Wat ik heb gespeeld van FFXII bevalt me wel. Met original OST spelen of niet?

Geplaatst: 30 dec 2017, 12:20
door R-Type
Ik speelde wel met original geloof ik. Soundtrack is fantastisch, blijft alleen wat minder bij. Maar Phon Coast, Boss Battle etc = <3

Geplaatst: 30 dec 2017, 12:24
door Gewoon Arno
Aight, alleen werd ik al weer gek met het kiezen van een job, weet nooit waar ik voor moet gaan en ben dan bang dat het me niet ligt. Meestal ga ik voor warrior, heb nu voor Shikari gekozen.

Geplaatst: 30 dec 2017, 12:36
door R-Type
Vaan? Mijn Vaan was ook een Shikari. Die job is sowieso een must. Auto Steal van iedere enemy met de Enemy HP 100% = Steal gambit. Shikari's zijn gewoon goede main characters imo.

Maar als je Vaan gaylord vind kun je een ander char ook Shikari maken. Je hoeft niemand verplicht te gebruiken (Vaan blijft wel in towns de main).

De 'must' jobs zijn imo

Shikari
White Mage
Black Mage
Knight

De rest heb je niet eens per se nodig. Uhlan heeft dan nog wel voordeel dat ie flying enemies kan raken met spears, en de beruchte Zodiac Spear kan gebruiken. Foebreaker breekt de game, maar die skills krijg je daarom pas end game. Monk is nog wel goed omdat je 3x swiftness op het license board kunt activeren (dat maakt een Knight bijv. heel snel). Bushi is goed vanwege Katana's. Time Mage is handig voor Haste en Float. Red Mage heeft Dark spells (situational dus). Archer en Machinist zijn eigenlijk waardeloos. Al vind ik MAchinist of Archer wel fijn als 2e job voor je White Mage vanwege ranged aanvallen.

Als je een goede Shikari wilt, kun je hem later ook een Foebreaker maken. Veel HP bonus en heavy armor is mogelijk. Je kunt na een bepaalde dungeon een 2e job kiezen, ik geloof dat de game dit wel aangeeft maar je het niet verplicht.

Geplaatst: 30 dec 2017, 12:42
door Gewoon Arno
Gaylordfokker Vaan idd. Thx voor de tips.

Geplaatst: 30 dec 2017, 14:48
door R-Type
Toch valt hij buiten zijn design heel erg mee. Hij jammert niet lang over zijn broer (unlike Tidus die de hele game blijft janken over zijn asshole daddy) en is verder meer een soort point of view character. Je ziet het avontuur min of meer vanuit zijn perspectief. De echte lead character is denk ik Ashe. Al is er niet zozeer een lead.

Geplaatst: 06 jan 2018, 18:52
door R-Type


Komt deze maand uit. Ik ga hem zeker checken. Vond de PSP games uitstekend.

Geplaatst: 07 jan 2018, 07:39
door Rano
De PSP FF games konden mij niet bekoren op de remakes van I, II, III en Tactics na. Crisis Core was wel grappig.

Geplaatst: 07 jan 2018, 10:34
door R-Type
Vind de remakes van de battle themes wel leuk, zoals deze