Final Fantasy | Franchise

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 feb 2020, 18:02

Die demo komt tegelijk met de full game uit geloof ik.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

03 feb 2020, 10:56

R-Type schreef:
02 feb 2020, 15:44
Die VA is wel echt anime tier cringe. Daarin laat Square wel steken vallen tov. CDPR of Naughty Dog. Je mag wat verwachten van een triple A game.
Vond het voor een JRPG verassend goed.

Al is die bar niet zo hoog natuurlijk.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 feb 2020, 12:24

R-Type schreef:
02 feb 2020, 18:02
Die demo komt tegelijk met de full game uit geloof ik.
Dat is toch raar? Hele bestaan voor demo's is toch al decennia dat ze paar weken voor de full game uit komen? Waarom is het anders een demo?

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

03 feb 2020, 15:11

Om hem uit te proberen, voor eventuele twijfelaars. Dunno wie dat zijn though. Denk dat >90% van de potentiële kopers mensen zijn die dondersgoed weten welke game dit vroeger was en de FF serie al spelen. Daar zitten weinig twijfelaars tussen geloof ik.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

04 feb 2020, 19:11

Als de demo nog komt zou ik hem uit brengen op de oorspronkelijke release datum. Een demo op dezelfde dag als de release vind ik altijd zo raar, maarja ik ben geen publisher.

Wat betreft de voice-acting, ik vind het voor een jrpg best aardig. Ik denk wel dat dit uiteindelijk beter zal zijn dan bijv KH3. De audio mixing in Square Enix trailers is altijd raar, waardoor de stemmen misschien niet goed tot hun recht komen. De "anime-grunts" waarbij iedere beweging of reactie wordt vergezeld door onnodig geluid vind ik jammer, maar het zij zo.

Is overigens bekend of het mogelijk is om met Japanse stemmen te spelen?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 feb 2020, 15:07



Prachtig!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

21 feb 2020, 20:24

Naar welke liedjes kijken jullie het meest uit in de remake? Wat ik tot nu toe heb gehoord van de Remake is indrukwekkend, maar hier en daar mis ik wel de synths en het liedje van de Turks slaat de plank een beetje mis wat mij betreft.

Tifa's Theme daarentegen vind ik prachtig.



De meeste deuntjes waar ik enorm naar uitkijk hoor ik waarschijnlijk pas over 10 jaar, zoals You can Hear the Cry of the Planet en Judgment Day.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 feb 2020, 10:19

Aerith's Theme vind ik mooi, maar eigenlijk was deze perfect zoals het was. Dat heb ik over het algemeen met de remakes. Misschien een slecht voorbeeld, daar Square Enix de remake heeft behandeld als een tweederangs bittergarnituur, maar bij de Secret of Mana remake heb ik de game volledig met de oude ost gespeeld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

02 mar 2020, 08:24

Demo is in de store!

Mijn eerste impressie van de demo. De game is erg cinematisch, erg cool om bekende scenes in HD te zien. De omgeving is interactief (lees: automatisch over dingen heen springen, trappen snel te doen), veel minder statisch dan andere JRPG's. De gebieden zijn erg klein en het is allemaal vrij lineair, wat ik overigens niet heel erg vind. De interactie tussen characters vind ik goed gedaan. Echter is de VA van Cloud en Barret best wel hit or miss. Dialogen zijn cheesy, maar soms ook wel cool en grappig. Gameplay voelt aan als een logge variant van Kingdom Hearts. Ik zelf worstel nog met de camera, zit vaak te dicht op Cloud. Ook als ik de camera distance aanpas. Het battlesysteem ligt mij totaal niet, nu vielen de gevechten nog mee, maar als er hele salvo's vijanden op mij worden afgevuurd, denk ik dat ik het niet ga trekken. Classic mode geeft mij niet het gevoel en voldoening van een turn-based systeem. Meer een auto-battle systeem waar je soms een special attack mag doen. Denk aan FFXII/XIII, Xenoblade.

In het kort: Alles is gaaf, behalve de battle gameplay. Gelukkig heb ik de klassieker nog.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mar 2020, 14:17

Die Classic mode is er ingezet als een afterthought of goedmaker voor die hard fans denk ik, zoals met FFXV het geval was. Ik verwacht daar niets van.

De gameplay in alle footage leek me sowieso al heel log met een camera die er veel te dicht op zit. Ik zal het thuis even proberen maar ik verwacht niet omver geblazen te worden. Zeker niet na KH3 Remind.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mar 2020, 16:28

Nee ik vind het niks. De gameplay is stijf, de camera controls zijn best wel slecht en de combat is slaapverwekkend. Mist een vorm van skill en flowed niet lekker. Het speelt niet zo heel anders dan FFXV eigenlijk (een verbeterde versie daarvan), alleen kun je nu wel wisselen tussen personages. De graphics zijn ook overwegend matig, de achtergronden lijken van een lage resolutie te zijn. Misschien proberen ze een beetje de stijl van de originele game aan te houden, dat zou kunnen.

Die Barrett werkt me in de demo al op de zenuwen.

Soundtrack is god tier, dat wel.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 mar 2020, 19:37

Vind de graphics er echt prima uitzien. Het enige wat je kunt zeggen is dat ze wat eentonig waren, maar goed dat had ook wel verwacht van het eerste deel van de game. Charactermodels zijn ook om van te smullen. Soundtrack is ook goed uiteraard, maar dat wisten we al.

Gameplay moet ik nog wel aan wennen. Niet echt vloeiend idd en de hele tijd switchen tussen actie en naar een menutje gaan voor spells is ook nog wat onwennig. Maar mogelijk met short cuts en wat oefenen kom je daar wel uit, maar ben nog niet echt overtuigd. KH lijkt idd beter op dat gebied.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mar 2020, 19:43

Die boss is hakken totdat je een limit hebt, en dan weer hakken. Met die domme scripted debris placement om die laser te overleven. En die stagger mechanic uit XIII en XV heb ik nu ook wel gezien. Die boss is echt verschrikkelijk en duurt veel te lang met ook nog steeds die cinematische onderbrekingen. Je kunt om 1 of andere reden ook niet cancellen als je hakt, dus dan wordt je weer door die AoE geraakt. Blocken gaat ook traag.

Sowieso is die hele demo scripted, de domste scene is dat de rest blijft rennen om jou de enemies alleen te laten killen. Maar ze blijven in het niets rennen totdat je klaar bent en rennen dan opnieuw om jou te laten zien waar je heen moet. Het is qua scripts een game van de vorige generatie.

De AI is ook dom, liever heb ik een gambit die Thunder cast op robot enemies bijvoorbeeld. Maar volgens mij doet Barret uit zichzelf niks van dat. Je zult moeten babysitten en steeds potions gooien. Als je namelijk allebei knockout bent is het game over. Turn based mode is defaulted op Easy difficulty, omdat het anders niet te doen is waarschijnlijk. Het is geen volledige action game eigenlijk. Je wordt hoe dan ook geraakt zoals in die game en MMO's bijv. Het is alsof de remake niet weet wat het wil zijn en daardoor komt het er soort van tussenin, en dat vind ik persoonlijk niets. Vond Crisis Core ook niets en daar lijkt dit best wel op.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

02 mar 2020, 20:22

"Graphics overwegend matig"

Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

02 mar 2020, 22:59

Audiovisueel vond ik het dik in orde. De gameplay is voor mij het probleem. Bij de 4e vijand was ik al zat van de battles. Classic hielp dan ook niet. Andere mensen zijn weer laaiend enthousiast over de gameplay. Mooi voor hun, maar ik denk dat ik de game pas later ga halen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mar 2020, 06:53

Misschien dat de gameplay een stuk verbetert na de proloog. Ik weet ook niet of ik hem direct koop. Het is toch alleen maar Midgar en als dit level design een indicatie is dan hoeft het voor mij niet zo direct. Sowieso eerst RE3.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

03 mar 2020, 10:42

Nou nou, de druiven zijn wel heel erg zuur hier.

Maar goed ik ben ook niet echt blown away. Kan ook bijna niet meer, want dit stuk is al zovaak getoond. Ik vind die gritty filter dat ze gebruiken op nagenoeg alles ook niet echt geweldig. Ook ik stoorde me een beetje aan het scripted begin, maar ik verwacht niet dat dit op deze manier de hele game zal gaan. Ik hoop wel dat al die tutorial shit straks uit te zetten is, daar stoorde ik me nog het meeste aan. Ik kwam er ook niet soepel van af, want om een of andere reden moet je ze wegklikken met de option button en instictief ben ik op x aan het rammen bij elke prompt.
Het is sowieso niet het spannendste stuk van de game, ik had graag iets verder in de game gezeten met een volle party.

De gameplay weet mij nog niet echt te overtuigen. Het is even wennen, maar het is niet echt anders als vele andere recente rpg's dus zo erg vind ik het niet. Ik mis wel wat visual cues, ik ben helemaal niet gewend meer om naar een atb balk te kijken. Dus ik bleef veel langer hakken dan eigenlijk nodig was. Ik begrijp dat ze ATB er in hebben gestopt voor de nostalgie, maar het effect is niet heel anders dan dat je special attacks hebt met een cooldown, met als nadeel dat je nu eerst moet hakken voordat je die special attacks mag gebruiken. Je kunt ze ook niet spammen op deze manier, want alles gebruikt dezelfde ATB bar ipv een aparte cooldown. Waardoor elke generieke encounter langer duurt dan eigenlijk nodig is. Dus liever zie ik dan dat ze ATB als gimmick droppen en gewoon cooldowns gaan gebruiken. Toon je special attacks gewoon in beeld zodat je kan zien welke je kunt gebruiken, zoals bij Xenoblade. Dan ook gewoon items kunnen gebruiken, het was logisch dat dit een beurt koste toen het turn based was, maar het nu ten koste laten gaan van special attacks... dom. Nou verwacht ik dat ik dat als je level 99 bent met auto-haste deze ATB bar zo snel vult dat je wel gewoon constant attacks kan spammen, maar ja heeft die ATB bar dan nog wel een functie..

Maar op zich heb ik er nog steeds zin in, ga de game echt wel meteen halen in april. Al maak ik mij wel hele grote zorgen om het release plan voor de volgende delen. Squeenix kennende zal dit echt niet soepel gaan en ik denk niet dat dit deel een hoge replay value zal hebben.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mar 2020, 14:35

Ja, Magic bijvoorbeeld gebruikt ATB en ook nog MP.

Laten we het er op houden dat dit het hele prille begin is en dat de mogelijkheden nog wel toe gaan nemen. Ik wil wel eens gameplay zien van verder dan wat we constant hebben gezien, het quest design enzo. Dan kan ik alsnog overstag gaan. Maar we weten waar het eindigt.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

03 mar 2020, 15:23

Achteraf gezien hadden ze gewoon volop actie moeten gaan of flashy turnbased zoals lost odyssey/persona 5/tokyo mirage.

Dit is gewoon weer gevalletje ff15/xenoblade. Het is geen actie, maar ook geen turnbased.
Echt een vechtsysteem wat mij totaal niet ligt. Aangezien een groot gedeelte vechten zal zijn, ben ik zeer huiverig voor het eindproduct. Dan kan de rest nog zo goed zijn, dan is dit toch wel een domper. Niet dat het mij gaat weerhouden om de game te halen, want ik haal de game toch wel, daar ken ik mij dan weer te goed voor. 😋

Ik hoop maar dat de game het niveau van FF15 en KH3 onstijgt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mar 2020, 18:40

KH3 is meesterlijk sinds Critical mode en helemaal de update die vorige maand uitkwam. Heeft dan wel een jaar geduurd, maar die game heeft nu de beste gameplay in de franchise. De Limit Cut data battles zijn op Critical echt ziek. Heb er nog geen 1 gehaald (heb alleen Young Xehanort op level 90 getest, en kwam best ver na 2 tries). Ga nog wel naar 99 en er dan echt eens voor zitten. Zelfs de Dark Inferno hidden boss die op Proud lackwekkend was, is een heerlijke fight op Crit.

FFVIIR mag niet in de schaduw staan van die gameplay. Het zit dichter bij XV dan bij KH3. Je hakt tot de enemy stagger heeft en dan unleash je je specials en limit. Het is style over substance. Ontwijken, juggles of timed blocks zijn er niet bij. Het is zoals ik zei er iets wat er tussenin zit en dat dig ik niet.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

04 mar 2020, 11:44

Beetje off topic, maar wat ik vooral mooi vind van de laatste toevoeging aan KH3 is dat alle nieuwe boss battles zonder damage te doen zijn. Het is dus echt puur skill based. Dat heb ik niet meer van Squeenix gezien sinds KH2:FM+

Qua gameplay lijkt FFVII redelijk simpel gehouden, maar hopelijk evolueert dit nog. Al lijken ze wel vol in te zetten op de mix tussen traditioneel en een moderne action rpg. Kan ze ook moeilijk ongelijk geven, want veel van dergelijke battle systems zijn de afgelopen jaren geroemd. FFXII heeft een grote aanhang van mensen die dat echt fantastisch vinden en dat is niet heel anders dan wat ze nu bij FFVIIR hebben gedaan. Ik zie ook heel veel hele positieve reacties op deze demo.

Er komen natuurlijk sowieso nog summons en materia bij. Ze hebben ook al aangegeven dat de materia combinaties weer mogelijk zullen zijn. Er waren hele leuke effecten daarmee te creëren dus daar kijk ik zeker naar uit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 mar 2020, 16:17

FFXII vind ik meesterlijk omdat goede setups met gambits vruchten afwerpen, in die game was ik nog best veel aan het micromanagen en fine tunen onder het gevecht. Sterker, Zodiac Age is mijn favoriete FF.

FFVII heeft geen AI settings (in de demo althans), en lijkt gewoon op hakken tot je ATB hebt. Daarbij heb je de camera met belabberde FOV en zie ik de enemies soms niet door de combinatie hiervan en de donkere look. Level design is vrijwel on par met FFXIII, en minder open dan XII.

Maar ja het is het absolute begin, dus wie weet. Het was misschien handig geweest om een stukje Midgar te doen waarin de characters al verder gevorderd waren.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

05 mar 2020, 14:55

Ik had ook veel liever gezien dat ze een stuk hadden gedaan dat iets verder in de game zou zijn. De eerste uren van RPG's zijn sowieso vaak een lange tutorial waarbij je maar een fractie van de mechanics voorgeschoteld krijgt. Ik hoop wel dat ze echt wat gaan doen met het configureren van de AI, ik kan er echter niks over vinden in impressies van de latere delen van de game. Wil nog niet meteen alles zeggen, want er zijn vaak restricties over wat ze mogen schrijven.
Level design is vrijwel on par met FFXIII, en minder open dan XII.
Ja wat had je dan verwacht, het is een remake van FFVII, de serie is sowieso heel erg lineair. Met FFXII hebben ze dit anders gedaan, maar ja dit was eigenlijk ook helemaal geen Final Fantasy toen ze er aan begonnen, is pas later omgedoopt. FFXIII werd dan weer door een typisch FF team gedaan en die vielen gewoon terug op wat ze altijd al deden.
Van wat ik lees is er wel iets meer vrijheid in midgar zelf, dus ik verwacht hier en daar wel wat verbeteringen in het level design, maar het in het algemeen zal het een vrij lineaire ervaring zijn. Ze hebben het echte probleem nog uitgesteld tot het volgende deel. Wat gaan ze doen met de worldmap? Ach, dat horen we wel ergens in 2023...
Zodiac Age is mijn favoriete FF.
Toen FFXII uitkwam stond ik er helemaal niet voor open, wellicht moet ik Zodiac age eens een kans geven. Wellicht vind ik het nu niet meer zo kut als op de PS2.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mar 2020, 14:59

Midgar is lineair, maar de world map was dat niet (condor fort, gongaga, Wutai allemaal optioneel net als backtracken voor ultimate weapons enzo). De vraag is inderdaad of de stuff buiten Midgar meer mogelijkheden biedt. Als je het side quest design in de previews ziet, is het, kill een paar enemies hier en doe dat daar en keer terug naar de handler voor een reward. Maar ATB vol hakken tot je een skill kunt doen rinse repeat, ben benieuwd of hier nog wat om de hoek komt want het vechtsysteem sucks.

FFXII TZA is beter dan IZJS op de Japanse PS2, en al helemaal beter dan de basic westerse Ps2 release. Het verschil tussen die 2 laatste was al een soort van KH2 en KH2 Final Mix.

4x speed is ook wel lekker als je snel door gebieden wilt backtracken, materials wilt grinden en alleen maar weaksauce enemies hebt. Al is Yiazmat er ook wel fijn mee, duurt met de juiste setups een kwartiertje dan, lol.

De VA en writing is bizar goed voor een FF, de characters zijn echt zalig. Niks is cheesy en zelfs Vaan is op zijn lame design na een best goed personage. Zijn revenge story neemt snel een backseat (blijft in towns wel de viewpoint character), en daardoor is hij in feite veel minder vervelend dan een Tidus. Het is een game die zijn tijd toen ietwat te ver vooruit was, en daarbij was de originele release ook verre van perfect. Ik zou hem absoluut een kans geven.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

05 mar 2020, 20:27

Ik heb destijds FF12 na een uur of 25 gedropt. Ik kan me herinneren dat ik bij FFX op bepaalde stukken van mijn ouders moest stoppen omdat ik nu echt naar bed moest (ik was 15?) en echt niet kon wachten om verder te kunnen spelen om te zien wat er ging gebeuren.

Bij FF12 startte ik de game op, stond in 1 of andere woestijn, en vroeg me af, wat DOE ik hier ook alweer en waarom?
Ofwel het besef dat het verhaal me op dat moment niet kon beet pakken en ik heb hem gedropt.

Het verhaal, de karakters en de setting zijn voor mij het belangrijkst bij een RPG, ook al hou ik niet van de gameplay kan ik er toch doorheen komen omdat ik verder wil met het verhaal. Het hielp niet dat FF12 een battle system had waar ik geen ervaring mee had en ik was eigenlijk maar een beetje aan het stuntelen.

Een herkansing staat zeker op de planning. Maar ja, JRPG's zijn geen spellen die je even binnen een paar dagen uit hebt.....ik ben al maanden bezig met mijn replay van FF7

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten