Final Fantasy | Franchise

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jun 2019, 20:33

Ben wel benieuwd hoe het nou speelt. Wissel je van character of speel je ze incidenteel? Tifa's martial arts leent zich natuurlijk uitstekend voor lekkere brawler gameplay.



Kitase weet dus niet eens hoeveel games de Remake gaat beslaan. Zitten ze nou dom te lullen of weten ze echt niet wat ze doen? Zal de komende release gewoon een soort Ground Zeroes achtig iets zijn? Midgar was tof hoor, misschien wel het beste van FFVII, maar als je een 40 uur game van die locatie maakt wordt het wel heel veel bloated. Het verhaal moet immers ook voortgestuwd worden. Technisch eindigt de game dan na de motorcycle chase, dat is de eerste pakweg 5 uur van de originele game.

Ik blijf sceptisch.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

11 jun 2019, 20:47

veel games zijn maar 15u. Mssn wordt elke episode iets van een 15u.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

12 jun 2019, 04:46

Ze houden bewust iets achter en dat zint mij niet.


Hands-on demo: There's a lot of Final Fantasy XV DNA on show here, but the team has still kept the game incredibly faithful to the PlayStation original.

https://www.engadget.com/2019/06/11/fin ... s-on-demo/

:'(

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

19 jun 2019, 19:06

https://gematsu.com/2019/06/final-fanta ... nd-enemies

Nieuw interview met Nomura:

- The watchmen of fate (the black mist in the trailer) are mysterious beings that appear before the party wherever they go. I hope that even those who have played the original game will enjoy the new elements.

- There are quite a bit of dialogue options. We are making it so the dialogue changes depending on your response, so the sheer volume of dialogue has increased.

-The Honey Bee Inn cross-dressing event is still in. We’ve made it more modern. If we made the facility like we did in the original game, the physical unease would be staggering, so that was no good…

- There are quite a few additions to the scenario. While the main story itself hasn’t changed, there are a countless number of new events. Otherwise we wouldn’t have two Blu-ray discs. (Laughs.)

- Aerith and Tifa are double heroines. One has a western-style look and the other an eastern-style look.

- We wanted Tifa to have abs, so she has an athletic body type. The ethics department at Square Enix also told us that we had to tighten her chest as not to get unnatural during all the intense action. From there we got the black underwear and fitted tank top.

-With an emphasis on immersion and exhilaration, you can fight without stress through the use of shortcuts. When you open the command menu, time slows and you can fight like a command battle.

-Each playable character has different enemy affinities.

-An item is required for MP recovery.

-For the sake of level design, we’re preparing a few new enemies where necessary.

Gelukkig zit de crossdressing scene er nog in, toch een teken dat de remake niet 100% dark and moody gaat zijn

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

21 jun 2019, 20:12

de beelden tot nu toe zijn vooral dark doordat we enkel midgard gezien hebben.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re:

24 jun 2019, 18:36

Conscius schreef:
21 jun 2019, 20:12
de beelden tot nu toe zijn vooral dark doordat we enkel midgard gezien hebben.
En het zal ook wel een tijdje duren voordat we Midgar uit zijn. :p

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

11 sep 2019, 19:41



Squats confirmed

Ik vraag me alleen af wat Tifa in die gym doet want tijdens de cross dressing missie zit zij normaal gesproken in Corneo's mansion.

Game ziet er waanzinnig uit

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

12 sep 2019, 11:03

Trailer was echt heel gaaf. Vooral de muziek kon ik erg waarderen. Klonken als toffe remixes. Ben wel benieuwd of ze idd dingen gaan aanpassen of het meeste toch wel verhaaltechnisch hetzelfde laten. Aangezien ik niet een die hard fan ben van het origineel zal ik er echter niet al teveel door geraakt worden als ze wat liberties nemen. Daar zou ik meer moeite mee hebben bij een FF9 remake bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 sep 2019, 20:23

FFXV was heel janky en KH3 ook een beetje. Ik verwacht van FFVII weer hetzelfde. Misschien wachten op de PS5 complete edition. Al zal ik het niet kunnen laten om Episode 1 day one te gaan spelen.

Ben bezig met FFVIII en ben al op disc 4 en heb Ragnarok. Heb 2 grave errors gemaakt, ben Diablos vergeten te halen bij Cid. Die is dus missable lol. Eerste keer ooit. Carbuncle ook gemist omdat ik die 2 monsters veel te snel killde maar die kan ik krijgen in de final dungeon.

Is dus alleen een kwestie van 3x speed overnieuw spelen tot en met de exam, dan kun je diablos al krijgen. Maar gelukkig is Encounter None sowieso al ingebouwd onder L3 + R3. Die refines mis ik wel, en Mug zat gelukkig ook onder Bahamut (heb ook gefaald om een Power Generator te krijgen dus dat wordt Blitz muggen, en dat is een belachelijk lage kans). Heb ook Ultima Weapon te vroeg gekilled dus kan niet meer gemakkelijk 100 Curse Spikes farmen daar voor Shockwave Pulsar. Shit.

Heb ook wat gefaald met levelen. Squall was 60, en Quistis 50. Die ben ik wel gaan min maxen op die eilanden middels Initiative en Degenerate blue magic maar had maar 40-50 levels speling voor beide, met de Tonberry Level Up Bonus abilities. Ze zitten nu wel op level 100 met hoge stats als ik abilities aanzet. Omega Weapon wordt een eitje zo (en ik wil hem gewoon legit killen, niet via Holy Wars of The End).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 sep 2019, 21:13

Nou Omega Weapon is down. Wat een joke boss. En nee, geen Holy Wars gebruikt en ook geen The End ofzo.

Okay ik was wel maxed, maar toen de sequence weer wist was ie belachelijk simpel. Hij doet eigenlijk alleen Meteor, Megido flame, Gravija, Terra Break. In die volgorde. Met incidenteel Light Pillar die 1 char killed. Met wat slappe melee attacks er tussen die of missen of 500 dmg doen. Na megido flame (reduceert party naar 1 hp) hoef je niet meteen te curen, want Gravija killed niet. Na Gravija moet je wel opletten en 2 chars op Defend zetten, en met de derde een GF summonen ofzo. Die 2 defenders krijgen 0 damage van Terra Break, en de GF vangt de derde op. Met hoog genoeg stats win je dan sowieso, want Meteor deed misschien 80-200 per hit, Megiddo flame killed dus niet en Gravija killed daarna ook niet. Die melees van hem doen bijna geen fuck.

Heb hem gekilled met Quistis, Squall en Irvine. Geen enkele keer Lion Heart geprocced, waardoor het wat langer duurde. Maar Fast Ammo van Irvine doet eigenlijk nog meer schade. Die heb ik maar 1x gebruikt want ik had veel te weinig. Je doet Meltdown op hem, Triple Aura op jezelf en je cast Mighty Guard met Quistis (of White Wind als je je party eerst even snel op max health wilt) en verder Renzokuken, Shot.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 sep 2019, 10:04



Dat battle theme.

Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

14 sep 2019, 13:45


https://www.eurogamer.net/articles/2019 ... -originals
"So anyone playing Final Fantasy 7 Remake in classic mode does not have to worry about the action side of the combat system," Square Enix said in a tweet, "and can instead focus on selecting commands, making it possible to play Final Fantasy 7 Remake as if it were a classic menu-based RPG!"
Classic Mode voor mij :7

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 sep 2019, 19:14



Beelden van de eerste Bombing Mission

Damn de game ziet er goed uit

Op 8:05 is het menu te zien met Barret zonder brilletje. Ziet er veel beter uit lol

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 sep 2019, 09:22

En nu activeren zij de bom niet, maar de Scorpion zelf.

Het is een beetje onvermijdelijk hoe deze game er uit gaat zien na Advent Children en Dissidia etc. Fans willen hakken met Cloud en stylen met Tifa.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 sep 2019, 09:49

Ik heb de game helemaal niet gevolgd en zie nu pas dat het geen turn-based is. Hoera! En het ziet er zeker heel mooi uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

16 sep 2019, 11:38

Laura Birdie schreef:
14 sep 2019, 19:14


Beelden van de eerste Bombing Mission
Holy fuck wat een natte droom dit. Can't wait.

Grappig dat het er in m'n jeugd eigenlijk precies uit zag zoals in de video wat betreft mijn herinneringen, in plaats van zo;
Afbeelding

Als dit nou even lekker verkoopt mogen we hopen op dezelfde behandelingen voor VIII en mijn favoriet, IX. Wellicht ergens tegen het jaar 2050.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 sep 2019, 16:35

Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

24 sep 2019, 18:21

Gisteren FF8 eens opgestart en ondanks een klein nostalgisch shot omdat het de enige PS1 FF die ik wat gespeeld heb vroeger is dat toch rough hoor. Zeker voor 20 ballen en blijkbaar had het origineel wel rumble en analoge controls ook. Ga toch wat verder spelen want op de eerste uren na is het wel nog een nieuwe game in principe. Character models lijken er wel ingeplakt. :lol:

FFX ben ik wel een stuk verder geraakt vroeger, is die remaster qua kwaliteit te vergelijken met de KH collectie? Was best onder de indruk van KH1 grafisch, clean en mag zeker gezien worden in 4K.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 sep 2019, 19:03

FFX Remaster is heel erg goed, en de PS4 versie heeft de PS2 soundtrack die ik bij nader inzien toch wel superieur vond. De gezichten zijn veranderd wat voor wat backlash heeft gezorgd maar de PS4 versie van FFX is de beste versie out there. Meeste opties, zowel Remix als PS2 OST, geen laadtijden en slowdown etc. Je krijgt X-2 en Last Mission er ook nog eens bij. Top deal.

FFVIII Remaster heb ik uitgespeeld en is echt een goddelijke game. Disc 1 is perfect, tot en met Galbadia misschien wel de beste FF game. Dollet, Timber, de trein, de assassination is allemaal geweldig. Daarna wordt ie iets minder maar het is wel een dijk van een game. Gebrek aan analog was mijn grootste issue al kom je er wel overheen. Veel side content ook, toffe overworld. Veel Triple Triad gespeeld.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

24 sep 2019, 19:22

R-Type schreef:
24 sep 2019, 16:35
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re:

24 sep 2019, 19:52

SmartTies schreef:
16 sep 2019, 09:49
Ik heb de game helemaal niet gevolgd en zie nu pas dat het geen turn-based is. Hoera! En het ziet er zeker heel mooi uit.
Gelukkig wel een turn-based optie.

Ik ben nu de FF8 remastered aan het spelen. Heerlijke game mede dankzij de 3x speed functie erg aantrekkelijk voor een replay.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

24 sep 2019, 20:26

Leuk dat de game Final Fantasy VII Remake heet, maar waar is Chapter 1 in de titel? :'D

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

24 sep 2019, 20:41

Cancelled zoals loltaku.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2019, 19:39


Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

14 dec 2019, 08:08

Ik ben heel benieuwd, nog maar een paar maandjes wachten. Als de game uitkomt ga ik net een paar weken op vakantie. Dus voor mij is het pas eind maart dat ik de game ga spelen.

Aan de andere kant ben ik heel argwanend omdat de laatste big budget square enix games mij flink tegen zijn gevallen. Ook de nieuwe verhaalelementen/karakters ben ik toch wel huiverig over, zeker omdat het mij wat KH-achtig overkomt. Die nieuwe Soldier komt ook rechtstreeks uit KH. Gelukkig heb ik altijd het origineel nog.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten