Grootste teleurstelling van 2017

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Grootste teleurstelling van 2017

11 nov 2017, 20:51

Waar licht is, is ook duisternis.

Naast de beste games komen ook de grootste teleurstellingen naar boven. Van welke game had je veel verwacht maar maakte hij het gewoon niet waar of bleek hij achteraf toch wel vrij teleurstellend te zijn?

Er zijn een paar die er voor mij uitspringen;

Gravity Rush 2

Het ziet er prachtig uit en het is een wonder dat we uberhaubt een 2e game kregen. Maar waarom is de game zo saai? De eerste uren doe je praktisch niets, en daarna wordt je van fetch quest naar fetch quest gegooid. Je kunt veel side missions weliswaar skippen (je krijgt louter gestures enzo), maar ook veel story quests hadden afgrijselijke stealth en stalker missies en fetch quests. Het is de Darksiders 2 van deze franchise. De eerste was niet perfect maar je al vrij snel vloog je lekker rond en deed je relatief korte missies. Die pacing is weg in deel 2. Jammer. Heb de game nooit uitgespeeld hierdoor, en op een gegeven moment zelfs geruild.

Destiny 2

Goed, je neemt de kritiek op D1 ter harte en je komt met goede quality of life improvements. Maar je slaat er in door en je maakt alles te makkelijk bereikbaar. Vervolgens neuter je de PvP nog verder, strip je het naar 4 man, verwijder playlists en maak je het praktisch team play only. Het resultaat is teamfiren van afstand. Je neutered wapens zodat iedereen dezelfde rolls heeft, en je maakt subclasses zo dat je nauwelijks iets kunt aanpassen. Een slaappil is goedkoper. Ik had het na 2 weken helemaal gezien en heb er nog 40,- voor teruggepakt. Hele grote teleurstelling en gezien de drop offs ben ik niet de enige.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

11 nov 2017, 21:06

Het voordeel van nog maar weinig tijd hebben voor games is dat ik dit jaar nog geen enkele game heb gespeeld die mij heeft teleurgesteld, alles wat ik heb gespeeld is mij goed tot zeer goed bevallen

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

11 nov 2017, 21:19

Ik ben heel erg selectief als het op games aankomt, games waar ik zwaar over twijfel koop ik sowieso niet. De enige game die ik kan bedenken die ik een (lichte) teleurstelling kan noemen is Mass Effect Andromeda, ik vind de trilogie (en dan met name deel 3) echt geweldig en tja mass effect andromeda haalt het net niet bij de trilogie. Ondanks dat heb ik er toch 80 uur inzitten en ga ik hem zeker nog een keer spelen.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

11 nov 2017, 21:40

DESTINY 2

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

11 nov 2017, 21:46

Ik heb dit jaar eigenlijk nog geen echte pure bagger games gespeeld, maar er zaten er een paar bij die in mijn 'meh'-lijstje staan.

Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia

Fire Emblem is een serie waar ik door de jaren heen veel lol mee heb gehad...op de remakes na. Shadow Dragon is een regelrechte kutgame, terwijl deze remake van de tweede game weliswaar beter is, maar me eveneens niet kon bekoren. Ja, leuk al die foefjes zoals dungeons en het spelen van twee campaigns tegelijk enzo, maar ze kunnen niet verhullen dat de levels gewoon regelrecht slecht in elkaar zitten. Praktisch elke missie in de game is een rout-missie. en dan nog van het type waar elke vijand hersenloos jouw kant op speert met diens hele leger omdat de maps gewoon matig in elkaar zitten. Er komt geen tactiek wat dan ook aan te pas zoals in de oudere FE's, en missies voltooien geeft nooit voldoening. Al helemaal niet door de overdaad aan vijanden die andere vijanden eindeloos spawnen - dat is niet moeilijk, het is gewoon een grind. Een makkelijke manier om de levels zo ver mogelijk uit te rekken.

Dus ugh. Ik heb de game nog uitgespeeld, maar hier ga ik dus nooit meer naar terug. Geef me Fates en Awakening over deze game elke dag van de week.

Parascientific Escape: Crossing at the Farthest Horizon

Dit mag dan een goedkope serie escape-room games zijn, maar ik vond de eerste games (voornamelijk de tweede, die ook dit jaar uitkwam) nog best leuk. Dit deel, aan de andere kant? Niet alleen is het plot teleurstellend en is er een gebrek aan puzzels, de vertaling is ook uitermate belabberd. Ik kon geen drie lijnen tekst doorgaan zonder vijf fouten op te merken. Helaas nogal een anti-climax dus.

Ever Oasis

Deze Rune Factory/Fantasy Life achtige game van Nintendo weet zeker een hoop charme te bevatten, van de koddige designs van de personages, de kleurrijke vormgeving tot de olijke muziek. Maar een game als deze schiet wel het doel voorbij als ik constant zit te vloeken en te tieren als ik het speel. De gevechten zijn namelijk meer frustrerend en saai dan uitdagend, en je partyleden zijn compleet retarded. De puzzels zijn tegelijk ook enkel omslachtig en maar zelden echt inventief, waardoor de game je een nogal schizofreen gevoel gaf; enerzijds liep je met veel plezier je dorpje op te bouwen, anderzijds zat je je dood te vervelen in weer een irritante dungeon.

Helaas, ik had deze graag een stuk leuker willen vinden.

En Chase: Cold Case Investigations - Distant Memories - was een gefaalde poging om de aantrekkingkracht van Hotel Dusk weer tot leven te brengen. Valt verder niet veel over te zeggen, want het is een game van anderhalf uur. Komop man, drie treinreizen en ik was klaar. Wat een ripoff.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

11 nov 2017, 22:25

Zal wel weer Berserk worden.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

11 nov 2017, 22:27

Zelda: Breath of the Wild

tis geen Zelda meer.
:huillie:

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

11 nov 2017, 22:28

Super Mario's Odyssey

Teveel manen, te weinig Sean Bean.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

11 nov 2017, 22:31

Rolfgang schreef:
11 nov 2017, 22:28
Super Mario's Odyssey

Teveel manen, te weinig Sean Bean.
Afbeelding
Spoiler:
:'D

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

11 nov 2017, 22:33

Afbeelding
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 nov 2017, 22:41

Afbeelding

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re:

11 nov 2017, 22:52

Wesley schreef:
11 nov 2017, 22:27
Zelda: Breath of the Wild

tis geen Zelda meer.
Rolfgang schreef:
11 nov 2017, 22:28
Super Mario's Odyssey

Teveel manen, te weinig Sean Bean.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

11 nov 2017, 22:54

In betere vorm! ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

11 nov 2017, 23:07

Shadow & MrBouwMeester
Type: Warnings
Duur: Permanent
Reden: Tegen Rolfgang en mijns mening ingaan


POWAAAAH, UNLIMITED POWAAAAAAH


(grapje heren)
:huillie:

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

11 nov 2017, 23:18

Laat ik voorop stellen dat mijn grootste teleurstelling of het beste nieuws van 2017 nog komt dit hoor ik maandag. En dat is even prive gericht en niet game gerelateerd. Bij slecht nieuws maandag is dat echt het aller ergste wat ik tot nu toe meegemaakt heb En de grootste opluchting allertijden tot nu toe bij goed nieuws.

Maar om het terug te brengen naar games. Ik heb verassend weinig teleurstelling gespeelt dit jaar. Ik heb maar 3 games waarvan ik dacht mwah. En eentje is voor de meeste van jullie shocking.

Teleurstelling 1 Prey

Prey de demo heb ik echt van genoten maar de volledige game knapte ik aan het begin helaas al op af. Ligt mij meer aan mijzelf dan aan de game. Ook al vond ik het persoonlijk gewoon een zwakke Bethesda titel.

Teleurstelling 2 Crash Bandicoot.

Game was op vele vlakken verouderd vooral deel 1 je merkte gewoon dat het platformen in de game niet zo goed was/ is als de Mario en Donkey kong games van deze wereld.

Teleurstelling 3 Splatoon 2
Game zal vast veel kwaliteit hebben maar ik zie het niet. Ik vind het een eentonige gameplay principe hebben. En de singleplayer was niet leuk om te spelen. Ook weer mijn persoonlijke smaak helaas.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

11 nov 2017, 23:33

R-Type schreef:
11 nov 2017, 22:41
Afbeelding
Zit jij op de Coli ofzo :lol: Moet ff denken hoor.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 nov 2017, 00:16

Ik zag hem op ERA.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

12 nov 2017, 08:10

Pff lastig hoewel ik het alweer heel wat uren heb gespeeld is Destiny 2 toch ook een teleurstelling. Hopen dat het met de dlc en beloofde veranderingen beter gaat worden.

Daarnaast Road Rage eerste game dit jaar die ik blind had gekocht zonder infornatie en was ook meteen maar weer laatste keer. Hoeveel bugs en glitches kan je krijgen in een game zeg. Concept is leuk en goed bedacht maar de uitwerking is slecht, super slecht. Maar goed misschien komt er nog een patch game is nog niet officieel uit hier.

En GT Sports het is niet wat ik ervan verwacht had. Speelt goed, ziet er goed uit, maar veel te weinig content al helemaal als je een keer niet online wil racen. Hoe moeilijk kan het zijn gewoon een kampioenschapje of dergelijke in sp content te gooien of iig zelf 1 te laten creeren.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

12 nov 2017, 10:06

Final Fantasy XII: The Zodiac Age (PS4)
Ik ben een groot fan van Final Fantasy. En XII (PS2) was na Final Fantasy IX mijn favoriete deel. Waar Final Fantasy IX de tand des tijds prima kan doorstaan (dit jaar nog uitgespeeld op de iPad), valt Final Fantasy XII door de mand. De game ziet er niet uit. Op de personages na kun je de polygonen tellen. De textures zijn voor mijn gevoel niet zo 'high res' als die van de FFX remake. De controls zijn houterig. Het gevechtssysteem is nog steeds een dikke plus. Maar dan speel ik liever een game als Xenogears Chronicles 2. Vergelijkbaar maar modern. Final Fantasy XII is stiekem gewoon niet zo goed. Op de PS2 was het indrukwekkend maar nu kan het niet meer. De game is uit mijn eeuwige top 10 gevallen.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

12 nov 2017, 11:11

XII was best leuk. Twee jaar geleden nog gespeeld. Alleen jammer dat het verhaal nooit van de grond komt. Ik had graag een FFXII gezien zonder bemoeienis van de executives.

Doe mij maar een Xenogears Chronicles 2;) Lijkt mij briljant.

The Legend of Zelda: Breath Of The Wild
Na MGSV en Final Fantasy XIII/XV is dit de derde Japanse franchise die mee gaat in de Open World-hype en daarin hopeloos faalt. Alles wat die series zo goed maakten wordt van tafel gegooid en wat overblijft is een gigantische, maar lege wereld met weinig plot, gevoel van progressie en saaie gameplay. Het zegt ook wel iets dat ik zowel MGSV en BOTW nog niet heb uitgespeeld en dat is zeker niet vanwege de langere speelduur. BOTW is een slechte Zelda en dat staat voor mij al vast. Alleen nu twijfel ik of het überhaupt wel een goede game is. De eerste paar uurtjes totale vrijheid is erg tof, maar daarna komen er geen hoogtepunten meer. Iets meer lineariteit had de game goed gedaan, zoals bijvoorbeeld in The Witcher 3. Een mix tussen OOT en BOTW lijkt mij de volgende stap.

Minpunten: Wapensysteem, plot, gebrek aan muziek, gebrek aan echte progressie, gebrek aan dungeons, sci-fi elementen, lege wereld.

Nee, duidelijk niet mijn game. Geef mij maar weer een OOT, MM of een WW. Zelfs een SS of een TP doe jij mij meer plezier mee dan deze game.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 nov 2017, 11:20

Zelda BotW is zo'n game, die wordt over een paar jaar door vrijwel iedere fan gehaat. Dat kun je nu al zien aankomen. Sommige zitten nog in de honeymoon, anderen zijn er vervroegd al uit. Maar ik weet zeker, dat als de volgende Zelda weer traditioneel wordt, dat de meeste fans terugkijken op BotW als een teleurstelling. Media outlets doen hier ook altijd aan mee, ze vergeten dan voor het gemak de hoge scores die ze hebben gegeven. Dan staat er van 'de vorige miste dankzij de open world tropes toch wel veel charmes en was niet echt Zelda meer, welnu, Zelda is terug mensen!!'. Yeah.

Met MGSV gebeurde hetzelfde (FFXV laat ik buiten beschouwing want die was vanaf de outset al crap), uiteindelijk mist het toch wel heel veel story en charme. De game staat op een torenhoog gemiddelde maar geen outlet of fan verdedigd de game nog. FFXII idem, wordt nu door outlets gezegd dat hij tegenviel etc, maar de Ps2 versie is de best beoordeelde game binnen de franchise.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

12 nov 2017, 12:36

AgentCooper schreef:
12 nov 2017, 11:11
XII was best leuk. Twee jaar geleden nog gespeeld. Alleen jammer dat het verhaal nooit van de grond komt. Ik had graag een FFXII gezien zonder bemoeienis van de executives.

Doe mij maar een Xenogears Chronicles 2;) Lijkt mij briljant.

The Legend of Zelda: Breath Of The Wild
Na MGSV en Final Fantasy XIII/XV is dit de derde Japanse franchise die mee gaat in de Open World-hype en daarin hopeloos faalt. Alles wat die series zo goed maakten wordt van tafel gegooid en wat overblijft is een gigantische, maar lege wereld met weinig plot, gevoel van progressie en saaie gameplay. Het zegt ook wel iets dat ik zowel MGSV en BOTW nog niet heb uitgespeeld en dat is zeker niet vanwege de langere speelduur. BOTW is een slechte Zelda en dat staat voor mij al vast. Alleen nu twijfel ik of het überhaupt wel een goede game is. De eerste paar uurtjes totale vrijheid is erg tof, maar daarna komen er geen hoogtepunten meer. Iets meer lineariteit had de game goed gedaan, zoals bijvoorbeeld in The Witcher 3. Een mix tussen OOT en BOTW lijkt mij de volgende stap.

Minpunten: Wapensysteem, plot, gebrek aan muziek, gebrek aan echte progressie, gebrek aan dungeons, sci-fi elementen, lege wereld.

Nee, duidelijk niet mijn game. Geef mij maar weer een OOT, MM of een WW. Zelfs een SS of een TP doe jij mij meer plezier mee dan deze game.

Je hebt het beter onder woorden kunnen brengen dan ik.

Als de volgende Zelda meer naar The Witcher 3 kijkt kan het geweldig worden. Witcher 3 had dat gevoel van vrijheid in een open wereld maar genoeg sfeer en vulling. Zelda voelde gewoon leeg aan.

En de muziek was voor mij een enorme teleurstelling ook.
:huillie:

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

12 nov 2017, 13:07

NBA 2K18
Want 2K fuck-off met je microtransactions.

Persona 5
Begrijp me niet verkeerd het is een uitstekende game. De eerste 50 uur waren echt GOTY waardig, helaas dat ik daarna nog 50 uur op herhalings oefening mocht.

Prey
Demo had me hyped. Helaas was dat ook het beste gedeelte van de gehele game.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re:

12 nov 2017, 14:20

R-Type schreef:
12 nov 2017, 11:20

Met MGSV gebeurde hetzelfde (FFXV laat ik buiten beschouwing want die was vanaf de outset al crap), uiteindelijk mist het toch wel heel veel story en charme. De game staat op een torenhoog gemiddelde maar geen outlet of fan verdedigd de game nog. FFXII idem, wordt nu door outlets gezegd dat hij tegenviel etc, maar de Ps2 versie is de best beoordeelde game binnen de franchise.
Ik zie dit met veel franchises gebeuren. MGSV, Persona 5 en BOTW worden door de pers allen als de beste uit die respectievelijke franchises beschouwd ten tijde van release. Persona 5 is mijn favoriete game van dit jaar, maar no way dat de game hoger scoort dan deel 3 en 4. Functioneel (qua (QOL)- functies en besturing) is het misschien wel de beste Persona, maar op alle andere vlakken vind ik de voorgangers toch beter. Hetzelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor MGSV en BOTW.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

12 nov 2017, 14:52

Laat ik er dan maar een noemen. Lokalisatie.

Persona 5, Ys VII en Breath of the Wild voelen zeer gerushed aan op dit vlak. Ze hebben ook allemaal unieke problemen.

Breath of the Wild heeft misschien de minste problemen, maar de Engelse voice directing is gewoon niet wat het hoort te zijn. Uiteindelijk groeit Zelda wel in haar rol en stem. Meer geluk dan wijsheid. Mipha's stem is volgens mij niet eens bedoeld voor het menselijk gehoor ofzo. Die stem is zo zacht en binnenmonds.

Persona 5 is een grote game die werd onderverdeeld onder meerdere vertalers en editors. Hierdoor krijg je inconsistensie in het eindproduct. Daar had Persona 4 geen last van, maar Persona 5 probeert wel wat professioneler om te gaan door het weglaten van Japanse honorifics. Degene die het begin in zijn/haar handen is gedrukt is waarschijnlijk op het matje gekomen, want dat is echt ondermaats. Had nog een keer een quality check over mogen gaan.

Ys VIII's localisatie is zo slecht dat bijna alle ingesproken tekst opnieuw geschreven is en ingesproken moet worden. Vertaling is te stijf en mist de kleur die de game wel heeft. Heeft geen taalfouten zoals Persona 5, maar wel echt rare beslissingen gehad. Op het punt dat al prima Engelse stukken naar Engrish zijn vertaald. Wtf NISA.

Gewoon zonde, want dit zou niet moeten kunnen. Ys VIII vind ik de betere game van deze drie, maar word echt gehinderd door de lokalisatie en dat hoort niet. Alledrie hebben ze ook nog andere flaws waardoor ze voor mij geen GOTY verdienen.

Van wat ik van Xenoblade 2 heb gehoord klinkt het ook niet best. Dusja flink kut. Ik heb het idee dat er te makkelijk over gedaan word. Een soort afterthought, terwijl het iets is dat als eerste opvalt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten