Grootste teleurstelling van 2017

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

12 nov 2017, 15:10

YS VIII krijgt toch nog een nieuwe lokalisatie?

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

12 nov 2017, 15:13

Als zo'n kleine publisher dat doet zal het wel erg bagger geweest zijn. :lol:

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

12 nov 2017, 15:26

Ze zouden ook een PC port day one beloven, maar dat is ook niet gebeurd. Een nieuwe lokalisatie is damage control. Dit is niet normaal.

Tokyo Xanadu op de vita van Aksys is ook niet zo best.

Dus dan vraag je af waarom het uit handen moest worden gegeven van XSeed. Vooral nu ze zelf PC ports hebben gedaan met hulp van Durante maar goed.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Grootste teleurstelling van 2017

12 nov 2017, 15:31

Mijn grootste teleurstelling is mensen die Mario en/of zelda als grootste teleurstelling benoemen.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re: Grootste teleurstelling van 2017

12 nov 2017, 16:16

Newgamessuck schreef:
12 nov 2017, 15:31
Mijn grootste teleurstelling is mensen die Mario en/of zelda als grootste teleurstelling benoemen.
Echt he, ik kwam dit topic binnen en constateerde:
Afbeelding

:huillie:

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

12 nov 2017, 16:22

Maar jullie bekijken misschien Zelda ook een beetje met een te roze bril.

Wereld was te leeg. De divine beasts vind ik de zwakste dungeons uit de 3d Zelda serie.

De shrines zijn op een gegeven moment te veel hetzelfde teveel gevechten met zo robot. De voice acting afgeraffeld en niet goed. En de wapens behalve het master sword en het hyrule shield konden mij niet bekoren omdat het continue stuk ging.

Het is een zeer goede game maar vele doen of dit het beste wat de industrie is overkomen. Maar daarvoor heeft het teveel minpunten. En die merk je als je het na de hype voor een 2e keer speelt..

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

12 nov 2017, 16:32

Ik kijk helemaal niet met een roze bril......ik bekijk alleen Grim Fandango met een roze bril, ik verdedig die game tot mijn dood

"Vele doen alsof dit het beste ever is", en het tegenovergestelde is ook waar, dat mensen enorm gaan overdrijven in hun negativiteit.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

12 nov 2017, 16:36

Oh het is zeker een toffe game en voor mij zeker geen teleurstelling. Alleen kan ik begrijpen dat sommige mensen er kritiek op hadden

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Grootste teleurstelling van 2017

12 nov 2017, 17:54

Zowel voor Mario als zelda. Of beter gezegd elke game. Je kunt altijd wel iets vinden om kritiek op te leveren.

Neemt niet weg dat voor mij zowel de Mario als de zelda game de beste uit de serie waren. Beter gezegd, voor mij zeker een plekje verdienen in mijn top 5 beste games ever.

Met een nostalgische bril op zijn oot en 64 geweldig. Ook wat die games toen betekende voor vooruitgang kan nu niks tegenop. Maar als je NU de games naast elkaar speelt en zonder met je ogen te knipperen kunt beweren dan 64 en oot beter zijn dan............. dan..... dan......

Op zijn minst heb je geen smaak. :p

Maar ten tweede vind ik persoonlijk deze personen moeilijk serieus te nemen.
Spoiler:
I know ngs heeft een Nick charge nodig

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

Re: Grootste teleurstelling van 2017

12 nov 2017, 18:09

Newgamessuck schreef:
12 nov 2017, 17:54
Zowel voor Mario als zelda. Of beter gezegd elke game. Je kunt altijd wel iets vinden om kritiek op te leveren.

Neemt niet weg dat voor mij zowel de Mario als de zelda game de beste uit de serie waren. Beter gezegd, voor mij zeker een plekje verdienen in mijn top 5 beste games ever.

Met een nostalgische bril op zijn oot en 64 geweldig. Ook wat die games toen betekende voor vooruitgang kan nu niks tegenop. Maar als je NU de games naast elkaar speelt en zonder met je ogen te knipperen kunt beweren dan 64 en oot beter zijn dan............. dan..... dan......

Op zijn minst heb je geen smaak. :p

Maar ten tweede vind ik persoonlijk deze personen moeilijk serieus te nemen.
Spoiler:
I know ngs heeft een Nick charge nodig

Oh dat Mario odyssey beter is dan Mario 64 en Zelda Breath of the wild beter is dan Ocarina of time 100 procent mee eens. De nieuwe Mario en Zelda zijn ook geweldige games. Alleen ze zijn niet perfect. En zo zijn deze 2 games wel beoordeeld door de pers.

En ik denk als ze voor het vervolg van Breath of the wild dingen terugpakken van het verleden namelijk een paar vaste items. Epische hoofd dungeons. En ze houden de voice acting aan maar huren daar goede stemacteurs voor in van buitenaf. En werken dit perfect uit. Dus niet iemand die begint met praten en vervolgen. Het laten stil zwijgend over te laten gaan in tekst. Goede shrines maar gewoon 20 minder. Dat je niet ongeveer 20 guardians shrines treft. En ze zorgen dat wereld levendere is. Dan zou de volgende Zelda nog veel beter zijn dan deze Zelda.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

12 nov 2017, 18:14

Wat fijn dat jullie mening zo goed beargumenteerd is. Ook al worden er genoeg redenen aangehaald waarom mensen het een teleurstelling vinden.
:huillie:

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12 nov 2017, 18:15

Ik heb liever een nieuwe Zelda die zijn eigen ding is dan een BotW 1.5

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

12 nov 2017, 18:48

Ik denk wel dat ze op BotW blijven door varen. Je hebt die engine toch, maar je kan de boel natuurlijk wel flink aanpassen. Het verschil tussen OoT en MM is vooral in andere content leveren.

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12 nov 2017, 18:54

Het verschil tussen Oot en MM is dat ze compleet anders zijn en gebouwd zijn rond een volledig verschillende ideeën.
Met een BotW 1.5 bedoel ik meer wat TP is ten opzichte van OOT.

en nog over BOTW:
BotW was voor mij vooral een game over reizen en ontdekking. Het ging niet om het feit dat je van A naar B moet, maar hoe je van A naar B gaat. Hoe kom ik bovenop die berg als mijn stamina halverwege al op is? Of als het te koud of te heet is? Of als er een onverslaanbare vijand staat? Later in de game wordt dit veel te makkelijk omdat je ontzettend veel stamina hebt, overal de juiste kleding voor hebt, en vrijwel onsterfelijk bent. Dan is de wereld op eens geen obstakel meer, maar inderdaad gewoon een lege wereld. De eerste ~40 uur ging om de reis, alles daarna ging om de bestemming. Een grote open wereld werkt alleen voor dat eerste, niet het tweede. Nog een reden waarom Windwaker een gigantische kutgame is.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

12 nov 2017, 19:04

Wesley schreef:
12 nov 2017, 18:14
Wat fijn dat jullie mening zo goed beargumenteerd is. Ook al worden er genoeg redenen aangehaald waarom mensen het een teleurstelling vinden.
Ik heb 1 post gezien met goede argumentatie.....

en 1 waarin wordt beweerd dat iedereen botw straks haat omdat ze terug willen naar oude zelda.....waar iedereen toch eigenlijk ook wel klaar mee was na skyward sword?

Zelda fans, how do they work?

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

12 nov 2017, 19:34

BotW zet iets volledigs nieuws neer voor de serie, het is letterlijk een nieuwe start. Logisch dat daar nog genoeg aan te verbeteren valt.

Zelf heb ik ook genoeg kritische noten: vijanden mogen gevarieerder, Shrines mogen wat meer aangekleed worden en de filler Shrines (20 combat Shrines met dezelfde enemy is gewoon teveel) mogen er uit. En meer locaties als Hyrule Castle, de enige Dungeon in de game.

Voor mij valt dat echter allemaal in het niet bij waar de game om draait: exploratie. Dat is zo geniaal uitgewerkt. Het ontdekken en uitpluizen van die spelwereld, puur op basis van je eigen nieuwsgierigheid. Dat constante gevoel bij de puzzels wanneer je out of the box denkt en jezelf af vraagt: kan dit...?

En dat het antwoord dan altijd ja is.

Dat zijn dingen die je helaas maar 1x voor het eerst kan beleven.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Grootste teleurstelling van 2017

12 nov 2017, 23:42

Newgamessuck schreef:
12 nov 2017, 17:54
Zowel voor Mario als zelda. Of beter gezegd elke game. Je kunt altijd wel iets vinden om kritiek op te leveren.

Neemt niet weg dat voor mij zowel de Mario als de zelda game de beste uit de serie waren. Beter gezegd, voor mij zeker een plekje verdienen in mijn top 5 beste games ever.

Met een nostalgische bril op zijn oot en 64 geweldig. Ook wat die games toen betekende voor vooruitgang kan nu niks tegenop. Maar als je NU de games naast elkaar speelt en zonder met je ogen te knipperen kunt beweren dan 64 en oot beter zijn dan............. dan..... dan......

Op zijn minst heb je geen smaak. :p

Maar ten tweede vind ik persoonlijk deze personen moeilijk serieus te nemen.
Spoiler:
I know ngs heeft een Nick charge nodig
En daar hebben we de dooddoener van elke discussie.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

13 nov 2017, 07:43

Oversoul schreef:
12 nov 2017, 19:34
BotW zet iets volledigs nieuws neer voor de serie, het is letterlijk een nieuwe start. Logisch dat daar nog genoeg aan te verbeteren valt.

Zelf heb ik ook genoeg kritische noten: vijanden mogen gevarieerder, Shrines mogen wat meer aangekleed worden en de filler Shrines (20 combat Shrines met dezelfde enemy is gewoon teveel) mogen er uit. En meer locaties als Hyrule Castle, de enige Dungeon in de game.

Voor mij valt dat echter allemaal in het niet bij waar de game om draait: exploratie. Dat is zo geniaal uitgewerkt. Het ontdekken en uitpluizen van die spelwereld, puur op basis van je eigen nieuwsgierigheid. Dat constante gevoel bij de puzzels wanneer je out of the box denkt en jezelf af vraagt: kan dit...?

En dat het antwoord dan altijd ja is.

Dat zijn dingen die je helaas maar 1x voor het eerst kan beleven.
Dit. BotW is voor mij persoonlijk ook geen 10/10 game, want niet elk geïmplementeerd systeem en ommezwaai tegenover de rest van de serie is geslaagd. Het is ook een groot experiment voor Nintendo wat dat betreft. En experimenten hebben nu eenmaal het risico dat ze falen. Het zit vol spul dat gepolijst moet worden in sequels.

Tegelijkertijd, echter, doet het als game echter zoveel goed dat het alle lof verdient. Open world games zitten al jaren vast in een standaard formuletje (zie alle andere open-world games dit jaar), en BotW weet een frisse wind door het hele genre te blazen. Het is een game waar andere makers naar zullen kijken, en waarvan we de invloed zullen voelen in de komende jaren.

Dus ja, deze game zal weldegelijk de boeken ingaan als een klassieker, het gemiep van 'they changed it, now it sucks' mensen ten spijt.

Overigens zijn Persona 3 en 4 no way beter dan 5. Alles aan de gameplay, de cast, het plot en de pacing zijn beter in 5. Wat betreft algehele sfeer en aankleding is het meer persoonlijk, maar ik heb geen roze bril op voor de vele problemen die de oudere games hadden. Problemen die in de nieuwste compleet zijn weggepoetst. Lokalisatie had ik persoonlijk ook geen problemen mee, zeker vergeleken met iets als FE: Fates of Ys VIII (ugh).

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re:

13 nov 2017, 10:03

Wesley schreef:
12 nov 2017, 18:14
Wat fijn dat jullie mening zo goed beargumenteerd is. Ook al worden er genoeg redenen aangehaald waarom mensen het een teleurstelling vinden.
Altijd nog beter beargumenteerd dan dat het een Assassin's Creed ripoff is ;)
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

13 nov 2017, 11:17

ARMS is denk ik mijn grootste teleurstelling. Niet dat ik er torenhoge verwachtingen van had ofzo, maar alsnog viel het me tegen en ik heb er weinig mee gespeeld. Vond het nogal beperkt en suf allemaal...

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

13 nov 2017, 11:22

Ik vind ARMS echt slaapverwekkend.

Oh wacht, dat was ASMR.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Grootste teleurstelling van 2017

13 nov 2017, 11:26

Echt een grote teleurstelling had ik dit jaar eigenlijk niet.

Nou wel een miskoop. Zo een indie shmup op de switch. Weet de naam niet eens meer. Iets van awasome space machine ofzo. Had wel zin in een r type, ikaruga of gradius achtige game. Nou dat was het in de verste verte niet.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

13 nov 2017, 11:33

Vorige maand was Skyforce Anniversary op de PS4 gratis bij Plus. Dat vond ik wel een toffe shmup.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

13 nov 2017, 11:47

Rolfgang schreef:
13 nov 2017, 11:22
Ik vind ARMS echt slaapverwekkend.

Oh wacht, dat was ASMR.
:roll:

Gebruikersavatar
Triforcehero
Lv2
Berichten: 52
Lid geworden op:
21 jul 2017, 14:36

13 nov 2017, 12:00

Ik kan mij de kritiek op BotW wel voorstellen. Ik vind zelf BotW het beste wat ik de afgelopen jaren heb mogen spelen. Het spel doet gewoon alles goed, ik ben nog nooit met zoveel plezier verdwaald geraakt in een game. Ik probeerde in het begin het verhaal gewoon te volgen maar werd continu afgeleid door de omgeving en de dingen die je er kan doen. De wereld is zo immens groot en ik heb mij geen moment verveeld. En dat 150 uur lang (Voor mij in deze levensfase megaveel gametijd).

Maar... daar komt gelijk de schaduwzijde. Ik heb duidelijk het epische van Zelda gemist. Het heeft heel weinig momenten gevoeld als een echte Zelda. Van die 150 uur heb ik mij zelden bekommert om het lot van Hyrule en prinses Zelda. Daarnaast is er het gebrek aan sfeervolle tempels. De devine beasts zijn fantastisch ontworpen, de puzzels waren top en het idee erachter is ook prachtig maar alles zag er hetzelfde uit, net als alle kleine tempels.

Daarnaast vind ik het wapensysteem wel leuk bedacht maar in de praktijk mega irritant. Je bent nooit enorm blij als je een fantastisch wapen vindt. Het duurt niet lang voordat zo'n wapen kapot is. Zelfs je Master Sword...

Maar ondanks dat is het voor mij persoonlijk echt een top 5 ooit titel <3
Er is maar 1 god en Miyamoto is zijn profeet

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten