Nintendo Direct Topic

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Direct Topic

05 dec 2017, 09:46

Welke van de twee minder kut was bedoel je waarschijnlijk? De afgelopen E3 was heel goed, maar doorgaans waren de laatste jaren bijzonder matig. Maar dat geldt ook voor de Directs in januari/februari. Die Wii U software reveal Direct van vorig jaar was aardig, maar verder herinner ik me alleen een memorabele februari Direct waar Mario Kart 8, DK Tropical Freeze, Smash Bros, Xenoblade X en Bayonetta werden aangekondigd. Dat was 2014 ofzo?

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

05 dec 2017, 16:25

Het was een oprechte vraag en niet als sneer of zo bedoeld. Mijn onderbuikgevoel zegt namelijk dat Nintendo veel meer waarde hecht aan januari dan aan de E3. Maar klaarblijkelijk is dat ongefundeerd.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Direct Topic

06 dec 2017, 10:05

Geen idee eigenlijk. Vorig jaar hadden ze in januari natuurlijk veel te laten zien omdat de Switch al in maart in de winkels lag. Normaal gesproken is de E3 toch het moment om je nieuwe games te laten zien? In het Wii U tijdperk was er weinig meer te tonen en dat was volgens mij de reden dat de laatste Wii U E3's zo karig waren.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

28 dec 2017, 16:55

Wat verwachten jullie voor de Direct van januari? Ik verwacht zoals eerder vermeld een extra lange Direct met uiteraard, veel thirdparty-aankondigingen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

28 dec 2017, 19:42

Ik verwacht eigenlijk niets, dan heb ik wat om over te hypen :P

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

28 dec 2017, 19:47

-Odyssey DLC reveal
-eerste gameplay/nieuwe trailer Travis Strikes Back en Bayonetta 3. In ieder geval 1 van de 2.
-Yoshi en Kirby. Gaap.
-Smash Bros 4 Ultimate met alle DLC en remaked 3DS stages. Ice Climbers surprise reveal aan het einde als nieuwe character.

-Pokemon Switch teaser van 15 seconden
-Prime 4 eerste beelden, heel kort.

-upcoming indiegames reel
-third party reel met o.a. Wolvenstein 2.
-iets Japans met Monster Hunter of Tales Of ports/remakes.

Volgorde is om het even, maar eindigen met Smash of Prime 4 is het meest voor de hand liggend.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

28 dec 2017, 21:12

Aangezien Kimishima volgend fiscaal jaar 20 miljoen Switches wil verkopen zijn mijn verwachtingen van de Direct ietwat hoog.....misschien wel iets te hoog, maar zo'n uitspraak doe je niet als je geen vertrouwen hebt in de software

Naast meer beelden voor Yoshi en Kirby, en waarschijnlijk wat remasters van Wii U games en ports van indies, verwacht ik ook wat nieuwe aankondigingen in de vorm van korte teasers. Onder andere third party developers die hun eerste Switch projecten uit de doeken doen (capcom, level 5 bijv)

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

29 dec 2017, 10:35

Zoals altijd, ik verwacht niks, kan het alleen maar meevallen :lol:

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

29 dec 2017, 10:44

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2. Of is dit Kaas territory?

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

29 dec 2017, 10:49

Zou best kunnen dat de volgende zelda, net als mm met de oot engine werd gebouwd, ook een soort botw-achtige game wordt.

In dat geval is de game relatief snel klaar.

Maar beter imo dat ze die engine voor een andere ip gebuiken en zelda gewoon weer van scretch bouwen

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

29 dec 2017, 11:15

Kimi wil volgend jaar 20 miljoen Switches verkopen. Dat moet ergens op gebaseerd zijn. En dat zal niet zijn op basis van games als Metroid, Project Octopath, Yoshi en Kirby. Als ik denk aan Nintendo games die een dergelijke massa aan kunnen spreken en waarvan een 2018 release niet heel onwaarschijnlijk zal zijn....

- Smash Bros DX. Inkoppertje. Mario Kart 8 DX was een groot succes en met een beetje effort verkoop je opnieuw 5,6 miljoen copy's van Smash. En dan heb ik het nog niet eens over de Amiibo. As we speak worden die krengen trouwens massaal gedumpt bij oa Intertoys en Mediamarkt. Zou dat iets te maken kunnen hebben met een re-release van de Smash serie in een doosje waar het Wii U logo is vervangen door het Switch logo?

- Animal Crossing. Wii, 3DS en DS delen waren goed voor respectievelijk 5, 10 en 12 miljoen sales. Laatste wapenfeit van de studio die de AC games maakt (Nintendo EAD team 2) was Happy Home designer. Het is niet de vraag of er een Animal Crossing Switch komt, maar wanneer. Recent verschenen mobile game kan ook een indicatie zijn.

- Donkey Kong Country. Ook een gegarandeerde multi million seller (zelfs op de Wii U) en ook een studio waar we al een paar jaar niets van hebben vernomen. Nintendo heeft bovendien aangegeven dat Retro niet werkt aan de nieuwe Metroid game.
Inkoppertje.

- Pokemon Switch Als er één Nintendo game is waar je aan denkt bij het woordje 'systemseller' dan is het natuurlijk Pokémon. Afgelopen week nog verschenen er geruchten dat de Switch game eind 2018 in de winkels zou liggen.

Als Nintendo deze 4 games in 2018 in de winkels krijgt, dan kunnen die Japanners nog wel even buiten in de rij blijven staan wachten op een Switch denk ik. Dan zal die 20 miljoen zelfs nog naar boven bijgesteld moeten worden.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

29 dec 2017, 11:25

Rano schreef:
29 dec 2017, 10:44
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2. Of is dit Kaas territory?
Majora's Mask kwam iets meer dan een jaar na OoT.

De engine en de basis liggen er nu. Voor een vervolg kan Nintendo zich 100% richten op het design en verdere perfectionering van het concept.

De sequel op BotW gaat iets heel bijzonders worden.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 dec 2017, 12:26

Zolang het maar geen SS2 wordt

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

Re:

29 dec 2017, 14:16

Oversoul schreef:
28 dec 2017, 19:47
-Smash Bros 4 Ultimate met alle DLC en remaked 3DS stages. Ice Climbers surprise reveal aan het einde als nieuwe character.
Nee, gebeurt niet... :stop:
Spoiler:
Nog steeds zuur... :(

Gebruikersavatar
Triforcehero
Lv2
Berichten: 52
Lid geworden op:
21 jul 2017, 14:36

Re:

30 dec 2017, 08:54

Rano schreef:
29 dec 2017, 10:44
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2. Of is dit Kaas territory?
Yes please! Doe maar een Majora's Mask stunt. Zelfde engine maar een gloednieuw gebied en verhaal en kleine verbeteringen. En geen breakable weapons please, gewoon upgraden zoals de armour in BotW. En iets meer Zelda sfeer in de dungeons. Of helemaal geen dungeons maar gebieden bevrijden a la Far Cry. Zodat je ook echt het gevoel hebt dat je die Bokoblins niet voor niets uit de weg ruimt.

Voor de rest eens met de voorspelling van Jalf en Oversoul.
Er is maar 1 god en Miyamoto is zijn profeet

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

30 dec 2017, 10:54

Triforcehero schreef:
30 dec 2017, 08:54
Rano schreef:
29 dec 2017, 10:44
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2. Of is dit Kaas territory?
Yes please! Doe maar een Majora's Mask stunt. Zelfde engine maar een gloednieuw gebied en verhaal en kleine verbeteringen. En geen breakable weapons please, gewoon upgraden zoals de armour in BotW. En iets meer Zelda sfeer in de dungeons. Of helemaal geen dungeons maar gebieden bevrijden a la Far Cry. Zodat je ook echt het gevoel hebt dat je die Bokoblins niet voor niets uit de weg ruimt.

Voor de rest eens met de voorspelling van Jalf en Oversoul.
Dan moet ik deze gaan updaten als dat gebeurt!!

Afbeelding
:huillie:

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

30 dec 2017, 16:55

TMS port is het enige wat ik nog wil van de wiiu, Atlus heeft laten weten dat SMTV nog in early development is dus die kunnen we met wat geluk hier in 2020 spelen. :lol:
Maar die wiiu emulatie met CEMU heeft serieuze stappen vooruit gezet, kan 'm daar ook wel spelen dan.
Persona 6 zal ik maar niet over beginnen maar heb gelukkig nog een ps tv met P4G liggen, die speel ik wel in 2018 dan.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Direct Topic

01 jan 2018, 23:04

Emily Rogers zegt 11 januari met oa een nieuwe snk game.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re: Nintendo Direct Topic

07 jan 2018, 14:09

Newgamessuck schreef:
01 jan 2018, 23:04
Emily Rogers zegt 11 januari met oa een nieuwe snk game.
De meesten hebben torenhoge verwachtingen voor deze Direct. Ik hoop op veel, maar verwacht minder.

Opmerkelijk is dat 2018 op dit moment vrij leeg is. We hebben qua firstparty voor dat jaar welgeteld drie bevestigde games, waarvan geen enkele een system seller is. Kirby: Star Allies en de nieuwe Yoshi-/Fire Emblem-game gaan echt geen grote aantallen systemen verkopen. Er is een mogelijkheid dat de volgende mainline Pokémon en/of Metroid Prime 4 in 2018 verschijnen, maar de laatst genoemde is ook niet bepaald een system seller.
Geruchten beweren dat de nichetitel Pikmin 4 ook in dat jaar verschijnt. De meesten verwachten een nieuwe Animal Crossing en/of een Super Smash Bros.-game. Beiden lijken waarschijnlijk, omdat Nintendo waarschijnlijk anders nooit de verwachte aantallen Nintendo Switch-consoles gaat verkopen.Ikzelf verwacht in de Direct slechts een of twee nieuwe onaangekondigde Nintendo-titels.

Ik verwacht veel titels van thirdparties, maar vooral ports. De Nintendo Switch is in Japan en in Amerika een groot succes, waardoor ze niet (veel) langer de kat uit de boom kijken. We zullen waarschijnlijk beelden en/of releasedatums zien van aangekondigde titels als Dragon Quest XI, Tales of X, Steep, Wolfenstein II, Octopath Traveler, Fe en andere. Echter ben ik benieuwd of de geruchten betreffende GTAV, een port van een Dark Souls-game, Dragon Ball FighterZ en Final Fantasy XV waar zijn. Andere ontwikkelaars en uitgevers zoals Ubisoft, Koei en Namco hebben ook onaangekondigde games in ontwikkeling.

Ook verwacht ik meer informatie over de online service van de Nintendo Switch inclusief wat we nu Virtual Console noemen.

Op 3DS-vlak verwacht ik weinig, ik denk dat ze het dan over Sushi Striker, Dragon Quest XI en een of andere outsourced remake zullen hebben (Remake van Link's Awakening volgens de geruchten).

Dit is dus wat ik verwacht (ik baseer mij ook op enkele geruchten):
Spoiler:
Nintendo 3DS
- Remake van The Legend of Zelda: Link’s Awakening (+releasedatum)
- Een nieuwe WarioWare, of een collectie van minigames uit oudere titels (+releasedatum)
- Meer informatie over Sushi Striker (+releasedatum)
- Releasedatum voor Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age
Nintendo Switch
- Nieuwe beelden, naam en releasedaum voor nieuwe titel met Yoshi
- Nieuwe beelden en releasedaum voor Kirby: Star Allies
- Nieuwe beelden, naam en releasedaum voor nieuwe titel Fire Emblem-serie (+LE)
- Aankondigingstrailer van nieuwe Animal Crossing OF Super Smash Bros.-port (+LE)
- Volledige naam en releasedatum voor Octopath Traveler (+LE?)
- Iets Final Fantasy-gerelateerd: FFXIV OF FFXV (beiden gehint) OF spin-off
- Releasedatum voor Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age
- Aankondiging en releasedatum van een Dark Souls port
- Een andere titel van Namco Bandai wordt aangekondigd/getoond
- Capcom brengt een oudere titel naar de Nintendo Switch
- GTA V wordt niet getoond, maar er wordt gehint dat hij komt
- Releasedatum en beelden van Wolfenstein II: The New Colossus.
- EA’s Fe wordt getoond
- Bevestiging dat Steep naar de Switch komt
- Een andere titel van Ubisoft wordt aangekondigd/getoond
- Gratis titels als Paladins en Fortnite (Battle Royale) behoren tot de mogelijkheden.
- Een paar verassingen die op één hand te tellen zijn.
- Meer informatie over de online service van de Nintendo Switch (+systeemupdate)
- Nieuwe amiibo en kleuren voor Joy-Cons
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

07 jan 2018, 15:46

Remake van Link s Awakening? Hmmmm mss toch maar niet te snel mijn 3DS verkopen.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Direct Topic

07 jan 2018, 17:58

Iedere 3ds exclusive zal als damage control voelen voor de switchbezitter. Ik zou een link awakenings 3ds exclusive echt niet Cool vinden. Maak hem dan ook voor de switch. Ik denk daarom ook dat er geen 3ds exclusives meer komen van dat kaliber, tenzij het ook naar de switch komt.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

07 jan 2018, 18:38

Wat is SNK ookal weer?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

07 jan 2018, 18:44

Afbeelding

Een kut bedrijf die teert op nostalgie en japtards.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re:

07 jan 2018, 19:33

BigBaller schreef:
07 jan 2018, 15:46
Remake van Link s Awakening? Hmmmm mss toch maar niet te snel mijn 3DS verkopen.
Geweldig als het waar is. Alleen hopen dat het niet in de ALBW-artstyle is :r Net zo'n gedrocht als die secret of mana remake.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Direct Topic

08 jan 2018, 09:18

Waar komt dat gerucht vandaan? Nooit iets over gelezen eerlijk gezegd..

Ik verwacht ook niet dat Nintendo nog veel moeite in de 3DS steekt. Er is vast nog wel iets opgestart in 2017 omdat nog niet duidelijk was of de Switch een succes zou worden, maar na juni 18 verwacht ik van Nintendo's kant geen nieuwe games meer eigenlijk.

Als die 11 januari Direct echt is zal vandaag wel een bevestiging volgen vanuit Nintendo, lijkt me?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten