Xenoblade Chronicles | Franchise

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

08 dec 2017, 22:40

@Rick
Ik meen me te herinneren dat bana's shest 5 Nopon knowledge nodig heeft en redelijk wat fortitude.

Over chests gesproken ik zag een chest met een requirement van 99 pickpocketing, zal zeker een key nodig hebben. En een joekel van een white chest met veel requirements.

Heb zelf ook al 70+ uren gespeeld ganse week zitten spelen. Qua story ben ik nu bij een baas van lvl60 merk wel dat ik underleveled was. Nadat het nog 1/3 hp had deed het een aanval dat mijn ganse team met full hp uitschakelde. Ik gok dat het spel wil dat we met een chain attack burst finishen heb al meer last van vijanden met veel hp die op het einde een boost krijgen.

Dus heb afgelopen 2 dagen vooral geexplored en paar personages sterker gemaakt. En geprobeerd affinity met de dorpen omhoog te krijgen.

De derde personage zijn derde blade unlocked. Is blijkbaar een side quest.

Verder ook via salvaging random een speciale core gevonden. Ik gok dat het die core is die vermeld staat bij de informant van een dode driver.
Niet echt spoiler gewoon waar en hoe je het krijgt.
Spoiler:
Chansagh wastes salvage point net buiten de haven 4de titan. oppassen met level 80 griffox en dinosaurus. Normaal zien ze u niet. Salvage heel slecht/goed totdat je een vliegende zwaardvis ziet. Naam was iets van glutton nogwat versla deze. Het had een level van 40.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

09 dec 2017, 01:12

Rick Raptor schreef:
08 dec 2017, 22:23

Ah,
Spoiler:
Zeke's
blade dan? Moet ik nog even doorspelen dan. Wanneer krijg je die nieuwe party member eigenlijk, chapter 6 ofzo?

En bij Ursula moet je inderdaad de lessen gaan herhalen, ze is nogal een grind van wat ik heb gehoord. De laatste quest in haar lijn vereist 99 in elke stat volgens mij, dus dat is shit die ik enkel ga doen als ik alle andere merc-quests al gedaan heb. En bij Dagas is het verhaal-gebaseerd geloof ik, weet ik dat ook weer.

Heb trouwens ook gehoord dat veel mensen gerekt worden door de chapter 7 baas, dus je bent niet de enige. Gamefaqs klaagt zich steen en been. Maar goed, ik heb nog een tijdje te gaan, ik zit nu sowieso veel te sidequesten. Daar zit sowieso veel content van de game in; vandaar dat er maar tien chapters zijn. Ik heb geen haast dus. Jammer alleen dat ik constant rare en legendary cores krijg die me enkel fucking rando's geven.

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om Kassandra te krijgen, yeuy. Wat een gedoe zeg, haar vind je nooit zonder guide. Ze heeft ook de stem van Rem en Hestia, hah. Sowieso veel bekende seiyuu in het Japans.
1) Yup en in het gebied na je 'origin village'. Dus denk vrij snel nu.
2) WTF 99 in alle 3 de stats. Haha ze bekijken het maar. Dat is toch niet te doen? Of nouja kan wel, maar idd een fucking grind. Tenzij je later lessen unlocked die meerdere levels per keer gaan.
3) Eindbaas van chp 7 is gelukt trouwens. 2 tanks met 26% extra health items en een healer. En focus op 1 vd 2.
4) Kassandra heb ik ook idd. Maar idd ook via een guide, anders kom je nooit op de plek waar je die sleutel vind. Alhoewel je die technisch gezien niet nodig hebt. Je kunt ook via upper naar lower in de buurt van de old factory en dan naar die salvage spot, maar alsnog....
5) Moet zeggen dat ik met - chapter 5 spoiler gok ik - :
Spoiler:
Morag en Birghid aan het spelen was en dat die wel heel traag hun arts krijgen en dus ook heel traag zijn met combo-en. Daar is Tora echt zoveel beter in. Misschien doe ik iets fout, maar anders lijkt het erop dat Tora als tank altijd beter is dan Morag. Of iig beter dan Morag met Birghid. Toch wel raar.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

09 dec 2017, 03:34

Er zijn later quests voor Ursula die meerdere stats per keer geven, maart het blijft een fucking grind.

Ik heb ook Sheba gekocht, de blade van 500.000k. Wat een maf wijf. Haar skills zijn wel goed tho.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

09 dec 2017, 11:57

@Wii freak Die salvaging hadden wij het ook over idd.

@Rick pfff ik heb nu 600k, maar ik durf het er nog niet aan uit te geven eigenlijk :D.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

09 dec 2017, 12:32

Eh, geld verzamelen is zo moeilijk niet als je salvaging gebruikt met gouden cylinders.

Sowieso, van de 500k krijg je de helft terug als je weer met de verkoper praat als je de Blade hebt.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

09 dec 2017, 18:42

Rick Raptor schreef:
09 dec 2017, 12:32
Eh, geld verzamelen is zo moeilijk niet als je salvaging gebruikt met gouden cylinders.

Sowieso, van de 500k krijg je de helft terug als je weer met de verkoper praat als je de Blade hebt.
Haha for real. Dat laatste totaal niet gedaan, ga ik maar eens doen. Heb inmiddels alweer 600k terwijl ik die steen gekocht heb. Ook gewoon high level (50 a 60) vijanden killen en al die loot verkopen. Salvagen met gouden cylinders doe ik her en der ook wel.

Moet nu nog iets van 13 blades. Waarvan ik van 1 nog zeker weet dat die via een sidequest komt.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

09 dec 2017, 19:46

2 Legendary cores, 13 rares en 30 common en geen blades nieuwe toppunt bereikt :(.

Ondertussen wel level 4 met mijn merc group. kan dus nu 3 ploegen sturen :D.

Had niet zoveel moeite met chapter 7 ging wel paar keer dood bij de eerste. bij de 2de was het irritant dat de ander de aggro kan beinvloeden en de ander uw blade arts ongedaan kon maken. Als je daarmee rekening hield en je healing perfect time ging het makkelijk


Heb Boreas zijn quest gezien en zijn affinity gemaxt damn kost wel redelijk wat.

EDIT: klaar met de lvl 60 enemy nu verder met de story.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

09 dec 2017, 22:28

Ik heb nu 99 common cores.... Ik ga ze niet eens meer allemaal openen denk ik. Ik ga ze gewoon verkopen. Het openmaken van die shit duurt echt veel te lang.

Merc heb ik ook level 4 idd. De quest was deze keer veel makkelijker gelukkig.

Verder kwam ik er veel te laat achter dat break -> topple -> launch -> smash combo je ook extra loot geeft. Dus dat ben ik nu ook meer gaan doen.

Met die chest met 99 keys, heb je daar misschien die nopon dubloons voor nodig?

Weet trouwens iemand waar powers als girl talk en eye for beauty en justice en harmony nuttig voor zijn? Of zijn het allemaal gewoon skills voor merc missions?

Die level 60 baas idd ook verslagen. Ook een keer door dood gegaan, maar daarna ging het wel. Makkelijker dan de eindbaas van chp 7 voor mij.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

09 dec 2017, 22:41

Die chest met 99 keys is in verband met boreas quest. Gaat open als je de quest finisht.
Goeie vraag voor wat girl talk etc dient. Persoonlijk ook nooit moeten gebruiken tot nu toe. Sommige dienen voor quests die specefiek over de blade gaat anderen weer random merq missies

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

10 dec 2017, 18:50

Uitgespeeld.

Spel 10 dagen in bezit en al 100 uur ingestoken. Not sure if to be proud :lol:. Maar het was het waard. Beetje moeilijk om te zeggen welke spel beter is deel 1 of deze. Story was geweldig maar vind dat de eerste net wat beter was. Vooral character development was minder dan zijn voorganger. Als het er was kwam het wat adrupt over. Wat ik wel goed vond was waren de cutscenes, japanse voice acting en muziek. De anime stijl komt goed tot zijn recht samen met de muziek dat zeker op dezelfde niveau is met zn voorganger.

De battle mechanic is wel beter. 3 blades met elk 3 arts en elemental attack is een goede basis en enkel afhankelijk van de weapon van uw blade. Ook dat de blades uw class bepalen was goed zo ben je niet afhankelijk van een personage met unieke eigenschappen maar kan je zelf bepalen wie welke rol uitvoert. Het meest belangrijkste en beste toevoegimg is het uitvoeren van elemental combo's dat bij moeilijkere gevechtem cruciaal is. Doe je het goed kan je indien nodig een heel lange chain attack uitvoeren en zelfs een burst dat zo goed als een insta win is.

Omdat het zoveel is vind ik het wel zonde dat er geen tutorial page is waar alles weer staat uitgelegd. Hopelijk in een update later want.

Sidequests zijn makkelijk te vinden en ook ordelijk georchaniseerd. Ook zijn het meer story involved dan zeg maar kill 5 enemies or collect. Je zult altijd wat moeten doen voordat de quest compleet is.

Zoals eerder aangekaart zou het fijn zijn geweest dat je de kans op rare blades kan verhogen later in de game. Nu heb ik al 60+ cores gebruikt en enkel generieke blades gekregen. Dat weer veel tijd in beslag neemt.

Benieuwd wat jullie er van gaam vinden gok dat jullie ook dichtbij de einde zijn met name rick en legendary.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

10 dec 2017, 18:57

De laatste paar chapters gaan vrij snel dus, wel jammer want hoop ergens dat het nu echt spannend wordt? Kan me vooral vinden in de mening van mrHappy (zie video hieronder). Alhoewel hij het wel over crashes heeft, daar heb ik zelf nooit last van gehad. Maar ik heb ook wel altijd docked gespeeld.



Belangrijkste punten:

1) Echt een goed avontuur
2) Vermakelijk battle systeem
3) Story dat goed is, zolang je door de shonen clichés heenbijt
4) Battles duren te lang (iig van trashmobs)
5) AI sucks soms -> daar heb ik echt last van gehad, partymembers die in acid pools bleven staan om te vechten...
6) Blades die random zijn zorgen ervoor dat je door geluk of pech veel sterker of zwakker kan zijn. Ik hou niet van dat soort systemen. Ook duurt het proces veel te lang.

Verder is de game zeker goed, sowieso ook beter dan X. Maar ik denk dat ik 1 toch nog wel beter vond. Maar goed eerst het einde maar eens zien.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

10 dec 2017, 19:20

Xenoblade X<<<<<< Xenoblade 1 & 2

Vond de AI op zich goed acid pools zijn inderdaad irritant met AI.
Maar vond de ai zijn timing van healen en aggro verhogen/verlagen goed. Ook dat ze van element wisselen hebben ze goede timing met combos.

Ja sommige scenes snapte ik dat ze vonden dat het teveel anime was vond op zich leuk.
Battles lang duren goh de grotere waren inderdaad lang. Maar zoals ik zei ken je je combos en chain attacks maak je er korte mette mee.
Sowieso zijn die chips heel belangrijk als je een blade vergeet regelmatig up to daten dan kom je later in de problemen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

10 dec 2017, 19:47

Wii-Freak schreef:
10 dec 2017, 19:20
Xenoblade X<<<<<< Xenoblade 1 & 2

Vond de AI op zich goed acid pools zijn inderdaad irritant met AI.
Maar vond de ai zijn timing van healen en aggro verhogen/verlagen goed. Ook dat ze van element wisselen hebben ze goede timing met combos.

Ja sommige scenes snapte ik dat ze vonden dat het teveel anime was vond op zich leuk.
Battles lang duren goh de grotere waren inderdaad lang. Maar zoals ik zei ken je je combos en chain attacks maak je er korte mette mee.
Sowieso zijn die chips heel belangrijk als je een blade vergeet regelmatig up to daten dan kom je later in de problemen.
Ja die upgrade ik wel, maar zelfs level 30 monsters kosten nu soms nog een minuut. Die zou je echt bijna moeten one shotten.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

10 dec 2017, 20:28

Ik ben nog niet bepaald dicht bij het eind - ik zit nu in chapter zes, dus das meer over de helft. Overigens, dat chapter heeft geen tijdslimiet, toch? Gezien het hele plotpunt van
Spoiler:
'omg het land vergaat over drie uur'.
Toch, mijn mening is wel vastgesteld nu, en dat is dat de game in de serie een beetje in het midden valt. Deel 1 vind ik nog steeds beter, maar het is toffer dan Xenoblade X. XC1 > XC2 > XCX dus.

Reden hiervoor is dat de game ongelooflijk gebruiksonvriendelijk is, wat vreemd is, gezien XC1 daar juist in uitblinkte. Zoveel mechanieken in de game zijn obscuur (niet geholpen door een gebrekkige tutorial), de rare blades (waar veel van de beste sidequests zitten) zijn veel te zeldzaam, je hebt geen goede kaart, vijanden hebben te veel HP, A.I. is soms retarded, overzicht in het algemeen laat te wensen over en ga zo maar door. Het is te wijten aan hoe sterk de rest van de game is dit me niet doodergert - je moet echt een manier om de problemen heen zien te vinden om het goede spul te vinden, en dat is er gelukkig voluit aanwezig.

Want de game weet wel een goed gevoel voor avontuur te bouwen, het heeft een toffe cast, het reizen is gewoon leuk, de muziek is awesome, de anime-stijl werkt erg goed voor de game (wel, op een paar cliché momenten na) en geen van de content (op het eerdergenoemde blades verzamelen) voelt als filler. Op sidequest gebied is het ook veel beter dan het origineel (meer niveau X, maar dan zonder de rest van de problemen in die game).

Dus ja, uiteindelijk wel een game die in mijn top tien van dit jaar terechtkomt. Ook eentje waar ik nog veel uren in zal steken om alles eruit te halen (al was het maar omdat ik nog anderhalve maand moet wachten op Monster Hunter).

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

10 dec 2017, 20:29

Dat wel komt ook doordat de meeste monsters standaard veel hp hebben en je arts moet opladen met auto-attacks om decent damage te doen met arts. Neemt al minstens 15 seconden in beslag.

Skills als " art x is geladen bij het begin van gevecht" zijn bij dit gevechten handig" doe ik bij salvaging altijd.

Btw wat is die ursula missie stom zeg. Je moet letterlijk 9 stamps van elk skill hebben om level 4 te zijn. Dat is 27 keer 12 minuten investeren. Daarna unlock je de merc missies waarbij je 2 krijgt per missie.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

13 dec 2017, 11:59

Xenoblade Chronicles 2 – Production Notes #6 (Ver. 1.1.1 update)

The latest Production Notes blog post for Xenoblade Chronicles is from Tetsuya Takahashi (General Director), who’s here to talk about the next update for the game: Ver. 1.1.1. It will be released on December 22nd (December 21st if you’re from North America).

First, the update will bring various bug fixes, for the following issues:

if you watch the “Something in Common” (Chapter One: Encounters) cutscene in the Event Theatre, then return to the game, a glitch will make the camera sway and it will stay like that until you restart the game. If you happen to save, then you will be stuck in swaying camera hell. Therefore, if you happen to watch the cutscene, make sure not to save, and restart the game instead (even if that means losing progress);
if you get the quest item Healing Herb (English name TBC) for one of the quests in the Gormott Province at 12:00, then it will not be added to the Quest Log (basically preventing you from completing the quest);
if you get the quest item Pure White Helmet (English name TBC) for one of the quests in the Gormott Province at 7:00, then it will not be added to the Quest Log (basically preventing you from completing the quest);
various other bugs.

But the update will not be exclusively about bug fixes. The developers have also added various enhancements:

Easy Mode will be added to the Tiger! Tiger! mini-game
pressing the X button will immediately bring you to the map of the area you’re currently in, on the Skip Travel screen;
improvements will be made to the mini-map overlay (by pressing the L stick), improving the visibility of your surroundings.

Geen idee wat het allemaal inhoudt maar ik ga 'm toch maar oppikken denk ik nu NNK2 uitgesteld is.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

13 dec 2017, 13:20

Mooi dat ze map wat fixen, dat was wel nodig ook.

Geen idee waarom Tiger! Tiger! een easymode nodig heeft tho.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

13 dec 2017, 17:05

Er waren wel meer UI dingetjes had ik begrepen. Goed om te zien dat de devs dat ook lanngzaam door krijgen en er wat aan doen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

13 dec 2017, 21:31

Rick Raptor schreef:
13 dec 2017, 13:20
Mooi dat ze map wat fixen, dat was wel nodig ook.

Geen idee waarom Tiger! Tiger! een easymode nodig heeft tho.
Haha ik ben er echt heel slecht in. Zo'n 20k score is me echt nog nooit gelukt. 8k max ofzo.

Maar vooral fijn dat ze map fixen. En damn die bug als je naar theater mode gaat. Wilde ik altijd al een keer doen, omdat ik een scene wil herzien waarin ze een bepaalde soundtrack hebben die ik volgens mij nog niet op youtube heb kunnen vinden. Maar daar wacht ik dus even mee tot 22 december.

Gebruikersavatar
Thee
Lv2
Berichten: 74
Lid geworden op:
14 jul 2017, 14:19

Re: Re:

13 dec 2017, 21:44

Legendary schreef:
13 dec 2017, 21:31
Rick Raptor schreef:
13 dec 2017, 13:20
Mooi dat ze map wat fixen, dat was wel nodig ook.

Geen idee waarom Tiger! Tiger! een easymode nodig heeft tho.
Haha ik ben er echt heel slecht in. Zo'n 20k score is me echt nog nooit gelukt. 8k max ofzo.

Maar vooral fijn dat ze map fixen. En damn die bug als je naar theater mode gaat. Wilde ik altijd al een keer doen, omdat ik een scene wil herzien waarin ze een bepaalde soundtrack hebben die ik volgens mij nog niet op youtube heb kunnen vinden. Maar daar wacht ik dus even mee tot 22 december.
Blijkbaar moet je geen enemies killen voor een hogere score. Zelf nog niet geprobeerd dus geen idee of het werkt.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

13 dec 2017, 22:09

Je krijgt hogere scores voor niet geraakt worden, alle ether (die blauwe kristallen) verzamelen en alle schatkisten naar boven brengen - met daar bovenop een extra bonus als je alle drie de bonussen in één keer haalt.

Daar heb ik makkelijk 60k punten mee kunnen scoren.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

14 dec 2017, 08:31

Rick Raptor schreef:
13 dec 2017, 22:09
Je krijgt hogere scores voor niet geraakt worden, alle ether (die blauwe kristallen) verzamelen en alle schatkisten naar boven brengen - met daar bovenop een extra bonus als je alle drie de bonussen in één keer haalt.

Daar heb ik makkelijk 60k punten mee kunnen scoren.
Haha dat lukt me dus niet :D

Slecht in moving levels en hitbox is vrij kut. Vaak als ik een kistje wil pakken raak ik net zo'n steen waar die op ligt. Maar het zal wel aan mij liggen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

17 dec 2017, 20:47

Hoe staat het met jullie mbt Xenoblade? Ik ben nu bij de eindbaas, maar ben eerst nog wat aan het levelen en side questen. En vooral ook affinity farmen. Heb zo onder andere ook de quest gedaan van de nopon shrine helemaal bovenaan Argentum.

Verder moet ik nog 4 a 5 blades. 1 daarvan is sidequest, de rest is random. Maar zelfs tientallen rare en legendary blades willen niet altijd genoeg zijn....

Ik moet nu nog:
Spoiler:
Agate, Dagas, Zenobia, Kos-Mos en Theory
De rest heb ik allemaal.

Sheba is trouwens geniaal. Ze wil een soort van harem van vrouwen creëren 'ondanks' dat ze zelf een vrouw is. En nu draagt ze Rex op om maar even 10k op te hoesten voor een vrouw die in nood is.

Oh en ben nu level 76 a 77. Levelen gaat nu wel vrij langzaam.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

17 dec 2017, 21:48

Damn was level 69 toen ik het uitspeelde.

Hoe heb je de shrine geopend? Heb gans argentum gezocht naar een key.

Verder heb ik affinity van elke stad gemaxed.
Moet alleen de merc missie maxen.

Ben ook de quests bezig ookal zijn er veel die je niet vertellen waar je iets vind.

En waar ligt royal guard barracks daar moet ik een quest doen maar vind die landmark nergens.

Verder heb je meer blades dan mij. Moet ee nog 7

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

17 dec 2017, 22:25

Wii-Freak schreef:
17 dec 2017, 21:48
Damn was level 69 toen ik het uitspeelde.

Hoe heb je de shrine geopend? Heb gans argentum gezocht naar een key.

Verder heb ik affinity van elke stad gemaxed.
Moet alleen de merc missie maxen.

Ben ook de quests bezig ookal zijn er veel die je niet vertellen waar je iets vind.

En waar ligt royal guard barracks daar moet ik een quest doen maar vind die landmark nergens.

Verder heb je meer blades dan mij. Moet ee nog 7
Je moet de nopon mural quest gafront doen en de Mural riddle quest in torigoth. Alhoewel je misschien eerst nog iets moet doen in Uruya om Erebos (questgiver) in Torigoth te krijgen. Voor die quest moet je een hoop zoeken.

Eventueel kun je dit gebruiken: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... vgSrlEwj4/

Royal Guard barracks kwam ik toevalllig. Is in Uruya fonsa myma op de trap naar de docks toe. Dus warpen naar de trap waar je
Spoiler:
Mythra
unlocked en dan naar de docks lopen via die trap.

Zie net ook in die google docs staan waar je girl talk voor nodig hebt. Ik was al benieuwd.

En fijn om te weten dat je met level 69 sterk genoeg bent. Ik ben altijd bang dat eindbazen een enorme difficulty spike hebben, dus als het kan level ik liever nog even wat door.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten