Xenoblade Chronicles | Franchise

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

01 dec 2017, 16:24

ik wil hem ook wel, maar wil de game niet halen bij scalpgame.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

01 dec 2017, 16:47

Daar had ik mijn game besteld, bedoeling was dat ik altijd nog bij bol.com kon bestellen en Nedgame kon annuleren. Had bol.com gemist, dus maar laten staan :P

Edit: Day One update? Blegh! :r

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

01 dec 2017, 17:13

Ik zit echt op het randje om een Switch te halen voor Xenoblade Chronicles 2. Misschien eind deze maand maar even doen.
Die Mitsuda soundtrack alleen al. <3

Controller al wel besteld :lol:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 dec 2017, 17:25

Kut post, vandaag niet geleverd!

Gebruikersavatar
Thee
Lv2
Berichten: 74
Lid geworden op:
14 jul 2017, 14:19

01 dec 2017, 17:51

This is good shit :snor:

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

01 dec 2017, 19:00

BigBaller schreef:
01 dec 2017, 17:25
Kut post, vandaag niet geleverd!
Bedankt black friday/cyber monday.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

01 dec 2017, 19:23



Hmm de Engelse stemmen vind ik wel charmant/lollig, maar die lip sync hmmmm

Ben er nog niet helemaal uit, heb de game wel binnen inmiddels

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

Re:

01 dec 2017, 19:25

BigBaller schreef:
01 dec 2017, 17:25
Kut post, vandaag niet geleverd!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

01 dec 2017, 20:20

Ik ben maar voor de Japanse stemmen gegaan, is ook weer eens leuk.

Maar damn, dit geeft me echt het oude Xenoblade gevoel weer terug. Vooral het eerste grote gebied waar je op een gegeven moment in terecht komt - zoveel te zien en ontdekken, zoveel beesten om ruzie mee te zoeken, zoveel manieren om de pijp uit te gaan. Trok net een vis omhoog in een hoog level gebied dat ik binnengeslopen was, was dat ding een rare elite van lv 40, bam, daar ging ik weer. Hahahaha.

Ik moet zeggen dat de artstijl ook beter werkt dan verwacht in de game. Het vereist wat gewenning in vergelijking met de vorige twee games, maar het heeft geen problemen met platte gezichten/uncanny valley en in beweging ziet het er erg tof uit. Erg kleurvol ook, wat past bij het avontuurlijke gevoel.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

01 dec 2017, 23:35

Yup japans is beter dan engels niet alle personages hebben dezelfde niveau en te lange pauzes tussen zinnen.

Heb 3 uur rondjes zitten draaien op de eerste grote map. Ik moest via de spine naar een plek gaan maar de halve map is een spine van het beest en onbereikbaar. Was het alleen bereikbaar door op een dunne tak te lopen helemaal de andere kant dan dat de kompas me aanwees. Godverdomme ik mis de nav ball nu al desondanks wel nieuwe plekjes en monsters ondekt.

Ik zit nu met die liedje in mijn kop dat ik 3 uur heb zitten aanhoren. Dat uiteraard fantastisch klinkt.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

02 dec 2017, 01:59

Heeft iemand trouwens ook dat kalf gevonden in het tweede grote dorp (als in, niet het begindorp)? Moest daar nog wat speciaals mee gedaan worden? Want ik, uh, heb dat ding per ongeluk om zeep geholpen. Oeps.

Overigens is dit ook echt weer een game waar je gaat zitten spelen en dan is het opeens drie uur later. Holy balls man.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

02 dec 2017, 07:06

Je kan het voederen door met de man met de trofee te praten. Geen idee als het terug komt als je het hebt vermoord. Of wat de beloning is

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 dec 2017, 13:27

Zo inmiddels aangeland in Trigoth. Het lijkt me name weer veel op xeno 1, which is great imo. Het niet terug kunnen vinden van tutorials is wel idd echt een nadeel. Vooral omdat je bijvoorbeeld blade en driver combo's hebt. Ik weet nu wat een blade combo is, maar een driver combo ben ik alweer vergeten.

Ook jammer dat er nu geen indicator is of een vijand je uit zichzelf aanvalt of dat ze dat pas doen als jij hun aanvalt. Of is die er wel en kijk ik niet goed?

Voor de rest eigenlijk heel blij mee deze game. Er is weer zoveel te doen en te ontdekken en te unlocken. En het verhaal is tot nu toe helemaal prima.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

02 dec 2017, 13:28

Zijn de tutorials niet gekoppeld aan de d-pad? Dacht dat ik dat gelezen had.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

02 dec 2017, 14:17

Shadow schreef:
02 dec 2017, 13:28
Zijn de tutorials niet gekoppeld aan de d-pad? Dacht dat ik dat gelezen had.
Klopt, maar die tutorial is eigenlijk alleen maar gebaseerd op de knoppen die zitten op je controller en zijn maar zeer beperkt. De onderliggende systemen worden daar niet uitgelegd.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

02 dec 2017, 22:12

Legendary schreef:
02 dec 2017, 13:27
Ook jammer dat er nu geen indicator is of een vijand je uit zichzelf aanvalt of dat ze dat pas doen als jij hun aanvalt. Of is die er wel en kijk ik niet goed?
Volgens mij is die er ook gewoon niet. Ik zit zelf ook altijd maar te vogelen met vijanden om te kijken of ze aggressief zijn of niet. Nogal belangrijk als het om hoog level beesten gaat ook.

Het ontbreken van een duidelijke kaart is ook een van die schoonheidsfoutjes.

Toch, kleine nitpicks zijn de enige problemen die ik heb tot nu toe met de game. Het verhaal en de personages zijn nog best leuk tot nu toe, de wereld is tof, er is genoeg te doen en praktisch alles wat je doet is leuk. Goed ook om te zien dat de quests meer niveau Xenoblade X zijn en niet enkel fetch quests zoals in het origineel.

Heeft iemand trouwens ook al zeldzame blades te pakken weten te krijgen? Ik heb er nu een stuk of vier. De loli met de ijsbeer (een ijs-loli als het ware, haha, schiet me af) is nog mijn favoriet zover; haar moveset is tof en haar animaties zijn ook leuk.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 dec 2017, 22:22

Ik heb helaas nog niks buiten de vaste personages die ik nu heb en van die echt inwisselbare blades. Ik zag wel ergens dat je een core voor 500k kon kopen. Dus ga ervanuit dat dat een speciale is. En een aantal zullen wel story related zijn. Maar vraag me af of je ook mazzel moet hebben met bepaalde cores gebruiken en dan door de RNG gods een zeldzame blade krijgt.

Verder ben ik toch wel heel blij dat dit weer meer lijkt op de xeno 1 en niet zo MMO achtig is en meer story structured. Ook blij dat er - zo lijkt het - niet meer zoveel sidequests zijn. Idd quality over quantity.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

02 dec 2017, 22:34

Legendary schreef:
02 dec 2017, 22:22
Ik heb helaas nog niks buiten de vaste personages die ik nu heb en van die echt inwisselbare blades. Ik zag wel ergens dat je een core voor 500k kon kopen. Dus ga ervanuit dat dat een speciale is. En een aantal zullen wel story related zijn. Maar vraag me af of je ook mazzel moet hebben met bepaalde cores gebruiken en dan door de RNG gods een zeldzame blade krijgt.

Verder ben ik toch wel heel blij dat dit weer meer lijkt op de xeno 1 en niet zo MMO achtig is en meer story structured. Ook blij dat er - zo lijkt het - niet meer zoveel sidequests zijn. Idd quality over quantity.
Sommige zijn story-related (van wat ik heb gehoord, iig) en een paar zijn denk ik zoals die ene in de winkel, maar voor de rest is het RNG. Het is letterlijk aan gacha-systeem/fruitautomaat - als dit geen Nintendo game was geweest had deze shit via microtransacties gegaan (brrr). Je luck boosten met accessoires helpt wel, overigens - ik heb er zelfs een paar uit common cores gekregen.

En de game voelt echt als echt als een terugkeer naar deel 1, ja, met de verbeteringen die X heeft gebracht erdoorheen verwerkt. Een combinatie die goed werkt, wat mij betreft. En thank god dat ik geen fucking geld meer hoef te betalen als ik de pijp uit ga, dat haalde in X nogal de wind uit je zeilen als je ongebreideld wilde verkennen.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

03 dec 2017, 08:14

Klinkt allemaal erg goed. Ik hoop dat er nog een mooie Switch aanbieding komt voor de kerst.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

03 dec 2017, 09:18

Rick Raptor schreef:
02 dec 2017, 22:34
Legendary schreef:
02 dec 2017, 22:22
Ik heb helaas nog niks buiten de vaste personages die ik nu heb en van die echt inwisselbare blades. Ik zag wel ergens dat je een core voor 500k kon kopen. Dus ga ervanuit dat dat een speciale is. En een aantal zullen wel story related zijn. Maar vraag me af of je ook mazzel moet hebben met bepaalde cores gebruiken en dan door de RNG gods een zeldzame blade krijgt.

Verder ben ik toch wel heel blij dat dit weer meer lijkt op de xeno 1 en niet zo MMO achtig is en meer story structured. Ook blij dat er - zo lijkt het - niet meer zoveel sidequests zijn. Idd quality over quantity.
Sommige zijn story-related (van wat ik heb gehoord, iig) en een paar zijn denk ik zoals die ene in de winkel, maar voor de rest is het RNG. Het is letterlijk aan gacha-systeem/fruitautomaat - als dit geen Nintendo game was geweest had deze shit via microtransacties gegaan (brrr). Je luck boosten met accessoires helpt wel, overigens - ik heb er zelfs een paar uit common cores gekregen.

En de game voelt echt als echt als een terugkeer naar deel 1, ja, met de verbeteringen die X heeft gebracht erdoorheen verwerkt. Een combinatie die goed werkt, wat mij betreft. En thank god dat ik geen fucking geld meer hoef te betalen als ik de pijp uit ga, dat haalde in X nogal de wind uit je zeilen als je ongebreideld wilde verkennen.
Oh god dat was ik alweer vergeten. Maar met die mechs idd en ook nog met fuel rekening houden. Tergend soms.

Ik vond wel dat xenoblade X's wereld (vooralsnog) net iets sfeervoller. Het gevoel dat je daar echt unexplored territory aan het exploren was is echt ongeëvenaard.

Verder nog wat kleine nitpicks, zo is er geen bestiary en dat je als je gaat fast travelen niet eerst naar de huidige map gaat maar meteen naar selectie menu vind ik ook niet helemaal lekker. Sommige dingen zijn toch net wat minder lekker uitgewerkt dat in de vorige delen en dat vind ik dan toch wel weer raar.

Maar thanks for the info. Moet dus gewoon die cores gaan gebruiken. May the RNG gods be with me.

Gebruikersavatar
Thee
Lv2
Berichten: 74
Lid geworden op:
14 jul 2017, 14:19

03 dec 2017, 11:11

Ik vind de engelse voice acting eigenlijk over het algemeen best leuk gedaan, die lip-sync however :lol:

Gebruikersavatar
Radiant Silvergun
Lv2
Berichten: 70
Lid geworden op:
18 aug 2017, 19:02

Re:

03 dec 2017, 11:51

BigBaller schreef:
01 dec 2017, 17:25
Kut post, vandaag niet geleverd!
Ik heb hem al sinds vrijdag , maar ben te druk op de x. Heb hem (de ce editie en controller) netjes op de schap gezet. Komt ooit wel. Deel een was wel leuk , maar niet bijzonder. Deel 2 schijnt iets minder te zijn. Jammer dat deze niet op de x is. Had de game echt laten zien. De hardware van de switch is toch te beperkt, en dat merk je nu al.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 dec 2017, 12:11

RS pls.... eerste indruk is goed. Vind hem al euker dan X.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re: Re:

03 dec 2017, 13:08

Radiant Silvergun schreef:
03 dec 2017, 11:51
BigBaller schreef:
01 dec 2017, 17:25
Kut post, vandaag niet geleverd!
Ik heb hem al sinds vrijdag , maar ben te druk op de x. Heb hem (de ce editie en controller) netjes op de schap gezet. Komt ooit wel. Deel een was wel leuk , maar niet bijzonder. Deel 2 schijnt iets minder te zijn. Jammer dat deze niet op de x is. Had de game echt laten zien. De hardware van de switch is toch te beperkt, en dat merk je nu al.
Deel 1 liet elke open-world game op de PS3/X360 even zien hoe het wel moet. Erg indrukwekkend op de Wii. XC2 lijkt hetzelfde te doen maar dan op de Switch.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

03 dec 2017, 13:51

Het schijnt er wel wat belabberd uit te zien (voor switch begrippen dan), zeker in handheld mode.
Ik ga 'm zeker wel eens oppikken, wacht nog even om te zien of Ni No Kuni II eventueel nog een delay krijgt, dat zullen we volgend weekend wel weten. Voorlopig grijp ik naar Danganronpa 1/2 reloaded voor mijn jap fix, demo van 3 heeft me overtuigd lol.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten