Xenoblade Chronicles | Franchise

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

04 dec 2017, 17:54

Ik zie mensen janken om twee dingen, de borsten van Pyra, en dat konijn Blade geval wie... Ja... Zelfs Bayonetta zou vragen of haar rug wel in orde is met zulke memmen...

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

04 dec 2017, 18:09

Is aiii daar geen mod met zijn bodypillow? :D

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

04 dec 2017, 18:22

Shenmue3 schreef:
04 dec 2017, 17:29
Blijkbaar toch genoeg om topics en topics vol te janken op new gaf. :lol:
Het is nog een sneuere zooi dan vroeger.
Die shit is hilarisch om te lezen tho. Zie je mensen gebanned worden vanwege 'extreme mansplaining' als ze het enkel durven het niet eens te zijn met het gezeik en doodnormaal uitleggen waarom niet. Het is ook echt het Noord-Korea van gaming forums.
Shadow schreef:
04 dec 2017, 17:26
Tot nu toe drie uur gespeeld en één close up gehad van borsten (niet echt geheel en verder niks. Leuke characters, geweldige muziek, uitstekend cutscenes en serieus belachelijk dikke actie. Geen waifu-shit tot nu toe, lijkt ook niet op dat de focus daarop gaat komen te liggen.
Iedereen die dit als waifu-shit bestempeld is gewoon allergisch voor JRPG's lijkt me, want ik zie hier niets dat niet ook gevonden kan worden in iets als Persona 5, Ys VIII of Tales of.

En damn, die cutscenes zijn awesome inderdaad. Ze voelen (net als in het origineel) ook echt als beloning ipv iets waar je constant doorheen moet zitten, want vooral de actie erin heeft zo'n goede choreografie. Kunnen veel games nog wat van leren.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

04 dec 2017, 18:27



Ben Moore review van de game, want wie anders zou ik het meest vertrouwen met deze game!? <3

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

04 dec 2017, 18:33

Shenmue3 schreef:
04 dec 2017, 18:09
Is aiii daar geen mod met zijn bodypillow? :D
Hij deelt zonder pardon waarschuwingen uit :O

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

04 dec 2017, 18:47

http://www.thebore.com/forum/index.php?topic=45218.6000

Ik kijk hier voor de samenvatting van de dag. :lol:
Maar gaf is ook wat geworden zeg ondertussen, it's beautiful!

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

04 dec 2017, 20:21

Hmmm krijg nu steeds meer sidequests waar ik meer skills voor moet unlocken. Beetje irritant, want de hoeveelheid is imo niet echt bij te houden. Maar goed misschien maar even eerst wat doorgaan met het verhaal. Loop qua levels nog wel wat voor.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

05 dec 2017, 12:53

Damn, wat een grote box. Ik kan niet wachten om te spelen, maar nu te weinig geld. Met de kerst maar even een Switch halen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

05 dec 2017, 18:18

Inmiddels een Legendary core gevonden. Ik ben benieuwd of die nu iets specifieks geeft of gewoon een grote kans op. In het laatste geval ga ik hem nog ff bewaren tot mijn luckstat wat hoger is.

Edit: Een youtube filmpje gevonden van iemand die met een luckstat van 351 er een trash blade uit krijgt.... Great...

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

05 dec 2017, 18:42

Had ondertussen 20 commen en 5 rare cores opgespaard voor later indien er een party member bij kwam luck stat verhoogd kreeg het alleen maar 1 rare blade van de laatste commen nog wel. Had ik maar paar geoverdrived.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

05 dec 2017, 20:13

Moet zeggen dat ik het systeem best wel hekel. Liever gehad van verzamel 10 normal cores en 3 rare cores voor deze Blade en 20 en 6 voor die Blade ect. Dit duurt allemaal ook zo lang.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

05 dec 2017, 22:27

Eh, het is soms een pain in the ass om constant bot te vangen, maar aan de andere kant maakt het het daarom ook wel toffer als je een zeldzame blade tevoorschijn weet te toveren. Zou wel willen dat je de begin-animatie ook kon skippen.

Als je ze zelf kon maken zocht iedereen sowieso een lijstje op 'wat zijn de beste blades' en negeerde dan de rest; met dit systeem moet je maar roeien met de riemen die je hebt en probeer je ze allemaal uit.

Ursula is trouwens echt een bosskiller - veel damage, veel healing en knockdown weten van alles korte metten te maken (inclusief een rare elite van hetzelfde level net).

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

06 dec 2017, 02:26

Rick Raptor schreef:
05 dec 2017, 22:27
Eh, het is soms een pain in the ass om constant bot te vangen, maar aan de andere kant maakt het het daarom ook wel toffer als je een zeldzame blade tevoorschijn weet te toveren. Zou wel willen dat je de begin-animatie ook kon skippen.

Als je ze zelf kon maken zocht iedereen sowieso een lijstje op 'wat zijn de beste blades' en negeerde dan de rest; met dit systeem moet je maar roeien met de riemen die je hebt en probeer je ze allemaal uit.

Ursula is trouwens echt een bosskiller - veel damage, veel healing en knockdown weten van alles korte metten te maken (inclusief een rare elite van hetzelfde level net).
Hmmm das waar, alhoewel ik toch eerst mijn story blades level en daarna vooral kijk naar de skills die ik nodig heb om muurtjes te slopen, deuren te openen, kistjes te openen of kapot te slaan ect. ect.

Ursula moet ik nog steeds de quests voor doen.

Heb nu ook een merc missie die niet weergeeft hoeveel tijd het kost till completion. En die ook lijkt te horen bij een specifieke Blade
Spoiler:
Azami - de missie is surveillance
Wat me ook opvalt soms werken alle skills voor collection points en soms maar van één blade en wordt die van een andere genegeerd. Heel vreemd, lijkt wel bugged af en toe. Gelukkig voor skilltests worden altijd alle blades die je equipped hebt meegenomen.

Voor de rest nog steeds een topgame. Volgens mij gaat het verhaal nu in een iets hoger standje, wat wel nodig is. Animaties zijn trouwens echt heel goed idd. In de fightscenes is duidelijk veel moeite gestopt.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

06 dec 2017, 03:01

@legrndary

Over de quest met onbepaalde duur.
Kan je al zeggen dat die missie blijft duren als je het start. Je moet zelf ingrijpen ;)

Mocht je niet weten waar:
Spoiler:
uraya port er zal een cutscene zijn waar je azami tewerk ziet. Indien je de quest wilt voltooien hou azami in je actieve team anders trigger je vepaalde scenes niet als je in de buurt bent.
Over ursula gesproken. Hoe voltooi ik haar quest of hoeveel keer moet ik merq missies doen 0er onderdeel? Had al een speciale voor een outfit te ontwerpen.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

06 dec 2017, 09:54

Ik zit met Ursula nog op het punt om haar looks e.d. te upgraden, moet ik die missies herhalen ofzo? Want ik unlock geen nieuwe.

Ga overigens ook wat Overdrives gebruiken om mijn rares over te karren naar andere party members (of ik wacht tot ik die krijg iig), want ik zag op andere fora al het advies langsgaan om er niet teveel aan Rex te geven, omdat hij door het verhaal alleen al talloze permanente speciale Blades krijgt.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

06 dec 2017, 12:21

Ik gok die merq missies meerdere keren doen.

Heb nu van elk 6 stampts en ben groof level 3. Geen idee hoeveel stamps je nodig hebt ik vrees 10 ofzo van elk.

Ik ga een merq doen totdat dat deel een 4 is

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

06 dec 2017, 18:41

Rick Raptor schreef:
06 dec 2017, 09:54
Ik zit met Ursula nog op het punt om haar looks e.d. te upgraden, moet ik die missies herhalen ofzo? Want ik unlock geen nieuwe.

Ga overigens ook wat Overdrives gebruiken om mijn rares over te karren naar andere party members (of ik wacht tot ik die krijg iig), want ik zag op andere fora al het advies langsgaan om er niet teveel aan Rex te geven, omdat hij door het verhaal alleen al talloze permanente speciale Blades krijgt.
Ah good to know. Met Ursula ben ik trouwens ook nog op level 1 aan het levelen dus daar kan ik nog geen advies over geven.

Weet trouwens niet of jullie al nieuwe party members hebben, maar de mijne zijn echt allebij veel hoger level. Ze beginnen al vaak hoger en dan krijgen ze ook nog een shit ton aan exp voor als je gaat slapen in een Inn. Maar goed trekt vanzelf wel weer gelijk natuurlijk.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

06 dec 2017, 21:33

Wellicht omdat de nieuwe members geen ervaring hebben met wapens. en de levels het compenseerd.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

07 dec 2017, 20:24

Goed punt idd, want hun blades moeten ook volledig geleveled worden. Ik ben nu trouwens vooral op zoek naar een guide voor pouch items, want ik wil echt nog een aantal skills upgraden. Met name fortitude of nopon wisdom wil je echt hoog hebben, wordt vaak gebruikt.

Verder nu een redelijk aantal blades. Denk ongeveer de helft of ietsjes meer. Maar ook nog een hoop te gaan. Moet wel zeggen dat ik steeds minder zin heb om common cores te openen. Gelukkig krijg je er ook nog een aantal door sidequests en de mainquest.

Hoever is iedereen nu? Ik ben nu in een sneeuwgebied (hou het even expres vaag om spoilers te voorkomen).

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

07 dec 2017, 22:59

Bleh, de game is niet zo aardig geweest als het op rare blades aankomt voor mij de laatste tijd. Ik heb er weliswaar een paar gekregen door quests en het verhaal zelve, maar uit de cores zelf heb ik maar één rare getrokken in drie dagen. Tijd om eens wat van mijn huidige blades te upgraden, kan ik tenminste weer een shitload aan chests openen met wat rare cores erin (en legendaries, misschien, daar heb ik er nog geen één van gehad).

Ik zit nu in chapter vijf, waar ik gelijk tot moes gemept werd door alle vijanden. Nam het verkeerde pad denk ik, maar whatever, het hoofddorp heb ik bereikt. Nu laat ik de hoofdquest even voor wat het is zodat ik me op de vele sidequests kan focussen die ik nog open heb staan - het weekend komt er immers ook weer aan.

Mijn mercs zijn ook level 3 nu. Man die tweede baas in die questlijn is een cheating bastard. Counter mijn aars, dat hoort mijn party niet te oneshotten dammit.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

08 dec 2017, 02:45

Rick Raptor schreef:
07 dec 2017, 22:59
Bleh, de game is niet zo aardig geweest als het op rare blades aankomt voor mij de laatste tijd. Ik heb er weliswaar een paar gekregen door quests en het verhaal zelve, maar uit de cores zelf heb ik maar één rare getrokken in drie dagen. Tijd om eens wat van mijn huidige blades te upgraden, kan ik tenminste weer een shitload aan chests openen met wat rare cores erin (en legendaries, misschien, daar heb ik er nog geen één van gehad).

Ik zit nu in chapter vijf, waar ik gelijk tot moes gemept werd door alle vijanden. Nam het verkeerde pad denk ik, maar whatever, het hoofddorp heb ik bereikt. Nu laat ik de hoofdquest even voor wat het is zodat ik me op de vele sidequests kan focussen die ik nog open heb staan - het weekend komt er immers ook weer aan.

Mijn mercs zijn ook level 3 nu. Man die tweede baas in die questlijn is een cheating bastard. Counter mijn aars, dat hoort mijn party niet te oneshotten dammit.
Ik heb nu 2 legendaries. Spoiler voor als je ze wilt weten, maar goed ook die kunnen trash blades geven dus:
Spoiler:
1) eentje in Fonsa Myma waar je tegen Malos en die scientist bril dude vecht en Mythra awakened, daar is een golden/white chest. 2) de white/golden chest in Bana zijn office. Voor beide (en met name die laatste) heb je wel checks nodig.
En haha ja ik ging toevallig het goede pad op, maar daarna dacht ik: ik ga nu even de andere kant bekijken. Ben ik snel mee opgehouden :D

En idd die 2e baas voor merc lvl 3 had mij bijna ook dood, maar gelukkig bleven nog 1 a 2 chars overeind.


Zelf inmiddels al 70 uur bezig (lekker deze hele week lopen no lifen). Maar nog steeds zat te doen. Heb nu ook een quest unlocked die vind dat je tegen zo'n level 90+ trex moet winnen. Vraag me af of je daar ook level 80/90 voor moet zijn of dat je het al eerder kan doen met de juiste skills oid. De rewards lijken op het eerste gezicht namelijk niet heel breath taking voor een quest die dan toch duidelijk end game moet zijn.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

08 dec 2017, 07:21

Hoe opende jij trouwens die chest in Bana's kantoor? De enige blades met lockpicking zijn degene die ik kreeg door het verhaal en die zijn bij lange na niet genoeg. Heb je een rare blade met lockpicking ofzo?

Overigens naait de game me ook als het op common cores aankomt. Ik heb één electrische blade nodig om Electra's quests weer verder te helpen, maar neee, ik blijf maar wind en vuur krijgen. Waardeloze bastards!

Heeft iemand trouwens ook Dagas? Zo ja, hoe start ik zijn quest? Ik heb bij de inn in Argentum geslapen en whatever, maar de quest proct niet.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

08 dec 2017, 21:13

Je krijgt 3 story driven poke... eh Blades die lockpicking hebben. Ik heb ze op dit moment alle 3 op level 2 lockpicking. Zelfde geld trouwens voor Ancient wisdom. Heel lang heb je alleen Dromarch, maar je krijgt later nog een story driven blade met ancient wisdom. Skills als leaping en fortitude moet je meer random verzamelen volgens mij.

Heb nu ook trouwens een punt gevonden waar je 12 fire mastery en 8 focus voor nodig hebt (dat wordt dus Wulfric maxxen). En een optionele level 100 boss.

Ik ga ervanuit dat je
Spoiler:
Roc en Poppi QT al hebt
. Dus dan moet je er nog één, waarvan ik gok dat je die nu wel vrij snel zal krijgen.

Dagas heb ik helaas niet. Ik heb nu trouwens ook hetzelfde probleem met Ursula. Krijg niet meer lessen dan 1 en 2. Moet je dan dus les 2 gaan herhalen?

En volgens mij heb ik electra ook niet trouwens.


Ben zelf nu aan het einde van chapter 7. En wordt me daar toch een partij afgeslacht door een story boss. Hiervoor nooit echt moeite gehad. De combo rex, Nia en Tora werkte altijd prima en was vaak overleveled. Nu ook, maar dat maakt vooralsnog weinig uit.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

08 dec 2017, 22:06

Dit soort dingen vind ik altijd tof, een kijkje in de lokalisatie en de verschillen tussen de Japanse en Engelse versie

https://kotaku.com/xenoblade-chronicles ... 1821131255

Ik hoop dit weekend weer wat tijd te vinden om te spelen, heb er pas anderhalf uur in zitten whahaha

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

08 dec 2017, 22:23

Legendary schreef:
08 dec 2017, 21:13
Je krijgt 3 story driven poke... eh Blades die lockpicking hebben. Ik heb ze op dit moment alle 3 op level 2 lockpicking. Zelfde geld trouwens voor Ancient wisdom. Heel lang heb je alleen Dromarch, maar je krijgt later nog een story driven blade met ancient wisdom. Skills als leaping en fortitude moet je meer random verzamelen volgens mij.

Ik ga ervanuit dat je
Spoiler:
Roc en Poppi QT al hebt
. Dus dan moet je er nog één, waarvan ik gok dat je die nu wel vrij snel zal krijgen.

Dagas heb ik helaas niet. Ik heb nu trouwens ook hetzelfde probleem met Ursula. Krijg niet meer lessen dan 1 en 2. Moet je dan dus les 2 gaan herhalen?

Ben zelf nu aan het einde van chapter 7. En wordt me daar toch een partij afgeslacht door een story boss. Hiervoor nooit echt moeite gehad. De combo rex, Nia en Tora werkte altijd prima en was vaak overleveled. Nu ook, maar dat maakt vooralsnog weinig uit.
Ah,
Spoiler:
Zeke's
blade dan? Moet ik nog even doorspelen dan. Wanneer krijg je die nieuwe party member eigenlijk, chapter 6 ofzo?

En bij Ursula moet je inderdaad de lessen gaan herhalen, ze is nogal een grind van wat ik heb gehoord. De laatste quest in haar lijn vereist 99 in elke stat volgens mij, dus dat is shit die ik enkel ga doen als ik alle andere merc-quests al gedaan heb. En bij Dagas is het verhaal-gebaseerd geloof ik, weet ik dat ook weer.

Heb trouwens ook gehoord dat veel mensen gerekt worden door de chapter 7 baas, dus je bent niet de enige. Gamefaqs klaagt zich steen en been. Maar goed, ik heb nog een tijdje te gaan, ik zit nu sowieso veel te sidequesten. Daar zit sowieso veel content van de game in; vandaar dat er maar tien chapters zijn. Ik heb geen haast dus. Jammer alleen dat ik constant rare en legendary cores krijg die me enkel fucking rando's geven.

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om Kassandra te krijgen, yeuy. Wat een gedoe zeg, haar vind je nooit zonder guide. Ze heeft ook de stem van Rem en Hestia, hah. Sowieso veel bekende seiyuu in het Japans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten