Xenoblade Chronicles | Franchise

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

17 dec 2017, 22:52

Ik zit nu in chapter 8, rond de level 70 met mijn personages. De laatste paar dagen ben ik een tijdje door het verhaal gaan spelen (omdat ik geen sidequests kon doen, want het eind van chapter 6) maar nu zijn er weer tig miljoen quests geopend plus zijn er een hele zooi blade quests die ik kan doen, dus daar ga ik me als eerste op focussen. Ik zit nu middenin Perun's quest en ik heb ook net Poppi's derde vorm gekregen.

Blades die ik nog moet zijn
Spoiler:
questblade Theory en Agate, Zenobia, Kos-Mos, Kora, Newt en Finch.
Nogal genaaid nu ook dat ik geen rare cores meer kan farmen in Mor Ordain want de krabben die ze dropten spawnen niet meer. Nu moet ik een andere manier zien te vinden, want afhankelijk zijn van de sporadische legendary cores die ik vind heeft weinig zin (zeker aangezien ik nog nooit een rare uit die dingen gekregen heb).

En Sheba is hilarisch ja. Ze loopt ook praktisch elke vrouw (hoe jong ook) tijdens haar quest te versieren. Grappig ook dat ze de stem heeft van Ari Ozawa, die is altijd leuk om naar te luisteren. Dagas is ook grappig, wat dat betreft - hij doet me denken aan Gilgamesh uit Fate (en heeft de stem van Mamoru Miyano).

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

Re: Re:

17 dec 2017, 23:46

Legendary schreef:
17 dec 2017, 22:25
Wii-Freak schreef:
17 dec 2017, 21:48
Damn was level 69 toen ik het uitspeelde.

Hoe heb je de shrine geopend? Heb gans argentum gezocht naar een key.

Verder heb ik affinity van elke stad gemaxed.
Moet alleen de merc missie maxen.

Ben ook de quests bezig ookal zijn er veel die je niet vertellen waar je iets vind.

En waar ligt royal guard barracks daar moet ik een quest doen maar vind die landmark nergens.

Verder heb je meer blades dan mij. Moet ee nog 7
Je moet de nopon mural quest gafront doen en de Mural riddle quest in torigoth. Alhoewel je misschien eerst nog iets moet doen in Uruya om Erebos (questgiver) in Torigoth te krijgen. Voor die quest moet je een hoop zoeken.

Eventueel kun je dit gebruiken: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... vgSrlEwj4/

Royal Guard barracks kwam ik toevalllig. Is in Uruya fonsa myma op de trap naar de docks toe. Dus warpen naar de trap waar je
Spoiler:
Mythra
unlocked en dan naar de docks lopen via die trap.

Zie net ook in die google docs staan waar je girl talk voor nodig hebt. Ik was al benieuwd.

En fijn om te weten dat je met level 69 sterk genoeg bent. Ik ben altijd bang dat eindbazen een enorme difficulty spike hebben, dus als het kan level ik liever nog even wat door.
Thanks toen ik uraya list wist ik al welke quest je bedoelde had het nog niet gedaan dag dat die sleutel in argentum verstopt was

En royal gaurd barrqcks ligt in uraya lmao oke wist niet dat het een stell trappen waren. Dacht altijd dat het in mor ardain was. Met alle soldaten en elites. Of torrigoth in een van die kampen. Well irritant dat je specefieke blades voor bepaalde dingen in je team moet zetten.

Liefst vermijd ik handleidingen. Is leuker om alles zelf te exploren of van iemand anders te horen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

18 dec 2017, 12:24

@Royal guard barracks Haha dat had ik ook, maar gewoon puur door toeval (was naar een andere quest aan het lopen) kwam ik dus met de juiste blade op die trap.

Verder vind ik zelf exploren tot op zekere hoogte wel leuk, maar eindeloos naar shit zoeken heb ik echt geen zin in. De game is sowieso al lang genoeg (zit al op 120 uur).

@Rick Mja je kunt ook legendary cores farmen. Maar ook daar is de droprate van rare blades niet heel erg hoog van. Newt moet ik trouwens ook nog zag ik.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

18 dec 2017, 14:06

De meeste manieren om legendary cores te farmen gaan om het verslaan van rare elites op nogal gecompliceerde manieren - elites die me ook nogal vaak tot moes slaan zonder aan de voorwaarden van het cores droppen te voldoen - dus zo handig is het niet. Al hoorde ik er dat er een relatief simpele elite zit in het gebied waar ik nu zit (de tweede dungeon van chapter 8 ) die ze ook dropt, dus wie weet.

Goed dat ik Adenine heb in ieder geval, zij is een farming master met haar skills. Moet ook maar eens die dungeon een keer gaan verkennen want om haar laatste tier te unlocken moet ik dat sowieso doen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

22 dec 2017, 21:14

Zo het hoofdverhaal maar eens uitgespeeld (was 10 levels hoger dus dat was niet heel moeilijk, alhoewel ik pas op het einde doorhad dat bepaalde attacks te dodgen zijn, maar die overleefde ik meestal (of iig 1 van mijn partymembers)). Zijn er eigenlijk nog sterkere normal mobs dan die in Mor Ordain (lower level) als je haven aan de linker kant uitgaat? Want daar vind ik level 82-85 mobs.

Verder alleen nog optionele bosses.

Gebruikersavatar
Wii-Freak
Lv2
Berichten: 57
Lid geworden op:
16 jul 2017, 20:24

23 dec 2017, 00:34

Weet niet als het telt maar de kern van Tental als het mistig is. De kleintjes beginnen dan al bij 79

De monsters die dan tevoorschijn komen zijn fucking creepy en sterk. Je zou denken dat ze het hebben gebaseerd op de film The mist.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

23 dec 2017, 04:53

Temperantia zit vol lv 80-90 mobs op bepaalde plekken, en wordt ook doorgaans gezien als de beste plek om te grinden, als je dat van plan was.

Ik zit zelf in chapter 9 nu. Zeg, Legendary, kun je gewoon als normaal in de postgame blijven spelen? Want anders denk ik dat ik gewoon de game ga voltooien, dat kan ik tenminste makkelijker questen en voor cores gaan grinden etc (ik heb inmiddels het monster gevonden dat goede loot dropt maar ook redelijk simpel is - mis alleen de golden chips nog).

Eindelijk Ursula's quest ook voltooid. Sodeju, dat kostte me het grootste deel van de game. Tis het ook echt niet waard als je haar niet al vroeg trekt.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

23 dec 2017, 13:09

@Wii freak ja die hebben dus een lager level dat de mobs in de waste van mor ardain

Verder zie ik post game trouwens dat de old factory level 95+ mobs heeft, maarja die kan ik dus nog niet aan.

@Rick Het verhaal zorgt voor het einde al voor een bepaalde consequentie, maar de echt belangrijke dingen worden dan overgeplaatst. Alleen als je echt een completionist bent kan het zijn dat je voor dat punt bepaalde dingen gedaan wilt hebben. Tenminste voor zover ik dat lees op gamefaqs. Zodra je voorbij dat punt bent kun je net zo goed het verhaal uitspelen.


Verder vond ik het verhaal uiteindelijk toch wel tegen vallen. Xenoblade 1 deed alles toch een stuk beter. Hier zat het einde vol met clichés en de dingen die mogelijk echt interessant waren werden totaal niet uitgewerkt. Battle systeem begint me wel steeds meer te bekoren tho. Misschien wel de beste van alle xenoblade games.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten