Yakuza | Franchise

R-Type

Lv6

01 nov 2018, 22:50

Hostess stuff is lachen als je dat in 0 hebt uitgespeeld.
Spoiler:
Good ol'' Majima komt toch weer terug, en die assistent van hem ook. Yuki trekt ook de dress weer aan.

De cirkel is rond.
Het is een stuk korter en makkelijker dan in 0. Je hoeft alleen wat te spelen om fans te winnen eigenlijk (anders loopt er gewoon te weinig je club binnen). Levelen gaat belachelijk snel. Win meestal direct genoeg om finale te doen, en dan wat fans bij elkaar grinden en die finale curb stompen.

En dat geld, lol. Wat moet ik er mee. Zat op 100 miljoen zowat. In tegenstelling tot 0 heb je hier weinig aan geld.

Legendary

Lv3

02 nov 2018, 14:14

Ja heb uiteindelijk alle championships ook in één keer gewonnen, alhoewel de laatste wel irritant was want mijn klanten werden de hele tijd weggekaapt. Maar levelen gaat snel en geld farmen ook.

Had eigenlijk vooral het idee dat ik geld aan het farmen was om te investen in majima construction, want die shit kost meer dan het oplevert....

Voor de rest kun je wat leuke dingentjes kopen, maar werkte in nul iets beter idd.

R-Type

Lv6

03 nov 2018, 19:21

Heb Kiwami 2 uitgespeeld.

Ben beetje conflicted. Story is beste in de franchise, personages ook. Goda, Majima, Daigo, Kaoru etc. Maar de gameplay is minder dan 6. Alle heat moves zitten er wel in, maar veel zijn nu gelocked achter Extreme Heat mode. Die Man in Black is trouwens vele malen moeilijker dan de final boss, die gozer is echt fucking irritant. Heb ook het idee dat er minder crowd control is. Wapen systeem is wel goed. Final boss fight was ook erg goed, terwijl die in 6 suckte.

Er is ook minder VA dan in 6, geen van de side story events heeft VA ditmaal. Ze hebben dus niet de moeite genomen om dit toe te voegen voor de remake. De side quests zijn kwalitatief minder, wat logisch is omdat ze in tact zijn gelaten en dus nog op 1,2 niveau zitten. Vanaf Yakuza 0 ramped de kwaliteit van deze pas echt omhoog.

Cabaret is weer leuk, maar ditmaal veel korter en ook een vrij contained story arc. Geen boss battles ofzo, gewoon een handvol finales die je vrij snel kunt enteren en winnen. Ook de rewards zijn minder ditmaal, geen extra fighting style en aan geld heb je niets in Y2. De RTS minigame is ditmaal beter, maar net als in 6 nauwelijks wat aan gedaan.

Er zijn maar 2 arcade games, ook logisch want OG Y2 had alleen die nep shooter game. Virtual On is echter mega tof, en ik vind die game zeer goed te spelen via Twin Stick layout op Dual Shock. Sega gaat VO, VO:OT en Force overbrengen naar PS4, kan eigenlijk niet wachten.

Plaats reactie