Resident Evil | Franchise

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

11 dec 2019, 12:56

Net als deel 2 heb ik het origineel van RE3 ook nooit gespeeld. Vond het op de GameCube al redelijk onspeelbaar geworden. Dit is wel een game waar ik heel blij van wordt. Ik ben echt een fan van de RE serie geworden en hier wordt ook echt wel moeite in gestoken. Maar Capcom teert verder natuurlijk VEEL te veel op het verleden. Volgens mij hebben ze al hun pak 'm beet 1988 tot 2012 games de afgelopen jaren wel opnieuw uitgebracht via een collectie of remake. En de nieuwe games zijn op een hand te tellen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 dec 2019, 16:09

RE2 en 3 remakes zouden dus gebundeld worden, maar de development van 3 duurde langer. Daarom komt ie zo snel na 2 uit. Ze overlappen ook dus het is waarschijnlijk een goede zet voor Capcom, RE2 was als losse full price release een groot succes en 3 wordt dat vast ook.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 dec 2019, 16:57

RE3 is altijd al een expansion geweest :O

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Resident Evil | Franchise

14 dec 2019, 20:00

Ik denk niet dat ik het ga redden. Nemesis met de mr. X improvements? Mijn hart kan dat niet aan
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 dec 2019, 07:46

Kun je Shenmue 3 wel aan

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jan 2020, 16:19



Nemesis is back met een flamethrower, lol.

Nu FFVII is uitgesteld naar 10 April ga ik eerst RE3 spelen.

Heb RE2 Leon A en Claire B uitgespeeld en die game is grandioos. Originele soundtrack achter paid DLC is wel een dick move maar otherwise zit er veel bonus content in. Mr.X was wel vet maar had niet al in A scenarios moeten verschijnen.

RE3 was meer action packed en je had veel meer firepower. Hard was eigenlijk simpeler dan Easy omdat je daar nog veel meer firepower had als je het goed speelde, en Nemesis dropte goede items (de eerste encounters waren het moeilijkst, daarna ben je stacked). Ik denk dat ik deze leuker ga vinden dan 2, iedere keer Nemesis neerhalen als de opzet zoals de originele game is (permament knockout en item drop na iedere encounter).

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

14 jan 2020, 16:27

RE3, FF VII en Cyberpunk 2077 alledrie in April? Teeeeering ain't nobody got time for that

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jan 2020, 16:31

Ja dat wordt wat. 3 games die ik gespeeld moet hebben al kijk ik het minst uit naar FFVII om eerlijk te zijn. Wat ik er aan gameplay en level design van zie doet me niet veel en ik weet dat ie na Midgar al eindigt. Je zit met nauwelijks een kwart van de game. Ik denk dat die game gaat teleurstellen, de combat ziet er ook nogal basic uit.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

24 jan 2020, 13:17

R-Type schreef:
14 jan 2020, 16:19
Heb RE2 Leon A en Claire B uitgespeeld en die game is grandioos. Originele soundtrack achter paid DLC is wel een dick move maar otherwise zit er veel bonus content in. Mr.X was wel vet maar had niet al in A scenarios moeten verschijnen.
Vind je het uiteindelijk de beste Resident Evil?
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

24 jan 2020, 17:39

SmartTies schreef:
24 jan 2020, 13:17
R-Type schreef:
14 jan 2020, 16:19
Heb RE2 Leon A en Claire B uitgespeeld en die game is grandioos. Originele soundtrack achter paid DLC is wel een dick move maar otherwise zit er veel bonus content in. Mr.X was wel vet maar had niet al in A scenarios moeten verschijnen.
Vind je het uiteindelijk de beste Resident Evil?
Weet ik niet. Het is mogelijk een toss up tussen deze en 7, met waarschijnlijk 4 en REmake erachter. Ik begin 7 namelijk steeds meer te waarderen eigenlijk, en soms wilde ik ook First Person in RE2 Remake. Op de blank slate main character na is 7 eigenlijk wel een enorm vette RE, zeker de eerste 2 gebieden met Jack Baker. En VR natuurlijk.

Ik hoop dat ik RE3R de beste ga vinden, als de game geen grote fouten begaat tenminste. Classic RE3 vond ik ontzettend leuk om meerdere malen uit te spelen. RE3 was altijd net iets sneller, actievoller en beweeglijker dan 2. Als de Remake dat ook wordt ten opzichte van 2 dan wordt het fun.

Hun track records met remakes is goed, REmake was baller. En RE2R is ook een van de beste remakes full stop, echter zijn niet alle dingen beter dan het origineel. Maar overall zou ik eerder deze replayen dan het origineel.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 jan 2020, 18:08

Ik vind 7 ook één van de betere Resident Evil games. Op het schip na, voelt het ook totaal niet aan als een RE.
4 zou ik weer moeten spelen om te zien of deze minder is, maar 4 heeft de betere herinnering. Met name door de variatie in locaties en situaties (standaard RE, sniper-protect sessie, Regenerator, bosses)

RE3 vind ik iets teveel shooter. Een klein beetje deel 5 vibes krijg ik erbij als ik eraan terugdenk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jan 2020, 18:18

RE4 is een classic. En heeft met de village en de castle geweldige settings. Daarna, op het eiland kakt ie wel wat in. Echter kon ik niet echt meer lekker in de gameplay komen, het voelt lomp vergeleken met 2 en 7. RE4 heeft toch wel behoefte aan een remake, of tenminste een versie die de AI en controls update. De rest staat nog, zelfs de graphics eigenlijk nog wel.

7 kakt in op het schip en de mines. Men is in RE2R niet onverdeeld positief over de sewers maar na de B replay vond ik de sewers super goed en tense. Slechtste aan RE2R is het Sherry gedeelte (lees: stealth met insta deaths) maar dat stuk kost misschien een kwartier sans restarts. Ook tof is dat de nieuwe gebieden in R gewoon uit 1.5 komen.

5 is kut maar waarschijnlijk wel mijn meest gespeelde RE. Dat komt door de Mercs modes en de 2 DLC chapters. De main game is saai.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

25 jan 2020, 10:55

RE4 Castle van begin tot eind is één van de gaafste levels/omgevingen ooit in een videogame.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

25 jan 2020, 13:11

Ik heb het meest plezier beleefd aan 1, 4 en 7.
2 en 3 vond ik eigenlijk maar matig. Wel een toffe setting, maar ik had weinig plezier tijdens het spelen.
Misschien zijn de remakes leuker.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jan 2020, 18:22

RE2R is leuker om te spelen. Het speelt uiteraard beter vanwege de moderne controls, er zijn aanduidingen op de map en je hebt snel meer item slots. Zombies zijn veel sterker, ze zijn met Pistol nauwelijks dood te krijgen tenzij je geluk hebt met een critical headshot. Je hebt je defensive items echt nodig (ze lungen snel en hebben flink bereik, het is vaak deceptive en dat maakt het spannend) en het is vaak beter om een been eraf te knallen ala Dead Space zodat ze omvallen. Ze zijn echt heel vet, ik ging dood nadat ik langs een zombie wilde rennen wiens beide armen ik er al af had geschoten. Maar hij gooide zich met zijn rotkop gewoon recht in mijn nek. Ze volgen je ook andere kamers in, ik liet eentje met rust en ging een kamer verderop in, ik daar looten en weer weg. Beukt diezelfde zombie ineens de deur open.

Lickers zijn helemaal geweldig, ze kunnen je niet horen dus als je juist niet panicked en rustig gaat lopen kun je er gewoon langs. Als je per ongeluk een geluid maakt, well, good luck.

De AI is verrassend goed. Ik weet nog dat er werd gezegd dat Zombies nooit zo link als Ganados kunnen zijn. Nou, speel RE2R.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 jan 2020, 10:06

Tot en met deel 4 heb ik de games allemaal wel gers gevonden. Code Veronica en Zero vond ik ook fantastisch. 5 was een pak minder en 6 nooit gespeeld. 7 was de evolutie die de serie wellicht nodig had, maar het had net zo goed een andere franchise kunnen zijn.

RE2R heb ik nog steeds niet gespeeld. Daar ga ik wel mee beginnen als Untitled Goose klaar is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

27 jan 2020, 10:34

Ik heb de main RE serie een beetje in willekeurige volgorde gespeeld. 4, 0, 5, 1, 2. waarvan die laatste twee de remakes op de PS4. Op deel 3 na heb ik alle RE's nu mooi op de PS4. 6 en 7 moet ik nog aan beginnen. 6 heb ik destijds een uurtje gespeeld op de 360, maar die kon me niet echt bekoren. 7 gespeeld tot ik in the mansion was, daarna opnieuw gestart in VR toen ik die bril had, maar een volledige game in VR vond ik echt te belastend (en de beroerde resolutie deed ook afbreuk) en daarna nog niet weer opgepakt. Vorig jaar wel de Leon story van 2 uitgespeeld. Man, als ik alleen maar eens wat meer tijd had...

Wat vonden de mensen die hem uitgespeeld hebben van 6? Weinig positieve verhalen over de game gehoord en zelf kwam ik er ook niet in. Code Veronica wil ik ook nog eens proberen. De Gamecube versie is maar 20 euro ofzo, maar ik weet niet of ik die graphics nog trek en wie weet komt er na deel 3 wel een remake van...

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

27 jan 2020, 11:30

Resi 6 is letterlijk een van de slechtste big budget AAA titels die ik ooit heb gespeeld. Niet alleen zijn het verhaal en de personages driedubbel ruk in alle opzichten (maar dat valt nog te verwachten), maar de gameplay is rommelig, zit vol irritaties en rekt zich op sommige momenten veel te veel uit (zoals die baas met 7 vormen ofzo). Het ene personage speelt ook telkens nog slechter dan de voorgaande (Leon's campaign is nog doenbaar, maar daarna gaat het bergafwaarts) en er blijft niets over van wat de andere RE's nog goed maakte. En die QTE's, allejezus.

Grappig om te spelen in co-op met de juiste instelling, dat wel. Mijn broertje en ik hebben ons kapot gelachen om hoe de slecht de game is. Alsof je The Room hebt in game-vorm.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 jan 2020, 18:23

RE6 is een geweldig train wreck. Mercs is best leuk en je kunt het een beetje spelen als het retarded broertje van Vanquish. De campaign leent zich totaal niet voor de gameplay, de bosses zijn sponges die vanzelf wel doodgaan. Er zitten levels in die 100% geknipt hadden moeten worden zoals de vehicle scènes en de snowfield. Dan nog was de game groot genoeg geweest.

Verhaal technisch is het zelfs voor een RE belachelijk slecht. Was een beetje het dieptepunt van de franchise met ook die B-games als Revelations. Al had Rev 2 een vermakelijk plotje. Het succes van de Remake HD ports hebben de franchise gered.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jan 2020, 18:48


Gebruikersavatar
Tsidas
Lv2
Berichten: 69
Lid geworden op:
24 aug 2017, 18:07

28 jan 2020, 23:17

RE 8 met zombies? Yay. RE met Ethan? Nah. Begrijp me niet verkeerd, Resident Evil VII is sterk en zette de reeks weer op de kaart door fris en fruitig voor de dag te komen (wat best knap is aangezien het zich afspeelt in een teringbende), maar Ethan als een personage is suf. Als hij een soort agent zou zijn geworden, meh. Liever toch iemand van de ouwe gang. Al wordt dat ook moeilijk, volgens mij is Chris in 2020 50 jaar.

Overigens, over RE gesproken; RE 6 is het slechtste wat de serie is overkomen. Idee is leuk vier campagnes die voor dertig uur vertier zorgen, maar de praktijk leert ons iets anders. Chris campaign is belachelijk barebones en slecht, Jake en Sherry zijn okay (met een goede finale, dat dan weer wel) en Leon’s verhaal is vermakelijk. Maar dat alles voor een vent die verliefd is op Ada Wong en vervolgens besluit om in een T-Rex te veranderen. En nee, dit gebeurd echt in Resident Evil 6.

Resident Evil 5 Gold Edition is okay. Was jarenlang best kritisch op de game, maar het had wel de ondankbare taak om 4 op te volgen. Uiteindelijk vermakelijk, met een heerlijk cheesy Albert Wesker. Seven minutes. Seven minutes is all I can spare to play with you.

Anyway, modern Resi had je een beetje last van focus testjes van Capcom en dus te hard de actie kant opging. Als een liefhebber van de originele games zoals het orgineel, twee, drie, REmake, Zero was het wennen, maar zeker tijdens Zero merkte je gewoon dat de serie iets fris nodigs had. RE 4 was datgene en dat is nog steeds de perfecte mengelmoes van serieuze spanning en gave actievolle momenten.

In dat opzicht is RE 2 echt de game geweest die liet zien waar de serie in staat toe is. Zeker met enemy encounters. Zombies die een uitdaging vormen is erg gaaf.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

29 jan 2020, 11:36

Hmm alleen nog maar minder zin gekregen om RE6 te spelen nu :D. Ga eerst maar aan 7 beginnen dus. Helemaal opnieuw want dat is dik een jaar geleden en weet alleen nog dat ik eerst uit zo'n klein krot en later uit een garage was ontsnapt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jan 2020, 15:36

De Campaign van RE5 is slecht, en veel te tam. Net als het hectisch wordt stopt het aldoor. Met vervelende puzzles. Als je met hordes wilt komen, moet je het goed doen. Daarom vind ik Desperate Escape heel tof, die gooit relentless hordes op je af. Maar die Afrika setting was gewoon kut, en kon je weinig mee. Lost in Nightmares is het beste aan 5. Is ook heel leuk in co-op. D.C. Douglas is golden.

RE6 zou ik nu denk ik ook niet meer aan beginnen, met die game ben je zo 30 uur bezig. Er komt geen eind aan de levels en ze zijn volledig rechttoe recht aan. Wel is de AI geen nuisance meer, die kan niet game over. 7 is gewoon veel beter. En die 2 DLC chapters zijn ook wel leuk, End of Zoe is vrij absurd.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 feb 2020, 10:10

Wat is jullie personal time record voor RE2R 4th Survival? Ben bij mijn beste vriend zijn snelste tijd is 8:35

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 feb 2020, 19:23



RE3R wordt inderdaad sneller en actiegerichter dan RE2. De game is trouw aan het origineel. RE2R is al top RE voor mij, ik mik op RE3R als de beste overall.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten