Resident Evil | Franchise

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 jan 2019, 10:46

Ik wil een fysieke PC versie, but alas :(

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jan 2019, 12:00

Ik heb RE4 vandaag opgezet en gespeeld tot en met Del Lago.

Die game is leuk maar begint toch echt wel wat te rammelen. Het aimen was duidelijk digitaal, want als je verkeerd staat aim je niet op je vijand maar op gebakken lucht. Wat de wapens en animaties betreft, het is allemaal wel heel canned (logisch ook, 15 jaar oud). Headshotje, ganado grijpt zijn hoofd en gaat lomp doen, stopt abrupt en begint weer te vechten. Het is wel grappig, soms vliegt een enemy 10 meter weg na een simpele handgun shot, een andere keer blijft ie unfazed staan. RE2 Remake, daarin kun je dus alle limbs detachen ala Dead Space. De deformation is vet. De handgun moet je aimen tot ie steady is, dan is de impact harder, het voelt goed.

Controls van RE4 zijn lomp, je kunt geen wapens wisselen buiten de inventory om, niet bewegen terwijl je richt... de bekende kritieken. In sommige gebieden heb je ineens een brak cover mechanic, omdat enemies dan projectielen hebben. De QTE's zijn vrij onduidelijk en heel strikt, eigenlijk irritant (nee, die Krauser fight is helemaal niet tof, steeds overnieuw beginnen bij een verkeerde input.. fuck QTE). Daarnaast weet ik dat de game nog behoorlijk inzakt na de Castle (dat eiland was sufkut isle).

De reden dat ik RE2 beter vind is omdat ik classic RE2 eigenlijk al beter vond, het is de beste RE als je kijkt naar settings, verloop (de B scenarios), personages, storyline, puzzles, suspense. RE2 Remake is een return naar de RE cast, Zombies, Raccoon city, horror, geen overdreven mechanics, puzzles. De lagere pace dig ik persoonlijk erg in een RE. Ik mis inderdaad de classic RE2 muziek, zoals de save room theme of de main hall.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 jan 2019, 19:59

Heb je Resident Evil 2 originale ooit nog gespeeld na 4? Dat mag je niet eens meer vergelijken met elkaar. Super Mario Bros vergelijken met Super Mario Galaxy is dat. True, het was op de Gamecube ipv PSOne toen ik het voor het laatst opstartte (en weet niet of die versie onder deed), maar daar kom je echt moeilijk doorheen. Het enige waar je een Resident Evil 4 op mag afrekenen is het afstappen van het verouderde riedeltje als je persé nog snakte naar nog een uitgave in dezelfde stijl, maar na 5 delen (Zero en Code Veronica incl.) waren gamers er langzamerhand wel klaar mee. En 4 liet zien wat er moest gebeuren en dat gebeurde gelukkig. 4 zie je niet voor niets nog steeds in top 20 of all time lijsten voorkomen.
You against the world my friend...

Tegenwoordig heb ik zelfs Dead Space 1 en 2 veel hoger zitten dan Resident Evil 2.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 jan 2019, 20:43

Dural heeft weer zo'n old man buitje. Als ie straks remake 2 heeft uitgespeeld komt ie er op terug lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

16 jan 2019, 13:15

SmartTies schreef:
15 jan 2019, 19:59
Heb je Resident Evil 2 originale ooit nog gespeeld na 4? Dat mag je niet eens meer vergelijken met elkaar. Super Mario Bros vergelijken met Super Mario Galaxy is dat. True, het was op de Gamecube ipv PSOne toen ik het voor het laatst opstartte (en weet niet of die versie onder deed), maar daar kom je echt moeilijk doorheen. Het enige waar je een Resident Evil 4 op mag afrekenen is het afstappen van het verouderde riedeltje als je persé nog snakte naar nog een uitgave in dezelfde stijl, maar na 5 delen (Zero en Code Veronica incl.) waren gamers er langzamerhand wel klaar mee. En 4 liet zien wat er moest gebeuren en dat gebeurde gelukkig. 4 zie je niet voor niets nog steeds in top 20 of all time lijsten voorkomen.
You against the world my friend...

Tegenwoordig heb ik zelfs Dead Space 1 en 2 veel hoger zitten dan Resident Evil 2.
Zeker, op de PS3 had ik de PsOne classic versie. RE2 was nog vrij solide. Kan zelf ook wel vrij makkelijk over die barriere heen stappen als het echt moet. PS1 RE speelt echt volledig hetzelfde als de RE1 Remake die ik ook nog wel trok op de PS4, het ziet er alleen minder goed uit. Ik had meer moeite om een paar jaar geleden door Zero te komen, omdat ik dat een matige RE vind. CV lukt me ook niet meer.

Het is een beetje een kwestie van verkeerd begrijpen hier.

Want ik ben blij dat ze van tank controls zijn afgestapt, ik veroordeel juist de outdated tank controls in 4 lol. Dan is het nogal wiedes dat ik RE2 classic gameplay vandaag de dag in een nieuwe game ook niet meer vind kunnen. Maar dat neemt niet weg dat RE2 de beste RE is op basis van eerder genoemde dingen. Het is net als FFVII, de beste FF maar het speelt vandaag de dag nog brakker dan FFXV. Nou dat misschien nog net niet dan. Het is ook niet zomaar dat juist deze 2 titels zo'n majestueuze remake (gaan) krijgen.

Wat ik bedoel te zeggen is, mijn ideale RE heeft moderne gameplay (en dus geen RE4 gameplay, want dat is eveneens gedateerd) in een classic RE setting. Dus terug naar horror. Voor mij hoeft die co-op, suplexen, globale conflicten etc niet. Pak desnoods Dead Space gameplay (wat in feite basic TPS gameplay is, maar dat leek heel wat omdat Capcom lang in een bubbel zat met hun horror game), zet het in een landhuis met zombies en ander tuig, minimaliseer de ammo en gooi er puzzles en jump scares in en ik ben tevreden.

RE2 Remake speelt moderner dan RE4, ziet er beter uit en is weer echt horror bovendien in Raccoon City. Gezien het bronmateriaal heb ik er alle vertrouwen in dat dit voor mij de beste tot nu toe gaat worden. Het succes van RE2 gaat bepalen of het me against the world is. De demo is in ieder geval ziekelijk veel gedownload.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 jan 2019, 18:14

Tuurlijk zijn de controls in Resident Evil 4 outdated, maar voor Resident Evil in zijn huidge staat moet je ook geen andere controls hebben want heel de game is hierom heen gebouwd. Net zoals dat met RE0 tm Code Veronica het geval is. Het is nog te vroeg om RE4 van een remake te voorzien, want het kan nog redelijk mee, maar dat blijft gewoon de betere game vrees ik. Tuurlijk hoop ik blij verrast te zijn als RE2Remake na 14 jaar troonbezetting van deel 4, deze ervan afstoot, maar ik zie dit niet gebeuren. Zeker niet na het spelen van de demo.

Waarom ik denk dat RE4 nog steeds nr1 blijft na RE2, is omdat de game gewoon veel meer doet dan alleen maar het zoeken naar sleutels, zoeken naar objecten voor ‘puzzels’, zombies schieten en op je munitie letten. RE4’s rijke assortiment aan verschillende soorten slimmere vijanden, waarmee op verschillende wijze afgerekend kon worden, is leuker gebleken dan het ouwe survivor horror met mentaal 2 dimensionale zombies die om een bureau tollen en heen en weer blijven lopen als jij dat ook doet. Ze komen nu door openstaande deuren heen (al deden de Crimson head zombies dat ook al), maar ze zouden niet over het bureau klimmen. En dan heb ik het nog niet gehad over het huiveringwekkende set-piece design van Resident Evil 4, dat de ene climax na de andere voorschoteld. Het spel verveelde nergens en had een heerlijk tempo. En oja, de Regenerator...

Het was ook niet perfect. Ik trok zelf nooit de merchant bijvoorbeeld (al denken de meeste daar anders over). Ook de shooting gallery was out of place en haalde me uit de immersie. En ja, Resident Evil 2 heeft voor mij op papier de betere setting met zijn hoge urban gehalte. Een kasteel met een dorp eromheen is gewoon iets minder tastbaar omdat ik er niet woon. Echter gaat deze remake echt niet zover op de schop dat het daadwerkelijk zo vrij aanvoelt als dat RE4 je deed voelen. Het wordt RE2 met betere shooter mechanics en het sluipen is iets dat wellicht nog wel een dingetje kan worden in de volledige game. De Resident Evil 4 Remake (wishfull thinking) over 8 jaar op de PS6 en Xbox3, verlang ik veel meer naar na het spelen van de demo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 jan 2019, 18:29

Het schijnt dat die streets echt flink expanded zijn in de remake, en dat er ook side activities zijn. Ik weet niet in hoeverre er content wordt toegevoegd, wie weet wordt RE2 ook een 12+ hour game.

Wat de regenerator betreft, Mr X schijnt de ultieme Nemesis te worden die nietsontziend blijft doorgaan om jou te doden. Daar verwacht ik veel van.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 jan 2019, 22:01

Dat was ook te zien in 1 van de trailers. Dan loopt Leon met een metgezel door een vrij grote straat. Ik hoop dat het vol met zombies gaat zitten en er meerdere manieren zijn om ze af te maken. Met wat behulp van scenery zou helemaal top zijn. .
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

22 jan 2019, 16:42

Game heeft fixed camera, what! 9 gemiddelde

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

24 jan 2019, 19:05

Demo maar verwijderd, geen tijd gehad want ik ben de Shenmue remasters aan het spelen!

Heb 'm wel al gescoord op PSN, nog een shot nostalgie erbij woof ook al kan ik er weinig over zeggen maar ik weet dat we hem toch hadden en ik zal wel enkele dingen herkennen al kom ik niet verder dan die honden als het al de juiste game is. Vooral ook de review in de power unlimited en het feit dat die game niet in huis zou komen omdat ons ma dat ook had gezien. :D

Volgens mij zelfs nooit echt een PS1 game uitgespeeld , we hadden via onze kapper een modchip en mochten elke keer 5 games opschrijven die bij het volgende bezoek netjes waren gebrand. Daar zat RE2 dus ook wel bij en dat werd niet gecontroleerd. :lol:
Maar het was toch vooral MP fun hoor op PS1, zeker met die multitap. Fifa, ISS, TOCA, THPS, Team Buddies, Quake 2, SCARS, ... Wat een tijden toch.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 jan 2019, 22:53

Ben in de underground facility beland. Game is tight. Toch al een 3 uurtjes mee bezig, slowflowanimal. Maar damn die Lickers in deze game.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Resident Evil | Franchise

29 jan 2019, 13:24

Ik blijf me er over verbazen hoe kut de Mediamarkt is.

Gister kom ik daar om de Steelbook editie te halen voor €44. Bleek ie niet binnen te zijn gekomen. Alleen de standaardversie lag er nog voor €44. De steelbook zou vandaag pas binnen komen. Dus ik net in de pauze daarnaartoe. Is ie inderdaad binnen gekomen, maar is de prijs verhoogd naar €54. Wil ik de standaardversie dan maar meenemen, is ie ook €54 euro geworden...

Sterffff :@

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jan 2019, 18:42

De game is elke euro waard. Ben nu in het lab.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

30 jan 2019, 18:16

Ik heb begrepen dat er dus 2 playthroughs moeten gebeuren, is er een reden om voor de ene of de andere te kiezen als eerste?

En geen fucking spoilers graag een paar uur voor de start als je die 20 jaar hebt kunnen vermijden. :D

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 jan 2019, 18:27

Gewoon spelen noob. Je bent nog geen 12 uur nodig om beide te doorlopen.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

30 jan 2019, 19:11

Maar maar Claire of Leon eerst?!

En ik had op zijn minst een antwoord in spoilertags verwacht, ik mis die touch de laatste tijd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 jan 2019, 19:22

Leon natuurlijk.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 dec 2019, 16:12

Afbeelding

Boomdenzel.gif

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

03 dec 2019, 20:08

Lekker handig van Sony :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

10 dec 2019, 17:23

Re3 dus confirmed, Project Resistance is de multiplayer van RE3 remake. 3 april al, lekker vlot.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 dec 2019, 17:50

Dit was mijn favoriete classic RE om lekker snel door te spelen. 2 zat beter in elkaar maar deze was echt fun en heb hem denk ik 10x uitgespeeld voor alle epilogues. Ben benieuwd of ze de game gaan uitbreiden, en de pacing ook in de remake hoger gaat liggen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 dec 2019, 18:48

Ik ben een re3 virgin.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

11 dec 2019, 09:10

Capcom is weer lekker bezig de laatste tijd. Mogelijk gaan ze nu ook nog code veronica remaken. Maar ik hoop wel dat ze snappen dat ze niet kunnen blijven banken op nostalgia.

De game komt trouwens behoorlijk snel uit, dus het is voor hen blijkbaar relatief makkelijk om remakes te maken van deze games (of ze waren al bezig voordat re 2 uitkwam).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 dec 2019, 10:25

De game gebruikt voor grote delen dezelfde locatie als 2. Ze kunnen heel veel van RE2 Remake rechtstreeks overzetten.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

11 dec 2019, 12:06

Ah dat zal wel een hoop schelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten