Sonic the Hedgehog | Franchise
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
15 okt 2017, 21:38
Heb de game inmiddels ook.
Holy tering wat een game.
Sonic bestuurt zo botersoepel en je hebt zoveel controle...de Megadrive delen zijn amateur hour in vergelijking.
Er zit zo belachelijk veel creativiteit in met name de act 2's en nieuwe stages. Alle toevoegingen zijn legit een verbetering. Deze game maakt Oil Ocean zelfs leuk ffs!
De soundtrack is SOTY. Klaar. God-tier.
Titanic Monarch is de beste zone ooit. Wat een rush.
Press Garden vond ik wat minder en er zijn nog steeds wat Sonic kwaaltjes in 1 of 2 stages, maar fuck me ze hebben het geflikt.
Dit Is de beste Sonic ooit in zelfs de MD delen komen nauwelijks in de buurt.
Gaming bliss.
Holy tering wat een game.
Sonic bestuurt zo botersoepel en je hebt zoveel controle...de Megadrive delen zijn amateur hour in vergelijking.
Er zit zo belachelijk veel creativiteit in met name de act 2's en nieuwe stages. Alle toevoegingen zijn legit een verbetering. Deze game maakt Oil Ocean zelfs leuk ffs!
De soundtrack is SOTY. Klaar. God-tier.
Titanic Monarch is de beste zone ooit. Wat een rush.
Press Garden vond ik wat minder en er zijn nog steeds wat Sonic kwaaltjes in 1 of 2 stages, maar fuck me ze hebben het geflikt.
Dit Is de beste Sonic ooit in zelfs de MD delen komen nauwelijks in de buurt.
Gaming bliss.
Switch FC SW 7416-1174-5034
16 okt 2017, 07:33
De fans haten Titan Monarch. Vooral de 2e act die te lang doorkabbelt met die 4 deuren. Ik vond zone 1 wel leuk. De eindbaas zuigt wel, en de echte final boss is ook een poor man's Doomsday Zone.
TM is niet mijn favo. Dat zijn Flying Battery, Press garden, Studiopolis. Hydro is ook vet remixed, Act 2 is volgens mij wel 90% identiek.
Press Garden vind ik heerlijk. Het is Wacky Workbench done right. Heerlijke 32x/Saturn graphics, te mooi voor MD. Beetje change of pace, meer Sonic CD achtig platformen. Metallic Madness is ook gruwelijk met die shrink device. Die andere nieuwe, saloon level, lijkt eerst kut, maar die is gemaakt voor Knuckles. Dan komt ie tot zijn recht.
TM is niet mijn favo. Dat zijn Flying Battery, Press garden, Studiopolis. Hydro is ook vet remixed, Act 2 is volgens mij wel 90% identiek.
Press Garden vind ik heerlijk. Het is Wacky Workbench done right. Heerlijke 32x/Saturn graphics, te mooi voor MD. Beetje change of pace, meer Sonic CD achtig platformen. Metallic Madness is ook gruwelijk met die shrink device. Die andere nieuwe, saloon level, lijkt eerst kut, maar die is gemaakt voor Knuckles. Dan komt ie tot zijn recht.
16 okt 2017, 10:00
Titanic Monarch 1 is echt een achtbaanrit waarbij ik af en toe met open bek achter mijn scherm zat. Zoveel toffe mechanics ook. En die muziek klinkt alsof iemand het beste van Megaman, Golden Sun en Sonic in een blender heeft gegooid met heel veel liefde bij. Episch as fuck.
Totaalpakket is waarschijnlijk mijn favo Sonic stage act 1 ooit.
Act 2 is een aquired taste met die branching paths, maar ik vind het erg cool en ook wel een stukje afwisseling waar 2D Sonic meer mee mag flirten IMO. Wel had ik het toffer gevonden als het 4 grote routes waren geweest. Nu moet je als nog verplicht altijd alle 4 dezelfde stukjes doen.
Metallic Madness met die shrink en background mechanic is ook fantastisch idd. Flying Battery act 2 is ook
Dat hebben ze sowieso echt heel vet gedaan, dat spelen met de legacy van die stages. "Wat als de Flying Battery een storm in vliegt?" en "Hoe ziet de buitenkant van de Lava Reef vulkaan er eigenlijk uit?" zijn vragen die niemand stelde, maar die wel worden beantwoord en "expanden" als het ware de oude stages waardoor ze meer gaan leven. Als fan van de MD delen is dat supervet.
Ik moet het allemaal nog even laten bezinken, heb de game pas 1x clear met Sonic en 2 emeralds, maar Press Garden wist mij nog niet te pakken. Met name act 1 vond ik boring.
Voorlopige highlights :
Titanic Monarch 1
Metallic Madness 2
Studiopolis 1 en 2
Chemical Plant 2
Flying Battery 2
Oil Ocean 2
Totaalpakket is waarschijnlijk mijn favo Sonic stage act 1 ooit.
Act 2 is een aquired taste met die branching paths, maar ik vind het erg cool en ook wel een stukje afwisseling waar 2D Sonic meer mee mag flirten IMO. Wel had ik het toffer gevonden als het 4 grote routes waren geweest. Nu moet je als nog verplicht altijd alle 4 dezelfde stukjes doen.
Metallic Madness met die shrink en background mechanic is ook fantastisch idd. Flying Battery act 2 is ook
Dat hebben ze sowieso echt heel vet gedaan, dat spelen met de legacy van die stages. "Wat als de Flying Battery een storm in vliegt?" en "Hoe ziet de buitenkant van de Lava Reef vulkaan er eigenlijk uit?" zijn vragen die niemand stelde, maar die wel worden beantwoord en "expanden" als het ware de oude stages waardoor ze meer gaan leven. Als fan van de MD delen is dat supervet.
Ik moet het allemaal nog even laten bezinken, heb de game pas 1x clear met Sonic en 2 emeralds, maar Press Garden wist mij nog niet te pakken. Met name act 1 vond ik boring.
Voorlopige highlights :
Titanic Monarch 1
Metallic Madness 2
Studiopolis 1 en 2
Chemical Plant 2
Flying Battery 2
Oil Ocean 2
Switch FC SW 7416-1174-5034
17 okt 2017, 17:52
Wat een shit.
Alles wat Sega hoefde te doen was Generations als template nemen. Generations was weliswaar geen Mania, maar wel een goede game als je tenminste de PC versie op 60fps zonder input lag had.
Forces is een Generations sequel geloof ik, maar alles wat ik tot nu toe heb gezien is dikke schijt. Waar moet ik beginnen? De art direction, of het level design, of het momentum? Kijk gewoon uit naar een Mania 2 en vergeet de rest van Sonic. Misschien als deze game tanked dat Sega wel moet.
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
17 okt 2017, 18:59
Dat ziet er echt zo NIET fun uit om te spelen....de artstyle is ook matig (saai, levenloos, ongeinspireerd) en dat na de creatieve explosie die Sonic Mania was....
ik heb ook weer het idee, zoals vaker in 3d sonic games, dat je zo weinig controle hebt over wat je aan het doen bent. Die drilboor aanval is zo enorm groot dat vijanden geen enkele bedreiging vormen (logisch als ze allemaal in een rij staan) en je slaat ook een groot stuk van het level over. Je bent gewoon op knoppen aan het drukken en op een gegeven moment is het level voorbij
Er zit geen flow in de gameplay en de animaties zijn houterig (alles gaat zo snel dat je ze toch niet kunt zien.....)
Yikes.
Wat me gewoon verbaast is dat er recente Sonic games zijn die best aardig zijn ontvangen zoals Colors en Generations, zorg gewoon dat je die gebruikt als basis....
ik heb ook weer het idee, zoals vaker in 3d sonic games, dat je zo weinig controle hebt over wat je aan het doen bent. Die drilboor aanval is zo enorm groot dat vijanden geen enkele bedreiging vormen (logisch als ze allemaal in een rij staan) en je slaat ook een groot stuk van het level over. Je bent gewoon op knoppen aan het drukken en op een gegeven moment is het level voorbij
Er zit geen flow in de gameplay en de animaties zijn houterig (alles gaat zo snel dat je ze toch niet kunt zien.....)
Yikes.
Wat me gewoon verbaast is dat er recente Sonic games zijn die best aardig zijn ontvangen zoals Colors en Generations, zorg gewoon dat je die gebruikt als basis....
18 okt 2017, 16:16
Uitgespeeld met Knuckles. Coole extra's, maar Mirage Saloon act 1 ziet er wel uit alsof een roze pony gekleurde drek over mijn scherm heen heeft gekotst. Lelijkste visuals in de game.
De Boss in Lava Reef act 2 was erg cool.
Ook de 5de emerald stage onder de knie, dan Is de rest een makkie. Super Knuckles get! Aparte knop wordt gewaardeerd.
Nu nog even met Sonic de emeralds halen voor de True Final Boss...maar eerst een Tails run just because
Nouja eigenlijk meer omdat ik niet die verschrikkelijke blue sphere stages als laatste wil overhouden. Ik suck echt zo in die dingen. Heb pas 4 medals en ook allemaal silver
Ik wil die 2 player Puyo Puyo goddamnit!
De Boss in Lava Reef act 2 was erg cool.
Ook de 5de emerald stage onder de knie, dan Is de rest een makkie. Super Knuckles get! Aparte knop wordt gewaardeerd.
Nu nog even met Sonic de emeralds halen voor de True Final Boss...maar eerst een Tails run just because
Nouja eigenlijk meer omdat ik niet die verschrikkelijke blue sphere stages als laatste wil overhouden. Ik suck echt zo in die dingen. Heb pas 4 medals en ook allemaal silver
Ik wil die 2 player Puyo Puyo goddamnit!
Switch FC SW 7416-1174-5034
18 okt 2017, 17:24
Special Stage 5 is ongebalanceerd. 7 is bijna een joke stage en haal ik meestal in Mach 2 al.
Mirage Saloon staat bij mij onderaan, maar met Knuckles is het level design an sich wel goed.
Gold is niet nodig voor Blue Sphere, tenzij je de trophy wilt. Het lastige aan Gold is dat je moet weten wat je eerst moet pakken, namelijk de squares van 9+ spheres. Die veranderen in ringen, en als je eerst alle spheres hebt stopt de game. Ik vond eerlijk gezegd dat die mode te makkelijk te activeren was, bij iedere savepoint met 25 rings. Het breekt de pacing als je ze steeds speelt. Die slot machines van Sonic 3 waren lekker kort en gaven mogelijk een bonus.
Mirage Saloon staat bij mij onderaan, maar met Knuckles is het level design an sich wel goed.
Gold is niet nodig voor Blue Sphere, tenzij je de trophy wilt. Het lastige aan Gold is dat je moet weten wat je eerst moet pakken, namelijk de squares van 9+ spheres. Die veranderen in ringen, en als je eerst alle spheres hebt stopt de game. Ik vond eerlijk gezegd dat die mode te makkelijk te activeren was, bij iedere savepoint met 25 rings. Het breekt de pacing als je ze steeds speelt. Die slot machines van Sonic 3 waren lekker kort en gaven mogelijk een bonus.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4573
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
28 okt 2017, 18:41
Deze game is al gelekt en moet behoorlijk slecht zijn. Grotendeels recyclede assets van Sonic Colors, en het aantal zones is maar 7.
Waarschijnlijk is deze game snel in elkaar gezet omdat Sonic Team er niet meer uit kwam en vandaar de lage RRP van 39,-
Dit is niet de Sonic game waar zij 4 jaar aan gewerkt hebben.
Waarschijnlijk is deze game snel in elkaar gezet omdat Sonic Team er niet meer uit kwam en vandaar de lage RRP van 39,-
Dit is niet de Sonic game waar zij 4 jaar aan gewerkt hebben.
- Zevenberge
- Berichten: 958
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 16:36
05 nov 2017, 22:29
https://www.polygon.com/2017/11/5/16609 ... ces-review
Trash.
More Mania please!
Trash.
Nou, wat een scherpte.Forces may have had a larger budget than Mania, but it feels like the poorer creation all around.
More Mania please!
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
06 nov 2017, 18:51
Ik ben echt zo klaar met Sonic Team.....blijkbaar blijven ze toch maar streven naar nieuwe dieptepunten ipv te bouwen op titels die redelijk tot goed zijn ontvangen zoals Sonic Colours en Generations
En dat zo vlak na het geweldige Mania
Laat aub meer teams werken met Sonic, alles behalve Sonic Team......denk bijv aan het Rayman Legends/Origins team, waar ze ook zijn gebleven
En dat zo vlak na het geweldige Mania
Laat aub meer teams werken met Sonic, alles behalve Sonic Team......denk bijv aan het Rayman Legends/Origins team, waar ze ook zijn gebleven
06 nov 2017, 20:14
Sonic Team schijnt constant van formatie te veranderen dus de designers van Colors en Generations hebben hier niet eens aan gewerkt.
Het is triest hoe Sega met Sonic omgaat. Ooit stond het op gelijke trede met Mario, ook qua populariteit. Maar een nieuwe Mario is van een vaste kern, komt niet om de haverklap en is altijd een solide product. Zelfs Sunshine is veel beter dan alle 3D Sonic titels.
Het is inderdaad moeilijk om een IP Sonic naar 3D te brengen zonder de snelheden etc te verliezen maar toch hadden ze met Sonic Adventure 2's Sonic en Shadow levels iets goeds in handen. Het was de non-Sonic filler die er voor zorgde dat die game geen classic werd. We zijn nu 17 jaar verder en hebben veel betere tools, een capabele studio kan beter dan dit. Geef Sonic aan Nintendo, en laat hun eens iets proberen.
En ga gewoon door met Mania. Maar laat Sega er zelf van afblijven lol.
Het is triest hoe Sega met Sonic omgaat. Ooit stond het op gelijke trede met Mario, ook qua populariteit. Maar een nieuwe Mario is van een vaste kern, komt niet om de haverklap en is altijd een solide product. Zelfs Sunshine is veel beter dan alle 3D Sonic titels.
Het is inderdaad moeilijk om een IP Sonic naar 3D te brengen zonder de snelheden etc te verliezen maar toch hadden ze met Sonic Adventure 2's Sonic en Shadow levels iets goeds in handen. Het was de non-Sonic filler die er voor zorgde dat die game geen classic werd. We zijn nu 17 jaar verder en hebben veel betere tools, een capabele studio kan beter dan dit. Geef Sonic aan Nintendo, en laat hun eens iets proberen.
En ga gewoon door met Mania. Maar laat Sega er zelf van afblijven lol.
- kaassouflee
- Berichten: 1285
- Lid geworden op:
- 11 aug 2017, 15:27
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten