Super Mario Odyssey

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

29 okt 2017, 10:10

Geeft de game niet altijd aan met een gigantische gekleurde marker waar je heen moet wanneer je in een nieuwe locatie komt waar je heen moet?

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

29 okt 2017, 10:28

Wat ik ook merk dat heel veel moon opdrachten herhaald worden in elk kingdom

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

29 okt 2017, 10:58

Was het een paar dagen niet terug:"Ik wil heel graag heel veel moons erin"
"Maar Kaas, liever kwaliteit dan kwantiteit."
"Ik wil gewoon veel moons ik hoop dat het veel moons zijn beter zijn het veel moons"

En nu is het:"ER zijn veel moons maar ze zijn te simpel/hetzelfde."


God.Damn.
:huillie:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

29 okt 2017, 11:36

Steam Gardens is gaaf

Cap Kingdom opnieuw bezoeken is ook cool.


Dit Is wat Yooka Laylee had moeten zijn.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

29 okt 2017, 12:04

Ik heb de game gisteren uitgespeeld, in de zin van ik heb Bowser verslagen. Postgame unlockt nog wat spul tho (inclusief één heel tof land). Ik heb nu ook iets meer dan 300 manen, dus ik zit op de helft ongeveer. Tijd om de landen door te spitten op de rest, aangezien er nu niets meer in de weg staat bij mij om dat te doen (sommige manen unlocken pas in postgame).

Mijn uiteindelijk impressie is dat dit een leuke Mario is, en weer eentje die zich apart zet van de andere 3D Mario's met diens open wereld en overdaad aan collectibles. Beter dan sommige van de klassiekers is het echter niet (al is het beter dan 3D World).

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

29 okt 2017, 12:25

Rick Raptor schreef:
29 okt 2017, 12:04
Ik heb de game gisteren uitgespeeld, in de zin van ik heb Bowser verslagen. Postgame unlockt nog wat spul tho (inclusief één heel tof land). Ik heb nu ook iets meer dan 300 manen, dus ik zit op de helft ongeveer. Tijd om de landen door te spitten op de rest, aangezien er nu niets meer in de weg staat bij mij om dat te doen (sommige manen unlocken pas in postgame).

Mijn uiteindelijk impressie is dat dit een leuke Mario is, en weer eentje die zich apart zet van de andere 3D Mario's met diens open wereld en overdaad aan collectibles. Beter dan sommige van de klassiekers is het echter niet (al is het beter dan 3D World).
Dus stel. Je had Mario Odyssey, sunshine en 64 nog nooit gespeeld. Je speelt ze alledrie naast elkaar. Dan springt odessey er niet uit?

Wat Mario 64 was in de tijd dat hij uitkwam was een grotere stap dan wat dit is. Daar kan ik me in vinden. Maar mensen die zeggen dat 64 of sunshine beter is..... volgens mij hebben deze mensen lang geen 64 en sunshine gespeeld en te romantische herinneringen.

Imo. Deze Mario is niet foutloos zoals elke Mario njet foutloos is. Maar ik kan vandaag de dag geen betere 3D platformer noemen.

Trouwens. Mensen die zeggen het is te makkelijk. Hebben jullie al alle manen dan? Want dit is hoe Mario games werken. Voor jong en oud. Goede gamer en slechte gamers. Als je alleen maar een paar manen pakt en doorgaat is het idd njet moeilijk, maar er zitten echt manen tussen die een simpele gamer niet kan halen. Voor ieder wat.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

29 okt 2017, 12:51

Oh hij is beter dan Mario 64 en ook dan Sunshine. Maar ik vind Galaxy 1 en ook de betere games. En ik heb nu op 4 kingdoms de main moons gehaald. En ik zal je zeggen. Een stuk of 5 van de 182 moons die ik nu heb waren wat lastig. Dus nee game is ook als je alle main moons haalt te simpel. En wat ik ook zei komen moon opdrachten te vaak terug. Maar het blijft een geweldige Game maar geen 10en waard. Gewoon een 8.5. 9.0

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

29 okt 2017, 12:55

Newgamessuck moet echt een nick change hebben :P

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

29 okt 2017, 13:09

Na dit jaar heb je idd een punt.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re: Re:

29 okt 2017, 13:16

Newgamessuck schreef:
29 okt 2017, 12:25
Dus stel. Je had Mario Odyssey, sunshine en 64 nog nooit gespeeld. Je speelt ze alledrie naast elkaar. Dan springt odessey er niet uit?

Wat Mario 64 was in de tijd dat hij uitkwam was een grotere stap dan wat dit is. Daar kan ik me in vinden. Maar mensen die zeggen dat 64 of sunshine beter is..... volgens mij hebben deze mensen lang geen 64 en sunshine gespeeld en te romantische herinneringen.

Imo. Deze Mario is niet foutloos zoals elke Mario njet foutloos is. Maar ik kan vandaag de dag geen betere 3D platformer noemen.

Trouwens. Mensen die zeggen het is te makkelijk. Hebben jullie al alle manen dan? Want dit is hoe Mario games werken. Voor jong en oud. Goede gamer en slechte gamers. Als je alleen maar een paar manen pakt en doorgaat is het idd njet moeilijk, maar er zitten echt manen tussen die een simpele gamer niet kan halen. Voor ieder wat.
Sunshine en 64 hebben hun problemen, ja. 64 is niet altijd even goed oud geworden (en heeft dus last van o.a. een lastige camera en logge physics) en Sunshine heeft een hoop stomme bullshit (blauwe coins). Maar het missie-design is gewoon zo veel beter daar. Elke missie was weer iets waar je je tanden in kon zetten, en sommige vereisten nog aardig wat moeite voordat je het eind kon behalen (zowel in hoe lang het duurde om ergens te komen, i.e. het dorp vol lava, als in moeilijkheidsgraad, met de sublevels) en elke Ster of Shine voelde verdiend. Elke missie was weer een avontuur op zich.

Maar hier? De meeste dingen die je ervoor hoeft te doen zijn oersimpel, je pakt die dingen in het dozijn en, wel, de voldoening mist. "Oh, weer een maan' is het gevoel als je die dingen pakt, zelfs in de sublevels, en het hele spel komt meer neer op het vinden van die dingen dan echt er wat voor doen. Het is kwantiteit over kwaliteit. De echt goede en/of moeilijke ervaringen (want die zijn er wel ja) zitten begraven onder meters halve filler. Ik heb lol als ik het spel speel, maar als ik na een sessie terugdenk aan 'wat heb ik ook alweer gedaan' dan blijft er bar weinig hangen.

Dus nee, Odyssey springt er niet uit. En het is niet de beste 3D-platformer vandaag de dag. Want weet je wat? Ik vind A Hat in Time de betere game. Die combineert het missiedesign uit Sunshine met het schrijfwerk uit Paper Mario en weet in termen van controls en camera de klassieke 3D-platformer echt een nieuw era in te trekken. Ze hebben Nintendo ge-out-Nintendo'd.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

29 okt 2017, 13:22

Ik vind het wel apart dat de game vooral 10-en en hele hoge 9’s scoort maar dat je dat niet terugziet in de kritieken van gewone spelers.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

29 okt 2017, 13:28

Ik zie hier geen gewone spelers.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

29 okt 2017, 13:31

Odyssey scoort lager dan 64, Sunshine, Galaxy 1 en 2, 3D World op Metacritic. Door bezoekers.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

29 okt 2017, 13:38

Op basis van jullie ervaringen word ik er nog niet echt warm van, nee. Blijkbaar is de beste Mario-game dit jaar gemaakt door Ubisoft.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

29 okt 2017, 13:41

Ik ben het wel eens met ngs dat je de oudere games weer eens moet oppakken hoor.

Dan vraag je ook af waar die tienen vandaan komen voor Galaxy 1&2.

SM64 heeft ook zijn flaws, maar dat speelse karakter met die physics is nog steeds leuk.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

29 okt 2017, 13:48

Het is overduidelijk een topper. Maar een 9,5 is in mijn ogen te hoog.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re: Re:

29 okt 2017, 13:52

Rick Raptor schreef:
29 okt 2017, 13:16
De echt goede en/of moeilijke ervaringen (want die zijn er wel ja) zitten begraven onder meters halve filler. Ik heb lol als ik het spel speel, maar als ik na een sessie terugdenk aan 'wat heb ik ook alweer gedaan' dan blijft er bar weinig hangen.

Dus nee, Odyssey springt er niet uit. En het is niet de beste 3D-platformer vandaag de dag. Want weet je wat? Ik vind A Hat in Time de betere game. Die combineert het missiedesign uit Sunshine met het schrijfwerk uit Paper Mario en weet in termen van controls en camera de klassieke 3D-platformer echt een nieuw era in te trekken. Ze hebben Nintendo ge-out-Nintendo'd.
Dit doet mij denken aan 3D World. Het duurt TE lang voordat het echt goed wordt. De sterren in 64/Galaxy gaven mij voldoening, Odyssey gaat dat blijkbaar niet doen.

Hmm, nu nog meer geïnteresseerd in A Hat In Time.

Deze user review doet mij ook denken aan jouw verhaal.
Spoiler:
This is going to hurt me more than it will you. i was hyped for this game, Mario 64 is one of my favorite games. So you can imagine my excitement when i got this game early, what you can't imagine is my dissapointement.

The Length: It's disappointingly short, it took me a few hours and now all thats left to do is collect moons. But for what? The moons don't feel rewarding, they are a chore. You get them for everything, its almost like they wanted you to think that there is alot to do by adding hundreds of moons to level but it does not feel like it, It's an illusion of content. You would criticize any other game that dares to be this short, why not this?

The Levels: They are bland and sometimes straight up ugly to look at. This game is not openworld like some people want to make you believe, the levels are small and incoherent. It feels like they put everything in this game that was cut from other marios.

The Bosses: Fun but easy, like almost everything in Odyssey. It's the usual "Do a thing 3 times" boss mechanics, with every boss. Some bosses look like they are straight up out of Sonic, yes i said it.

Capture Mechanic: This is a fun one and the best part of the game.

This all sounds terrible but it's not that bad, it's just not what i expected and after seeing all the praise im baffled. This is not the best game ever, or the generation, it's not even the best mario game of the year, that's Mario+Rabbids. I feel like those reviews are based on nostalgia and because it's nintendo. I wish we could stop with this praise mentality and focus on the good and bad. There is no one out there that can tell me that there isn't just as much bad as good in Mario Odyssey.

ps: I think that "A Hat in Time" is more Mario than "Super Mario Odyssey" (7/10)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Super Mario Odyssey

29 okt 2017, 14:35

Ik snap de negatieve reacties totaal niet. Ze hebben het roer wat omgegooit waardoor het wellicht lastig is om de waarde van een moon, waarvoor je heel veel moeite hebt gedaan, los te zien voor een moon die je vangt door te ground stompen op de juiste plaats. Dit is voor de mensen die erop uit zijn om zo snel mogelijk Bowser neer te halen misschien een te makkelijke opgave, maar voor degene die elke pixel van elk level wilt doorgronden een pracht van een ervaring. Het spel daagt je ook uit om dit te doen, althans, ik heb in bijna 20 uur nog maar 4 levels gecompleteerd op alles wat paars is en verzameld kan worden. En moons zover je ze kan verzamelen voordat je het uitgespeeld hebt.
Dit neigt voor mij misschien uit tot de ultieme 3D Mario game en hoog in mijn top 10. 64 on steroïds. Wat is er in deze game aan iedere pixel een hoop aandacht besteed zeg. Mind = blown!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 okt 2017, 15:13

Ik believe in Ties.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Super Mario Odyssey

29 okt 2017, 15:20

Ondertussen heb ik de main game uitgespeeld. Natuurlijk een piece of cake. Nu begint het voor mij pas. Net als bij 3D land. Want ....
Spoiler:
iedere wereld krijg nieuwe uitdagendere manen.
Nintendo maakt natuurlijk de doelgroep zo groot mogelijk. Iedereen moet hem uit kunnen spelen. Heel erg logisch imo met een Mario. Maar de hardcore gamer is echt njet vergeten.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re: Super Mario Odyssey

29 okt 2017, 15:36

SmartTies schreef:
29 okt 2017, 14:35
Ik snap de negatieve reacties totaal niet. Ze hebben het roer wat omgegooit waardoor het wellicht lastig is om de waarde van een moon, waarvoor je heel veel moeite hebt gedaan, los te zien voor een moon die je vangt door te ground stompen op de juiste plaats. Dit is voor de mensen die erop uit zijn om zo snel mogelijk Bowser neer te halen misschien een te makkelijke opgave, maar voor degene die elke pixel van elk level wilt doorgronden een pracht van een ervaring.
Dit aspect vind ik zo tof. Dit is waarom ik de game goed vind.

Wat ik minder goed vind is de art style. Ik kan er niet aan wennen. De mix van cartoony met semi-realistisch. Het eerste waar ik aan moest denken bij de Wooden Kingdom was Black Ops 3. Ook New Donk City voelt zou out of tune. De art style van Galaxy 1, 2 en SM3DW vind ik 10x beter uitgewerkt.

Ik moet ook erg wennen aan de grootte van de werelden. Ik weet nog niet of ik dat leuk vind. Normaal vind ik het prettig om een 1-1, 1-2 etc. in te duiken. Is makkelijker af te vinken dan 69 moons in een gigantische zandbak. Maar goed, wellicht went dat. Het is gewoon anders.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

29 okt 2017, 16:28

9 van de 10 keer wordt je ook beloond wanneer je iets opmerkt of ergens heen springt wat verdacht lijkt.

Die stijl is hit & miss.
Spoiler:
Mayor Pauline met d'r anime hoofd en een mens postuur naast de andere mensen bijvoorbeeld. Je zal zo'n griet op kantoor hebben...
Ook een awkward moment in zo'n shop zojuist;
Spoiler:
Hey, we got some great new swag to sell ya!
Mario 2017...
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

29 okt 2017, 16:29

BigBaller schreef:
29 okt 2017, 15:13
Ik believe in Ties.
Wacht je nog met kopen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 okt 2017, 16:35

Nee hij ligt al in de brievenbus.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

29 okt 2017, 17:35

Dat een power Moon opzich niet veel waard is, moest ik ook even aan wennen. Dat is zoals iemand al zei puur gedaan voor de casuals, zodat deze snel nieuwe omgevingen kunnen bezoeken. Ik snap dat wel.

Het hadden ook andere collectibles kunnen zijn, mini moons o.i.d. Dat zou voor je gevoel een echte Moon meer waard maken.

Maar IMO is dit mierenneuken.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 197 gasten