Super Mario Odyssey

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

26 okt 2017, 21:38

Rolfgang schreef:
26 okt 2017, 21:26
Het is een Mario-game, geen Dark Souls :lol:
Er word nu net gedaan alsof het niet al jaren gedaan word. De schaal van de game is even iets groter dan een 64 en sunshine.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

26 okt 2017, 21:40

Nee dat klopt we gaan het zien morgen of de power moons goed verstopt zitten. En aan de hand daarvan kijk ik of ik er 2e game bij koop

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

26 okt 2017, 23:50

Toch maar digitaal gehaald, kon niet meer wavhren. Deze game is echt geweldig, meteen verliefd. <3

Net alsof je als klein kind de eerste keer in Disney komt.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Super Mario Odyssey

27 okt 2017, 05:09

Ook digital gedownload (voor 45 euro via amazon fr).

Wat me toe nu toe opvalt is dat ik overal weet wat ik moet en en wat er gaan gebeuren. Teveel filmpjes gezien. Haha.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

27 okt 2017, 05:14

Tweakers geeft hem een 8. Post de review link niet omdat het ei op de laatste pagina een. Voor de meeste een onbekend kingdom benoemd

Maar met de minpunten

dat de game te makkelijk is.
Het herkouwen van bosses
En de verplichte motion controls

Het laatste punt ben ik dan wel met hem eens want Nintendo moet eens stoppen die motion controls door je strot te duwen. Dat deden ze ook al bij Breath of The wild. Met zo knikkerbaan puzzel. Vreselijk want zoiets werkt net zo goed met een knop.


Ja en de campaign is te simpel daar hoor ik wel meer sites over. Alleen vraag ik mij af of hij wel alle power moons bij elkaar heeft gezocht voordat die doorging naar een volgende.

Vind het een beetje een zuurpruim. Kijk of hij echt gemiddeld 97 hoort te scoren dat is nog de vraag. Want veel grote Nintendo games hoe goed ze ook zijn worden de minpunten wel vaak over het hoofd gezien. Dat was ook bij Breath of The wild want hoe goed die game ook was. Er zaten genoeg mindere punten in om de game punten in mindering te geven. Zodat het een 9 scoort gemiddeld ipv van de 97 of 98 nu op metacritic. Maar een 8 is ook overdreven laag.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Super Mario Odyssey

27 okt 2017, 06:57

Verplichte motion controls? :? Daar had ik nog niks over gehoord. Ik kan alleen maar hopen dat het meevalt. In Zelda vond ik het ook direct de minst leuke momenten in de game..

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

27 okt 2017, 07:16

@Jalf
Laten we maar hopen dat er net zo weinig van in zit zoals bij Zelda. Ik vond dat ook het kutste aan de gehele game.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

27 okt 2017, 07:19

Volgens mij pet omhoog en omlaag gooien en auto aim kan alleen met motion.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

27 okt 2017, 07:23

Ik zie het over twee maanden wel in ieder geval. Heb er wel zin in, gister de eerste trailer sinds de aankondiging eens goed bekeken. Leuke afwisseling en vanuit een technish oogpunt (video gekeken van Digital Foundry) ook interessant, niks bijzonders, maar leuk die efficiëntie keuzes te zien. :)

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

27 okt 2017, 07:45

kaassouflee schreef:
27 okt 2017, 05:14
Tweakers geeft hem een 8. Post de review link niet omdat het ei op de laatste pagina een. Voor de meeste een onbekend kingdom benoemd

Maar met de minpunten

dat de game te makkelijk is.
Het herkouwen van bosses
En de verplichte motion controls

Het laatste punt ben ik dan wel met hem eens want Nintendo moet eens stoppen die motion controls door je strot te duwen. Dat deden ze ook al bij Breath of The wild. Met zo knikkerbaan puzzel. Vreselijk want zoiets werkt net zo goed met een knop.


Ja en de campaign is te simpel daar hoor ik wel meer sites over. Alleen vraag ik mij af of hij wel alle power moons bij elkaar heeft gezocht voordat die doorging naar een volgende.

Vind het een beetje een zuurpruim. Kijk of hij echt gemiddeld 97 hoort te scoren dat is nog de vraag. Want veel grote Nintendo games hoe goed ze ook zijn worden de minpunten wel vaak over het hoofd gezien. Dat was ook bij Breath of The wild want hoe goed die game ook was. Er zaten genoeg mindere punten in om de game punten in mindering te geven. Zodat het een 9 scoort gemiddeld ipv van de 97 of 98 nu op metacritic. Maar een 8 is ook overdreven laag.
Een 8 is overdreven laag? Kaas, zoek alsjeblieft eens de definitie op van een mening, for the love of God!

Mario is niet voor iedereen de wederopstanding van Jezus.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
Luizelgespuizel
Lv0
Berichten: 7
Lid geworden op:
27 okt 2017, 07:58

Re: Re:

27 okt 2017, 08:06

Oversoul schreef:
26 okt 2017, 20:29
kaassouflee schreef:
26 okt 2017, 20:05
Een maat van mij heeft hem al hij zegt dat ve van de power moons veels te simpel te halen zijn.
Vergeet de reviews, de maat van Kaas heeft gesproken.
Hij heeft het denk ik over mij en om het even even te nuanceren, het minimum aantal moons om verder te komen is op het begin vrij laag en het merendeel ligt ook echt voor het oprapen. Maar ik heb het nu over de eerste 3 uur, dus het kan altijd nog veranderen.

Vind de game een klein beetje tegenvallen omdat ik er geen 10 in zie, zoals ik wel had bij Breath of the Wild. Het is alsnog een ontzettend goede game maar ik had echt die wow verwacht. Maar zoals ik al eerder zei; 3 uur speeltijd, dus dat kan ook veranderen of ik was misschien te overhyped.

Spel doet mij gek genoeg op sommige momenten meer aan Banjo denken dan aan Mario, lees dat op meerdere fora dus ben niet de enige. Motions controls zijn voor sommige moves trouwens wel vreselijk met de pro controller. De move dat je pet om je heen draait lukt mij bv vaker niet dan wel.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

27 okt 2017, 08:17

Welicht zit ik dan safe. Mijn hype-niveau zit rond de 7. :)

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

27 okt 2017, 08:27

Voor mij.....

Voor Zelda was ik gehyped. Alsnog wist de game mijn hype te overtreffen.

Voor Mario was ik ook hyped. Het maakt de hype waar (tot nu toe). Het is een Mario 64 in een modern jasje, precies wat ik had verwacht. Overtroffen zoals Zelda deed is het voor mij niet.

Ben beniewd naar de postGame content voor de challenges.

Als ik reviewer was zijn Zelda en Mario (tot nu toe) beide 10en voor mij. Ik geef voor cijfers geen ruk om randzaken als af en toe instabiele frameRate, graphics of dat soort dingen. Ik kijk alleen maar naar fun factor. Vermaak ik me. Dat weten beide games te doen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 okt 2017, 08:37

Hoe meer sites van cijfer s afstappen hoe beter.... Dat van die motion shit is wel kut

no avatar
Luizelgespuizel
Lv0
Berichten: 7
Lid geworden op:
27 okt 2017, 07:58

Re:

27 okt 2017, 08:44

BigBaller schreef:
27 okt 2017, 08:37
Hoe meer sites van cijfer s afstappen hoe beter.... Dat van die motion shit is wel kut
Je kan die move die ik eerder beschreef ook alleen met controls doen kom ik net achter. Alleen bij de uitleg lieten ze alleen de motion variant zien. Pet omhoog gaat wel volgens mij alleen dmv motion maar die werkt wel gewoon goed. Heb die move alleen nog nergens voor nodig gehad.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

Re:

27 okt 2017, 08:54

BigBaller schreef:
27 okt 2017, 08:37
Hoe meer sites van cijfer s afstappen hoe beter.... Dat van die motion shit is wel kut
Geheel mee eens. Maarja, mensen willen een simpel hokje wat betreft games. Mensen komen ervoor naar sites, niet voror de review, maar enkel voor het cijfer, dan heb ik het uiteraard welover het meerendeel hè? Ik heb het gevoel dat mensen die bevestiing zoeken dan een reviewlezen, een klein deel zal ze lezen uit interesse of om op de hoogte te blijven. Maaarja, dat denk ik dan.

Zelf lees ik weleens een review met JUIST een compleet ander cijfer, zoals de 4 aan BotW. Bij twijfelgevallen (of ik de game wel moet komen) les ik reviews het vaakst trouwens, vanwege de eventuele overtuiging.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 okt 2017, 09:04

Ik lees vaak enkel de conclusie, dat is voor mij genoeg

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 okt 2017, 09:19

Een cijfer vind ik wel episch, maar die achterlijke 6,6 of 6,7 cijfers slaan nergens op. Halfies kan nog net, maar afgerond is het best. Ik lees ook maar een aantal reviews volledig door. Een Edge, Eurogamer en soms nog gamesTM, maar bij titels als Super Mario, Zelda en Halo when hyped-up, wel meerdere. Het fijnste is dan om achteraf een review te lezen en kijken of je raakvlakken treft. Vaak lees je de minpunten en ga je er teveel op letten tijdens het gamen. En bij achteraf lezen heeft het vaak je eigen spel niet beïnvloedt. "Hey listen" heb ik eigenlijk nooit last van gehad. Totdat internet... toen werd het een irritant.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re:

27 okt 2017, 09:27

Newgamessuck schreef:
27 okt 2017, 05:09
Ook digital gedownload (voor 45 euro via amazon fr).

Wat me toe nu toe opvalt is dat ik overal weet wat ik moet en en wat er gaan gebeuren. Teveel filmpjes gezien. Haha.
€45 euro wat. Had ik dat maar eerder geweten.
Had wel Amazon gezien maar daar was die gewoon 60, had niet bij FR gekeken. :P
BigBaller schreef:
27 okt 2017, 08:37
Hoe meer sites van cijfer s afstappen hoe beter.... Dat van die motion shit is wel kut
Er is gewoon een optie in de game dat je motion controls kan uitzetten.
Luizelgespuizel schreef:
27 okt 2017, 08:44
BigBaller schreef:
27 okt 2017, 08:37
Hoe meer sites van cijfer s afstappen hoe beter.... Dat van die motion shit is wel kut
Je kan die move die ik eerder beschreef ook alleen met controls doen kom ik net achter. Alleen bij de uitleg lieten ze alleen de motion variant zien. Pet omhoog gaat wel volgens mij alleen dmv motion maar die werkt wel gewoon goed. Heb die move alleen nog nergens voor nodig gehad.
Ik weet dus alleen nog steeds niet hoe je dan deze move moet doen zonder motion. :P
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

no avatar
Luizelgespuizel
Lv0
Berichten: 7
Lid geworden op:
27 okt 2017, 07:58

Re: Re:

27 okt 2017, 09:43

BrutalGamer schreef:
27 okt 2017, 09:27
Newgamessuck schreef:
27 okt 2017, 05:09
Ook digital gedownload (voor 45 euro via amazon fr).

Wat me toe nu toe opvalt is dat ik overal weet wat ik moet en en wat er gaan gebeuren. Teveel filmpjes gezien. Haha.
€45 euro wat. Had ik dat maar eerder geweten.
Had wel Amazon gezien maar daar was die gewoon 60, had niet bij FR gekeken. :P
BigBaller schreef:
27 okt 2017, 08:37
Hoe meer sites van cijfer s afstappen hoe beter.... Dat van die motion shit is wel kut
Er is gewoon een optie in de game dat je motion controls kan uitzetten.
Luizelgespuizel schreef:
27 okt 2017, 08:44


Je kan die move die ik eerder beschreef ook alleen met controls doen kom ik net achter. Alleen bij de uitleg lieten ze alleen de motion variant zien. Pet omhoog gaat wel volgens mij alleen dmv motion maar die werkt wel gewoon goed. Heb die move alleen nog nergens voor nodig gehad.
Ik weet dus alleen nog steeds niet hoe je dan deze move moet doen zonder motion. :P
Ronddraaien met je analoge stick en dan Y.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

27 okt 2017, 12:10

Hmm not bad, geinig sfeertje. Grafisch beetje meh maar dat is geen drama.
Alleen krijg ik inderdaad in die action guide motion shite instructies voor de helft van de moves terwijl ik het uiteraard heb uitgezet, wat is dat voor shit. Ook geen alternatief, zou niet weten hoe ik die pet omhoog moet gooien zonder te shaken. :huillie:

Soundtrack is heerlijk.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

27 okt 2017, 12:16

BigBaller schreef:
26 okt 2017, 21:28
Kaas wou dat Mario net zo moeilijk is als Crash Bandicoot.
Mario kopen? 4 tientjes!
Spoiler:
Reden verkoop: Hij speelt niet lekker waardoor ik steeds doodga.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 okt 2017, 13:28

Die gast gaat nog dood in het keuzemenu.
Afbeelding

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

27 okt 2017, 14:15

Ik ben nu bezig met Mario Odyssey. Ik heb 3 kingdoms gehad. Daar redelijk wat power moons in verzameld. Maar wat vind ik er van. Ik vind het zeker een zeer toffe game. Alleen vallen de kingdoms de eerste twee kingdoms mij tot nu toe wat tegen. Vooral de eerste 2 die zijn helaas wat klein van omvang. Dat is jammer. Daarbij vind ik het ook irritant worden dat die maar blijft aangeven dat je alles sneller of ook kunt doen met de Motion controls ik heb dat uitgezet val mij er ook niet mee lastig. Maar ik ga er zeker mee verder want de game bevalt mij wel. Wel wil ik er een andere game bij gaan halen. Om een beetje afwisseling qua gaming te hebben. Alleen denk ik dat zowel AC als Wolfenstein binnen een paar maanden de helft van de prijs zijn.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

27 okt 2017, 14:25

Godammit, ga ik naar de winkel om Mario Odyssey op te halen, maak ik de fout om niet het doosje te checken dat ze me meegaven...

...zit ik nu verdomme tegen een doosje van Mario + Rabbids Kingdom Battle aan te kijken. The fuck?

Grmbl grmbl, moet ik weer terug...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten