Linksom? Recht door zee? GF Politiek Topic

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

27 sep 2017, 12:33

Na dat filmpje van Stef Blok is dit niet eens verrassend te noemen. Het is vaak niet eens een systeemfout, wat het in mijn ogen alleen maar erger maakt. Geeft nou niet echt het gevoel dat ze veilig met onze data omgaan... :S

https://tweakers.net/nieuws/130081/aant ... -2016.html

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

27 sep 2017, 17:13

De datalekken zijn in de meeste gevallen ontstaan doordat persoonsgegevens naar de verkeerde ontvanger zijn verstuurd. Dat gebeurde in 41 procent van de gemelde gevallen.
Lol wat. Hoe dan. :S
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

27 sep 2017, 18:49

Wat heb ik me ook zitten ergeren aan die documentaire van Sunny Bergman, en haar zelf eigenlijk. Gewoon een vervelend mens, sorry. Fijn dat het zo eens uitgebreid onder de loep wordt genomen, want programma's als DWDD oid nemen haar veel te serieus. Sowieso houdt het bijv. met die poppentest niet rekening mee dat de kleur zwart en wit al hele natuurlijke associaties/symboliek hebben die los staan van huidskleur. Nacht is zwart, licht is wit, duivel en engelen, zwarte raven, witte duiven enzovoorts..

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

30 sep 2017, 19:17

Wauw, oprecht kippenvel, wat een held. _O_



Gast zegt even hoe hij het ziet als het gaat om Palestijnse vertegenwoordigers.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

30 sep 2017, 19:37

Dat gezicht van die vrouw spreekt boekdelen over de woorden.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

30 sep 2017, 20:35

Henky-VII schreef:
30 sep 2017, 19:17
Wauw, oprecht kippenvel, wat een held. _O_



Gast zegt even hoe hij het ziet als het gaat om Palestijnse vertegenwoordigers.
Ze hadden moeten applaudiseren.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

01 okt 2017, 18:10

Maar hoe weten we dat die man de waarheid spreekt? Ik heb weinig kennis over die hele situatie en kan dus totaal niet beoordelen of hij gelijk heeft. Volgens mij zijn de israeliers ook echt geen lievertjes.

Wel mooi dat er daar in ieder geval ruimte is voor tegen geluid, maar het is voor de leek totaal onmogelijk om onderscheid te maken tussen fictie en waarheid.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

01 okt 2017, 19:55

Ik vind het een beetje te vergelijken als toen Trump opeens won, pure "WTF moet ik hier tegen in brengen dan?" wat wordt ge-uit in complete stomverbazing, met name presentatoren op TV. Kennelijk is "een ander geluid" iets wat niet word verwacht? Trouwens, als Noord Korea spreekt over mensenrechtenschendingen ga ik toch wel een beetje smadelijk lachen.

Then again, ik ben het wel met je eens met het vermoeden dat Israëliërs geen lieverdjes zijn, dat is geen enkel land imo. Daarnaast ook met je eens (ik denk dat je zoiets ongeveer wil zeggen, ik probeer geen woorden in je mond te leggen hoor, correct me if I'm wrong) dat "wij" de waarheid niet weten en waarschijnlijk nooit zullen weten, achter de schermen enzo.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

01 okt 2017, 20:51

Makkelijke TLDR versie van Zonder met Lubach over de Sleepwet.



Leuk dat ze zeggen, geen Facebook geen Whatsapp. Maar even MSN vergen voor het gemak :'D

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

01 okt 2017, 23:47

Met die aandacht kan ik alleen maar blij zijn :D

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

02 okt 2017, 22:08

Henky-VII schreef:
01 okt 2017, 19:55
Ik vind het een beetje te vergelijken als toen Trump opeens won, pure "WTF moet ik hier tegen in brengen dan?" wat wordt ge-uit in complete stomverbazing, met name presentatoren op TV. Kennelijk is "een ander geluid" iets wat niet word verwacht? Trouwens, als Noord Korea spreekt over mensenrechtenschendingen ga ik toch wel een beetje smadelijk lachen.

Then again, ik ben het wel met je eens met het vermoeden dat Israëliërs geen lieverdjes zijn, dat is geen enkel land imo. Daarnaast ook met je eens (ik denk dat je zoiets ongeveer wil zeggen, ik probeer geen woorden in je mond te leggen hoor, correct me if I'm wrong) dat "wij" de waarheid niet weten en waarschijnlijk nooit zullen weten, achter de schermen enzo.
Ik snap niet helemaal hoe je eerste alinea zich verhoudt tot de tweede, maar met de tweede ben ik het helemaal eens. Kijk die man kan best gelijk hebben, maar een filmpje maken met epische muziek eronder en dan zegt iedereen van wow wat geweldig. Misschien helemaal terecht, maar hoe weten wij dat.

Wil me niet laten meevoeren als een volgzaam schaap terwijl ik er niks van weet.

Kijk van Trump weet ik iets meer en goed daar heb je ook veel foute berichtgeving over, maar ik heb genoeg over hem gelezen en van hem gezien dat ik weet dat hij in mijn ogen foute boel is. Maar als iemand zou zeggen achter de schermen laat Trump de familieleden van de democraten martelen om ze onder druk te zetten. Ja dan wil ik ook eerst bewijs zien, alhoewel ik het graag genoeg zou geloven.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

04 okt 2017, 17:53



Nu een kritiek op Thierry Baudet zijn speech van de Snijtafel. Moet het nog afkijken, maar het begint goed.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

04 okt 2017, 20:54

Binnen 4 minuten al Hitler aanhalen, begint niet best.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

04 okt 2017, 21:29

Eigenlijk lult ie maar een beetje in het rond, maar wel op een hele nare manier.

Samen met Denk toch wel een negatieve impuls op de politiek.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

05 okt 2017, 19:28

Bizar dat je hem in één adem noemt met Denk. En ik vind hem en zijn partij een heerlijk frisse impuls op de politiek.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

05 okt 2017, 20:55

@brutalgamer oh dus je vind ze goed als ze goed als ze Sunny Bregman bashen, maar als het om Thierry gaat....


Ze maken een heel valid punt. Thierry heeft het over mao zhedong en andere extremistische figuren en zegt vervolgens dat we in het westen nooit zulke figuren gehad hebben en dat op basis van het christendom dus niet zoveel narigheid is geweest als op basis van het communisme of andere religies. En ja dan is dus hitler erbij halen die zijn ideologie onder andere heeft gebaseerd op het christendom wel zeker terecht.



Hahaha. Thierry: Assad is westers gezind. Interviewer: Nou hij schend wel mensenrechten. Thierry: Ja maar hij heeft ook een lastig land te besturen.

Ja chemische wapens op je bevolking loslaten is nou eenmaal soms nodig als je een lastig land moet besturen....


Wow Baudet wordt zelfs gefinancierd door een organisatie die ook Erdogan steunt en Baudet was samen met Denk de enige partij die weer normale relaties wil aangaan met Turkije. Hoe de fuck rijmt dat ook met je nationalisme.
Laatst gewijzigd door Legendary op 05 okt 2017, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

05 okt 2017, 21:30

Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik heb nog maar een heel klein stuk gezien van het item dus kan nog weinig zeggen over de inhoud. Heb alleen wat gezegd over de eerste 4 minuten. Typisch weer.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

05 okt 2017, 21:37

BrutalGamer schreef:
05 okt 2017, 21:30
Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik heb nog maar een heel klein stuk gezien van het item dus kan nog weinig zeggen over de inhoud. Heb alleen wat gezegd over de eerste 4 minuten. Typisch weer.
Ja maar even voor de duidelijkheid.

Ten eerste Baudet wordt dus NIET met Hitler vergeleken.
Ten tweede Baudet haalt er zelf ook mensen bij zoals Mao Zhedong. En daar geeft het stuk kritiek op. Dus het is echt heel inhoudelijk en niet op de persoon.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

05 okt 2017, 21:44

Oké dan ga ik daar even beter naar luisteren dit weekend als ik het hele item ga kijken. Natuurlijk ga ik er wel wat bevooroordeeld in, omdat de vergelijking altijd erg snel wordt gemaakt als het over rechts gaat.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

05 okt 2017, 22:00

BrutalGamer schreef:
05 okt 2017, 21:44
Oké dan ga ik daar even beter naar luisteren dit weekend als ik het hele item ga kijken. Natuurlijk ga ik er wel wat bevooroordeeld in, omdat de vergelijking altijd erg snel wordt gemaakt als het over rechts gaat.
Snap ik en gebeurt ook vaak. Maar hoewel ze Baudet hard aanpakken doen ze het op wat plagerijtjes (eentje wel heel flauw, maar goed vrij onschuldig) na niet op de persoon en zeker niet met een Hitler vergelijking. Ze zeggen op het einde ook. We vinden Baudet geen fascist, maar wel een slechte invloed op het politieke landschap.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

05 okt 2017, 22:07

Oké ah dat klinkt dan wel redelijk als een eerlijke behandeling. Ik geef ze ook wel wat credits na het eerste item dat ik had gezien over Sunny Brugman. Ik ben benieuwd.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

06 okt 2017, 07:42

Ik ben het deels eens met die video. Zo kan je het bijvoorbeeld slecht vinden dat hij zou willen onderhandelen met Turkije, want dan is ie schijnheilig (ik dacht dat ze daar op doelden), want Baudet vind het wel een dictator. Aan de andere kant kan je stellen dat ie wel voor gesprekken open staat in plaats van de deur dicht te smijten omdat hij het maar een idioot vind. In dat opzicht zou de tweede kamer (en dús de EU) ook de deur dicht moeten gooien wat betreft Trump, want die praat weer met Rusland en Rusland "is het kwaad enzo".

Andere items was is het deels of geheel mee eens. Ik heb echter geen spijt van mijn stem op de partij.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re:

06 okt 2017, 08:54

BrutalGamer schreef:
04 okt 2017, 20:54
Binnen 4 minuten al Hitler aanhalen, begint niet best.
Baudet komt met Mao Zedong en Islamitische Staat als voorbeelden van niet-Westerse mensen/bewegingen die het verleden wilden uitwissen. Het Westen en Christendom heeft ook zo'n voorbeeld, namelijk Hitler. Snijtafel vergelijkt Hitler met Zedong en IS. Wat is hier mis mee?

no avatar
Lucaboks
Lv0
Berichten: 22
Lid geworden op:
31 jul 2017, 09:58

06 okt 2017, 09:19

Eens, hoewel Hitler niet zo christelijk was. De drie grote massamoordenaars van de vorige eeuw/geschiedenis (Mao, Stalin, Hitler) waren seculier.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

06 okt 2017, 17:08

Zoals gezegd had ik heel weinig nog gezien. Te snel bevoordeeld gereageerd. Ik kom er nog op terug als ik het wel helemaal heb gezien.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten