Linksom? Recht door zee? GF Politiek Topic

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

15 nov 2017, 17:22

Wesley schreef:
15 nov 2017, 17:12
Wapper schreef:
15 nov 2017, 13:05
gemaakt door een zure werkloze GroenLinkser met tijd teveel.
is er een ander soort?
Ik heb een baan....

Beetje hetzelfde als zeggen dat er geen VVD-ers bestaan die geen belasting ontduiken.

Los daarvan was de compilatie een beetje raar, maar zijn publiek kent zelfs niet de matrix? De fuck?

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

15 nov 2017, 18:03

Dit was bij mijn weten wel bij een bijeenkomst voor jong FvD. Sommige waren net geboren toen die film uitkwam.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 nov 2017, 19:01

in de film is (deels) geknipt he ;) zie dat twitterbericht

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

15 nov 2017, 19:22

Wat wil je daar mee zeggen, en tegen wie? :P
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 nov 2017, 19:25

was een reactie op dit eigenlijk, maar in principe naar iedereen
Legendary schreef:
15 nov 2017, 17:22
Los daarvan was de compilatie een beetje raar, maar zijn publiek kent zelfs niet de matrix? De fuck?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

15 nov 2017, 19:38

Yellow schreef:
15 nov 2017, 12:47
niet zo'n hele goede speach nee, maar het meest tergende zijn die mensen in die zaal, sodejuuuuuuu
Speach? :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 nov 2017, 19:39

whatever, ga je lekker aftrekken op het woordenboek ofzo ;)

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

15 nov 2017, 19:40

Yellow schreef:
15 nov 2017, 19:25
was een reactie op dit eigenlijk, maar in principe naar iedereen
Legendary schreef:
15 nov 2017, 17:22
Los daarvan was de compilatie een beetje raar, maar zijn publiek kent zelfs niet de matrix? De fuck?
Aah ok. Ja ik had al zoiets van "ja dat snap ik ook wel" :P
Er is inderdaad geknipt. Ik had daar een gedeelte live van gezien. Prima bijeenkomst. Dit knipwerk geeft ineens een heel raar vertekend beeld. En ja ik vond het wel een beetje jammer dat hij er vanuit ging dat iedereen daar vwo heeft gedaan, maarja daar dan weer zo verbolgen over zijn is ook wel weer overdreven.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 nov 2017, 19:44

haha, wel grappig dat het dan even tegenvalt dat zijn aanhangers niet zo 'slim' zijn als gehoopt. En ook "dat applausje mocht wel iets uitgebreider"...:lol:

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

15 nov 2017, 19:49

Ja dat is wel grappig haha. XD
Maar verschilt wel per stad hoor wat voor publiek er komt. Ah hij moet er ook kunnen zijn voor de minder hoogopgeleide mensen.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 nov 2017, 19:57

Dit was wel een stel apatische schapen en gehaktballen, damn...

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

15 nov 2017, 19:59

^_^'
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

16 nov 2017, 10:10

Legendary schreef:
15 nov 2017, 17:22
Wesley schreef:
15 nov 2017, 17:12


is er een ander soort?
Beetje hetzelfde als zeggen dat er geen VVD-ers bestaan die geen belasting ontduiken.
Is er een andere soort?
:huillie:

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

16 nov 2017, 11:58

Wesley schreef:
16 nov 2017, 10:10
Legendary schreef:
15 nov 2017, 17:22


Beetje hetzelfde als zeggen dat er geen VVD-ers bestaan die geen belasting ontduiken.
Is er een andere soort?
Iedereen generaliseren kan idd ook... ;D

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

20 nov 2017, 11:26

Gelegaliseerde discriminatie is een feit nu. Maar eerlijk, ik verwachtte niet anders eigenlijk.

https://www.mensenrechten.nl/berichten/ ... ieden-voor

Ik kan niet wachten op de eerste agent met een vergiet op zijn hoofd, dat dan weer wel.

~~~~~~~~~~~~~~

En gegevens verzamelen is ERG belangrijk hoor! We verijdelen er aanslagen mee, echt waar :lol:

https://nos.nl/artikel/2203634-vingeraf ... leerd.html

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

21 nov 2017, 08:35

Vind dit altijd wel moeilijk. Aan de ene kant denk ik wat maakt mij het uit als ik maar goed geholpen wordt. Maar aan de andere kant wil ik dat religie uit elke machtssysteem verwijderd wordt. En ik moet er altijd zeker van zijn dat iemand de grondwet boven het geloof plaatst.

Politie in piratenpakken of anders een bandana en een eyepatch zie ik dan idd ook graag te gemoed.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

21 nov 2017, 09:41

Dit is een verdomd eng nieuwsbericht als je net The Handmaid's Tale zit te kijken :lol:

Maar zonder gekkigheid, hartstikke fout als we tekenen van religie toestaan bij de politie. Hoofddoeken, kruisjes, keppeltjes, het zou niet zichtbaar mogen zijn.

Kan er sowieso de laatste tijd echt met m'n kop niet bij hoe wij ons laten inpakken. We gaan gewoon gebukt, dit kan er ook nog wel ff bij. Ernstig dat er ook 'autochtone' (is dat woord nog illegaal?) Nederlanders zijn die er aan meewerken. Volgens mij was het ook een Nederlandse politievrouw die als 'actie' de straat op ging met een hoofddoek. Wat een fucking mongool.

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

05 dec 2017, 15:34

Ben blij dat dit in een rapport naar voren komt. Maar is dit voor velen een verrassing? Misschien wel, als je zoiets eerder aandroeg krijg je de deugende stempel Islamo"foob".

https://www.volkskrant.nl/buitenland/ge ... ~a4543266/

Rapport is trouwens hier te vinden: http://freethoughtreport.com/download-the-report/

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

05 dec 2017, 18:55

Sinterklaasavond, dus laatste tekst over de ZP disucssie. En wat voor één :D
Dankzij de blanke zelfhaat is het Sinterklaasfeest beroofd van de vrolijke, rebelse Zwarte Pieten waar kinderen zoveel plezier aan beleven. Het bondgenootschap tussen zwarte en moslimactievoerders is opmerkelijk. De Senegalese antropoloog en historicus Tidiane N’Daye, zelf moslim, verklaart het uit de verzwegen geschiedenis van de Arabische slavenhandel. Die is in de zevende eeuw begonnen, met de komst van de islam in Afrika, en heeft dertien eeuwen geduurd, met veel meer slachtoffers dan de trans-Atlantische slavenhandel . In zijn boek Le génocide voilé (de versluierde genocide) beschrijft hij het racisme van de Arabieren en Noord-Afrikanen. Slechts een op de vijf slaven overleefde de verscheping naar Turkije, het Midden-Oosten of India. De overlevers werden in naam van Allah gecastreerd om het zwarte ras te laten uitsterven. (Ook is ongeveer een miljoen blanken tot slaaf gemaakt door de Arabieren en de Ottomanen.) Zwarte vrouwen werden seksslavinnen en de kinderen die ze baarden werden automatisch moslim. N’Diaye stelt dat niet één Arabische intellectueel zich ooit tegen de slavernij heeft uitgesproken. Europa en de Verenigde Staten schaften de slavernij af onder invloed van Christendom en de Verlichting; in de Arabische wereld bleef deze onmenselijke praktijk doorgaan tot laat in de twintigste eeuw. Daar horen we de anti-Zwarte-Pietactivisten niet over. Doordat de islam een religie is waar je niet uit mag, en doordat de Arabieren de Afrikaanse koningen gedwongen bekeerden, ontstond de bizarre solidariteit tussen zwart en islamitisch die tot op de dag van vandaag bestaat. De Afrikanen werden tot medeplichtigen gemaakt van de genocide op hun eigen mensen. Zwarte linkse intellectuelen en activisten doen even hard mee aan het verzwijgen van deze verzwegen genocide als de Arabische en Noordafrikaanse moslims zelf. Liever richten ze hun pijlen op de schuldige blanken. Met deze kennis in het achterhoofd is de steun van beroepsmoslims als de Turkse haatzaaier Arzu Aslan, voor de zwarte activisten, buitengewoon opportunistisch.
Het policor-fascisme dicteert dat alle minderheden lief zijn. Over de huidige slavenhandel van negers in Libië wordt dus niet gesproken. En over de slavernijpraktijken van Arabieren en Ottomanen vroeger, hoor je ze ook niet.
Het busvee dat onlangs naar Dokkum afreisde, kreeg strenge instructies van hun zwarte Führers. “'Witte mensen vinden het vaak vanzelfsprekend om midden in de aandacht te staan. Daar zijn witte mensen aan gewend (...). Sta daar morgen alsjeblieft bij stil, want het draait niet om witte mensen. Houd je alsjeblieft op de achtergrond, ga niet staan dansen voor de camera. Geef liever geen interviews. Probeer zoveel mogelijk journalisten en fotografen te verwijzen naar zwarte mede-activisten! Maak ruimte voor de zwarte activisten. Het gaat om hun, niet om witte mensen! Wijs elkaar daarop!” Hoezo uitsluiting en vernedering van mensen met een andere kleur? Alleen donkere mensen hebben privileges.Wie zichzelf beschouwt als wit en alsnog aan manifestaties als die onlangs in Dokkum meedoet, moet wel een enorme vorm van zelfhaat voelen. Ondanks de instructie wurmde subsidiehoer \Sunny Bergman zich toch naar de eerste rij, pal in het zicht van de tv-camera’s. Oei! Dat zal ruzie in de bus hebben veroorzaakt. Ik verwacht dat tante Sunny subiet geloosd wordt uit het antiracismekamp. Befehl ist Befehl , nietwaar?
De politievakbonden hebben uitgerekend uit dat de antipiet-demonstratie van beroepswerklozen en beroepsaandachttrekkers in Dokkum 5 ton heeft gekost aan politiebeveiliging. Van dat geld hadden we 1.300 negerslaven in Libië kunnen vrijkopen.
Rake klap na rake klap van based Bakas
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

06 dec 2017, 02:19

En toch blijf ik vinden dat de zwarte piet traditie een racistische trekje heeft en kan me voorstellen dat mensen daar last van hebben en er vanaf willen. Vind het bovenstaande ook weinig te maken hebben met de discussie. Dat moslims mogelijk erger waren of zijn betekent niet dat wij hun voorbeeld moeten volgen, zij moeten ons voorbeeld volgen. Maar ons voorbeeld moet daarom ook goed zijn.

Ben het wel met ze eens dat als die feiten kloppen en we het daar nooit over hebben dat wel mag veranderen. Het is goed om de gehele geschiedenis te kennen in deze. Maar goed ik ben ondanks dat ik links ben wel van mening dat de westerse cultuur superieur is. Dus dat wij het beter hebben gedaan en of doen verbaasd me vrij weinig eigenlijk. Dat we echter ook veel fouten hebben begaan in het verleden mag evident zijn en we hebben en hadden lang toch vaak ook het meeste macht. Maar qua mensenrechten gaat het toch nergens beter dan in noord-west europa en in iets mindere mate in de USA.

En 500 duizend euro voor beveiliging van Dokkum? Voor die paar bussen? Daar geloof ik niks van. Of hebben ze het over het hele land? Maar goed de politie geloof ik in deze toch niet echt want die staat, gezien hoe ze met de blokkade van Dokkum omgingen duidelijk aan de kant van de pro zwarte pieten. Ze zouden onpartijdig moeten zijn, maar helaas blijkt voor hun de grondwet niet bovenaan te staan.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

06 dec 2017, 06:36

Racisme is een ding. Het bestaat. Wat als racisme ervaren wordt verschilt per persoon/groep. Zwarte Piet wordt door een deel als racistisch ervaren vanwege de gelijkenissen met de slavernij. De andere groep heeft de connotatie met slavernij niet. Die kennen Zwarte Piet louter als personage in een kinderfeest.

Verandert het kinderfeest als Zwarte Piet voortaan Piet heet? En hij/zij roetvegen heeft in plaats van een zwart gezicht, rode lippen, gouden oorbellen? Mijn inziens niet. Waarom is het voor de groep pro Zwarte Pieten zoveel gevraagd om zich eens te verplaatsen in de andere groep? De oplossing is zo simpel.

De andere kant op mag wat mij betreft ook. Verplaats je eens in de (overgrote) meerderheid die de connotatie met slavernij niet heeft. Door er met een gestrekt been in te gaan (zo zie ik demonstreren tijdens en op de route van het kinderfeest) en t-shirts te dragen met “Zwarte Piet is racisme” gooi je alleen maar olie op het vuur. Nederland is nou eenmaal een land waar het grootste gedeelte van het volk geen negatieve herinneringen aan slavernij heeft. En waar Zwarte Piet al honderden jaren deel maakt van een (kinder)traditie.

“Zwarte Piet is racisme” is onjuist. “Zwarte Piet wordt door een groep ervaren als racisme” is wel juist. En ontzettend naar (dat dekt de lading niet) voor die groep. Als we daar iets aan kunnen doen, dan doe ik dat graag. Het zou tof zijn dat het leukste feest van het jaar door iedereen als een feest wordt ervaren.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

06 dec 2017, 14:18

Mooi om nuance te zien in jullie posts. Daar ontbreekt het helaas vaak aan in de ZP discussie.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

06 dec 2017, 16:39

Het is niet eens dat het betrekking heeft op de slavernij. Het heeft ook te maken met de blackface karakteristieken die Zwarte Piet heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een uit amerikaanse geschiedenis overduidelijk racistische karikatuur van donkere mensen, die nu basically overgeschilderd wordt voor Piet. Dat wij (mogelijk, ik ben er niet bekend mee iig) geen blackface geschiedenis kennen betekent niet dat het dit nu opeens niet meer is. Het blijft hetzelfde soort grime als die shows van vroeger.
:huillie:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

06 dec 2017, 19:22

Ja nee dat vind ik zo'n bullshit. We zijn niet Amerika. We hebben niet het verleden van Amerika. Wij hebben hooguit de oude Sjors en Sjimmie strips.

Kijk dat het een karikatuur an sich is en je hebt daar moeite mee, dat vind ik een ander verhaal.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 dec 2017, 19:49

Wat weinig mensen weten helaas en waar bijna nooit op wordt ingegaan met deze discussie, is dat het beeld van zwarte piet gedurende de jaren heel erg veranderd is met name vroeger door spotprents en geillustreerde boeken etc. Dat waren toendertijd (zoals sociale media nu) media die heel erg het beeld van iets bepaalde/beïnvloeden. Ook wordt er nooit ingegaan op invloeden van voor 1850 op het ontstaan van Zwarte Piet, waar naar mijn mening zo'n discussie mee zou moeten beginnen. Hier was een tijdje geleden een expositie over in het Persmuseum. Zo was hij eerst wit ook volgens mij, later werd hij in 1850 voor het eerst zwart afgebeeld in een kinderboekje. Pas later heeft hij van dat soort slaven of 'blackface' of hoe je het wilt noemen trekjes gekregen onder invloed van spotprenten. Die willen altijd grappig zijn of extremen uitbeelden dus zwarte piet had daar vaak rode lippen, gouden oorbellen etc, kenmerken die wellicht aan slaven doet denken. Er zijn heel vroeger intochten geweest waarin Zwarte Piet een fez of tulban op zijn hoofd had of op een kameel reed. Ook zijn er bijvoorbeeld verwijzingen van de Noorse God Odin (of Wodan als Germaanse God) die zwarte raven heeft die de wereld in de gaten houden.

Wat mijn punt is, is dat ik niet geloof dat Zwarte Piet oorspronkelijk als slaaf is bedoeld. Dat is hij pas geleidelijk zo geworden (hoewel ik hem nu niet zie als slaaf) onder invloed van vooral politieke spotprenten. Het is sowieso een figuur die continu veranderd natuurlijk, nu ook nog.

Het probleem wat ik persoonlijk met deze kwestie heb is dat je op deze manier alles kapot kan maken. Net als de negerzoen. Het Zwarte in Zwarte Piet is volgens mij niet het slechte, enkel de associatie die mensen hebben met slavernij of discriminatie. Dus creëer een Piet die misschien zwart is, maar niet die overdreven kenmerken heeft en het lijkt mij prima. Er zijn genoeg andere verklaringen voor dat Zwarte Piet zwart kan zijn.

'Maar ik wordt uitgescholden voor Zwarte Piet?' Laten we dat soort mensen opvoeden, maar een kleur veranderen lost niks op lijkt me. Mensen die iemand willen uitschelden verzinnen dan wel weer iets nieuws.

Stukje over expo in het Persmuseum: https://www.volkskrant.nl/politiek/zwar ... ~a4398715/
Of lees "Zwarte Piet is nooit een slaaf geweest", dat gaat over invloeden op Zwarte Piet van VOOR 1850.. https://www.volkskrant.nl/magazine/-zwa ... ~a3527041/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten