Linksom? Recht door zee? GF Politiek Topic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

04 sep 2019, 18:29

Rolfgang schreef:
04 sep 2019, 18:21
The Great Volunteer schreef:
04 sep 2019, 17:26
Boris is nu al zijn meerderheid in kabinet verloren en Lagerhuis stemt in met wet die No Deal-Brexit moet voorkomen lol. Die Britten gunnen hun Premier niks xD
Het gaat er niet echt om of ze hun premier niks gunnen (niet dat Boris ook maar iets verdient, om eerst als minister uit het kabinet te stappen, zodat hij later May's positie kon overnemen), maar eerder of ze het land willen redden van de afgrond of niet.
Das waar idd. Zeker weten. Maar ergste is ze nemen Europa ook mee afgrond in. Brussel gaat nu weer 900 miljoen of meer opzij zetten hiervoor. Wordt verdomme na 3 jaar voorbereiden niet tijd ze nu echt eens inhoudelijk iets gaan opstellen wat ze wel od niet willen?

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 jan 2021, 12:52

BUMP

Gaat lekker daar in de VS, maar niet heus :huillie: :') :')
Abnormaal, Congress bestormen en dan gewoon vrije hand.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 jan 2021, 17:24

Veel mensen zijn dom, en hier zit het gevaar. Trump blijft roepen dat de verkiezingen een hoax is, blijft roepen dat hij bewijzen heeft (die hij niet heeft) en roept aan tot een mars naar het Capitool. Dit doen die idioten vervolgens ook, met gevaar voor eigen leven. Die mensen die zijn omgekomen, darwin.

Trump, en de Russen onder meer, hebben de Amerikaanse samenleving gewoon heel effectief verscheurd. De westerse wereld an sich is aan het verliezen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

08 jan 2021, 17:07

Of de Amerikaanse elite is daadwerkelijk corrupt

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 jan 2021, 17:54

Die Trump sekte, BLM, Antifa, Qanon.. ze hebben amper door hoe vergelijkbaar ze zijn. Zulke groepen leven allen volledig in hun eigen realiteit. Het zal wel, ze vreten elkaar maar op daar, sukkels.

Wat me wel stoort is hoe dit overslaat naar Nederland. Onze dosis aan BLM gezanik al ruimschoots gehad, en die wantrouwende coronawappies waar we nu mee te maken hebben zijn natuurlijk door oa Trump zo opgehitst.

Globalisering sux bro

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

09 jan 2021, 18:28

Wat is het verschil tussen wat Trump roept, en wat een Akwasi roept? Beide roepen aan tot het bestormen van iets. Akwasi zelfs ronduit tot het in het gezicht trappen van een Zwarte Piet. Maar die komt daar mee weg omdat het onder werd gesneeuwd door bububu white oppressors en George Floyd.

Nederland wordt intussen ook gevormd door die groeperingen. We mogen systematisch steeds minder zeggen. En niemand doet wat. Het scheelt een haar en VI was van de buis, waarom? Omdat Derksen roept Weet je zeker dat het Akwasi niet is als hij een zwarte piet foto ziet. Dat is een grap, gemaakt omdat hij zich dood ergerde aan die vent. Dat wordt ZO opgeblazen en zo'n Genee gaat er zelfs in mee.

Dan komen de verhalen eruit; die donkere jongens hebben zo'n slechte jeugd gehad hier, zijn zo ongelukkig. Zijn hun hele leven gepest. Nou, ik heb op een vrij donkere school gezeten, die indruk had ik niet. Sterker nog, zij initieerden vaak het geouwehoer. Op hun Gilera rijden, zich opdringen aan blonde meisjes, grote bek tegen onderwijzers, blowen in de stalling. Maar die jongens werden dus altijd gepest. Het probleem is, ze blijven altijd maar met excuusjes komen. Breken ze Amersfoort af, is het excuus dat er niks voor ze te doen is tijdens de Covid crisis. Breek ik de stad af? ik heb ook niks te doen. Dan ligt het weer aan dat ze geen kans krijgen. Dan is het weer dat scholen hun niet toelaten. Geef ze een kans, en ik garandeer je dat ze die zelf verkloten lol.
Yellow schreef:
08 jan 2021, 17:07
Of de Amerikaanse elite is daadwerkelijk corrupt
Het zal niet helemaal eerlijk zijn, maar wat is dat wel?

Trump is ook aan de macht gekomen he, volledig fair? Volgens mij wees er veel op social media hacking en algoritmes. En waren er invloeden vanuit Rusland. Als het van Biden niet klopt, dan van Trump ook niet. Maar Trump was tegen mail votes, en wist dat, met zijn voorsprong, de mail votes naar de Dems zouden gaan. Daarom was hij hell bent om de verkiezing vervroegd als finished te verklaren. Hij wist dat ie ten onder zou gaan aan de mail votes die nog onderweg waren..

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

09 jan 2021, 23:03

R-Type schreef:
09 jan 2021, 18:28
Yellow schreef:
08 jan 2021, 17:07
Of de Amerikaanse elite is daadwerkelijk corrupt
Het zal niet helemaal eerlijk zijn, maar wat is dat wel?

Trump is ook aan de macht gekomen he, volledig fair? Volgens mij wees er veel op social media hacking en algoritmes. En waren er invloeden vanuit Rusland. Als het van Biden niet klopt, dan van Trump ook niet. Maar Trump was tegen mail votes, en wist dat, met zijn voorsprong, de mail votes naar de Dems zouden gaan. Daarom was hij hell bent om de verkiezing vervroegd als finished te verklaren. Hij wist dat ie ten onder zou gaan aan de mail votes die nog onderweg waren..
Dat is allemaal speculatie. Zelfde soort speculatie wat we nu zien.

Ik zeg niet dat Trump 100% deugd, maar die is daar wel eerlijker over.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

09 jan 2021, 23:16

Yellow schreef:
09 jan 2021, 23:03
R-Type schreef:
09 jan 2021, 18:28


Het zal niet helemaal eerlijk zijn, maar wat is dat wel?

Trump is ook aan de macht gekomen he, volledig fair? Volgens mij wees er veel op social media hacking en algoritmes. En waren er invloeden vanuit Rusland. Als het van Biden niet klopt, dan van Trump ook niet. Maar Trump was tegen mail votes, en wist dat, met zijn voorsprong, de mail votes naar de Dems zouden gaan. Daarom was hij hell bent om de verkiezing vervroegd als finished te verklaren. Hij wist dat ie ten onder zou gaan aan de mail votes die nog onderweg waren..
Dat is allemaal speculatie. Zelfde soort speculatie wat we nu zien.

Ik zeg niet dat Trump 100% deugd, maar die is daar wel eerlijker over.
Trump en eerlijk(er) in één zin? :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 jan 2021, 23:23

Trump is niet eerlijker, Trump probeert op alle manieren zijn eigen vege lijf te redden en toevallig kwam het nu uit door de verkiezingen een hoax proberen te noemen. Als hij duidelijk had gewonnen had hij dit niet gezegd.

Hij noemt in principe het halve land onbetrouwbaar omdat sowieso de helft niet op hem heeft gestemd (vorige verkiezingen ook al niet, toen hij wel won). Ondermijnt de democratie. Roept op tot acties waarvan hij weet dat het fout kan gaan. Noemt intussen zijn termijn de beste termijn in de historie van het land. Sorry, maar dan ben je net zo van het padje als de Kims, Saddam of welke gek dan ook. Claimt door te zullen gaan met vechten tegen het onrecht wat hem is aangedaan en denkt geen moment aan het verenigen van zijn land. Heeft vrijwel niets aan Covid proberen te doen, nee, organiseerde bijeenkomsten en iever TikTok bannen omdat hij daar persoonlijk op belachelijk gemaakt werd.

Trump is knettergek. Dat volk zal het niet inzien, maar ze moeten echt hun handjes dichtknijpen dat die vent weg is. Stel al is het oneerlijk gegaan, nog 4 jaar Trump was voor vrijwel niemand gunstig geweest behalve misschien de Russen en dat willen ook wij niet. Voor ons is het gunstig dat de Reps alles kwijt zijn.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

09 jan 2021, 23:40

Tsja we weten niet of er gecheat is, net als we dat van de verkiezingen van 2016 ook niet weten. En daar hebben de democraten nog jarenlang over doorgezeurd. Oftewel, je kan precies hetzelfde zeggen over de andere partij.
R-Type schreef:
09 jan 2021, 23:23
Ondermijnt de democratie. Roept op tot acties waarvan hij weet dat het fout kan gaan. Noemt intussen zijn termijn de beste termijn in de historie van het land. Sorry, maar dan ben je net zo van het padje als de Kims, Saddam of welke gek dan ook.
Terugtrekken troepen uit Afghanistan en Irak, laagste werkloosheid in 49 jaar, Trump pakt China aan. Niet alles is slecht wat hij heeft gedaan hoor. Is maar net vanuit welk perspectief je het allemaal bekijkt. De Nederlandse media praten sowieso enkel over de vorm van Trump, dat was op de verkiezingsuitzending van de NOS pijnlijk duidelijk toen het opeens wel over de inhoud (kon) gaan, verkiezingen waren namelijk al gedaan, en het opeens een vrij positieve uitzending werd.
Rolfgang schreef:
09 jan 2021, 23:16
Trump en eerlijk(er) in één zin? :lol:
Dit filmpje legt het beter uit:

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

10 jan 2021, 01:31

Yellow schreef:
09 jan 2021, 23:03
R-Type schreef:
09 jan 2021, 18:28


Het zal niet helemaal eerlijk zijn, maar wat is dat wel?

Trump is ook aan de macht gekomen he, volledig fair? Volgens mij wees er veel op social media hacking en algoritmes. En waren er invloeden vanuit Rusland. Als het van Biden niet klopt, dan van Trump ook niet. Maar Trump was tegen mail votes, en wist dat, met zijn voorsprong, de mail votes naar de Dems zouden gaan. Daarom was hij hell bent om de verkiezing vervroegd als finished te verklaren. Hij wist dat ie ten onder zou gaan aan de mail votes die nog onderweg waren..
Dat is allemaal speculatie. Zelfde soort speculatie wat we nu zien.

Ik zeg niet dat Trump 100% deugd, maar die is daar wel eerlijker over.
Niet 100% deugd? Die gast is een narcistische kleuter, die bijna een staatsgreep probeert te plegen en door het niet serieus nemen van corona honderdduizenden mensen de dood in heeft gejaagd. Die man moet echt berecht worden.

En tja goed China aanpakken was ik wel mee eens en hij bemoeide zich minder met de buitenlandse politiek en dus veroorzaakte ie minder oorlog dan Bush bijvoorbeeld. Goed die kan je hem meegeven, maar dat weegt echt niet op tegen wat ie allemaal gedaan heeft.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re:

10 jan 2021, 09:08

R-Type schreef:
07 jan 2021, 17:24
Veel mensen zijn dom, en hier zit het gevaar. Trump blijft roepen dat de verkiezingen een hoax is, blijft roepen dat hij bewijzen heeft (die hij niet heeft) en roept aan tot een mars naar het Capitool. Dit doen die idioten vervolgens ook, met gevaar voor eigen leven. Die mensen die zijn omgekomen, darwin.

Trump, en de Russen onder meer, hebben de Amerikaanse samenleving gewoon heel effectief verscheurd. De westerse wereld an sich is aan het verliezen.
Wanneer een land die hetzelfde bnp heeft als Spanje het machtigste land ter wereld kan verscheuren, dan liggen de problemen echt elders.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

10 jan 2021, 10:14

Yellow schreef:
09 jan 2021, 23:40
Dit filmpje legt het beter uit:
Ik zeg ook niet dat de democraten eerlijk zijn, het hele politiek stelsel in de VS is één grote rotte appel. Denk bijvoorbeeld ook hoe de nominatie van Hillary Clinton is gegaan. Maar dat betekent ook niet dat Trump geen psychopaat is die geen eerlijk woord over zijn lippen kan krijgen, zelfs als zijn leven op het spel staat.

Rose McGowan had trouwens in 2020 juist weer enorm veel kritiek op Trump, vanwege de manier waarop hij om is gegaan met de situatie in Iran.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 jan 2021, 14:31

Hij heeft ook gewoon geluk gehad, hij stuurde wel aan op een conflict met Iran. Wilde een muur bouwen om Mexico te isoleren. Hij heeft uiteindelijk maar 4 jaar gezeten. Wie weet wat hij in zijn 2e termijn nog allemaal had geflikt.

De werkloosheid daalde weliswaar even, maar ten koste van een sociaal vangnet en vooral de hoge inkomens profiteerden van zijn beleid. Vervolgens heeft hij corona totaal niet gemanaged en werd de werkloosheid erger dan ooit zonder enige vorm van een sociaal vangnet. Omdat hij eerder alles systematisch heeft afgebroken. Vergeet niet dat er onder Trump enorme overheidstekorten zijn ontstaan terwijl ze in hoogconjunctuur zaten. Deze tekorten zijn veel erger dan onder zijn voorganger.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

10 jan 2021, 17:59

Rolfgang schreef:
10 jan 2021, 10:14
Yellow schreef:
09 jan 2021, 23:40
Dit filmpje legt het beter uit:
Ik zeg ook niet dat de democraten eerlijk zijn, het hele politiek stelsel in de VS is één grote rotte appel. Denk bijvoorbeeld ook hoe de nominatie van Hillary Clinton is gegaan. Maar dat betekent ook niet dat Trump geen psychopaat is die geen eerlijk woord over zijn lippen kan krijgen, zelfs als zijn leven op het spel staat.

Rose McGowan had trouwens in 2020 juist weer enorm veel kritiek op Trump, vanwege de manier waarop hij om is gegaan met de situatie in Iran.
Ja mijn impressie is dat de hele VS politiek 1 corrupte bende is, dus het is kiezen tussen twee kwaden. Dat Trump verkozen was lag meer aan de blunders van Hillary Clinton en dat Biden nu verkozen is ligt meer aan de haat tegenover Trump en zijn wanbeleid. Alleen het beeld wat je krijgt is altijd democraten zijn goed, Trump is bad, dat vind ik iets te kort door de bocht, en in die zin weet je met Trump gewoon wat je aan hem hebt (doet zich niet beter voor dan hij is). Die eerlijkheid is ook juist waardoor veel mensen door Trump werden/worden aangetrokken.

Dat kan betreft Rose McGowan, ik vind het bijzonder merkwaardig en veelzeggend dat zij als een van de MeToo aanjagers juist op Trump stemt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jan 2021, 14:41

Kabinet gevallen. Goed zo. Dit rapport is vernietigend en de gevolgen voor de gedupeerden zijn niet te overzien. Bijna 30000 ouders zijn 6 jaar lang systematisch geterroriseerd. Wat de overheid heeft geflikt is beschamend.

Ik denk dat Geert Wilders zijn messen slijpt.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 jan 2021, 15:35

Ja en in maart stemt 1/3 van Nederland weer vrolijk op Rutte, dat is het probleem. Staat op 43 zetels in de peilingen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jan 2021, 15:43

Ja dat denk ik ook. Hij is onaantastbaar. Ik denk toch dat het grote gedeelte van het volk in hem de beste leider tegen de crisis ziet. Hij speelt het ook slim. Is een motie van wantrouwen te snel af, en eigenlijk wordt de schuld een beetje elders naar toe gedrukt. Ze vegen hun stoepje schoon en zijn er niet voor de burger.

Uiteindelijk is het wel VVD beleid die hier toe geleid heeft, en Wiebes is de enige die met de staart tussen de benen is vertrokken. Maar goed, Asscher was in het verleden verantwoordelijk. Wopke eigenlijk ook, als momenteel hoogste baas van de belastingdienst. De meeste partijen hebben vieze handen.

En dan heb je nog de gaswinning, wat duidelijk op een laag pitje staat (lol). Is ook een catastrofe voor veel mensen. Kennelijk maakt dat al helemaal niks uit.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

15 jan 2021, 20:26

Dit slaat alles, maar persoonlijk vind ik het beleid van de VVD op tal van dossiers al heel lang beschamend slecht. Toch vind ik dat de oppositie eens naar zichzelf moet gaan kijken, men faalt al jaren om met een aansprekend initiatief te komen.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

22 feb 2021, 13:31

Weten we het al een beetje? De landelijke tussenstand is ongeveer zo:

Afbeelding

:'D

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 feb 2021, 14:08

Ik stem de laatste jaren altijd PvdD, enige redelijke partij nog wat mij betreft, die een visie heeft, en geen bloed aan hun handen of gekke partijleiders. Ook in de coronacrisis zijn ze kritisch tegenover maatregelen die de individuele vrijheid van mensen beperkt, zoals de coronawet. Heb weinig met gevestigde partijen als VVD, CDA en D66. Er mag wat mij betreft echt een frisse wind door de politiek en het ambtenarenapparaat, aan alle kanten kraakt het.

Je kan veel speculeren over wat links nou fout doet, maar de grootste fout lijkt me dat ze veel te verdeeld zijn. Wat is nou echt het verschil tussen o.a. D66, GL, SP, PvdA en CU... en is dat het waard om altijd aan de zijlijn te blijven.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

22 feb 2021, 14:52

Paus schreef:
22 feb 2021, 13:31
Weten we het al een beetje? De landelijke tussenstand is ongeveer zo:

Afbeelding

:'D
Dit soort shit zal ik eeuwig facinerend vinden, na al die jaren en gezeik waaronder die toeslag ellende, en we gaan gewoon zo weer door :lol:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 feb 2021, 17:10

Meeste mensen kijken alleen max. het NOS journaal en daar is Rutte zijn hele systeem of afgestemd

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

22 feb 2021, 19:05

Make Holland Great Again

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re:

22 feb 2021, 19:39

Gewoon Arno schreef:
22 feb 2021, 19:05
Make Holland Great Again

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten