Bitcoins (HODL to the MOON!)

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Bitcoins (HODL to the MOON!)

11 jan 2018, 19:01

Wat is bitcoin?
Bitcoin is een nieuwe vorm van geld: revolutionair, decentraal, neutraal en vrijwillig. Om het simpel te stellen: bitcoins zijn digitaal geld en je kan ze dus gebruiken net zoals je dat met Euro's of Dollars zou doen. Je kan er goederen mee kopen, ze onderling uitwisselen, ze ontvangen in ruil voor een dienst, ermee speculeren of ze weer omruilen voor bijvoorbeeld Euro's. En dat zijn nog maar een paar van de bijna ontelbare toepassingen.

Bitcoin is wat ze noemen een “cryptcocurrency” het is een digitale decentrale munteenheid waarvan de koers fluctueert op de open markt. In tegenstelling tot de systemen waar we nu mee betalen, zoals bijvoorbeeld creditcards, is bitcoin uitermate geschikt voor gebruik op het Internet
Bitcoins verstuur je:
- Direct, van persoon naar persoon
- Voor lage transactiekosten
- Zo anoniem als jij het zelf wilt
- Bijna net zo gemakkelijk als het versturen van een email
- Overal en altijd, via het internet
- Zonder tussenkomst van een bank of andere instantie.

Decentraal
Bitcoin is de eerste decentrale digitale munteenheid in de geschiedenis van de mensheid. Het echte revolutionaire aan Bitcoin is dat er geen centrale instantie of regelgever zoals een centrale bank is die aan de knoppen draait. De uitgifte van nieuwe bitcoins en de controle van transacties worden geregeld door het Bitcoin netwerk zelf. Het Bitcoin netwerk bestaat uit mensen zoals jij en ik die er zelf voor gekozen hebben om de bitcoin-software te draaien. Deze bitcoin software maakt via het internet connectie met elkaar waardoor er een wereldwijd betalingsnetwerk ontstaat zonder centrale autoriteit of knooppunt.
Bron: http://www.bitcoinspot.nl/wat-is-bitcoin.html

Hoe koop je Bitcoin?
Via een site als Coinbase (www.coinbase.com) kan je Bitcoins of Litecoins kopen.
Via een site als ShapeShift (www.shapeshift.io) kan je bitcoins omzetten in andere bitcoins.
Kijk uit voor sites als Litebit die veel geld vragen.

https://www.reddit.com/r/Ripple/comment ... _coinbase/

Andere Bitcoins:

Ripple (XRP)
Het primaire verschil tussen Bitcoin en Ripple is hun oorspronkelijke doel. Bitcoin is jaren geleden ontwikkeld om het allereerste peer-to-peer cryptocurrency protocol te zijn. Oftewel, rechtstreekse betalingen tussen individuen en bedrijven, zonder een tussenkomende bank. Gedecentraliseerd. Bitcoin is in de eerste plaats een munt. Ripple is ontworpen om een betalingssysteem te zijn, waarop munteenheden overgedragen kunnen worden. Daarop wordt Ripple (XRP) verhandeld, een eigen cryptocurrency. Banken zouden in theorie het betalingssysteem Ripple kunnen gebruiken, zonder iets met de munteenheid te doen. Het is dus een tweeledig (doch sterk verbonden) product.

Bron: https://www.want.nl/bitcoin-btc-ripple- ... len-kopen/

XRP is echter de snelste en goedkoopste cryptocurrency voor transacties voor zover ik heb gelezen.

Interessante reads:
https://xrphodor.wordpress.com/2018/01/ ... -for-2018/
https://www.xrpchat.com/topic/10863-eve ... d-not-xrp/

Ethereum
Ethereum is een blockchain platform welke het mogelijk maakt om applicaties te gebruiken zonder tussenkomst van een centrale autoriteit in de vorm van server(s) van een bedrijf. Omdat deze applicaties – ook wel DApps (Decentralized Apps) genoemd – en hun inhoud wereldwijd bij alle Ethereum gebruikers lokaal worden gesynchroniseerd en wijzigingen in de applicatie(inhoud) bevestigd moeten worden door meerdere aandeelhouders in de blockchain, kan er geen sprake meer zijn van downtime, censuur, dataverlies of datamanipulatie.

Dit applicatieplatform draagt ook direct zorg voor ETH, de digitale valuta welke ook onder de naam Ethereum of Ether bekend staat. ETH wordt gebruikt binnen applicaties op de blockchain onderling transacties te laten uitvoeren, alsmede om deze transacties te verifiëren. De Ethereum koers is daarom niet alleen afhankelijk van het vraag en aanbod op diverse cryptocurrency exchanges, maar ook van hoeveel er gebruik wordt gemaakt van (decentrale applicaties op) de publieke Ethereum blockchain.

Deze techniek trekt veel bedrijven aan, omdat zij door gebruik te maken van de Ethereum blockchain weer nieuwe innovaties kunnen introduceren. Denk daarbij aan een frisdrankautomaat welke zelfstandig nieuwe voorraad kan bestellen wanneer deze op raakt, maar ook zakelijke toepassingen waarvan gegarandeerd kan worden dat deze altijd beschikbaar zijn.

Bron: https://cryptostart.nl/cryptovaluta/ethereum-eth/

Stellar Lumens (XLM)
Stellar Lumens (XLM) is bij aanvang van het jaar als een komeet omhoog geschoten. Vanaf vier januari laat de prijs een meer zigzaggende beweging zien, maar meer dan korte pauze hoeft dat niet te zijn, zegt The Motley Fool IBM is aan boord als het om de achterliggende blockchaintechnologie gaat die zich richt op betalingen, en die sneller online transacties verwerkt -in meerdere valuta - dan de blockchain achter de bitcoin. Als Stellar meer samenwerkingsverbanden aangaat of positieve feedback krijgt van IBM kan de koers een impuls krijgen.

Bron: https://www.finanzen.nl/valuta/nieuws/3 ... 1012921910

Litecoin
VeChain
IOTA
Dash
....

_______

Waar zet jij je geld op?

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Bitcoins? Lamborghini's? HODL? Het Grote Cryptocurrency topic!

11 jan 2018, 20:18

Jaja mensen, het is 2018 en ook JIJ gaat aan de Crypto. Je hebt tenslotte op dit topic geklikt, dus ergens heb je wel interesse.

Ok, let's go!

Bitcoins, Ethereum, blockchain: het zijn woorden die je misschien wel eens voorbij hebt zien komen het afgelopen jaar. Maar wat betekent dit nu allemaal en hoe kun je daar van profiteren? Hieronder een korte starter guide.

Cryptocurrency zijn digitale valuta die continu in waarde fluctueren. Die waarde is net als bij aandelen gebaseerd op het vetrrouwen in de munt. Hoe meer vertrouwen, hoe meer de munt waard is. Maar er is meer. De cryptocurrency werken via de zogenaamde blockchain: dat is een netwerk van nodes dat informatie verstuurd. Daarbij is er geen bank of derde partij nodig: twee partijen toetsen hun order in (buy/sell x hoeveelheid tegen x prijs) en de blockchain doet de rest.

Er zijn enorm veel cryptocurrency maar over het algemeen zijn er 3 starter crypto: Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH) en Litecoin. (LTC). Bitcoin kent iedereen en is ook de meest waardevolle (en daarmee duurste) munt. Ethereum is een vergelijkbare crypto met allerlei voordelen t.o.v. Bitcoin waar ik je nu niet mee ga vervelen en is na Bitcoin de duurste munt. Dan heb je nog LItecoin: dat is basically een snellere bitcoin.

Je kunt deze starterscrypto kopen op een van de vele exchanges: websites waarop crypto wordt aangeboden en verkocht kan worden. Zie het als een digitale beurs. De bekendste hiervan zijn Coinbase, GDAX, Binance en Cryptopia. Bij de eerste 2 kun je fiat geld (euro's/dollars) gebruiken om crypto te kopen. Bij de laatste 2 kun je enkel crypto door te betalen met een andere crypot. Je betaald bijvoorbeeld 1500 litecoins voor 0.5 ethereum (ik noem maar wat, je snapt het idee).

Best wat informatie, maar dit is de absolute kale basis. Dan volgt nu je startersplan.

>download de coinbase app, of ga naar coinbase.com.
>Registreer je en zorg ervoor dat je verified bent. Hou je ID of rijbewijs bij de hand.

>Registreer je op GDAX, volg dezelfde stappen.

Ok, nu kun je op coinbase je eerste crypto kopen. Zelf zou ik gaan voor Litecoins: per currency en per exchange betaal je namelijk een transactiefee. Die is bij LTC relatief klein.

Je hebt nu je Litecoins. Die ga je vervolgens overzetten naar GDAX. Youtube "coinbase to gdax" voor easy instructions. Hiermee bespaar je jezelf gewoon geld: overzetten van coinbase naar gdax is gratis. Coinbase rekent echter normaal 1.49% fee en GDAX veel minder. Vervolgens zet je je LTC over naar Binance of Cryptopia (afhankelijk van welke crypto je wil kopen, het aanbod verschilt namelijk) en je kunt kopen wat je wil kopen. Eventueel zul je jouw LTC om moeten ruilen tegen BTC op bijv. Binance, maar dit is nog steeds goedkoper dan de BTC direct over te sturen.

Pfieuw, dat is achter de rug, maar hoe weet ik nu WELKE crypto ik moet kopen>

DYOR oftewel: do your own research. Bekijk de website van de munt in kwestie, lees de documenten. Lees je in over blockchain. Bezoek fora en reddit. Alleen jij kan de keuze maken. Hieronder een lijst met resources:

-Coin Marketcap: zie hier het klassement: welke crypto gaat het meeste geld in om? Hoeveel dollar is 1 VEN munt waard? Wat zijn de prijsschommelingen van de Bitcoin de afgelopen maand? Je vind het allemaal op coinmarketcap.com

-R/Cryptocurrency: niet de beste pagina voor informatie, maar er staat vaak genoeg iets nuttigs tussen. Ook heel veel lui die je een munt in willen lullen. Blijf kritisch. De bekendere cryptomunten hebben trouwens ook vaak een eigen subreddit.

-Resetera Crypto topic: Hier zitten mensen met verstand van zaken en goede tips voor nieuwe crypto's die nog niet zo bekend zijn (en dus ziek kunnen stijgen in korte tijd). Lurk mee als je geen account heb.

Hoe hou ik deze shit in godsnaam allemaal bij zodra het loopt?

Download blockfolio. Deze app houdt de waarde van alle crypto's bij (met een kleine vertraging) en je kunt je transacties hier handmatig registeren. Wanneer je moet schijten kun je nu iedere keer je muntwaardes cheken. Handig toch?Je hebt ook nog Delta, maar die vind ik 3x kut.

Ok ik ben er bijna, maar wat betekenen al die rare woorden nou?

Woordenlijstje dan maar:

HODL: Hold On For Dear Life: je crypto stevig vasthouden en nooit meer loslaten. Niet verkopen dus, en de waarde (hopelijk) blijven zien stijgen tot aan de maan. Lange termijn dus.

Moonen: een crypto die heel hard in waarde stijgt in korte tijd. Korte termijn gains. Wel blijven opletten, mogelijk ben je slachtoffer van een...

PND: Pump en Dump: een grote groep mensen (er zijn Discords van 200.000 man) die in korte tijd allemaal kopen om iets in waarde te laten stijgen om die 5 minuten later weer te verkopen met winst. Ben jij die sukkel die een munt zag stijgen en toch snel even een graantje mee wilde pikken? Dan zit je nu met een waardeloze munt en had je sterk last van....

FOMO: Fear of Missing Out: Cryptomunt X is opeens 20x zoveel waard en jij hebt niet gekocht. Maar misschien ben je misschien ben je nog niet te laat wanneer je zo snel mogelijk tot aanschaf over g- NEE. Gewoon zoveel mogelijk vermijden dit.

ATH: All Time High: hoogste waarde tot nu toe voor een crypto. NIET het moment om te kopen, maar verkopen zou wel eens lucratief kunnen zijn....of misschien moet je toch maar gewoon blijven HODLen. Keuzes!

Lambo: Lamborghini: het doel van iedere crypto eigenaar.



En dat was het wel zo'n beetje. Deel hier al je crypto winsten en teleurstellingen en remember: HODL x MOON = LAMBO :7

Discuss!i
Laatst gewijzigd door Oversoul op 11 jan 2018, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

11 jan 2018, 20:30

Heb je topic/bericht even verplaatst naar dit topic

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

11 jan 2018, 20:32

Deze timing haha.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

11 jan 2018, 20:43

Wel betere startpost maargoed...
Ben wel benieuwd hoe de crypto markt er over 1 of 5 jaar over ziet. Welke blijven dan over?

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

11 jan 2018, 22:08

Bitcoin, Ethereum, NEO, ARK en VEN van wat ik lees en inschat.

Allemaal long term HODL's.

Zojuist mijn ethereum "terug gekocht". Heb plus minus 30 euro winst op dat daytraden. Zag helaas geen zwaardere dip in de pijplijn, maar hey: winst is winst.

ETH gaat naar de 2000 dollar namelijk in februari, lees je in diverse TA's.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

11 jan 2018, 22:20

Geen Ripple?

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

11 jan 2018, 23:08

Ripple kan er ook nog wel bij ja, al heb ik daar wel twijfeld bij. De currency is namelijk niet echt waar het om gaat: dat is het protocol zelf.

De banken staan er wel achter tho, and they won't go down without a fight.

Echter zie ik de eerstvolgende economische crisis wel resulteren in mensen die massaal hun fiat omzetten naar bitcoin/crypto als een soort digitaal goud.

Who knows, het kan alle kanten op :P
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

12 jan 2018, 11:44

Oversoul schreef:
11 jan 2018, 23:08
Ripple kan er ook nog wel bij ja, al heb ik daar wel twijfeld bij. De currency is namelijk niet echt waar het om gaat: dat is het protocol zelf.
Dat lees ik vaker. Maar het ding is dat ze dat ILP/Ripple protocol nu in de markt zetten, maar de meest efficiente en goedkoopste munt (oftewel wat banken het meeste oplevert om te gebruiken) om daarbinnen transacties mee uit te voeren is de XRP.. Het topje van de ijsberg zie je nu al in de samenwerking met MoneyGram.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 jan 2018, 12:35

Mooi dat de boel weer aan het herstellen is. Heb extra geïnvesteerd in de grote dip, nu weer omhoog :mex:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

12 jan 2018, 16:44

Alles rood bij mij atm.

Hoe zien jullie wallets eruit?

De mijne, op volgorde van hoeveelheid geld die ik erin heb zitten.

ETH
VEN (VeChain)
ADC (Audiocoin)
TRX ( :') )
En restjes BTC.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

12 jan 2018, 17:06

Heb alleen Ripple op het moment :) Nu ook nog in het lichtrood..
Binnenkort even wat onderzoek doen naar wat kleinere die nog veel kunnen stijgen..

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

12 jan 2018, 17:48

Oversoul schreef:
12 jan 2018, 16:44
Hoe zien jullie wallets eruit?
Ethereum, Ripple, Stellar, Cardano, iota, Dash, Power Ledger, VeChain, Verge, Aelf, NEO, EOS en Bitcoin heb ik.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 jan 2018, 20:18

Brutalwalletgamer

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

12 jan 2018, 20:28

Wapper schreef:
12 jan 2018, 17:48
Oversoul schreef:
12 jan 2018, 16:44
Hoe zien jullie wallets eruit?
Ethereum, Ripple, Stellar, Cardano, iota, Dash, Power Ledger, VeChain, Verge, Aelf, NEO, EOS en Bitcoin heb ik.
Waar heb je Stellaar vandaan? Binance is dicht en veel exchanges ruilen het (tijdelijk?) niet

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 jan 2018, 21:02

Binance, twee weken geleden ongeveer.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 jan 2018, 22:35

Trouwens als ik 2 munten kan aanraden momenteel is het Binance Coin en Icon. Binance krijgt ziek veel aanmeldingen per dag momenteel, die munt van ze gaat through the roof waarschijnlijk. Icon moet je maar even op reddit lezen, lang verhaal. Kan zeker wat worden, maar is iets hoger risico.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

12 jan 2018, 22:47

Wat denk je van Reddchoin? Soort social media bitcoin. Vooral voor korte termijn winst denk ik, hoewel het ook wel potentie heeft.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

13 jan 2018, 00:06

Ken ik niet

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

13 jan 2018, 18:20

Yellow schreef:
12 jan 2018, 22:47
Wat denk je van Reddchoin? Soort social media bitcoin. Vooral voor korte termijn winst denk ik, hoewel het ook wel potentie heeft.
Het grote probleem met dit is dat zodra Facebook, Instagram, of Twitter met een eigen coin komen je Reddcoin kunt begraven.

Naast het feit dat de naam enorm kut is.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

13 jan 2018, 18:45

nouja een overkoepelende coin is misschien handig, maar inderdaad denk vooral als korte termijn hypetrain coin

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

13 jan 2018, 19:07

Wapper schreef:
12 jan 2018, 22:35
Trouwens als ik 2 munten kan aanraden momenteel is het Binance Coin en Icon. Binance krijgt ziek veel aanmeldingen per dag momenteel, die munt van ze gaat through the roof waarschijnlijk. Icon moet je maar even op reddit lezen, lang verhaal. Kan zeker wat worden, maar is iets hoger risico.
BNB heeft wel al recent een zieke stijging gehad tho. Vraag me af in hoeverre de newbies zich op Binance aanmelden voor de BNB...
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

13 jan 2018, 20:21

Er worden 250.000 accounts aangemaakt op Binance per uur

PER. FUCKING. UUR.

Zullen vast wel wat BNB aankopen tussen zitten :P

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

13 jan 2018, 20:42

Denk vooral dat de andere populaire alt coins op Binance gaan profiteren. BNB is al $21waard.

De trend is juist dat goedkopere coins massaal gekocht worden die snel in prijs kunnen stijgen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

14 jan 2018, 18:03

Hebben jullie OmiseGo (OMG)? Lijkt me ook wel een interessante.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten