Suggestie: verbeterd PM-systeem

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Suggestie: verbeterd PM-systeem

13 jul 2017, 16:15

Het PM-systeem dat het forum gebruikt, is soortgelijk met dat van Pixelcake. En dat was (naar mijn ervaring) enorm kut. Ik opteer voor het rechtstreeks kunnen reageren onder PM's, zoals momenteel mogelijk is op InsideGamer.

Afbeelding

In tegenstelling tot het huidige systeem waar je na het openen van een nieuw bericht op "quote" moet klikken, daarna op "verzenden", daarna de melding krijgt dat je bericht verzonden is om daarna teruggestuurd te worden naar je inbox... gaat dit zoveel soepeler en is het in enkele seconden gedaan. Dit maakt het ook heel wat makkelijker om groeps-PM's te versturen, wat handig van pas komt als er een mededeling moet verzonden worden naar verschillende personen, of tijdens forumspellen als Weerwolven.

Er zijn ook wat nadelen aan verbonden (het is niet voor niets IG4), zoals dat je geen specifieke quotes uit voorgaande berichten kan halen. En je kan berichten niet meer aanpassen totdat ze gelezen zijn.

Misschien iets wat hier dan wel geïntegreerd kan worden.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Suggestie: verbeterd PM-systeem

13 jul 2017, 16:55

Weet je toevallig of hier een phpbb modificatie voor is? Anders gaan daar aardig wat programmeur uren in zitten denk ik :P (ik kan dat zelf ook niet)

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re: Suggestie: verbeterd PM-systeem

13 jul 2017, 17:16

Yellow schreef:
13 jul 2017, 16:55
Weet je toevallig of hier een phpbb modificatie voor is? Anders gaan daar aardig wat programmeur uren in zitten denk ik :P (ik kan dat zelf ook niet)
Nee, geen idee. Via Google vind ik ook niets dat erop wijst, enkel de gebruikelijke instellingen die je kunt aanpassen.

Het is natuurlijk ook maar een suggestie... Maar misschien kunnen enkele stappen gesloopt worden zodat de huidige ervaring er beter op wordt. Zoals de melding dat je bericht succesvol is verstuurd. En dat je dus gewoon rechtstreeks je verstuurde bericht ziet. Hetzelfde wanneer je berichten verwijdert, enzovoort.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

16 jul 2017, 19:40

Ook dit heb ik met de administrator besproken en blijkbaar is er geen vergelijkbaar alternatief:
Het PM systeem is inderdaad wat verouderd maar daar wordt in de volgende versie aan gewerkt. Jouw voorbeeld lijkt me wel wat maar dat is zeker niet eenvoudig om dat zo te implementeren (en bij mijn weten bestaat er nog niet zo'n extensie). Dus het zal nog even duren vooraleer het hier is geïmplementeerd, maar ik neem je suggestie wel mee voor de volgende vernieuwing :)
Mijn voorbeeld was overigens het systeem van IG.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten